Helgsnack: "Vad hände med tillbehören?"

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av darkmoon:

Kan ju säga att jag är grymt missnöjd med min skrivbords/stol-setup. Den funkar inte alls för längre sessioner:

Skrivbordet Micke från Ikea
Stolen Markus från Ikea

Det är en riktigt dålig kombination, men jag vet inte riktigt vad jag ska byta ut den mot. Det är väldigt oergonomiskt och jag blir trött som fan i axeln vilket inte är bra. Problemet är att jag inte har hur mycket plats som helst och de flesta skrivbord som jag tror är mer ergonomiska är riktigt fula eller opraktiska.

Största felet på Markus är att den är för bred och djup och har fasta armstöd, de fungerar helt enkelt inte som armstöd vid ett skrivbord, dessutom har de tvivelaktig kvalitet i chassit, har varit med om att gungan spricker i metallen, dynorna slits ut och även gasfjädrarna läcker, detta har hänt på flera stolar så det blir inga fler Markus för skrivbordet, den är däremot ganska bekväm som "kontorsfåtölj" om man bara ska sitta en liten stund i den och inte ska arbeta vid ett skrivbord utan ha den som sittmöbel när man tex har diskussioner.
Jag tycker du ska byta stolen först å främst, Kinnarp eller Malmstolen är i en helt annan liga.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Siitter själv med ett IKEA Jerker, den gamla versionen med utdragbara sidogrejer. Önskar att jag hade haft det som har en urholkad cirkel framtill, men den kom senare. Fick det av föräldrarna i present för en väldig massa år sedan. Nu säljer IKEA inga vettiga skrivbord tyvärr, åtminstone inte som jag får plats med i mitt sovrum.

Sitter gör jag i en IKEA Markus, som inte riktigt uppfyller mina krav på att sitta skönt. Jag vill hitta något som har ett tillräckligt justerbart nackstöd som också kan justera vinkeln mellan sits och ryggstöd.

På skrivbordet står en Dell U3011, något jag finner helt nödvändigt för en bra spelupplevelse.

Använder mig av ett QPAD MK-80 PRO med de röda brytarna (tycker de är bättre för att spela på jämfört med exempelvis de blåa).
Till det har jag en R.A.T. 7, som är lite sådär. Den ligger väldigt skönt i handen när man ställt in den, och möjligheten att ha stöd för både tumme och lillfinger är väldigt skönt.
Under musen ligger en Razer Vespula, men funderar på att byta den mot en fUnc sUrface 1030, som jag använt tidigare.

När jag spelar på dagarna har jag mitt Logitech Z-5500 medan jag på nätterna använder Audio Technica ATH-M50.

Visa signatur

Spel: Define XL R2, MAXIMUS VI HERO, 4770K@3,5GHz, NH-D14, 32GB@1600MHz, GTX690, Newton R3 1000W, Samsung Pro 256GB + EVO 1TB
TV: Node 304, P8Z77-I DELUXE, 3570K@3,4GHz, H2O 920, 8GB@1866MHz, GTX660-DC2O, ST55F-G, Samsung 250GB
NAS: Synology DS1513+, 4GB RAM, 5xWD Red 4TB Raid 4

Permalänk
Medlem

Sitter med en stol från Kinnarps ur 9000-serien (9334N1 om jag minns rätt), gick lös på ~6k och är värd vartenda öre! Skrivbordet är dock ett billigt ihopplock från IKEA (skiva och 4 simpla ben).

