Z3 skärm spricker för tredje jävla gången. Garanti?

Permalänk
Medlem

Z3 skärm spricker för tredje jävla gången. Garanti?

Hej! Första gången det hände var i sommar, då tappade jag den, så inget konstigt med det. Skickade och den lagades för 1500, andra gången sför 2-3 månader sen, då hade jag den i fickan och jobbade lite fysisk, så råkade säkert spräck den.
Nu blev jag trött, så jag köpte en gummiskal och glasskärm, för inte ville jag ha en sprucken skärm till! Och vad händer idag?
Ju, skiten har spruckit igen, jag tappade inte den, och gjorde ingenting så att den skulle spricka, dvs den sprack av sig själv.

Tror ni att detta kan gå på garanti, då det finns inte en enda repa på skärmen eller mobilen, för jag började använda skydd direkt. Hur fan kan den bara spricka så där? Och självklart är display och skärm samma skit, så nu är man utan mobil.. Ni som har Sony, har skärmen spruckit av sig själv, och hur har det gått med garanti om ni anmält den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av babgjyshi:

Hej! Första gången det hände var i sommar, då tappade jag den, så inget konstigt med det. Skickade och den lagades för 1500, andra gången sför 2-3 månader sen, då hade jag den i fickan och jobbade lite fysisk, så råkade säkert spräck den.
Nu blev jag trött, så jag köpte en gummiskal och glasskärm, för inte ville jag ha en sprucken skärm till! Och vad händer idag?
Ju, skiten har spruckit igen, jag tappade inte den, och gjorde ingenting så att den skulle spricka, dvs den sprack av sig själv.

Tror ni att detta kan gå på garanti, då det finns inte en enda repa på skärmen eller mobilen, för jag började använda skydd direkt. Hur fan kan den bara spricka så där? Och självklart är display och skärm samma skit, så nu är man utan mobil.. Ni som har Sony, har skärmen spruckit av sig själv, och hur har det gått med garanti om ni anmält den?

Vettefan alltså. Ifall jag hade tagit emot din mobil och du hade sagt att den "spräckt av sig självt" hade jag varit jävligt skeptisk. Min har pajjat 1 gånger fram 2 bak, den är jävligt känslig men jag kan inte säga att det är "av sig självt". Den är lite känslig, haft tunga grejer mot den som jag tänkt att den borde klara av. Mystiskt ifall den verkligen bara sprack utan anledning

Permalänk
Medlem
Skrivet av babgjyshi:

Hej! Första gången det hände var i sommar, då tappade jag den, så inget konstigt med det. Skickade och den lagades för 1500, andra gången sför 2-3 månader sen, då hade jag den i fickan och jobbade lite fysisk, så råkade säkert spräck den.
Nu blev jag trött, så jag köpte en gummiskal och glasskärm, för inte ville jag ha en sprucken skärm till! Och vad händer idag?
Ju, skiten har spruckit igen, jag tappade inte den, och gjorde ingenting så att den skulle spricka, dvs den sprack av sig själv.

Tror ni att detta kan gå på garanti, då det finns inte en enda repa på skärmen eller mobilen, för jag började använda skydd direkt. Hur fan kan den bara spricka så där? Och självklart är display och skärm samma skit, så nu är man utan mobil.. Ni som har Sony, har skärmen spruckit av sig själv, och hur har det gått med garanti om ni anmält den?

Min Z3 har endast spruckit en gång, och det var p.g.a. bilnycklar i samma ficka.
Haft mobilen i över 1 år utan problem

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem

Jag har haft min Z3 i snart ett år, och den har tyvärr fått falla ett antal gånger till backen. Sist var för ett par veckor sedan då sambon råkade klappa till min näve så den flög in i väggen och ner i golvet. Plastskalet jag hade på gick då sönder för första gången! (Någon 50kr skal från typ 24.se) Skalet har suttit på sedan jag fick telefonen och har som sagt blivit tappad några gånger. Allt som hände var att en liten flis bröts av i ena hörnet av plastskalet, så det var bara till att byta.

