AMD bundlar Hitman med Radeon R9 390, R9 390X och utvalda FX-processorer

Permalänk
Melding Plague

AMD bundlar Hitman med Radeon R9 390, R9 390X och utvalda FX-processorer

Danska Io Interactive och AMD gör gemensam sak av den annalkande DirectX 12-titeln Hitman, som inom en snar framtid ingår vid köp av utvalda grafikkort och FX-processorer.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Då blir ju en sexkärnig (VILL INTE HA ERA ÅSIKTER OM DET ÄR 6,3 eller 45 kärnor) helt plötsligt ett riktigt prisvärt köp i denna prisklassen.

Jag har sålt min amd rigg. Men jag vill verkligen se att fler trådar används i spel i framtiden.

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem

Woho, då finns det alltså snart nycklar att köpa.

Visa signatur

Rigg: Intel Core i7-8700K @ 3,7 GHz, 32GB RAM (3200 MHz), ASUS TUF RTX 3080, Corsair TX850M
Tillbehör: Iiyama ProLite X4372UHSU (43", 4K), Razer Naga Hex MOBA, Func KB-460 (Cherry MX Red)
NAS: Synology Diskstation 413j + 4 * 3TB WD RED

Permalänk
Medlem

hur många episoder får man?

Permalänk
Medlem

Ett stort spel utan failworks (gameworks), ska bli gott med ett snyggt spel som inte får handikappad fps.. Tummen upp

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem

Hitmaaaaan!!!
Längtar... Hursomhelst, måste man ha dx12 för att utnjyttja fler kärnor med de modernare spelen? Ja vill hålla kvar mitt win7 så länge det går men sitter på en 6 core intel cpu

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Inaktiv

Blev också fundersam på om DX12 är en anledning till att skutta till ett X99 system med fler kärnor. Tyvärr finns det x antal äldre aktiva spel som antagligen aldrig kommer att kunna dra nytta av fler kärnor / lägre klocka så det känns lite av en sidouppgradering.

Permalänk
Medlem

så de säger att spelet har odrentligt stöd för fklerkärniga processorer? det här blir intressant att se, sugen på att se något slags test på detta när det kommer ut, cpu användning och skalning då.

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Medlem

Får man hela spelet eller bara ett par episoder?

Permalänk
Medlem

Varför bundlar dom inte även med Fury lineup? Det är väl ett Fury X på omslaget av deras kampanj eller?

Men då blir det förmodligen ett 390 för min del då jag precis köpt en Acer XF270HU med Freesync! R9 390 duger tills Polaris släpps på sensommarn (förhoppningsvis då!)

Permalänk
Hjälpsam

Undrar om det får DX12?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jackbob:

Varför bundlar dom inte även med Fury lineup? Det är väl ett Fury X på omslaget av deras kampanj eller?

Men då blir det förmodligen ett 390 för min del då jag precis köpt en Acer XF270HU med Freesync! R9 390 duger tills Polaris släpps på sensommarn (förhoppningsvis då!)

Det på bilden är ett referens R9 390/X. Ser man bara lite av det så är de ganska likt ett Fury X.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800X3D, GPU: Powercolor Radeon RX 6900 XT Red Devil Ultimate, MOBO: MSI B550M MAG Mortar, RAM: 32GB 3200MHZ, Nätdel: be quiet! Dark Power 12 750W, Lagring: 3TB SSD

Permalänk
Medlem

Har jag missat att SquareEnix gått på investeringsoffensiv senaste åren? Plötsligt står de som utgivare för ett flertal västerländska actionspel.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem

Jag lyckas alltid köpa grafikkort mellan såna här erbjudanden.

Visa signatur

Fractal Design North
Ryzen 5600X
RX 6700 XT

Permalänk
Skrivet av KaffeMedKotlett:

Blev också fundersam på om DX12 är en anledning till att skutta till ett X99 system med fler kärnor. Tyvärr finns det x antal äldre aktiva spel som antagligen aldrig kommer att kunna dra nytta av fler kärnor / lägre klocka så det känns lite av en sidouppgradering.

Går ju att klocka Haswell-E rätt rejält, ska väl gå att pressa 4,5 GHz på majoriteten av i7-5820k/5930k.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Wasted Hobbit:

Går ju att klocka Haswell-E rätt rejält, ska väl gå att pressa 4,5 GHz på majoriteten av i7-5820k/5930k.

Ja jag har också hört det. Däremot så föredrar jag oklockat just för temperaturen och hårdvarans livslängd / välmående, vilket gör det lite extra jobbigt med att göra det aktiva valet att gå vidare till X99

Permalänk
Medlem

Hejsan KaffeMedKotlett,

Skrivet av KaffeMedKotlett:

Blev också fundersam på om DX12 är en anledning till att skutta till ett X99 system med fler kärnor. Tyvärr finns det x antal äldre aktiva spel som antagligen aldrig kommer att kunna dra nytta av fler kärnor / lägre klocka så det känns lite av en sidouppgradering.

Gör som jag, installera en XP-partition för äldre spel.
På så vis kan man både äta kakan och ha den kvar!

Permalänk
Inaktiv

Jag har hört rykten att Intel tänker göra likadant med ett paket bestående av Xeon E5-2699 v3 (18 cores cpu) med spelet Hitman...

Nå jag är lycklig på många sätt och viss, Hitman är ett bra spel och förhoppningsvis nästa uppföljare, Amd får ett litet uppsving och marknaden emot fler cores ökar. För de flesta gamers idag klarar sig fint med 4 kärnor värre är det för oss andra, så när gamers börjar köpa cpuer med fler kärnor kommer dessa nog bli billigare.

Permalänk
Medlem

Det enda det blå lägret någonsin bundlade var en hög med Pentium-kärnor för dess GPU-satsning.

Permalänk
Hjälpsam

Hitman har goda chanser att bli det första större spelet som släpps med DX12.
Skall bli riktigt intressant att se vad det går för.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Undrar om någon köper FX-cpuer idag alls, med tanke på att en vanlig I3a typ 6100 är ett bättre val i nästan alla lägen än tex FX6350.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad i enlighet med §1.6 (meningslösa inlägg)*
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk

@BrottOchStraff: beror på är det en ren speldator kanske i3an är bättre men finns ju lägen där extra kärnor är mycket trevliga. Hade själv en haswell i3 4130 och bytte till en 8350 och det blev en mycket bättre dator. Förutom de lägen där entråds prestandan är avgörande.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Sitter och funderar på om man ska köpa ett 390, tanken var ett sapphire i 1040Mhz..
Eller om man ska vänta, dock lär det ju fasiken ta sjukt lång tid tills de nya korten med nya arkitekturen hittar ut?
Åandra sidan, köper man ett 390 nu lär man ju ha det i "flera" år...
=(

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Zemos:

Sitter och funderar på om man ska köpa ett 390, tanken var ett sapphire i 1040Mhz..
Eller om man ska vänta, dock lär det ju fasiken ta sjukt lång tid tills de nya korten med nya arkitekturen hittar ut?
Åandra sidan, köper man ett 390 nu lär man ju ha det i "flera" år...
=(

De nya korten lär inte bli billiga heller. Speciellt de snabbare modellerna, exempelvis den som kommer ersätta R9 390. Samtidigt är det ju inte kul att sitta med ett gammalt kort när ny serie kommit ut, speciellt om det tillkommer mycket nyheter med de nya korten.

Kan du vänta så skadar det nog inte att vänta och se vad som kommer i höst, vinter eller när det nu är dags. Kanske de gamla korten får bättre priser innan de försvinner helt från marknaden. Vad som är bäst beror ju mycket på vad du sitter på för kort idag, vad ditt grafikkort behöver klara av samt, förstås, budgeten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemos:

Sitter och funderar på om man ska köpa ett 390, tanken var ett sapphire i 1040Mhz..
Eller om man ska vänta, dock lär det ju fasiken ta sjukt lång tid tills de nya korten med nya arkitekturen hittar ut?
Åandra sidan, köper man ett 390 nu lär man ju ha det i "flera" år...
=(

Köpte mitt 390 Nitro idag - och om/när priset dippar i höst så köper jag ett till. Sedan får de nya korten vara hur bra de vill 2 * 390 Nitro med 8 GB minne skall nog räcka till VR också.
Har suttit med två 7870 (MSI) i tre år och först nu så räcker de inte till för att ta t.ex Witcher 3 till High i 1200p. Dessutom har bägge släppt kontakten mellan GPU och plattan till kylflänsen så jag har andats kokta kylpasteångor - antagligen inte alls bra för hälsan...

Visa signatur

Fractal Define R4 / MSI B550 MPG Gaming+ / Ryzen 5 5600G / 32 GB DDR4 @3600MHz / Crucial RealSSD C300 128 GB / MSI 6800 XT 16 GB@2560x1440 / CM Silent Pro M850W / Lurar: Roccat Elo Air / Mus: Roccat Kone / HTC Vive

Permalänk
Medlem

Sitter på ett 7950 just nu.

@anon5930: Och funderar på detta:
https://www.netonnet.se/art/komponenter/grafikkort/amd/sapphi...
Liten oc och så får man med en backplate...

Spelar inget igentligen, ända som gåller är dayz SA. Dom kommer släppa en ny renderings modul snart, så får se hur krävande det blir att kunna köra på high/ultra settings då... Har en 1440p skärm...
Det är väll bara att vänta 1månad till och se.
Har börjat få missljud ifrån ena fläkten, det var då jag börja kika runt och vart köp sugen. Men har sett att 390x korten har börjat komma ner under 4000kr. Vilket är en fin utveckling!

Tror fasiken att det kommer dröja länge innan de nya korten släpps och finns "tillgängliga" att köpa.
Svårt, för det känns bara fel att köpa ett kort som är så törstigt, nu när polaris börjar skymtas på horisonten hehe

PS det har du rätt anngående priserna och sen kanske det inte blir så mycket vassare, bara med den nya minnes modulerna...
Tycker det luktar 3 kvartal ja! OCH DET ÄR LÅNGT!

@MatsDahlgren där sa du nått, kanske kan köra med två 390... har jag nått att tänka på!

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

@BrottOchStraff: beror på är det en ren speldator kanske i3an är bättre men finns ju lägen där extra kärnor är mycket trevliga. Hade själv en haswell i3 4130 och bytte till en 8350 och det blev en mycket bättre dator. Förutom de lägen där entråds prestandan är avgörande.

Jo sant, men 8350 är fortfarande dyrare än en i3a. 8350 ligger runt 1800kr för det får du en i5:a ej K.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Avstängd

RAM-minnen är ganska dyra nu.. Antar att de kommer förbli dyra ett tag.. Kanske klarar mig fint på 8GB fortsättningsvis också, men hade tänkt att slänga in 16GB framöver i anslutning till Hitman-releasen. Känns som 16GB är en ny "standard" för spel i år.

Permalänk
Datavetare
Skrivet av jOnÄTÄn:

@BrottOchStraff: beror på är det en ren speldator kanske i3an är bättre men finns ju lägen där extra kärnor är mycket trevliga. Hade själv en haswell i3 4130 och bytte till en 8350 och det blev en mycket bättre dator. Förutom de lägen där entråds prestandan är avgörande.

Då gör du något ganska ovanligt med din dator. För typisk interaktiv användning är enkeltrådprestanda långt viktigare än total prestanda över alla kärnor. T.ex. så är just i3 4130 snabbare än 8350 även i lägen där man multitaskar med fyra st relativt CPU intensiva applikationer i detta test av i3-4130.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer