Permalänk
Medlem

iPhone och bilder till PC

Hej

Har märkt att sedan sista uppdateringen till iOS så är det lite rörigt i mappen med bilder på min iPhone 6.
Alla bilder ligger huller om buller i mappar med namn som APPLE0127 APPLE0128 APPLE0129 osv och datum är satt till 1970-01-01
Så ni kan tänka er när man tar ett kort och ska överföra den till PC.
Förut brukade jag sortera på datum så kan man kopiera exempel korten man tog sista timmen men nu är det inte lika enkelt.
Är det bara jag som upplevt detta eller är det fler?
Äe det nåt jävelskap påhittat från Apple för att tvinga PC användare till Mac?

Permalänk
Medlem
Skrivet av cabraja:

Hej

Har märkt att sedan sista uppdateringen till iOS så är det lite rörigt i mappen med bilder på min iPhone 6.
Alla bilder ligger huller om buller i mappar med namn som APPLE0127 APPLE0128 APPLE0129 osv och datum är satt till 1970-01-01
Så ni kan tänka er när man tar ett kort och ska överföra den till PC.
Förut brukade jag sortera på datum så kan man kopiera exempel korten man tog sista timmen men nu är det inte lika enkelt.
Är det bara jag som upplevt detta eller är det fler?
Äe det nåt jävelskap påhittat från Apple för att tvinga PC användare till Mac?

Anslut till Wi-fi (viktigt), och slå av/på automatisk tid i inställningar så kommer datumet korrigeras till det vanliga igen. Det kan behövas en omstart efter detta. Detta är vanlig förekommande efter man tagit ut batteriet ur iPhone och det är antagligen därför din iPhone ballar ut. Datumet ställs alltid om till 1970 av någon anledning, tror det är en bugg.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av ggalaxyy:

Anslut till Wi-fi (viktigt), och slå av/på automatisk tid i inställningar så kommer datumet korrigeras till det vanliga igen. Det kan behövas en omstart efter detta. Detta är vanlig förekommande efter man tagit ut batteriet ur iPhone och det är antagligen därför din iPhone ballar ut. Datumet ställs alltid om till 1970 av någon anledning, tror det är en bugg.

Datumet på telefonen är rätt. Batteriet kan man inte ta ut.
Andra tips?

Permalänk
Medlem
Skrivet av cabraja:

Datumet på telefonen är rätt. Batteriet kan man inte ta ut.
Andra tips?

Nyss skrev du ju att datumet var fel ?

Vadå "kan man inte ta ut" har bytt batteri på säkert 100 iPhones vid det här laget. Och detta är som sagt ett förekommande problem när man just byter batteri i en iPhone.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av ggalaxyy:

Nyss skrev du ju att datumet var fel ?

Vadå "kan man inte ta ut" har bytt batteri på säkert 100 iPhones vid det här laget. Och detta är som sagt ett förekommande problem när man just byter batteri i en iPhone.

Jag kanske var otydlig. Jag har inte bytt batteri.
Med datumet menade jag datum på mapparna då jag brukar sortera bilderna efter datum för att lättast komma åt bilder tagna ett visst
datum. Ber om ursäkt om jag inte var tydlig nog. Själva klockan i iOS är korrekt.

Batteri är väl inget gemene man tar och byter ut heller. Därför tar företag betalt för batteribyte på iPhone 6.
Det fanns knappast sådana tjänster då Nokia 3310 fanns just för att telefonen var bygd för att man ska kunna byta batteri själv.
Så är ju inte fallet med min iPhone iaf. Dem kanske glömt en lucka?

Sedan att just du bytt på 100 iPhones är en annan femma.
Det finns folk som byter skärm hemma också men inget som rekommenderas för just "gemene man".

Andra tips någon?

Permalänk

JAg fåreslår att du använde OneDrive och syncar bilderna till nätet genom den, och sen till datorn. Det är för det första det som jag tycker fungerar smidigast för det och sen så döper den även om bilderna till datum och tid då det är fotat, vilket är väldigt smidigt!

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | Lian-Li O11 | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem
Skrivet av cabraja:

Jag kanske var otydlig. Jag har inte bytt batteri.
Med datumet menade jag datum på mapparna då jag brukar sortera bilderna efter datum för att lättast komma åt bilder tagna ett visst
datum. Ber om ursäkt om jag inte var tydlig nog. Själva klockan i iOS är korrekt.

Okej, då förstår jag. Det hjälper inte att synka telefonen med iTunes?

Skrivet av cabraja:

Batteri är väl inget gemene man tar och byter ut heller. Därför tar företag betalt för batteribyte på iPhone 6.
Det fanns knappast sådana tjänster då Nokia 3310 fanns just för att telefonen var bygd för att man ska kunna byta batteri själv.
Så är ju inte fallet med min iPhone iaf. Dem kanske glömt en lucka?

Sedan att just du bytt på 100 iPhones är en annan femma.
Det finns folk som byter skärm hemma också men inget som rekommenderas för just "gemene man".

Andra tips någon?

Kanske inte, men det är ju knappast ovanligt heller, allt man behöver göra att att lossa på några få skruvar, och byta batteriet. Vet många som gjort själv så hade ju knappast varit lustigt om du gjort det utan att veta om buggen jag talade om.

Skrivet av pekkasteele:

JAg fåreslår att du använde OneDrive och syncar bilderna till nätet genom den, och sen till datorn. Det är för det första det som jag tycker fungerar smidigast för det och sen så döper den även om bilderna till datum och tid då det är fotat, vilket är väldigt smidigt!

Visa signatur