Permalänk
Medlem

Köpa cpu fläkt

Vet inte om tråden passar bättre i 'köpråd', isf får den väl flyttas.

Ska precis till att sätta ihop en dator för första gången, med följande komponenter bl a:

Chassi: Thermaltake core v1
Mb; Asus Z170I Pro
Cpu: i7 6700k

Jag vill ha en så enkel montering av grejerna som möjligt. Därför funderade jag på den här cpu fläkten

https://www.techpowerup.com/mobile/reviews/CRYORIG/C7/8.html

Enligt testet ovan så ska den fungera så länge ingen överklockning sker, vilket jag ändå inte kan nåt om så...

Jag inbillar mig att allt med den här datorn blir lite väl tilltaget för mina behov, men förhoppningsvis så kan jag behålla den länge istället.

Tror ni man gör bort sig med den cpu fläkten? Finns det någon bättre? Max höjd är 140mm, men vill helst ha så litet och enkelt som möjligt.

Ändrade till rätt länk
Permalänk
Medlem

ja det är ett bra val om du vill ha en kylare under 100 mm

stavfel
Permalänk
Medlem

kolla lite på Noctua kylnings alternativ. värt pengarna!

Permalänk

Köpte en "Cooler Master Hyper 412S" as billig men håller min Intel i7-4770k på 30 - 45c vid heavy load.
(Klockad från 3.5ghz till 4.5ghz, tänk på bra flöde i chassit dock!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av carlbanan:

Vet inte om tråden passar bättre i 'köpråd', isf får den väl flyttas.

Ska precis till att sätta ihop en dator för första gången, med följande komponenter bl a:

Chassi: Thermaltake core v1
Mb; Asus Z170I Pro
Cpu: i7 6700k

Jag vill ha en så enkel montering av grejerna som möjligt. Därför funderade jag på den här cpu fläkten

https://www.techpowerup.com/mobile/reviews/CRYORIG/C7/8.html

Enligt testet ovan så ska den fungera så länge ingen överklockning sker, vilket jag ändå inte kan nåt om så...

Jag inbillar mig att allt med den här datorn blir lite väl tilltaget för mina behov, men förhoppningsvis så kan jag behålla den länge istället.

Tror ni man gör bort sig med den cpu fläkten? Finns det någon bättre? Max höjd är 140mm, men vill helst ha så litet och enkelt som möjligt.

Måste det vara låg höjd? Vad är Maxhöjd för ditt chassi?

Edit:
Ber om ursäkt för hjärndöd fråga, ser att du skrev det.
Denna verkar vara kanon:
http://www.inet.se/produkt/6308801/noctua-nh-l9i-low-profile-...
Du behöver inte vara så orolig för monteringen, enklaste är att kolla youtube så är du väl förberedd.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | i5 9600k | be quite! Pure Rock | Corsair 16GB DDR4 3000Mhz | ASUS GeForce RTX 2060 6GB DUAL OC | Samsung 850 series EVO 250GB | Kingston A1000 480GB M.2 NVMe | Fractal Design Define S | EVGA Supernova G2 750W | Windows 11

Permalänk
Medlem

@LnitraM:

Den jag länkade hade väl liknande resultat som noctua fläkten, samt att den var en hundring billigare. Köpte cryorig iaf, får väl se om det blir bra eller total flopp

Permalänk
Medlem
Skrivet av carlbanan:

@LnitraM:

Den jag länkade hade väl liknande resultat som noctua fläkten, samt att den var en hundring billigare. Köpte cryorig iaf, får väl se om det blir bra eller total flopp

Yes blir nog kanon med den!

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | i5 9600k | be quite! Pure Rock | Corsair 16GB DDR4 3000Mhz | ASUS GeForce RTX 2060 6GB DUAL OC | Samsung 850 series EVO 250GB | Kingston A1000 480GB M.2 NVMe | Fractal Design Define S | EVGA Supernova G2 750W | Windows 11