Ubisoft: "PC-versionen av The Division hålls inte tillbaka av konsolversionerna"

Permalänk
Melding Plague

Ubisoft: "PC-versionen av The Division hålls inte tillbaka av konsolversionerna"

Det är helt enkelt inte sant att PC-versionen av The Division hålls tillbaka av spelkonsolerna – det skriver Ubisoft i ett officiellt uttalande.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ubisoft plz... Det må vara gjort från botten upp för PC, men inte fan får det löpa fritt p.g.a konsolerna.

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

"Vi har byggt den här Ferrarin med motorn från en Citröen, men topphastigheten hålls inte tillbaka för det!"

Visa signatur

AMD Ryzen 2700x | 32GB RAM G.Skill Trident RGB 3200Mhz | Nvidia 2070 Founders Edition | ASUS ROG STRIX X470-I Gaming | Corsair SF600 600W | Samsung 970 EVO 1TB | Fractal Design Node 202 | Noctua NH-L9a-AM4

Permalänk
Medlem

Don't believe their lies!

Permalänk
Medlem

Arga, kränkta PC-spelare...

Permalänk
Medlem

In other news, Tobacco companies deny that Tobacco is harmful, and BP denies it ever spilt any oil and Trump denies being a racist.

Permalänk
Inaktiv

Har det någon betydelse när spelet är utvecklat för den dumma massan? Precis lika förenklat som Tomb Rider, Witcher och Arkham spelen? Trycka på en och samma knapp frenetiskt, automatisk vägvisare och att inte behöva använda hjärncellerna i huvudtaget är precis vad jag kopplar den här sortens enformiga spel till!

Det är nog bara dagens unga generation som skriker sig hesa om Division! Men det passar nog dem som handen i handsken.

Permalänk
Skrivet av Lloldrin:

"Vi har byggt den här Ferrarin med motorn från en Citröen, men topphastigheten hålls inte tillbaka för det!"

Njaa. Ganska dålig jämförelse. Citroën Survolt är inte så pjåkig faktiskt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av IKEA Billy Bokhylla:

Njaa. Ganska dålig jämförelse. Citroën Survolt är inte så pjåkig faktiskt.

Skickades från m.sweclockers.com

Hehe, funderade på att specificera modell närmre men kände att poängen fungerade ändå

Visa signatur

AMD Ryzen 2700x | 32GB RAM G.Skill Trident RGB 3200Mhz | Nvidia 2070 Founders Edition | ASUS ROG STRIX X470-I Gaming | Corsair SF600 600W | Samsung 970 EVO 1TB | Fractal Design Node 202 | Noctua NH-L9a-AM4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Durkadur:

Arga, kränkta PC-spelare...

Du ser inget fel i att utvecklare medvetet underutvecklar en produkt (PC-versioner) bara för att få en annan produkt (konsolversioner) att verka likställda? Det ger inte bara PC-spelare en (diskuterbar) sämre upplevelse i förhållande till vad de borde kunna få, utan håller också tillbaka spels tekniska utveckling rent generellt. Kan vi släppa det här med att alla ska vara kränkta hela tiden och se på omständigheter lite mera sakligt?

Visa signatur

🖥: CPU: Intel Core i7-4790K Mobo: Asus Maximus VII Gene GPU: ASUS GTX 1070 ROG Strix OC RAM: Corsair Vengeance Pro 16GB 2133Mhz SSD: Samsung 840 EVO 250GB PSU: EVGA SuperNOVA G2 750W CPU-kylare: Noctua NH-D15S Chassi: Fractal Design Arc Mini
🎧: Sennheiser PC 363D
📱: LG G6
🎧: Sony WH-1000XM2

Permalänk

vem fan bry sig, det är ubisoft dom brände sina broar med mig på skräpet som kallas watch_dogs. jag drog igång det spelet för ett par månader igen för att se om de hade förbättrat något och det ser fortfarande dåligt ut, de drar också min sli 780ti rig ner på knäna. sedan så hatar jag deras bloatware som har låst 2 av mina spel från att fungera för alltid. de vägrar till och med att ta bort spelen så jag kan inte längre äga dom på mitt konto. det kommer krävas ett antal år av ingen skit från deras företag för att jag skall bry mig det minsta om den studion igen.

Permalänk
Medlem

Går ju knappt att driva ens på ett 980ti med allt på ultra i 1440p, så vad mer begär ni egentligen?

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Torrent, Gigabyte Z690 AORUS ELITE AX, 13600K, Corsair Venegeance 6000mhz, 1TB PCIE 4.0 Kingston, 1TB Corsair MP400, Gainward RTX 4090 Phantom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Durkadur:

Arga, kränkta PC-spelare...

Klart man blir upprörd när man vet att det är skitsnack. Skulle inte du bli arg om någon ljög dig rakt upp i ansiktet?

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon114264:

Har det någon betydelse när spelet är utvecklat för den dumma massan? Precis lika förenklat som Tomb Rider, Witcher och Arkham spelen? Trycka på en och samma knapp frenetiskt, automatisk vägvisare och att inte behöva använda hjärncellerna i huvudtaget är precis vad jag kopplar den här sortens enformiga spel till!

