Permalänk
Medlem
Skrivet av Akepouchen:

Nej det är inte mods. Det är DLC man köper för pengar på steam.. Så dom borde väl fungera på alla slags uppdateringar??

Dom funkar fortfarande, iallafall i mitt spel, vad säger Steam om detta finns dessa som installerade?

Kör du stock truckar eller nån mod tex RJL Scania eller liknade?
Viking Legends funkar inte på alla truck som är en mod, tex ovan RJL

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Skrivet av ggustavsson:

Dom funkar fortfarande, iallafall i mitt spel, vad säger Steam om detta finns dessa som installerade?

Kör du stock truckar eller nån mod tex RJL Scania eller liknade?
Viking Legends funkar inte på alla truck som är en mod, tex ovan RJL

Det står i steam att jag har köpt dom och dom ligger på "min" sida under Ets på steam.
Jag kör en vanlig Scania som finns i spelet från början så inga mods där. Det tråkiga är ju att det fungerade igår.... För jag hade saker från Cabin DLC i min bil. Men idag när jag startade upp spelet så stod det att jag tagit bort vissa saker och va en massa utropstecken.

Någon som vet vad som kan ha hänt??

Permalänk
Skrivet av Akepouchen:

Det står i steam att jag har köpt dom och dom ligger på "min" sida under Ets på steam.
Jag kör en vanlig Scania som finns i spelet från början så inga mods där. Det tråkiga är ju att det fungerade igår.... För jag hade saker från Cabin DLC i min bil. Men idag när jag startade upp spelet så stod det att jag tagit bort vissa saker och va en massa utropstecken.

Någon som vet vad som kan ha hänt??

Jag kör mitt ETS2 utanför Steam, så visste inte att det var DLCs.

Har du kollat i din profil i spelet, där man väljer DLC och mods ifall de är fortfarande aktiverade?

Visa signatur

Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero...AMD Ryzen 7 5800X @ 4600MHz / 1.23V...Hyte Y60
G.Skill Trident Z RGB 2x16GB 3600MHz CL14...Sapphire Radeon RX 7900XT Pulse Gaming OC
LG 34'' UltraGear 34GN850...Logitech MX Keys...Logitech MX Master 3S...Corsair RM750x
Kingston KC3000 2TB M.2 + Kingston KC3000 4TB M.2...Filserver - WD Gold 6TB x 4 + Seagate IronWolf PRO 8TB x 4

Permalänk
Skrivet av Lord_Moridin:

Jag kör mitt ETS2 utanför Steam, så visste inte att det var DLCs.

Har du kollat i din profil i spelet, där man väljer DLC och mods ifall de är fortfarande aktiverade?

A det har jag gjort och där står det att dom inte är aktiverade 😟 Konstigt tycker jag för när jag trycker på dom där så kommer jag till steam sidan (för att köpa dom) men det kan jag inte för dom ligger redan i mitt "album" står det 😳😧

Nähä det viste jag ju redan med tanke på att jag redan har köpt dom och använde dom senast i mån!!

Permalänk
Medlem

Har precis börjat spela ETS och har en liten fundering angående bilarna. Började min karriär med Volvos minsta FH16 och nu när jag blev lvl 10 så uppgraderade jag till Globetrottern med dubbelaxel och frågan blir i detta fall. Vad har dubbelaxeln för funktion? Är det bara show och no go eller har man nån nytta av den? Kom att tänka på detta efter att jag bränt "alla" mina pengar på den.

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker data har jag också 😁

Permalänk
Medlem

Har för mig att: fler axlar = tippar inte lika lätt i kurvorna.
Man svänger inte lika tajt.
Sen så drar den mer bränsle ? ( kanske )

Har för mig att det var så.

Permalänk
Medlem

I vekligheten så har det väl att göra med vikten. Fler axlar = mer vikt kan man dra. Sen får man nog bättre grepp med fler hjul. Gissar bara så hade varit kul om någon som vet kunde kommentera också

Visa signatur

[I7 9700K @ 5.0Ghz | NH-D15 ][ASUS ROG STRIX Z390-F][G.Skill 3600MHz 32GB][Asus Strix 1070][Corsair HX 1000W][Cooler Master Storm Sniper Black Edition]

Permalänk

Jag är riktigt sugen på Volvo VNL 780 i ATS, vilket det för övrigt finns bilder på som ni säkert sett: http://blog.scssoft.com/2016/01/truck-licensing-situation-upd...

Så lastbilarna i sig är i princip klara Bara licensbekräftelser kvar nu.

Jag undrar även om det finns något maxtak för levels i ETS2? Jag är level 42 och vägens konung om jag minns rätt.

Permalänk
Skrivet av lennartstek:

Jag är riktigt sugen på Volvo VNL 780 i ATS, vilket det för övrigt finns bilder på som ni säkert sett: http://blog.scssoft.com/2016/01/truck-licensing-situation-upd...

Så lastbilarna i sig är i princip klara Bara licensbekräftelser kvar nu.

Jag undrar även om det finns något maxtak för levels i ETS2? Jag är level 42 och vägens konung om jag minns rätt.

Gillar verkligen inte moderna jänkar-truckar, det ska vara helt linjalritade Det ska vara minst 8 cylindrar och 18 växlar så klart. Riktigt hardcore hade varait att köra med Kenworth 3 stick shifting

Tror inte att det finns någon maxlevel. Är själv i 53 och ser inte ut som att det kommer något slut. Har dock gått över till ATS nu men kommer definitivt att komma tillbaka till den civiliserade världen igen

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Skrivet av lennartstek:

Jag undrar även om det finns något maxtak för levels i ETS2? Jag är level 42 och vägens konung om jag minns rätt.

I economy_data.sii så finns det en rad som säger " level_last: 150 ", skulle det kunna vara sista nivån? Isf verkar den ju gå att ändra, har inte testat ^^

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem

Enklaste sättet o få mitt konto på SweC Logistisk raderat?

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av lennartstek:

Jag är riktigt sugen på Volvo VNL 780 i ATS, vilket det för övrigt finns bilder på som ni säkert sett: http://blog.scssoft.com/2016/01/truck-licensing-situation-upd...

Så lastbilarna i sig är i princip klara Bara licensbekräftelser kvar nu.

Jag undrar även om det finns något maxtak för levels i ETS2? Jag är level 42 och vägens konung om jag minns rätt.

Ja tro inte de skulle finnas en maxgräns, själv är jag i level 120 på ETS2. I ATS är man runt 15-16 än så länge. Men i ETS2 verka de som att man kan lvl:a jävligt mycket, har sätt några video som ha över 1000 :/

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Skrivet av Wranz:
Dold text

Angående TrackIR, så kan du alltid prova "FaceTrackNoIR"
Gratis och fungerar via webcam, (om du har sådan).
http://facetracknoir.sourceforge.net/home/default.htm

Provade denna och det fungerar riktigt bra, redan out of the box. Men jag tycks inte få OBS att lira samtidigt. Det verkar bara som att ett program i taget kan använda kameran?

Startar jag OBS först fungerar inte FaceTrackNoIR alls.
Startar jag FaceTrackNoIR först är kamerarutan på OBS helt svart, precis som att den inte har någon data att hämta.

Du råkar inte sitta på någon lösning?

Visa signatur

Testar telefoner och tillbehör: www.apetech.se

Permalänk
Medlem

@apelipell:

Nah, sry.
Ingen aning.

Permalänk
Visa signatur

Grundare av www.TruckSims.se - Ett Nordiskt community för lastbilssimulatorer

Permalänk

Jag provade MP för första gången igår, verkar vara riktigt nice. Men jag har några frågor, som jag tror att jag kan få svar på här... har läst x antal av sidor här men inte funnit svaret än.

1. Finns det ingen AI trafik? Är det bara andra spelare på vägarna, jag startade i Stockholm och allt är öde, sånär på några andra spelar som åkte omkring.

2. Jag hittade inga jobb i Stockholm via "Frieght Market", dock fanns jag några jobb när jag faktiskt rullade upp till IKEA och kollade direkt där? Fungerar inte Frieght Market eller är det bara i Skandinavien som det krånglar?

Ha det gott,
Sebastian

Permalänk
Medlem
Skrivet av SebastianL:

Jag provade MP för första gången igår, verkar vara riktigt nice. Men jag har några frågor, som jag tror att jag kan få svar på här... har läst x antal av sidor här men inte funnit svaret än.

1. Finns det ingen AI trafik? Är det bara andra spelare på vägarna, jag startade i Stockholm och allt är öde, sånär på några andra spelar som åkte omkring.

2. Jag hittade inga jobb i Stockholm via "Frieght Market", dock fanns jag några jobb när jag faktiskt rullade upp till IKEA och kollade direkt där? Fungerar inte Frieght Market eller är det bara i Skandinavien som det krånglar?

Ha det gott,
Sebastian

1: Tyvärr så finns de ingen sådan trafik i multiplay delen, de hade varit för mycket för servern plus att de hade inte kunnat att ha, folk hade stoppat upp trafiken och då hade de blivit rena kaoset.

2: Jobben funkar, men få du problem med de så antingen ta du och sover eller ta en snabbresa till garaget, så ska de funka igen. Kan bli nån bugg när man logga in på multiplay, du behöver dock bara göra det en gång, så kommer de igång.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk

@SebastianL:
1. Det finns inga AI trafikanter i MP. Tråkigt i det långa loppet och vad jag läst finns ingen lösning till det.

2. Om du inte får upp några jobb i "Freight Market" kan du testa och vila på någon parkering, det kan i de flesta fall lösa problemet.

Permalänk

@glennborg och @DJ-SAAB tackar för snabba svar, jag misstänkte att det var så... men man får väl ge det ett försök iallafall, men man tappar ju helt klart lite känslan när vägarna är i princip tomma sånär på några andra spelare... men som sagt, med tanke på vad AI:n kan ställa till med kanske det är lika bra!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SebastianL:

Jag provade MP för första gången igår, verkar vara riktigt nice. Men jag har några frågor, som jag tror att jag kan få svar på här... har läst x antal av sidor här men inte funnit svaret än.

1. Finns det ingen AI trafik? Är det bara andra spelare på vägarna, jag startade i Stockholm och allt är öde, sånär på några andra spelar som åkte omkring.

2. Jag hittade inga jobb i Stockholm via "Frieght Market", dock fanns jag några jobb när jag faktiskt rullade upp till IKEA och kollade direkt där? Fungerar inte Frieght Market eller är det bara i Skandinavien som det krånglar?

Ha det gott,
Sebastian

1. Som alla andra säger

2. Du kan använda detta, det gör jag varje gång jag spelar mp. http://ets2sync.com

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av SebastianL:

Jag provade MP för första gången igår, verkar vara riktigt nice. Men jag har några frågor, som jag tror att jag kan få svar på här... har läst x antal av sidor här men inte funnit svaret än.

1. Finns det ingen AI trafik? Är det bara andra spelare på vägarna, jag startade i Stockholm och allt är öde, sånär på några andra spelar som åkte omkring.

2. Jag hittade inga jobb i Stockholm via "Frieght Market", dock fanns jag några jobb när jag faktiskt rullade upp till IKEA och kollade direkt där? Fungerar inte Frieght Market eller är det bara i Skandinavien som det krånglar?

Ha det gott,
Sebastian

1. Nej, inga mods heller (nåja)
2. Du behöver en egen lastbil?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tcntad:

1. Nej, inga mods heller (nåja)
2. Du behöver en egen lastbil?

Man kan inte ens kolla efter jobben på freight market om man inte har egen lastbil

Permalänk

Egen lastbil har jag, så det är lungt. Men nu hittade jag att man fick uppdatera bara, sedan dök de upp!

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av anon42512:

Man kan inte ens kolla efter jobben på freight market om man inte har egen lastbil

Så kanske det är. Hade ju redan en egen bil när jag började så jag är inte helt säker.

Permalänk

Det stämmer nog bra, det finns inga "Quick Jobs" i MP. Men som någon sa tidigare, man får helt enkelt F7+ENTER så man tar sig till närmsta verkstad, kostar ju bara några EUR sedan är alla jobben tillbaka.

Såg att ETS2 MP sidan (http://truckersmp.com/en_US) har haft intrång i sin databas! Så in och ändra era lösenord om ni känner er oroliga!

Permalänk
Skrivet av SebastianL:

Egen lastbil har jag, så det är lungt. Men nu hittade jag att man fick uppdatera bara, sedan dök de upp!

Hur menar du med uppdatera?
Jag har precis börjat spela MP på ATS men när jag har levererat en last och ska ta en ny så hittar jag inga laster alls, Spelar ingen roll på vilken stadsdel jag trycker, jag får inte upp några nya jobb att välja.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Akepouchen:

Hur menar du med uppdatera?
Jag har precis börjat spela MP på ATS men när jag har levererat en last och ska ta en ny så hittar jag inga laster alls, Spelar ingen roll på vilken stadsdel jag trycker, jag får inte upp några nya jobb att välja.

Du måste synka tiden i spelet.

Alternativ 1. Tryck F7 och sedan enter, det tar dig till närmaste serviceställe. Kostar dock en mindre summa.
Alternativ 2. Sov på en rastplats.
Alternativ 3. Åk via en färja.
Alternativ 4. Ta en snabbresa till ett av dina garage.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Akepouchen:

Hur menar du med uppdatera?
Jag har precis börjat spela MP på ATS men när jag har levererat en last och ska ta en ny så hittar jag inga laster alls, Spelar ingen roll på vilken stadsdel jag trycker, jag får inte upp några nya jobb att välja.

Du måste ha egen bil.. Klart?

Permalänk
Skrivet av Thofiman:

Du måste synka tiden i spelet.

Alternativ 1. Tryck F7 och sedan enter, det tar dig till närmaste serviceställe. Kostar dock en mindre summa.
Alternativ 2. Sov på en rastplats.
Alternativ 3. Åk via en färja.
Alternativ 4. Ta en snabbresa till ett av dina garage.

Tack för tipsen, det skall jag pröva.

Skrivet av tcntad:

Du måste ha egen bil.. Klart?

Det har jag redan

Permalänk

Med uppdatera menade jag självklart F7+Enter. Så man blir bogserad till ett garage, sedan finns det jobb. Sorry om jag var lite luddig

Skickades från m.sweclockers.com