Det finns många rapporterade fall om Z3 skärmar & baksida som spricker utan anledning. (Kanske är utspritt över hela Z-serien?). Men jag har inte förstått mig på hur det kan hända?
Jag kan även tillägga att jag oxå har tappat telefonen utan skydd. De få minuter per kvartal jag tar av skalet för att rengöra den^^,

Visa signatur

Det var bättre förr
- Michael B. Tretow

Permalänk
Skrivet av qaaka:

Vettefan alltså. Ifall jag hade tagit emot din mobil och du hade sagt att den "spräckt av sig självt" hade jag varit jävligt skeptisk. Min har pajjat 1 gånger fram 2 bak, den är jävligt känslig men jag kan inte säga att det är "av sig självt". Den är lite känslig, haft tunga grejer mot den som jag tänkt att den borde klara av. Mystiskt ifall den verkligen bara sprack utan anledning

Kan hända, härdat glas tål inte hamna under press. sen vems fel det är (tapp eller konstruktionsfel vet jag inte)

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

@qaaka: Hahaha, visst är det absurd? Men som jag skrev iom att jag köpte mobilen för 3000 kr ny, och sedan lagat den två gånger för 1500 vardera gång, och vara utan mobil i 10-15 dagar. Då blev jag trött och använde skydd, finns inte en enda repa på skärmen som redan sagts. Den bara sprack, det det som är så jävla konstig, för de andra gången har det varit mitt fel, och har betalat för det också.

Vet ni vilka mobiler som inte har skärmen där om den spricker så fuinkar inte mobilen längre? Är imponerad av g4 och haft en g3 men den har ju samma sak som z3;

Permalänk
Medlem

Samma prob med Z1'an men den låg på vardagrsumsbordet och självsprack , nästan osynlig spricka på insidan touch slutade fungera, i storbrittanien räknas det som ursprungsfel här räknas det som tapp/kross/klämskada bekostas av kund.
Utöver det så kan fuktspärrarna lösa ut om man använder usb för laddning vilket då konstateras som fuktskada
Kollegor som råkat ut för samma sak, för min del ville sony ha 3000 för alt 500 för no action/returnera telefonen
Så slutsatsen är Z serien är inte gjord för att användas, har nu en huawei budget för 30% av priset som fungerar lika bra eller bättre.

Du får nog gå via ARN

Permalänk
Medlem

Sony är ett skämt. Skärmen på min Z2 sprack när jag råkade titta för hårt på den...Eller nåt...

Blev iaf dyrt...

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk

Borde ju gå att få på garantin. Verkar ju vara ett väldigt vanligt fel på Z-lurarna

Visa signatur

[Bärbara]: Steam Deck | SteamOS, Lenovo A275 | Win10
[Stationär1]: i5 4590s | RTX3060 | Win10
[Stationär2]: MacMini | M1 | Sonoma
[Stationär3]: AMD A10 | R7 | Kbuntu
[Foto]: FreakyLeo on Flickr

Permalänk
Medlem

Gör som våra barn, byt bort din z3 till en riktig mobil. 3 st z3 som varit på reparation oftare än man laddat dom....aldrig mer Sony.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

@KingCobra: Vad räknas som riktigt mobil då? Men håller med, detta är den sista Sony mobilen jag köpt.

Permalänk
Medlem

Min sony xperia z ultra sprack touchen på förra veckan, efter två år. Hade den i fickan, gjorde det jag alltid gjort och tog upp mobilen för att kolla klockan.

Visa signatur

Stationär: [INTEL i7 2600k (@4.6GHZ) h100] [ASUS Sabertooth P67] [Corsair Vengeance™ DDR3 @2133MHz 16GB] [Powercolor R9 290 pcs+ CrossFireX] [intel 240gb ]
stationär nr2: [Intel q8200][Nvidia 9800GTX 512mb][8 GB ddr2][vx450w]

Permalänk
Medlem

Min Z1:a sprack av sig själv. En enda spricka från långsida till andra långsidan. Den låg och laddade och när jag tog upp den var den sprucken. Jag fick det INTE på garantin.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Corsair RM850 850W - EK-AIO Basic 240 - Intel Core i9 12900K 3.2 GHz 30MB - Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3200MHz CL - MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 - ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix - Samsung 980 M.2 NVMe SSD 1TB

Permalänk

@babgjyshi: Nackdelen med glasskärmar är ju att spricker halva så funkar inte halva. Jag har galaxy note 2 med plastglas med flera sprickor och den funkar ju så titta efter plastglas är ju mitt tips.

