Permalänk
Medlem

LG G4 eller Huawei P8?

Hej!

Råkade slänga min Oneplus X i betonggolvet och behöver en ny telefon. Vill inte lägga 6000kr på en telefon just nu så har fastnat för 2 modeller: LG G4 eller Huawei P8? Vilken skulle ni rekommendera? Andra tips i samma prisklass uppskattas också

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem

Huawei Honor 7? den är på pappret bättre än P8:an. Sen tror jag nog inte du blir direkt besviken på LG G3 iheller?
Annars finns väl Sony Z5 compact i den prisklassen också?

Har dock ingen av dessa telefoner så rent användarmässigt kan jag inte hjälpa dig tyvärr.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av MrMadMax:

Huawei Honor 7? den är på pappret bättre än P8:an. Sen tror jag nog inte du blir direkt besviken på LG G3 iheller?
Annars finns väl Sony Z5 compact i den prisklassen också?

Har dock ingen av dessa telefoner så rent användarmässigt kan jag inte hjälpa dig tyvärr.

Honor 7 och P8 ska vara rätt jämna, men P8 har fått bättre betyg. Sen verkar kameran snäppet bättre på P8 också. G4 verkar ju vara en almännt älskad telefon, men tycker P8 är sjukt snygg.

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem

Beror lite på vad du ska använda den till samt vad du vill kunna göra med telefonen G4 med Snapdragon cpu kommer ju ha en liten fördel när det kommer till rooting och flashning av roms exempelvis ^^

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk
Medlem
Skrivet av vompen:

Beror lite på vad du ska använda den till samt vad du vill kunna göra med telefonen G4 med Snapdragon cpu kommer ju ha en liten fördel när det kommer till rooting och flashning av roms exempelvis ^^

Kommer inte flasha eller roota. Det jag söker är en telefon med bra samtalskvalitét och bra kamera.

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaxione:

Kommer inte flasha eller roota. Det jag söker är en telefon med bra samtalskvalitét och bra kamera.

Då skulle jag köra på G4 just tack vare kameran som än idag är en av de bättre på marknaden

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk
Medlem

Har en LG G4 och den tar verkligen riktigt fina bilder, och de manuella inställningarna är ett stor plus. Enda negativa i mitt tycke är batteritiden som inte alltid klarar en hel dag kl 6-22.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaxione:

Kommer inte flasha eller roota. Det jag söker är en telefon med bra samtalskvalitét och bra kamera.

G4 har bra kamera medan P8 har en nästan oslagbar mottagning och har lite premiumkänsla om sig.

Permalänk
Medlem

LG G4 med läderbaksida, holy moly vilken telefon. Supernöjd med min! Gillar LGs version av Android, föredrar faktiskt den över ren Android. Många smarta funktioner, framförallt kameran. Den är fantastisk ur hårdvaruperspektiv, både kamera, bländare och laserfokus. Men var den verkligen glänser är mjukvaran. Full kontroll likt en systemkamera. Visst, den kommer aldrig att ersätta min riktiga systemkamera, men om du gillar fotografi och vill ha det i telefonen så är det ett stort plus!

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem

Jag har en g3 nu och övevägde att ersätta den med g4 ett bra tag även fast jag byter telefon varje 2-3 år (då var den bara 7 månader sedan jag skaffar min g3). Jag skulle skaffat g4

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem

En sak som får mig att tveka lite på G4 är att den är 5.5 tum, har en Nexus 6 som jag inte använder just för att den är för stor. P8 är ju 5.2.

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaxione:

En sak som får mig att tveka lite på G4 är att den är 5.5 tum, har en Nexus 6 som jag inte använder just för att den är för stor. P8 är ju 5.2.

De skiljer 4 mm i bred och längd. De är inte speciellt mkt.
Har själv nyligen köpt en G4, sjukt nöjd efter många år med HTC.

Permalänk
Medlem

Rent spontant skulle jag gått på en G4. Erkänt bra telefon från en känd tillverkare.

P8an och huwaei-enheter kanske är bra på pappret men dom lär aldrig uppdateras sen vet man inte hur det blir med Kina-apps på dessa då MIUI är lite som det är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av boibo:

Rent spontant skulle jag gått på en G4. Erkänt bra telefon från en känd tillverkare.

P8an och huwaei-enheter kanske är bra på pappret men dom lär aldrig uppdateras sen vet man inte hur det blir med Kina-apps på dessa då MIUI är lite som det är.

Inget illa menat och tolka inte detta fel nu, men du kanske skall kolla lite bakgrundsfakta innan du skriver saker som andra skall förlita sig på.

Du är medveten om att Huawei är en av världens största mobiltelefontillverkare och har tillverkat mobiler i snart 20 år? De är tredje störst efter Samsung och Apple. LG som du nämner är känd tillverkare kvalar inte ens in bland de fem största och är passerade av både Xiaomi och Lenoveo (inklusive Motorola).

Huawei använder Android, INTE MIUI (detta är Xiaomi som också är större än LG).

LG G4 är en bra telefon, tyvärr var resten av din info ganska missvisande.

Permalänk
Medlem

Tack för alla tips! Blev en LG G4 till slut, ska bli kul att se vad den presterar. Valde den främst pga kameran

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaxione:

Tack för alla tips! Blev en LG G4 till slut, ska bli kul att se vad den presterar. Valde den främst pga kameran

Bra val, du kommer säkert att bli nöjd.

Permalänk
Medlem

Då Huawei P9 lär lanseras i flera versioner likt alla andra telefoner i dag; är det troligt att det är phablet versionen som påsttåts ha ett batteri på 3900 mAh? För det låter inte särskilt troligt att en 5.2" telefon skulle ha ett så pass stort batteri, eller?