Hmm, vad ska jag köpa för phone?

Permalänk
Inaktiv

Hmm, vad ska jag köpa för phone?

Har en "no-brand" androidphone från Kina som förmodligen är bundlat med spyware i firmware, så tänkte kasta skiten.

Får man en vettig telefon för runt tusenlappen? Jag pillar inte med prestandakrävande saker, vet dock att man förra phone (dual core, 2GB ram) ofta krashade i browsern för att den knappt orkade med vanlig surf.

Är iphone säkrare än anodrid eller ingen skillnad? Båda är väl Linux kernel eller? Tänker att viktigaste är att köpa en "äkta" telefon, är inte värt risken att köpa från Kina längre, allt är ju bloatat med malware.

Permalänk
Skrivet av Gremanz:

Har en "no-brand" androidphone från Kina som förmodligen är bundlat med spyware i firmware, så tänkte kasta skiten.

Får man en vettig telefon för runt tusenlappen? Jag pillar inte med prestandakrävande saker, vet dock att man förra phone (dual core, 2GB ram) ofta krashade i browsern för att den knappt orkade med vanlig surf.

Är iphone säkrare än anodrid eller ingen skillnad? Båda är väl Linux kernel eller? Tänker att viktigaste är att köpa en "äkta" telefon, är inte värt risken att köpa från Kina längre, allt är ju bloatat med malware.

svårt hitta en smartphone för 1000 riksdaler som inte är mera skräp än din förra phone.

en begagnad Iphone 5 / iphone 5s borde du kunna få tag på för 1000/1500kr kolla dock att allt fungerar innan köp mikrofon, högtalare, sensors, Kamera bak/fram. har du möjlighet öpna den kolla så den inte är vattenskadad.
och att den är bortkopplad från något itunes konto.

ett Android alternativ kan vara beg: Xperia Z, Z1, Z3compact. Samsung S4.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644