Mögelsporer funna i mina skor.
Permalänk
Medlem
Skrivet av babgjyshi:

Hej! Första gången det hände var i sommar, då tappade jag den, så inget konstigt med det. Skickade och den lagades för 1500, andra gången sför 2-3 månader sen, då hade jag den i fickan och jobbade lite fysisk, så råkade säkert spräck den.
Nu blev jag trött, så jag köpte en gummiskal och glasskärm, för inte ville jag ha en sprucken skärm till! Och vad händer idag?
Ju, skiten har spruckit igen, jag tappade inte den, och gjorde ingenting så att den skulle spricka, dvs den sprack av sig själv.

Tror ni att detta kan gå på garanti, då det finns inte en enda repa på skärmen eller mobilen, för jag började använda skydd direkt. Hur fan kan den bara spricka så där? Och självklart är display och skärm samma skit, så nu är man utan mobil.. Ni som har Sony, har skärmen spruckit av sig själv, och hur har det gått med garanti om ni anmält den?

Hörde en mindre föreläsning för några år sedan av en gubbe som beklaga sig över sitt barns smartphone som "bara består av glas och är gjorda för att spricka - de spricker alltid". Det ligger kanske något i det han sa - det är naturen hos smartphones att gå sönder. Så när du gjorde allt för att skydda mobilen och den en dag hade tråkigt så bestämde den sig för att spräcka sig själv.

Påminner om Austin Evans bröstvårta - ni känner väl till det? Linus från Linus Tech Tips skulle testa hur tåligt Phantom Glass var och gjorde ALLT för att paja Phantom glaset utan framgång. Sedan slog Linus arbetskollega glaset mot Austin Evans bröstvårta och skärmen gick sönder. Man kan aldrig förstå sig på de där apparaterna. Du kan se videon här: https://youtu.be/HTJUTpbbvlo

Om jag var du skulle jag dock försökt reklamera mobilen då du, som du säger, inte själv vållat skadan... man kan alltid försöka!

Permalänk
Skrivet av AMD-Hippie:

Hörde en mindre föreläsning för några år sedan av en gubbe som beklaga sig över sitt barns smartphone som "bara består av glas och är gjorda för att spricka - de spricker alltid". Det ligger kanske något i det han sa - det är naturen hos smartphones att gå sönder. Så när du gjorde allt för att skydda mobilen och den en dag hade tråkigt så bestämde den sig för att spräcka sig själv.

Påminner om Austin Evans bröstvårta - ni känner väl till det? Linus från Linus Tech Tips skulle testa hur tåligt Phantom Glass var och gjorde ALLT för att paja Phantom glaset utan framgång. Sedan slog Linus arbetskollega glaset mot Austin Evans bröstvårta och skärmen gick sönder. Man kan aldrig förstå sig på de där apparaterna. Du kan se videon här: https://youtu.be/HTJUTpbbvlo

Om jag var du skulle jag dock försökt reklamera mobilen då du, som du säger, inte själv vållat skadan... man kan alltid försöka!

Hade dom slagit mobilen mot ett hörn hade det hänt tidigare Kör mobilen i gruset i stället, då kvittar det vad för glas du har.

Men härdat glas tål inte hamna i spänning (alltså trycker en sida på mobilen på glaset kommer glaset gå sönder), många glasmobiler har en metallram och tappar man mobilen på sidan (så den böjer metallen lite så blir det spänningar).

Sen kommer olyckan vara ett faktum (behöver inte hända direkt, utan kan ta veckor sen). Därför Samsung med sin note har en glipa mellan glaset och metallen (för att undvika just detta). Inget magiskt alls, utan ett vanligt naturfenomen med glas (speciellt härdat är känsligare), blir mer sprött. Även kan vara fel från fabrik eller under frakt något har hänt.

Men i alla fall, så barn tappar sin mobil (motoriken är ju inte fullt utvecklad och dessa är betydligt mer aktiva än vuxna). Samt att köra glas även på baksidan ökar bara risken (bättre med mindre glas på framsidan och resten i plast som kan flexa på helt annat vis).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Kan hända, härdat glas tål inte hamna under press. sen vems fel det är (tapp eller konstruktionsfel vet jag inte)

https://www.youtube.com/watch?v=UiyJXrkNBK8

Fast att "hamna under press" och "gå sönder av sig själv" är väl knappast samma sak?

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Skrivet av Jonny Myran:

Fast att "hamna under press" och "gå sönder av sig själv" är väl knappast samma sak?

Jo, läs det jag förtydligade högre upp.

Helt enkelt vad jag vet kör Sony metallram runt glasen och trycks metallen någon hundradel/tiondel lägre in= spänningar i glaset som till sist ger självsprickor (kan även vara fel från fabrik också).

Glas spricker inte utan orsak, men härdat glas är extra utsatt. För den klarar inte tryckbelastning som vanligt glas (sprödare). Sen exakt när dessa spänningar orsakas kan man bara gissa (Kan ha tappat mobilen, fraktskador eller fabriken har för tajt passning).

Se på Samsung note som har glipa mellan ram och glas (finns en stor orsak till det). Plast är egentligen bättre att ha emot glas, för det flexar på helt annat vis än metall.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Ska skicka den på garanti och se vad som händer. Har inga förhoppningar på skitföretaget, men ändå. De kanske tänker på att det inte finns en enda repa på glaset, och inga stöttar eller så.

Skulle haft glasskyddet kvar, då den inte var sönder, men dum som jag är så tog jag bort den i tron om att det var just den som var sprucken och inte själva skärmen.

Permalänk
Medlem

Min z2 spräckte jag baksidan på för något år sedan. Den dagen jag inte hade skyddet på så råkar jag lägga den perfekt i en hylla så när jag tog på mig en tröja så slog jag till den och den flög rakt i golvet. Men betala 1k+ för att laga en baksida jag inte ser när jag ändå alltid har skyddet på nu för tiden kändes lite ovärt.

Kanske lite off topic, men det jag ville säga var att min inte sprack av sig själv. Har inte jämfört men antar det är samma konstruktion som z3? Låter väldigt dåligt om de skulle gå sönder av sig själva utan att du haft den på fel ställe eller tappat den. Om du skulle laga den igen kan du ju alltid testa att bara ha den på ett bord, knappt använda den och se vad som händer Hade vart väldigt intressant om det händer då med!

Visa signatur

Life is so wonderful, Life is so beautiful, Stay a while, No one gets out alive.
Life is so wonderful, Life is so beautiful, Just smile, No one gets out alive.

Permalänk
Medlem

@ghollghost: Ju, men detta händer ju inte direkt. Sist jag lagade den var strax innan jul, och jag kan inte ha mobilen i ett bord i 1+ månader då jag behöver...

Permalänk
Medlem
Skrivet av babgjyshi:

@ghollghost: Ju, men detta händer ju inte direkt. Sist jag lagade den var strax innan jul, och jag kan inte ha mobilen i ett bord i 1+ månader då jag behöver...

Jo det förstår jag ^^ men det hade vart intressant om någon gjorde ett sånt test någon gång

Visa signatur

Life is so wonderful, Life is so beautiful, Stay a while, No one gets out alive.
Life is so wonderful, Life is so beautiful, Just smile, No one gets out alive.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ghollghost:

Min z2 spräckte jag baksidan på för något år sedan. Den dagen jag inte hade skyddet på så råkar jag lägga den perfekt i en hylla så när jag tog på mig en tröja så slog jag till den och den flög rakt i golvet. Men betala 1k+ för att laga en baksida jag inte ser när jag ändå alltid har skyddet på nu för tiden kändes lite ovärt.

Kanske lite off topic, men det jag ville säga var att min inte sprack av sig själv. Har inte jämfört men antar det är samma konstruktion som z3? Låter väldigt dåligt om de skulle gå sönder av sig själva utan att du haft den på fel ställe eller tappat den. Om du skulle laga den igen kan du ju alltid testa att bara ha den på ett bord, knappt använda den och se vad som händer Hade vart väldigt intressant om det händer då med!

Behövs inte har varit problem sen Z1 https://www.youtube.com/watch?v=CnDZe9KEWyY går på garantin om man bor i UK då dom tydligen gnäller lite mer än svenskar. + Att det är ett utbrett problem , även baksidorna kan spricka av sig själv https://www.youtube.com/watch?v=UiyJXrkNBK8

Permalänk
Medlem

´Har skickat in mobilen på garanti, och självklart ingår det inte i garantin. När jag pratar med supportkillen, så nekar han att z modellerna är kända för självspruckna skärmar, och att sony inte täcker det. Med detta sagt, från och med idag, kommer jag aldrig köpa en Sony produkt i mitt liv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lappen81:

Behövs inte har varit problem sen Z1 https://www.youtube.com/watch?v=CnDZe9KEWyY går på garantin om man bor i UK då dom tydligen gnäller lite mer än svenskar. + Att det är ett utbrett problem , även baksidorna kan spricka av sig själv https://www.youtube.com/watch?v=UiyJXrkNBK8

Hm, ett problem som jag missade haha. Första gången jag hörde det i denna tråden tror jag.

Skrivet av babgjyshi:

´Har skickat in mobilen på garanti, och självklart ingår det inte i garantin. När jag pratar med supportkillen, så nekar han att z modellerna är kända för självspruckna skärmar, och att sony inte täcker det. Med detta sagt, från och med idag, kommer jag aldrig köpa en Sony produkt i mitt liv.

Lite tråkigt att de inte ändrat till det bättre efter såhär många generationer. Det får ju en att tro att de gör det med mening nästan. Min nästa blir nog en billigare (Äldre) än senaste flaggskeppet. Inte bestämt mig än om det blir Sony eller något annat, det får framtiden avgöra. ^^ Jag inte känner för att lägga ut 5-6k för en telefon nästa gång. Känns mycket mer värt att lägga kanske 2-3 max och sen lägga resten på nästa datoruppgradering!

Visa signatur

Life is so wonderful, Life is so beautiful, Stay a while, No one gets out alive.
Life is so wonderful, Life is so beautiful, Just smile, No one gets out alive.

Permalänk
Medlem

Själv så hanterar jag min Z3 som en mobil skall hanteras. Har haft den i över 1 år och har aldrig haft sönder något. Dock börjar gummit på ena luckan lossna.

Visa signatur

MOBO: MSI Gaming Pro Z270 CPU:Intel Core i7-7700K @ 4,20ghz
PSU:EVGA 750G2 Chassi:Fractal Design Meshify C
SSD1:Samsung 840 250GB SSD2:Samsung 850 500GB
RAM:Corsair 32GB@3200mhzGPU: GTX1080 Founders Ed 8GB

Permalänk
Medlem

Deras garanti är jävligt dryg, fick problemet att skyddet för laddningsporten började öppna sig själv, vilket gör att den inte längre är vattentät, ändå så har jag bara använt laddningsdockan för o ladda...

"Detta är ett känt problem, så det går inte på garantin, du kan inte bevisa att du inte använt luckan, och när man använder den så går den inte att stänga igen."

Vad är det för ursäkt!? Galet...

Permalänk
Medlem
Skrivet av lappen81:

Samma prob med Z1'an men den låg på vardagrsumsbordet och självsprack , nästan osynlig spricka på insidan touch slutade fungera, i storbrittanien räknas det som ursprungsfel här räknas det som tapp/kross/klämskada bekostas av kund.
Utöver det så kan fuktspärrarna lösa ut om man använder usb för laddning vilket då konstateras som fuktskada
Kollegor som råkat ut för samma sak, för min del ville sony ha 3000 för alt 500 för no action/returnera telefonen
Så slutsatsen är Z serien är inte gjord för att användas, har nu en huawei budget för 30% av priset som fungerar lika bra eller bättre.

Du får nog gå via ARN

Min bror hade en Z1a samma med den, han tappa den inte men på något sätt blev det en jätte fin spricka under glaset vid touchen och den sluta funka. har fler kompisar som haft problem med detta och SONY är ju inga hejare på garantier (lämna in ett PS3 och dom hitta en fuktskada, sa dom iaf, så jag skruva isär den när jag fick tillbaka den och det fans ingen sådan utan det var något kladd som dom hade på skruvarna för att se om någon skruvat i den eller inte.) så ja det är SONY och dom suger.

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Medlem

@Scerio: Läste du ens vad jag skrev eller ville du bara skriva av dig!

Permalänk
Medlem

Jag kan inte undgå att insé att jag kanske har haft tur.
Min Z1 skulle nog kunna köras över med bil om det vore så.
Jag jobbar på ett snickeri som allt i allo.
Och jag vill inte ens tänka på vilka tyngder eller vilken press den utsatts för.
Men den håller och ser lika glad ut som vanligt.
Samma sak med den IPhone 4 som jag hade innan min Z1.
Den tålde allt jag utsatte den för.
Den lever än idag fast numera i min barndomspolares ägo.

Så jag lider verkligen med er som haft otur, en telefon skall hålla.
Sony gör bra telefoner, men dom skulle behöva klä in skärmens kanter i en gummiram istället för metall eller plast.
Dock torkar ju gummi med tiden, så man skulle behöva någon blandning som aldrig torkade.

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!