LG G5 får konstant påslagen skärm

Permalänk
Melding Plague

LG G5 får konstant påslagen skärm

Koreanska LG går ut på Facebook med datumet för tillkännagivandet av LG G5 och avslöjar samtidigt att telefonen får en skärm som i alla fall till viss del alltid är påslagen.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Kanske läge att byta ut G3:an✊

Visa signatur

Mobo: ASUS ROG Strix B660-F CPU: Core i7 13700K GPU: Zotac GeForce RTX 4080 Trinity OC RAM: Corsair Vengeance DDR5 32GB 6000mhz SSD: Samsung 950 PRO 512GB, Force MP510 960GB, 850 EVO 500GB X2 Case: Meshify 2 Compact TG PSU: Cooler Master V850 Gold Cooler: Arctic Liquid Freezer II 240

Permalänk
Medlem

nej tack, vill jag se tiden och notifikationer klickar jag bara på en knapp. vill inte att batteriet slösas när jag inte behöver de

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem

Med tanke på hur nöjd jag är med G4 skulle jag inte tveka att slå till på denna, men alltid kul med nytt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Kan det inte bli MWC snart så man får se G5 och S7. Läcker mycket bilder på S7 nu men knapp nått om G5.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christley:

nej tack, vill jag se tiden och notifikationer klickar jag bara på en knapp. vill inte att batteriet slösas när jag inte behöver de

Möjligen går det att ändra inställningarna så att den inte alltid är på?

Permalänk
99:e percentilen

Älskar OLED, men hatar PenTile, så det är inte lätt att hitta den perfekta mobilen nu för tiden. Blir bara så uppgiven när Samsung pushar 2560x1440 PenTile OLED istället för 1920x1080 RGB OLED, som jag föredrar varje dag i veckan.

Blir det PenTile eller RGB på G5:an?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Skrivet av Alling:

Älskar OLED, men hatar PenTile, så det är inte lätt att hitta den perfekta mobilen nu för tiden. Blir bara så uppgiven när Samsung pushar 2560x1440 PenTile OLED istället för 1920x1080 RGB OLED, som jag föredrar varje dag i veckan.

Blir det PenTile eller RGB på G5:an?

hmm, Pentile är väl inget problem i 2560x1440, eller?

Visa signatur

GAMING
XV252QF 390Hz|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk

Äntligen börjar det hända någonting. Hade detta på min tidigare Nokia N9 som är 5 år gammal och hade AMOLED redan då. Har inte förstått varför ingen av Andoid telefonerna haft liknande. Hoppas det blir på liknande sätt användarmodifierbart vilket innehåll man vill ha synligt. (några N9 exempel #15758339 )

Då Nokia N9:an började bli till åren blev det en Yotaphone 2 som hade någorlunda liknande funktion med sin e-papper skärm.

Visa signatur

MAIN OS: W10PRO 64-bit, CPU: Intel 4790k @4,0GHz, CPU-kylare: Noctua NH-U9B SE2, GPU: ASUS DCII OC GTX 670, RAM: 32GB Kingston 1866MhZ, BRÄDA: ASUS Z97-A, SKÄRM: Benq BL2400PT + Samsung Syncmaster 940BW, LÅDA: Corsair 550D
LAPTOP ASUS 1215N | TV LG 55UF850V | NAS WD EX2 8TB | MOBIL YotaPhone 2 & Samsung Galaxy A3 | PLATTA Lenovo Yoga Tab 3 Pro & Linx7 32GB
KAMERA Canon 760D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Älskar OLED, men hatar PenTile, så det är inte lätt att hitta den perfekta mobilen nu för tiden. Blir bara så uppgiven när Samsung pushar 2560x1440 PenTile OLED istället för 1920x1080 RGB OLED, som jag föredrar varje dag i veckan.

Blir det PenTile eller RGB på G5:an?

PenTile är Samsungs teknologi.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Gilgamesh:

hmm, Pentile är väl inget problem i 2560x1440, eller?

Inte så påtagligt, nej, men jag tar hellre 1920x1080 RGB, som ju dessutom drar mindre ström.

Skrivet av Cocosoft:

PenTile är Samsungs teknologi.

Vet, men det finns ju på till exempel Asus UX305, och det är mig egalt om panelen är från Samsung och heter PenTile eller om den är från någon annan och är som en PenTile. Finns det någon korrekt samlande benämning på RGBW, RGBG och alla andra konstiga subpixelmönster (som man kan använda istället för PenTile)?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Nokia (nu microsoft) har använt detta koncept hur länge som helst på sina windows mobiler med oled, min 1020 har denna funktion och har haft den så länge jag kan minnas. Här går det dock att välja om det ska vara på hela tiden eller styras av närhetssensorn eller några andra val...
Är sjukt smidigt om man bara vill kolla klockan eller snabbt kolla om man fått något meddelande eller notifiering...

Permalänk
Medlem

Gillar tanken, om det är batterisnålt. Men det är nog många som har mobilen på nattduksbordet och använder som väckarklocka. Då vill man inte att displayen ska lysa upp rummet under natten. Men man kan ju alltid vända den uppochner antar jag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christley:

nej tack, vill jag se tiden och notifikationer klickar jag bara på en knapp. vill inte att batteriet slösas när jag inte behöver de

Fast med rätt implementering så drar detta försumbart med ström, några få skärmpixlar med låg ljusstyrka. Det kommer inte märkas på batteritiden och det är faktiskt användbart.
Faktiskt tror jag snarare att det sparar batteri totalt sett då man inte behöver klicka telefonen ur sovläge varje gång man ska kolla klockan eller kolla om man fått något meddelande, något som för de flesta nog drar mer batteri än det denna funktion drar.

Permalänk
Medlem

Frågan är när LG Flex 3 kommer.
Efter att ha använt den kommer jag aldrig köpa en platt telefon igen, om jag inte måste. Och isåfall kan jag lika gärna skita helt I Android.

Rycktet säger att de slopat hela flex grejen nu... men man kan ju alltid hoppas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikael07:

Gillar tanken, om det är batterisnålt. Men det är nog många som har mobilen på nattduksbordet och använder som väckarklocka. Då vill man inte att displayen ska lysa upp rummet under natten. Men man kan ju alltid vända den uppochner antar jag?

Ja och när man vänder den uppochner, eller t.ex har den i fickan så borde ju kamerorna registrera att vyn är blockerad, precis som mobiler gör när man sätter upp dem mot örat.

I det läget borde ju skärmen stängas av helt, fast den kollen kanske drar mer ström än att låta den där lilla biten av skärmen vara på konstant, vem vet.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mikael07:

Gillar tanken, om det är batterisnålt. Men det är nog många som har mobilen på nattduksbordet och använder som väckarklocka. Då vill man inte att displayen ska lysa upp rummet under natten. Men man kan ju alltid vända den uppochner antar jag?

Precis, så gör jag med min Lumia 950 där skärmen alltid är tänd. Det är väldigt lite ljus också (bara klockan och datumet syns) så det är inte hela världen om den ligger uppåtvänd heller.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gilgamesh:

hmm, Pentile är väl inget problem i 2560x1440, eller?

Såvida du inte tittar på din telefon med en lupp så kommer du inte märka någon skillnad. Man såg stor skillnad på RGB och PenTile när upplösningen låg på 720p, men idag när 1440p mer eller mindre är standard på värstingmodellerna så kvittar pixeluppsättningen. Och det är heller inget som säger att G5:an kommer få en 1440p display. Det kan lika gärna sitta en 4K display i den, och då kommer man verkligen inte se någon skillnad.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Skrivet av Gender Bender:

Såvida du inte tittar på din telefon med en lupp så kommer du inte märka någon skillnad. Man såg stor skillnad på RGB och PenTile när upplösningen låg på 720p, men idag när 1440p mer eller mindre är standard på värstingmodellerna så kvittar pixeluppsättningen. Och det är heller inget som säger att G5:an kommer få en 1440p display. Det kan lika gärna sitta en 4K display i den, och då kommer man verkligen inte se någon skillnad.

Hade en LG G2 förut, med 1080p display, nu kör jag Xperia Z5 Premium med 4K och skillnaden är definitivt märkbar!

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikael07:

Gillar tanken, om det är batterisnålt. Men det är nog många som har mobilen på nattduksbordet och använder som väckarklocka. Då vill man inte att displayen ska lysa upp rummet under natten. Men man kan ju alltid vända den uppochner antar jag?

Äsch, man blundar ju ändå Tvivlar på att några enstaka pixlar kommer skära hål på dina ögonlock Sen skulle jag tippa på att ljusstyrka går att justera.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slaktardej:

Hade en LG G2 förut, med 1080p display, nu kör jag Xperia Z5 Premium med 4K och skillnaden är definitivt märkbar!

Nu syftade jag på pixeluppsättningen i sig, alltså att du kan tyda PenTile-mönstret som man kunde på äldre och mer lågupplösta PenTile-displayer, och inte att man inte kan se att 4K PenTile är skarpare än 1080p RGB. 4K PenTile har fler subpixlar i samtliga färger än vad 1080p RGB har, så det vore bara konstigt om man inte upplevde 4K PenTile som skarpare.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

"Till viss del alltid är påslagen". Antingen är den väl alltid påslagen eller så den väl det inte?

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 10
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem
Skrivet av xcluzive:

"Till viss del alltid är påslagen". Antingen är den väl alltid påslagen eller så den väl det inte?

Nja.. Man kan se det som att tex 30% av skärmen alltid är på

Visa signatur

|Moderkort: Asus ROG Strix B650E-I Gaming Wifi |GPU: Sapphire Nitro+ RX 7900 XT
|CPU: Ryzen 7 7800X3D |PSU: Corsair RM750X V2 |SSD: Samsung 970 EVO 1TB
|Minne: 32GB Kingston Fury DDR5 6000 Mhz |Chassi: Lian Li O11 Air Mini
|Datorskärm: Acer XR383CURP 38" 1600p 144Hz

Permalänk
Medlem

Tja, det fungerar ju utmärkt på smartklockor som LG G-Watch R. Den har OLED och jag har skärmen konstant på.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Skrivet av xcluzive:

"Till viss del alltid är påslagen". Antingen är den väl alltid påslagen eller så den väl det inte?

OLED-skärmar kan aktivera vissa pixlar åt gången.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem

Inte nog med att Samsung kopierar Apples patent, nu kopierar de SÄTTET Apple tar patent på, "Always On" vs "Rounded Corners" (ja jag vet att det är slogan jämf med design).

Permalänk
Medlem

Vi skall vara glada att asiaterna väljer att fokusera på bättre skärmar. Att den enda gimmick med denna förbättring är att den alltid är på får ses som en acceptabel kompromiss. Leder om inte annat till att batteriet måste vara tillräckligt.

Det kunde ha varit mycket mycket värre. Vi har genom tiderna skådat fixering vid välvda, drakmärkta, 3d-"berikade", nanometertjocka(inget batteri), böjbara produkter. Jag har säkert mentalt blockerat ytterligare minst fem oförlåtliga "innovationer".

Visa signatur

Burk: NZXT 440 Vit - i5-2500K@4.3 - FD Kelvin360 - ASUS P67B3Evo - Corsair 2x8GB - ASUS GTX780 - Crucial m4 128GB / MX100 240GB - EVGA g2 850W - ASUS PB278Q - Logitech G710+ + G502 Ljud: Simple Audio Listen - Aune X1S - Sennheiser 598SE
HTPC: FD Node304 - i3-3225 - ASUS P8H77 - Kingston 2x4GB - Crucial m4 128GB + WD Green 10TB - Samsung 55"LED - Logitech K400P Ljud: Onkyo TX-NR609 - KEF iQ30

Permalänk
Medlem

Wp har haft detta sjukt länge.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem

Denna 'otroliga funktion' hade jag på min Nokia N9 för fem år sedan..

Visa signatur

Chassi: DAN A4 | MB: ASUS VI Impact | GPU: Titan X | CPU: 4770K | RAM: 2x8GB Corsair Vengeance | SSD: Samsung 830 512GB | Skärm: ASUS Swift IPS

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Christley:

nej tack, vill jag se tiden och notifikationer klickar jag bara på en knapp. vill inte att batteriet slösas när jag inte behöver de

Onödigt att bara häva ur sig skit på lösa grunder och visa din okunskap för hela forumet. Lyckligtvis har några medlemmar förklarat läget för dig redan men riktigt tråkigt att tråden sätter igång med någon som gapar felaktigheter.

Skickades från m.sweclockers.com