Visa signatur

WS: Fractal Design Pop Silent | Seasonic Prime G12 GC 550W | Gigabyte B650 Eagle AX | Ryzen 7 7700 | Corsair 64GB DDR5 | Asus Xonar DX | Arch Linux (x86_64) | Eizo EV2795
HTPC: Philips 50PUS8804, Kodi samt extern usb-disk
Server: Raspberry Pi 4 | 8GB RAM | HDD 750GB | Arch Linux (armv7h)

Permalänk
Medlem

DSC_0136 by hozforuw, on Flickr

är väl i princip stolen jag börjar vara lite missnöjd med, men då jag sällan sitter mer än 1-2h åt gången så kan jag inte riktigt motivera en vettig stol för 4-8k

Bild: 2x 20.1" Sony S-IPS 1600x1200, Justerbara bordsfästen
Ljud: M-audio studiopro 3 / AKG271mkII / ESi Duafire
Galantbord med hyllor, extra bänkskiva så 220x80cm skrivbordsyta duger fint

Permalänk
Medlem

Jag har länge undrat vad det är för fel på de som sitter med en high-end-gamingrig för 15 000 kr eller så och sen använder en sunkig tio år gammal kontorsstol av "pojkrumsmodell", ett skrivbord som ser ut som även det hör hemma i ett pojkrum (alternativt ett köksbord tillverkat ca. 1987) och så förstås antingen en 19" TN-skärm av billigaste sort eller (ewww) en suddig gammal CRT-skärm på 17-19".

Själv kör jag för på ett IKEA Vika Amon-bord på 200x60 cm med justerbara ben. En gammal men väldigt bekväm fåtölj (inga hjul under men den snurrar och har naturligtvis ställbart ryggstöd) och den huvudsakliga skärmen är för tillfället oftast min iMacs 27" IPS-panel (även om jag till den också har en 22" budget-skärm för extra terminalfönster, TV-serier och dylikt samt en 1080p-projektor som hänger i taket i vardagsrummet).

Sen finns det naturligtvis de som är ännu värre än ovan nämnda skräckexempel, jag vet iaf ett par personer som har hyfsat dyra gamingmaskiner som sitter på köksstolar i trä framför bord av helt fel höjd med pyttesmå skärmar med urusla färger (och ruggigt låg upplösning).

Oh well, to each his own.

Edit: Och naturligtvis så har jag kabelkanaler monterade under bordet så att jag slipper ha en stor härva med lösa sladdar överallt. Jag ryser när jag tänker på hur det ser ut hos vissa (en bekant är särskilt skyldig, om jag inte missminner mig har han åtminstone två nätverkssladdar som hänger väldigt löst i taket tvärs över lägenheten genom vardagsrum och kök. Med "löst" menar jag såpass att man får ducka för att inte fastna i dem).

Visa signatur

“This is the Unix philosophy: Write programs that do one thing and do it well. Write programs to work together. Write programs to handle text streams, because that is a universal interface.” -- Douglas McIlroy

Permalänk

Jag lägger inte längre ned några större summor på stolar, tyvärr.

Anledningen är att min korpulenta katt totalt demolerat samtliga stolar, oavsett material!

Men övrig utrustning så som bord och kringliggande möbler lägger jag dyra slantar på. Miljön du sitter i i när du spelar
kan göra underverk för ditt välbefinnande.

Många tänker inte på det men din omgivning påverkar ditt humör oerhört mycket. En investering i en schysst kringutrusning är således en investering i dig själv!

Visa signatur

AMD PHENOM II X6 4.0GHZ (överklockad) | 16 GB CORSAIR 1600 MhZ | INTEL 320 SERIES 2.5" 160GB SSD | 2x Western digital Caviar 7200 RPM 1 tb | 2 x ASUS GEFORCE GTX 560 DCII TOP 1GB SLI |CREATIVE SOUND BLASTER X-FI XTREME GAMER|

Permalänk
Medlem

Jag har tyvärr förbrukat ett antal budgetstolar i 7-900kr klassen. Har något från jysk nu. Men är sugen på något riktigt, nu när man har lite pengar:D

Bordet är en skiva från bauhaus och "curry ben" från ikea. Tyvärr inte stort nog, men storleken på rummet fick bestämma^^
Nästa lägenhet måste ha plats för större skrivbord, gärna hörnmodell! (planen är 3st 30" (eller 27" IPS om det kommer några trevliga för 120hz) så jag kan köra lite eyefinity, men då blir det ny dator oxå!)

