Jag menar inget illa med det jag strax kommer skriva, utan skriver det för ditt eget bästa
Du har uppenbarligen ingen koll på hur det fungerar med CPU kylning, montering eller överklockning. (Jag baserar denna åsikt på att du överklockar med standardkylaren och ominstallerar kylaren utan ny kylpasta samt att du själv precis sa det i denna tråden )
Men det är lugnt, för det är inte för svårt att lära sig. Det som däremot är dumt är att "såga först, mäta sen" som uttrycket brukar gå i snickarbranschen. Jag skulle snabbt rekommendera dig att ställa tillbaks CPUn till fabriksinställningar, stäng av datorn, åk och köp kylarpasta/ny kylare och montera om den gamla eller den nya kylaren innan du använder datorn igen.
Risken som finns när du håller på och pillar med saker du uppenbarligen inte vet hur du ska handskas med är att du skadar din hårdvara. Jag antar att eftersom du inte vill köpa en för dyr CPU kylare ( vilket kostar typ 3-500kr) så är du inte heller helt sugen på att köpa ny CPU och moderkort för 3500-4000kr )
_________
När vi kommit förbi den delen och du har en ny kylare som klarar lite överklockning, ja då är det bra att hitta en guide för din CPU, vilket ofta finns på youtube eller här på Sweclockers. Olika inställningar påverkar din överklockning olika, där V-Core (volten) enkelt sagt ökas för att din processor ska kunna få tillräckligt med ström för sin nya klockning. Ökar man den för lite får man stabilitetproblem och datorn kraschar, ökar man den för mycket får man massa onödig värme. Här handlar det om att hitta en lagom överklockning för den kylare du valt och försöka maximera din överklockning utan att kylaren får problem med värmen. Var länge sedan jag överklockade en dator med en Hyper 212 Evo men jag skulle kunna tänka mig att en lagom överklockning med den kylaren är runt 0.5 Ghz. Det i sin tur är beroende på vad du har för CPU, hur mycket värme din GPU utvecklar(påverkar värmen i chassit), hur bra chassi du har och vilken kylning som chassit har. Bästa är att öka stegvis med överklockningen om man är osäker och vid varje steg så kör du prime95 och låter det gå i minst 15 min och kikar på hur temperaturen ser ut efter den tiden. Känns den fortfarande bra kan man överklocka lite till, typ 50-100 mhz i taget. En sak som man ska vara medveten om dock är att ju mer du överklockar, desto mer kommer CPU fläkten snurra och ju mer oväsen för datorn. Ifall man känner att ljudnivån är något man tycker är viktigt
Lycka till!