Det är nog bara dagens unga generation som skriker sig hesa om Division! Men det passar nog dem som handen i handsken.

Nej precis.. De flesta spel idag är ingen utmaning för folk klarar inte att det är lite svårt. Det är virtual storybooks med ett fåtal knapptryckningar och "cut scenes" till förbannelse. Och ändå ska de ha 599Kr för skiten och undrar varför folk hittar alternativa sätt att få tag i "spelen" på. Fy fan vad det gått utför senaste 15 åren alltså.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Nån av er som klagar som faktistk spelade betan? Jag tyckte personligen det såg sådär ut och inte alls lockade mig men efter att fått polarens betanyckel måste jag säga att jag gjorde en 180. Alla hänger upp sig så hårt på att A sa detta, B sa det och C dementerade vad A och B sa. Testa själva och avgöra. Är ni inte nöjda well pengarna till baka om ni köper det på steam.

Ryktas om en öppen beta nästa vecka och om det nu stämmer så gör er en tjänst och testa spelet. Kändes inte alls som om konsolerna höll tillbaka det jag spelade, varesig spelmekniskt eller grafiskt.

Skrivet av anon114264:

Det är nog bara dagens unga generation som skriker sig hesa om Division! Men det passar nog dem som handen i handsken.

Provat The Witness? :3

Skrivet av Ozzed:

ändå ska de ha 599Kr för skiten

399:- spelbutiken. Men det är klart, då kan man ju inte lämna tillbaka det som man kan på steam.

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Nej precis.. De flesta spel idag är ingen utmaning för folk klarar inte att det är lite svårt. Det är virtual storybooks med ett fåtal knapptryckningar och "cut scenes" till förbannelse. Och ändå ska de ha 599Kr för skiten och undrar varför folk hittar alternativa sätt att få tag i "spelen" på. Fy fan vad det gått utför senaste 15 åren alltså.

Med all respekt men spel finns i olika utföranden för olika målgrupper. Gillar du inte en viss typ av spel behöver du inte spela det.
Jag ogillar fifa och liknande spel, jag låter helt enkelt bli att köpa dem.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

@Ozzed: Håller med, mer och mer hjärndöd pang-pang per år, Fallout 6 blir nog som CoD är idag ungefär, men konsolspel kan vara riktigt svåra, kolla på flera av de äldre Nintendospelen.

Åt Ubisoft kan man väl aldrig göra annat än skratta...

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk

Ena stunden är det portat från konsol och andra helt uppbyggt från grunden på PC.. hummm

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av TobbeH94:

Går ju knappt att driva ens på ett 980ti med allt på ultra i 1440p, så vad mer begär ni egentligen?

Att spel inte går att driva i önskad FPS på ultra har verkligen inte med någonting att göra. Jag läser civ ing. i datorgrafik och bland de första sakerna vi lär oss är ju att det går att öka polygoner i en scen genom att trycka på en knapp och bara tesselera fram 100 gånger så många som förut. Betyder det att spelet blev 100 gånger snyggare? Nej verkligen inte. Allt man gjorde var att beskriva till expempel en platt vägg med hundratusen polygoner istället för tusen. Men likförbannat blev det så tungdrivet att inte ens 4st Titan X kan driva runt det i 30 fps.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TobbeH94:

Går ju knappt att driva ens på ett 980ti med allt på ultra i 1440p, så vad mer begär ni egentligen?

att det är krävande jajjamen men att ett 980ti knappt klarar det på ultra i 1440p stämmer ej
1440p och 144hz kanske blir lite svårt men har aldrig sätt att mitt 980ti gått under 60fps under den period jag körde betan.

Visa signatur

NZXT Phantom | 4790k 4.8Ghz | GA-Z97X-Gaming 7 | 16GB | ASUS 1080 TI Strix | 3 x 525GB SSD | XFX P1-1050-BEFX Full custom watercooling loop.
Acer 28" Predator XB281HK G-Sync 4K

Permalänk
Medlem

När ett GTX 980 ti med nöd och näppe lyckas hålla 60 bilder i sekunden, då skulle inte jag vilja säga att spelet hålls tillbaka. Men vi har alla olika preferenser. http://gamegpu.ru/mmorpg-/-onlayn-igry/tom-clancy-s-the-divis...

Permalänk
Medlem

Full skadekontroll initierad av Ubisofts PR-team.

Visa signatur

12900K | 32GB 6000 DDR5 | 3090 FE | PG259QN |

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

@Ozzed: Håller med, mer och mer hjärndöd pang-pang per år, Fallout 6 blir nog som CoD är idag ungefär, men konsolspel kan vara riktigt svåra, kolla på flera av de äldre Nintendospelen.

Åt Ubisoft kan man väl aldrig göra annat än skratta...

Jo men det är just det, äldre. I moderna spel är det aimbots och pointers till höger och vänster. Det är allderles för mycket "på räls" för min smak. Det känns som om utvecklare förr la ner mer "själ" i arbeter och hade yrkesstolthet. Idag handlar det mest om att pumpa ut vad skit som helst så fort som möjligt. Sen finns det såklart undantag men det mesta är skrattretande.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Ha! Yeah right!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Värst vad många kränkta pc gamers.

Tänk på att alla har inte en high end pc, ett spel säljer inte heller mycket om bara de med de bästa datorerna kan spela det.

Det man får nöja sig med när man har en bra dator är bara lite bättre settings och framerate, som det alltid varit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daumier:

Du ser inget fel i att utvecklare medvetet underutvecklar en produkt (PC-versioner) bara för att få en annan produkt (konsolversioner) att verka likställda? Det ger inte bara PC-spelare en (diskuterbar) sämre upplevelse i förhållande till vad de borde kunna få, utan håller också tillbaka spels tekniska utveckling rent generellt. Kan vi släppa det här med att alla ska vara kränkta hela tiden och se på omständigheter lite mera sakligt?

Hur spelutvecklare väljer att prioritera sina resurser är upp till dom. Din formulering att dom "medvetet underutvecklar" är en rätt märklig formulering. Underutvecklar jämfört med vadå? Spelet är ju inte släppt än? Om nu spelet släpps och har tekniska problem, oavsett vilken plattform, är det naturligtvis problematiskt. Då har de sålt en trasig produkt och det ska man protestera emot. Men släpps spelet och det flyter bra och ser bra ut jämfört med andra versioner så tycker jag allt är OK. Att inte person X får snyggare skuggor, bättre texturer och liknande för att person X har 3-4 ggr fetare hårdvara än snittet - ja sorry men då prioriterade uppenbarligen spelutvecklarna inte det kundsegmentet. Bojkotta och klaga då isf och se till att samla så pass många att det blir ett ekonomiskt incitament för företaget att satsa på det segmentet. Att tro att detta inte handlar om pengar utan om att konsoller skulle vara tekniskt underpresterande är naivt.

Men jag vänder mig emot att PC-spelare "borde kunna få" eller "har rätt till" en bättre upplevelse. Den typen av prioriteringar gör utvecklarna själva och vi som spelare kan välja att köpa eller inte köpa det färdiga spelet. Om du har någon som helst erfarenhet av utveckling vet du att det kräver mycket resurser för att utvecklar och supporta flera plattformar. Ingen företag har oändligt med resurser och dessutom är det få saker som är så dyra som mantimmar.

Samma sak med "utvecklingen hålls tillbaka" är också ett märkligt tankesätt. Som utvecklare vill du tjäna så pass bra med pengar att företaget går runt och kan investera i nästa projekt (gärna mer än föregående). En bra strategi för är att ha så låga systemkrav som möjligt. Det är ingen tillfällighet att några av världens mest populära spel som LoL, WoW, Dota 2, CS, TF2, SC2, Hearthstone m.fl. alla går att göra på väldigt klen hårdvara.

Jag hoppas du ser att jag försöker se sakligt på detta och är inte intresserad av en diskussion som utmynnar i nedlåtande personangrepp där vi ska förolämpa varandras intelligens. Jag är genuint intresserad av det här och är villig att lyssna till vad du tycker

Permalänk
Medlem
Skrivet av Durkadur:

Arga, kränkta PC-spelare...

Du är ju mest kränkt.. och vit dessutom! Och för att inte tala vad jag blev nu!! Kränkt om nånting!

Permalänk
Medlem

Ubisoft tappar bollen igen.. Klart som korvspad att de "dummat" ner pc versionen, det är ju med destiny på konsoll de verkligen vill "tävla" och då måste man ju få det att rulla på det gamla junket som sitter i xbone/ps4

Visa signatur

Laddar upp lite spelvideos på Youtube
Livestreamar ibland på Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemlan:

Klart man blir upprörd när man vet att det är skitsnack. Skulle inte du bli arg om någon ljög dig rakt upp i ansiktet?

Jag ser det inte på det sättet men visst skulle jag bli arg om jag köpt en produkt som inte håller vad den lovar. I det här fallet pratar vi om ett spel som inte släppts än.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon114264:

Har det någon betydelse när spelet är utvecklat för den dumma massan? Precis lika förenklat som Tomb Rider, Witcher och Arkham spelen? Trycka på en och samma knapp frenetiskt, automatisk vägvisare och att inte behöva använda hjärncellerna i huvudtaget är precis vad jag kopplar den här sortens enformiga spel till!

Det är nog bara dagens unga generation som skriker sig hesa om Division! Men det passar nog dem som handen i handsken.

Verkligen. Saknar spel som man behövde tänka eller orientera sig. Tycker fler spel borde våga vägra konstant GPS.

Fattar inte varför de inte verkligen gjorde dark zone till en riktig dark zone.

Tänk er, karta och kompass, faktiskt behöva lära sig kartan och se landmärken?

Har inget emot att man ser flares och liknande för supply-helikoptrar, det är ju inget ologiskt med det direkt

Skulle göra det så sjukt mycket mer spännande om man irrade runt bland andra spelare och fientliga NPC's runt varannat hörn..

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | AORUS GeForce RTX 2080 SUPER WATERFORCE 8G | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional