Systemkrav för Hitman hittar ut på Steam

Permalänk
Melding Plague

Systemkrav för Hitman hittar ut på Steam

Det är nu inte långt kvar till 2016 års upplaga av Hitman äntrar scenen. Inför lanseringen hittar nu systemkraven ut på distributionstjänsten Steam.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Detta blir ett solklart köp! Spännande

Visa signatur

Asus B650E-F | Ryzen 7950X3D | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000C30 | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI GeForce RTX 4080 16GB GAMING X TRIO | LG C2 42" OLED | Samsung 990 Pro 1TB | Fractal Design Meshify 2 TG | Seasonic Prime GX 1300W

Permalänk
Medlem

Ännu ett spel där de har högre grafikkortsrekommendation för AMD än för Nvidia, jag får nog snart ta fram min foliehatt.

Visa signatur

Chassi: Silverstone Fortress FT05B PSU: Corsair RM650i MoBo: ROG Strix X570-F CPU: AMD Ryzen 3600X Mem: 32GB G.Skill Trident Z Neo GPU: EVGA GTX970 SSC Cooling: Corsair H115i SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD & MX100 512GB

Permalänk
Medlem

Rekommenderade systemkrav
Operativsystem
Windows 7 eller senare, 64-bitars
Processor
Intel Core i7-3770 (3,4 GHz)
AMD FX-8350 (4,0 GHz)
Primärminne
8 GB RAM
Grafikkort
Nvidia Geforce GTX 770
AMD Radeon R9 290

Tycker detta är tråkigt att se.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av LPG:

Rekommenderade systemkrav
Operativsystem
Windows 7 eller senare, 64-bitars
Processor
Intel Core i7-3770 (3,4 GHz)
AMD FX-8350 (4,0 GHz)
Primärminne
8 GB RAM
Grafikkort
Nvidia Geforce GTX 770
AMD Radeon R9 290

Tycker detta är tråkigt att se.

Är det med Gameworks i G?

Permalänk
Medlem

Vilket trams till krav, svårt att se hur ett spel som minst kräver en i5 2500k skulle fungera lika bra på en phenom II x4 940. På samma sätt är ju knappast 770 och R9 290 jämförbara heller. Det känns mest som att man godtyckligt plockat lite hårdvaruförslag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vesh:

Vilket trams till krav, svårt att se hur ett spel som minst kräver en i5 2500k skulle fungera lika bra på en phenom II x4 940. På samma sätt är ju knappast 770 och R9 290 jämförbara heller. Det känns mest som att man godtyckligt plockat lite hårdvaruförslag.

Ja, det här verkar helt sjukt, hur kan en AM2+ cpu från tidigt 2009 kunna jämföras med en cpu från intel som släpptes 2011 och som fortfarande än idag räcker till i de flesta spel?

Det här är ytterst märkligt och som nån sa tidigare i tråden..foliehatten...

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem

Sett till vad moderna grafikkort och i7-processorer kostar idag så tycker jag att det är rätt högt ställda rekommendetioner. Det är rätt många idag som väljer i5 för gaming vilket jag personligen tror inte kommer hålla i längden. Jag gjorde själv misstaget att köpa E8400 istället för exempelvis den äldre Q6600 eftersom spelen just då oftast endast hade stöd för 2 kärnor. Med facit i hand blev det i långa loppet ett nedköp tyvärr.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av LPG:

Nvidia Geforce GTX 770
AMD Radeon R9 290

Tycker detta är tråkigt att se.

Ta en titt på minimum kraven för processor...

Permalänk
Medlem

Tycker det är onödigt att Sweclockers lägger upp den här typen av "nyheter", det är ju alltid uppåt väggarna.

Lustigt att:
* 8GB RAM krävs.
* R9-290 anses vara lika långsamt som GTX770.
* Rekommenderad CPU är en i7'a eller Bulldozer.
* Folk som utvecklar spel, är så oinsatta i datorkomponenter och dess prestanda.

Det förvånar mig om det inte går att spela på en dator med i3'a, 4GB RAM och HD6970.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vesh:

Vilket trams till krav, svårt att se hur ett spel som minst kräver en i5 2500k skulle fungera lika bra på en phenom II x4 940. På samma sätt är ju knappast 770 och R9 290 jämförbara heller. Det känns mest som att man godtyckligt plockat lite hårdvaruförslag.

Exakt.
"- Vänta nu, vi lägger 300.000 timmar på att utveckla spelet och 17 sekunder på att komma fram till systemkraven!"

Permalänk

För övrigt är det egentligen fel beskrivning på grundläggande systemkrav. 7770 är mellanklassen per definition.

Borde stått "Sett till grafikkort krävs bättre mellanklassare från år 2012" eller liknande

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon185723:

Är det med Gameworks i G?

Hitmen ska inte ha gameworks vad jag vet, det kommer flyta galant

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av serverfel:

Ok. De smartaste i hela världen har talat. Nu är det min tur att bidra med min oändliga kunskap om allt.

Dx12 kommer i teorin utnyttja kärnor i en processor MYCKET mer optimalt. Testar man 3dMarks API overhead test på windows 10 så ser man en ENORM skillnad mellan DX11 och DX12. Nu är detta syntetiskt, och vi får se hur det blir i spel.

Tittar man på flertrådiga tester så ligger en fx8350 och en i7 3770k ganska nära varandra.

http://www.guru3d.com/articles-pages/amd-fx-8350-processor-re...

Orkar inte dra igång ett Intel vs AMD krig nu. Så jädrans uttjatat. Och Dx12 kan mycket väl vara upphypat. Vi kommer få svar på det inom snar framtid.

Nu vet jag inte ens var du önskar komma med det här inlägget, jag hoppas inte men jag läste det och uppfattade det iallafall som extremt drygt skrivet

Vi vet i dagsläget knappt ett dyft om dx12 och jag kan slå vad om att det är upphypat till max, det har varit så i alla dx nya generationsbyten, så betvivlar väldigt starkt att det här är orsaken

Kolla på vad jag skrev
AM2 plattformen är uråldrig med ddr2 och den cpun var inte ens bra på den tiden då det begav sig heller och den kommer inte ens ha stöd för Windows 10 heller för den delen, så varifrån i din nu oändliga vishet skulle dx12 göra en magisk skillnad där mot den X4 940 vs i5 2500 ?
Det räcker bara med att kolla beräkningskraften hos de båda och att slänga ett litet öga på prestandatester så förstår man ju att de måste höftat till utan att ha tänkt till

Jag är inte här för att kriga amd vs intel , jag är här för att diskutera att systemkravet ser helt uppåt väggarna galet ut när man börjar jämföra
Det står ju klart och tydligt här att något weird är det att det skulle funka fint med en lågpresterande jättegammal amd cpu men på intelsidan kräver de en mycket nyare för att ens kunna starta spelet i princip

Upplys mig, o store guru!

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem
Skrivet av LPG:

Rekommenderade systemkrav
Operativsystem
Windows 7 eller senare, 64-bitars
Processor
Intel Core i7-3770 (3,4 GHz)
AMD FX-8350 (4,0 GHz)
Primärminne
8 GB RAM
Grafikkort
Nvidia Geforce GTX 770
AMD Radeon R9 290

Tycker detta är tråkigt att se.

varför då? är det tråkigt att spelen går vidare i utvecklingen eller menar du det faktum att 290 är ganska mycket bättre än 770?

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av LPG:

Rekommenderade systemkrav
Operativsystem
Windows 7 eller senare, 64-bitars
Processor
Intel Core i7-3770 (3,4 GHz)
AMD FX-8350 (4,0 GHz)
Primärminne
8 GB RAM
Grafikkort
Nvidia Geforce GTX 770
AMD Radeon R9 290

Tycker detta är tråkigt att se.

Men inte att en 3770 mäts med en 8350?

Systemkrav har aldrig varit något vidare att gå efter. T.ex "grundläggande" är säkerligen mer än vad som behövs för att kunna köra spelet i 60fps 1080p med lägsta inställningar.

Skrivet av serverfel:

Ok. De smartaste i hela världen har talat. Nu är det min tur att bidra med min oändliga kunskap om allt.

Dx12 kommer i teorin utnyttja kärnor i en processor MYCKET mer optimalt. Testar man 3dMarks API overhead test på windows 10 så ser man en ENORM skillnad mellan DX11 och DX12. Nu är detta syntetiskt, och vi får se hur det blir i spel.

Tittar man på flertrådiga tester så ligger en fx8350 och en i7 3770k ganska nära varandra.

http://www.guru3d.com/articles-pages/amd-fx-8350-processor-re...

Orkar inte dra igång ett Intel vs AMD krig nu. Så jädrans uttjatat. Och Dx12 kan mycket väl vara upphypat. Vi kommer få svar på det inom snar framtid.

Dold text

Inte så speciellt intressant med benchmarks från guru3d när det är spel som det handlar om.

Permalänk
Medlem

Processorer kan utvecklarna aldrig sätta en lång distans gräns på. 1 generation på minimum och rekommenderat. Snälla....

Min 4670k kommer inte alls vara under rekommenderat, den är precis i rekommendationen.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

@godspeed: Jag ville inte sätta mig över någon. Jag menar snarare att ingen av oss vet hur DX12 kommer att prestera i dagsläget. Det enda man kan gå på just nu är tester av Ashes of the Singularity och 3dMarks dx12 test. Tar bort mitt inlägg så ingen annan blir sned.

Naturligtvis är systemkraven uppåt väggarna. Speciellt på grafikkortsfronten. Men det är helt ny teknik och vi får se hur det ser ut senare. Men ja jag håller med om att en am2 processor inte kan mätas med en 2500k. Fast den kommer prestera mer fullt ut om alla kärnor utnyttjas.

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Men inte att en 3770 mäts med en 8350?

Det är inte processorn som ska driva spelet och se till att man får FPS det spelar knappt roll.
8350 är det bästa AMD har ändå, kan inte rekommendera bättre. Att en 290 som är 30% bättre än en 770 rekommenderas är dock tråkigt.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Datavetare
Skrivet av Lessismore:

Tycker det är onödigt att Sweclockers lägger upp den här typen av "nyheter", det är ju alltid uppåt väggarna.

Lustigt att:
* 8GB RAM krävs.
* R9-290 anses vara lika långsamt som GTX770.
* Rekommenderad CPU är en i7'a eller Bulldozer.
* Folk som utvecklar spel, är så oinsatta i datorkomponenter och dess prestanda.

Det förvånar mig om det inte går att spela på en dator med i3'a, 4GB RAM och HD6970.

Både CPUer och GPUer från olika tillverkare har ju olika styrkor och svagheter. Läser man kommentarer från tester av tidig alpha av detta spel så var det tydligen väldigt CPU-tungt, man fick tydligen mätbar högre genomsnittlig FPS med i7 jämfört med i5. Såg dock ingen analys om varför så var fallet, men om detta spel är bra på att använda många CPU-trådar så presterar ju FX-8350 helt OK.

Hittar inget officiellt om renderingstekniker, men sett att flera nämner tessellation och att det används flitigt i t.ex. ansiktet på karaktärer (vi får utgå att HairWorks inte tillför så mycket på agent 47, men tessellation är ju en standardfunktion i DX11 och kan användas på långt mer än HairWorks...). Redan Hitman absolutation körde en hel del tessellation och om det är flaskhals så är 290 och 770 definitivt på samma nivå då Nvidias GPUer har rätt mycket högre kapacitet just på detta.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk

Jag kommer inte uttala mig om detta förens jag testat det själv, kommer göra som the division betan: Spelade det på mitt 6870 1GB och uttala mig baserat på hur det går och om det är spelbart

I should get a new GPU!

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, GTX Titan Xp 12GB

Sugen på att köra e-GPU?

Permalänk
Medlem
Skrivet av serverfel:

@godspeed: Jag ville inte sätta mig över någon. Jag menar snarare att ingen av oss vet hur DX12 kommer att prestera i dagsläget. Det enda man kan gå på just nu är tester av Ashes of the Singularity och 3dMarks dx12 test. Tar bort mitt inlägg så ingen annan blir sned.

Naturligtvis är systemkraven uppåt väggarna. Speciellt på grafikkortsfronten. Men det är helt ny teknik och vi får se hur det ser ut senare. Men ja jag håller med om att en am2 processor inte kan mätas med en 2500k. Fast den kommer prestera mer fullt ut om alla kärnor utnyttjas.

Ingen fara, man uppfattar hur man skriver saker så olika, jag misstänkte att det var en fråga om hur man läste det/uppfattade det

Det som är knepigt här, om man tänker lite, är , hur sjutton har de ens fått tag på en 940:a att prova med?
Jag tycker det rent allmänt är en lustig modell, hade ju förstått om de provat med en X4:a 945 t e x på AM3 socket iallafall med ddr3 som man lätt kunnat få igång t e x Win 10 på och som jag vet många kör på idag också, eller 965:a och 1000-serien t e x som ju ger grymt värde för pengarna i dagsläget

Man får se vad som sker när spelet släpps, ska bli lite roligt att se prestandatesterna då på det, även om jag ju såklart hoppas på att dx12 ska vara något verkligt banbrytande vilket vore jättekul

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av hakd:

Hitmen ska inte ha gameworks vad jag vet, det kommer flyta galant

Då blir det nog ett köp. Tidigare titlar som rekommenderar 770 eller 390 har flutit som avfall igenom Stockholms skärgård.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LPG:

Det är inte processorn som ska driva spelet och se till att man får FPS det spelar knappt roll.
8350 är det bästa AMD har ändå, kan inte rekommendera bättre. Att en 290 som är 30% bättre än en 770 rekommenderas är dock tråkigt.

Knappt någon roll?

Här simuleras olika cpu'er från Intel, t.ex när den körs med 4C/4T är det en simulerad i5a, 4C/8T i7 osv. Uppenbarligen spelar det stor roll, varierar i olika spel men cpu spelar alltid roll.

Att 8350 är det bästa AMD har är ju inte sant (dock är dom som är bättre egentligen bara högre klockade 8350 vad jag vet). Vad som hade varit mycket bättre om man nu rekommenderar en 8350 är då att Intel cpu som ska rekommenderas är en likvärdiga cpu, och inte en som är så mycket bättre.

Permalänk
Avstängd

Har för mig att nya Hitman ska vara någon typ av episodic grej. Meh.

Systemkraven var ju lite märkliga som andra påpekat.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Knappt någon roll? http://cdn.sweclockers.com/artikel/diagram/9602?key=4276d65a156efef7ea93eb2cc78d476a

Här simuleras olika cpu'er från Intel, t.ex när den körs med 4C/4T är det en simulerad i5a, 4C/8T i7 osv. Uppenbarligen spelar det stor roll, varierar i olika spel men cpu spelar alltid roll.

Att 8350 är det bästa AMD har är ju inte sant (dock är dom som är bättre egentligen bara högre klockade 8350 vad jag vet). Vad som hade varit mycket bättre om man nu rekommenderar en 8350 är då att Intel cpu som ska rekommenderas är en likvärdiga cpu, och inte en som är så mycket bättre.

Spelar mindre roll får jag väl säga eftersom du är så extremt noggrann. Testet du länkar är orelevant eftersom 8350 och 3770k sitter med 8 trådar vardera. Spelet "ska" kunna använda många trådar så kommer förhoppningsvis inte bli större skillnad med nämnd GPU. FX-9 serien är orelevant då 8350 är upplåst, man behöver fortfarande lika presterade moderkort och kylning för båda val i de högre klockhastigheterna.

Återstår att se men jag förstår inte varför du skulle behöva besvara min första åsikt överhuvudtaget då det är en självklarhet att det är fånigt och det du nämnt är inte det?

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av godspeed:

Ingen fara, man uppfattar hur man skriver saker så olika, jag misstänkte att det var en fråga om hur man läste det/uppfattade det

Det som är knepigt här, om man tänker lite, är , hur sjutton har de ens fått tag på en 940:a att prova med?
Jag tycker det rent allmänt är en lustig modell, hade ju förstått om de provat med en X4:a 945 t e x på AM3 socket iallafall med ddr3 som man lätt kunnat få igång t e x Win 10 på och som jag vet många kör på idag också, eller 965:a och 1000-serien t e x som ju ger grymt värde för pengarna i dagsläget

Man får se vad som sker när spelet släpps, ska bli lite roligt att se prestandatesterna då på det, även om jag ju såklart hoppas på att dx12 ska vara något verkligt banbrytande vilket vore jättekul

Haha tror inte de har testat på en sådan utan gått efter testresultat från gamla tester. Man kan ju göra en "mellan tummen och pekfingret-uppskattning". Men om en 940 är minimum borde ju 2500k nästan vara rekommenderat.

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem

Brukar inte Hitman spelen vara Gaming Evolved? dvs. AMD optimerade.

Tycker att det låter märkligt att rekommenderade kort är GTX 770 eller R9 290.

Permalänk
Medlem

Systemkraven är ju oavsett helt irrelevanta. Dessa är rekommenderade för vaddå? 30fps i 1080p på high? 60+ fps i ultra på 1080p? "Recommended" kan ju i princip vara vad som helst.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av LPG:

Spelar mindre roll får jag väl säga eftersom du är så extremt noggrann. Testet du länkar är orelevant eftersom 8350 och 3770k sitter med 8 trådar vardera. Spelet "ska" kunna använda många trådar så kommer förhoppningsvis inte bli större skillnad med nämnd GPU. FX-9 serien är orelevant då 8350 är upplåst, man behöver fortfarande lika presterade moderkort och kylning för båda val i de högre klockhastigheterna.

Återstår att se men jag förstår inte varför du skulle behöva besvara min första åsikt överhuvudtaget då det är en självklarhet att det är fånigt och det du nämnt är inte det?

Handlar inte om att vara noggrann, du skrev helt enkelt något som är falskt. Testet som jag visar är för att visa att processorn spelar roll i spel, inte för att jämföra 8350 med 3770. Men visst vi kan jämföra 3770 och 8350, 3770 vinner där inget snack om saken, spelar ingen roll om båda har 8 trådar, Intel vinner rejält per kärna. Tittar du på testerna för 8350 i GTA V så ligger den ca 20fps efter, och då är det 8350 stock(4GHz) mot simulerad i7 stock(3.5GHz).

Du påpekar felet med att det är 770 och 290, men inte när samma sak gäller cpu, sedan när jag poängterar det påstår du att cpu inte spelar någon roll. Och jag rättade dig, vad är problemet?