Bilder i iPhone går inte visa?

Permalänk

Bilder i iPhone går inte visa?

Tjena! Kompisen frågade mig precis vad som har skett med hans telefon (iPhone 6) då han i sitt bildgalleri ser att det finns foton tagna under en viss period (sommaren -15) men bilderna visas bara som vita. Klickar man sig vidare för att visa de bilder/videor så går det inte att visa dom. Så utav någon anledning verkar dom finnas där men ändå vara borta. Efter ett par snabba sökningar på google insåg jag att jag bara blev irriterad över vad jag fann. Det skummaste med problemet är att det enbart är under en viss period som sagt som bilderna inte visas/finns, allt efter det fram till nu finns tillgängligt för att visa.

Så om någon har haft dessa problem eller av någon annan anledning vet vad det är som orsakar detta samt har en lösning på det så vore det verkligen uppskattat

Tack på förhand!

Permalänk

Troligen ligger bilderna i iCloud och telefonen har problem att hämta dom för tillfället.
Annars är dom troligen korrupta av någon anledning.

Permalänk
Medlem

Be han logga in på www.icloud.com och kolla om bilderna ligger där och om de går att se korrekt.

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Skrivet av ErikMoose:

Troligen ligger bilderna i iCloud och telefonen har problem att hämta dom för tillfället.
Annars är dom troligen korrupta av någon anledning.

Skrivet av PointMan:

Be han logga in på www.icloud.com och kolla om bilderna ligger där och om de går att se korrekt.

Tack för tipset, jag ska be honom göra detta