Högtalare: M-Audio BX5 D2 ca 2500kr
Volymkontroll + kablage (nano patch) ca 800kr
Tangentbord qpad mk85 1400kr
Mus: qpad 5k 650kr
Musmatta miniox propus 380 250kr
headset senheiser 360 1400
Primärskärm dell u3011 10000kr
Sekundärskärm dell u2212hm 2000kr

totalt 19000kr plus stol(ar!!) och skrivbord, men har nog en 6-7 olika möss liggandes, 2st deathadder, 1st naga, 1st diamondback, 1st miniox naos 5000, samt 2 eller 3 logitechmöss av olika slag:D

Just nu sugen på ett till tangentbord med bruna/blåa brytare, har röda nu, bra för gaming, men inte för o skriva!
Och en bra stol oxå! ett måste är dock att man skall sitta bekvämt, dvs kunna slänga upp fötterna på bordet när man kollar film, utan att man tippar baklänges.... ergonomiska stolar tror jag inte på, skall vara bekväma! Känns inte som det gör något o inte sitta perfekt ergonimiskt när man trycker i sig en kebabpizza framför datorn...:D

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro 16ACH6H: AMD Ryzen 7 5800H |16GB DDR4 @3200Mhz |GeForce RTX 3070 | NVMe: WD Blue 1TB + Samsung PM981 1TB | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem

Stol

Har en stol från Kinnarps men skulle gärna ha en Ullmannstolen Hi-Lite med comfort-tyg. Den har inte så många inställningar men ska man sitta många timmar är den underbar, vi hade en på en tidigare arbetsplats. Det som är det fina är att man sitter naturligt rak i ryggen vilket sparar på den.
Tittar på att skaffa en flimmerfri lampa med.
Ljudet jag har är ett par AltecLansing som har ett hyffsat ljud med tanken på priset.
Skrivbordet är hemmabyggt för att passa precis och utnyttja den yta jag har maximalt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ilstallione:

http://forumbilder.se/images/2f42012112025e921.jpg

http://forumbilder.se/images/2a420121121294d79.jpg

Min lilla hörna som efter mycket om och men är godkänd av frun i huset. Känns som en helt okej lösning som inte sticker ut för mycket i lägenheten.

Skrivbord: String av Nisse Strinning
Bakgrund: Tapet av Josef Frank
Stol: Eames Plastic Side Chair av Vitra

Fick du ge för den uppsättningen trådhyllor, en förmögenhet? =o

Permalänk
Medlem

Högtalare: Canton Movie 10-MX II (med en extra högtalare): Gratis.
Förstärkare: Yamaha RX-V457: Gratis.
Hörlurar: Sennheiser HD518: ~800-900kr (köpte de för 1år sedan).
Microfon: Logitech Analog Desktop: 199kr.

CRT: LG Studioworks 995E: Gratis.
TFT: Packard Bell VIS222WS: Gratis.

Tangentbord: IBM Model M: Gratis.
Mus: Microsoft Intellimouse 1.1 Optical White: Gratis.
Musmatta: Qpad CT Sweclockers Edition: Minns inte.

Skrivbord: Ingen aning om vad det är för något. Men ett stort skrivbord med extra skiva: Gratis.
Stol: Ingen aning heller, står inget på denna heller. Ska ha kostat en del när den var ny (flera år gammal). Väldigt bekväm börjar dock ge sig lite i stoppningen vid ryggstödet, ska se om man kan lösa det: Gratis.

Laptop: Lenovo/IBM Thinkpad T61 med dockningstation: Gratis.
TFT: Samsung SyncMaster920N: Gratis.
Tangentbord: Något billigt Hama: ~30kr tror jag det var. (Används mest för datorer utan PS/2 port).
Mus: Trust Predator, 2-3år gammal och scrollen funkar inte ordentligt : ~300-400kr.

Stationär: ~11-12tkr. (Har fått bra pris på vissa saker, och jag har fått fläktar. Flera saker är från "gammalt skrot"). Specs ser ni i signaturen.

Saker som har varit gratis betyder att: Jag har räddad de saker från skroten av folk jag känner.

Visa signatur

WS: 4770k, 16GB, 2x 250GB SSD, 2x 4TB HDD (RAID1), GTX970, W10.
SRV: 2600, 16GB, 500GB (OS), 7x 2TB HDD (RAID6), Intel QUAD NIC, W2012 R2 +VMs.

Permalänk
Medlem

Tillbehören tillför mycket, det är ju trots allt den fysiska upplevelsen man får av datorn.
Stolen framförallt, om man får ont i ryggen efter några timmar så spelar det ingen roll hur bra dator man har, man kommer inte vara nöjd iaf.
Med en bra stol kommer man använda resten av sina prylar mer.
En bättre skärmpanel och mer skärmyta ger massor både i arbete och spel.
I mitt fall så har både stol och skärmar i runda slängar samma värde var för sig som datorn själv har.
Sen att jag har valt att spendera mer än både stol, skärmar och bord på ljud, är ju kanske mer personligt än en nödvändighet, men att par bekväma hörlurar borde ju samtliga ha.

Innehållet står i signaturen.

Mina tillbehörs tips:
En stol som andas (helst inte läder) så man klarar även de varma dagarna på året.
En stol med bra stöd för nedre delen av ryggen, så man inte sitter som en ostbåge.
Jag föredrar kuvade bord som ger ordentligt underarms-stöd.
Hörlurar som inte sitter åt för hårt (helst över öronen och inte på öronen) och är mjuka.

Visa signatur

Computer: 9900K + NH-D15, Aorus Master, 32GB@3200MHz, 2080 Ti Strix OC, 970 EVO+ 500GB, RM850x Plat, Fractal R6 + 1xNF-A14, 3xNF-A12x25, Win10 Pro.
Audio: Lavry DA11, WooAudio WA22, HD800 + Cardas XLR, Blue Compass, Radius & Yeti Pro.
Other: Herman Miller Envelop + Aeron, XB271HU, U2717D, Filco TKL + PBT, G403, QcK Edge, Bungee v2, EdgeRouter Lite, UAP-AC-LITE, DS412+ (4x4TB).

Permalänk
Medlem

Bor fortfarande hemma (endast 17år) så har inte så mkt plats för stora skrivbord.

Inte den bästa kvalitén på bilderna (använde S3:an), har en 12mp digitalkamera men den är alldeles för jobbig att använda och är bäst på närbilder (har inte lyckats nått vidare med inställningarna när det gäller större avstånd).

Skrivbordet är iaf ett enkelt ikea bord (endast 120 brett). Skrivbordet har även en väldigt irriterande kant, som inte är något vidare skön att hänga armarna över, men det duger.

Stolen är även den en ikea vara som är bra stoppad och väldigt bekväm för sitt pris på 299kr. Den största nackdelen med denna stol är väl att den är gjord av konstläder, som blir väldigt varmt om man sitter länge (kan hålla med dinne om att man ska ha en stol som andas). Annars är jag ganska nöjd med stolen faktiskt, den har en gungfunktion så man kan luta sig tillbaka när man ser på film tex vilket är riktigt skönt. Jämför man stolen med min gamla så är det som natt och dag. Efter 10min på min förra stol hade man ont i röven av att sitsen blivit utsliten och spruckit sönder, skruvarna som håller fast den satt man nästan direkt på vilket inte va särskilt skönt. Den var även stel och obekväm överlag.

Vidare har jag en Dell U2312hm IPS som fungerar riktigt bra. Högtalarna är ett par Altec Lansing fx3022 som ser riktigt coola ut med sin konade form och ger även ifrån sig riktigt bra ljud. sitter ett 4" nedåt riktat baselement i varje varje högtalare som ger ifrån ganska bra ljud även om jag skulle vilja haft en enskild subwoofer på sidan om. Har sparat dom pga utseendet än så länge.

När jag spelar eller vill kunna vrida upp volymen utan att göra någon annan i huset irriterad så använder jag dock mitt Logitech G35 headset som ger ifrån sig helt okej ljud och tung bas, kunde dock varit lite lättare men sitter fortfarande riktigt bra på huvudet och inga problem att bära dom länge så länge man inte är alltför orolig för frisyren:D

Musen är nybytt från en Ace EDGE 3200T2 som satt grymt bra i handen, men färgen överlevde inte särskilt länge så jag gick över till Corsair som håller sin höga kvalité och använder just nu deras M60 som även den sitter ganska bra i handen även om edgen var snäppet bättre. Musmattan följde med edgen och är skön att glida på och fungerar perfekt. Storleken är 350x260mm och den är 4mm tjock och ganska mjuk, vilket jag föredrar.

Mus nr2 är en Zombee Wireless Mouse DS-2282 som fungerar till laptopen, men beter sig lite smått efterbliven och räckvidden är väl inte mer än 2m MAX. Är dock duglig för laptop användning och sitter grymt bra i handen.

Tangentbordet är ett Microsoft Sidewinder X4 som fungerar helt okej till allt man gör på datorn, trots sitt låga pris. Är dock sugen på ett Corsair K90, men man kan ju inte bara lägga pengar på datorn och dess omgivning, sen tjänar man ju inte så mkt när man inte har nått jobb än.

Sista grejen på skrivbordet som är ganska användbar är den fyrkantiga saken under skärmen som är en klocka, temperatur/fuktighets mätare som kan vara bra att ha när man vill veta hur varmt det är och jämföra temps med datorn osv...

Visa signatur

FD Define R3, svart | MSI P67A-GD55 | i5 2500k @4.6Ghz http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2400167 | Antec Kühler H20 620 Noctua NF-F12 PnP | Corsair Vengeance CL9 1600Mhz 2x4Gb | MSI GTX 570 Twin Frozr III OC PE @935mhz | Samsung 840 Pro 256gb (W8.1 Pro) | 1TB Samsung F3 HD103SJ | D-Link DWA-547 RB | Scythe Kaze Master II | Ms Sidewinder X4 | Corsair M60 | Dell U2312hm IPS | Logitech G35 | Sony Z2

Permalänk
Medlem

Sån har jag med, fast min är rätt gammal nu.. väldigt skön stol, men skulle behöva köpa nya armstöd till min

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

Eget skrivbord

Byggde ett eget skrivbord av en massiv ekskiva och ben som jag skaffade separat. Kunde då få det exakt den storlek som behövdes och passade in i rummet. Sedan lite ekhyllor samt högtalare som funkar bra både för musik och spel.

Tangentbord och mus är från Qpad, IPS-skärm från LG.

Permalänk
Medlem

Jag sitter vid ett Ikea Vika Amon monterat på ett par Vita Bockar till samma serie.
Stolen är en Jysk stol för 1200:- men den skall bytas ut snarast.
Skärmarna är 2 st Samsung en vanlig TN (Syncmaster 225BW) som Extraskärm. sen en IPS 27" 2K upplöst som Mainskärm (Syncmaster SA850T)
Ljudsystemet är ett 2.1system Harman/Kardon HS280, Hörlurar BeyerDynamic DT 770PRO 80OHMs.
Tangentbordet är ett Microsoft SideWinder X4
Sen använder jag 2 st Möss, Logitech MX518 används till FPS spel och OS, Razer SWTOR Limited används till MMORPG.
Under mössen ligger en SteelSeries Fnatic XL

Visa signatur

[NZXT H440 RED][Corsair AX750w][ROG ASUS Maximus VII HERO][Intel i5 4690K][Noctua NH-U1S][Corsair Vengeance 2x8GB][ASUS DirectCUII Radeon 7970][Samsung SSD EVO]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rasmus89:

Jag sitter vid ett Ikea Vika Amon monterat på ett par Vita Bockar till samma serie.
Stolen är en Jysk stol för 1200:- men den skall bytas ut snarast.
Skärmarna är 2 st Samsung en vanlig TN (Syncmaster 225BW) som Extraskärm. sen en IPS 27" 2K upplöst som Mainskärm (Syncmaster SA850T)
Ljudsystemet är ett 2.1system Harman/Kardon HS280, Hörlurar BeyerDynamic DT 770PRO 80OHMs.
Tangentbordet är ett Microsoft SideWinder X4
Sen använder jag 2 st Möss, Logitech MX518 används till FPS spel och OS, Razer SWTOR Limited används till MMORPG.
Under mössen ligger en SteelSeries Fnatic XL

Sitter i en skön 8000 kronors fåtölj och 47 tum stor skärm.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Så du köpte ett Siberia v2 för 7000kr
BenQ 19tum TN för 3000kr
Jysk stol för 2000kr
Ikeas Galant skrivbord för 2000kr
Dell mus och tangentbord för 2000kr.

Och en packad bell för 13000kr

Känns mer som att du bara betalat väldigt överpris om du frågar mig

Ja, det är otroligt irriterande när tomtar inte säger VAD dom köpt utan bara går på priset.

Dold text

Förlåt men vad f*n snackar du om? Läs några inlägg ner så ser du det. Dessutom var det inte ens en diskussion om VAD man har köpt, utan vad man prioriterar...:)

Permalänk

Ritningar till skrivbord, var kan jag hitta det?

Permalänk
Skrivet av PapaEcho91:

Ritningar till skrivbord, var kan jag hitta det?

Ska du bygga själv så gör du ju en ritning själv, en skiva och lite ben.

Visa signatur

Cooler Master HAF 922 / Asus P7P55 WS Supercomputer/ AMD FX8320@4GHz / 4x Kingston PC3-10700 2GB DDR3 1333MHz (8GB)/ Sapphire Tri-X R9 290 4GB / 2x 1TB HDD + Intel 320 120GB SSD
1x ASUS PB278Q 27" 1440p PLS / 2x BenQ G2222HDL 21,5" 1080p TN

Permalänk
Medlem
Skrivet av roosenquist:

Det blir ju ganska långa stunder framför datorn oftast. Så jag slängde ut skitstolen jag köpte från Jysk i julas.
Sittdynan hade kanske kvar som max 20mm dämpande skumgummi, och då är jag ändå en lättviktare och ändå är den så nedsutten.
Tog och köpte en Malkolm från Ikea. Störtskön!

När man räknar på det, så kostar allt som står på skrivbordet ungefär lika mycket som allt i den vita lådan under O_O
Men det är väl spenderade pengar ändå tycker jag.

http://i.minus.com/iTQYLqCu4rQs0.jpg

Hur tycker du MS-40 funkar ?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Flutters:

Sitter själv med ett Galant bord ifrån Ikea, stolen ifrån Clas ohlsson och 3 st BenQ skärmar.
Och det funkar helt perfekt för mig. Lagom mycket skrivbordsyta, men även stilrent enligt mig.
Men visst, jag hade ju verkligen inte sagt nej till att ha 3 st 120hz skärmar eller liknande, men förtillfället så är jag nöjd iaf
Men nästa satsning kommer att bli en bättre stol! Känns som att det är en billig investering för ryggen....
http://i.imgur.com/pQtGw.jpg

Den extra skivan direkt till höger om själva skrivbordet hur gjorde du den/vad består den av?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viceroy:

Den extra skivan direkt till höger om själva skrivbordet hur gjorde du den/vad består den av?

Det är en skiva som är köpt på Ikea och som tillhör Galant serien.
Består av en ram undertill som man fäster i ramen till den stora skivan. Tror dock inte att den går att köpa längre.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flutters:

Det är en skiva som är köpt på Ikea och som tillhör Galant serien.
Består av en ram undertill som man fäster i ramen till den stora skivan. Tror dock inte att den går att köpa längre.

Ok, tack då vet jag.

Permalänk

@Flutters: vad heter bordet du har på bilden? )

Permalänk
Medlem
Skrivet av Isac123123:

@Flutters: vad heter bordet du har på bilden? )

Det är ett Ikea Galant
Är dock ersatt med Bekant numera.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR