Permalänk
Medlem

AOC G2460f startar inte!

Hej.
Min skärm som jag köpte för någon vecka sedan vill inte starta. Först startar den sen säger den no signal(även om jag har kopplat in datorn i rätt port) och går in i viloläge och det gör den ungefär var 10 sekund. Skulle verkligen behöva hjälp med detta!
Som sagt har jag en aoc g2460f
http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/199853-a...

Permalänk

@Piao24: har du testat olika kablar? hdmi, dvi vga

Permalänk
Medlem
Skrivet av Victorpwnson:

@Piao24: har du testat olika kablar? hdmi, dvi vga

Testat allt inget fungerar

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Jompa79:

@Piao24: Fungerar menyerna?

Kommer inte in i de förens man har startat datorn och fått kontakt med den.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piao24:

Kommer inte in i de förens man har startat datorn och fått kontakt med den.

Skickades från m.sweclockers.com

Förmodligen är skärmen inställd på annan input än du använder dvs ingen bild, ställ in skärmen på rätt input så ska det nog fungera, kolla manualen om du inte hittar rätt i menyerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jompa79:

Förmodligen är skärmen inställd på annan input än du använder dvs ingen bild, ställ in skärmen på rätt input så ska det nog fungera, kolla manualen om du inte hittar rätt i menyerna.

Har gjort allt du skriver

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Bildexpert 📺

Och du kopplar till grafikkortet och inte till moderkortets portar som inte är aktiva.

AOC:s skärmar är lite sega att byta ingång när de står på fel ingång än vad man tänkt köra. Men testa med annan källa, till exempel en annan dator, PS4 etc. innan du reklamerar skärmen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

Och du kopplar till grafikkortet och inte till moderkortets portar som inte är aktiva.

AOC:s skärmar är lite sega att byta ingång när de står på fel ingång än vad man tänkt köra. Men testa med annan källa, till exempel en annan dator, PS4 etc. innan du reklamerar skärmen.

Testade med pappas jobbdator och det fungerade inte. Vi kopplade också in datorn till tvn och det fungerade

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Piao24:

Jag har 2460PF, min skärm bytte inte till DP automatiskt så jag fick välja input själv.

EDIT: jag vet inte vad du har för GPU , men AMD's 3xx serie gillar inte när man byter DP port på kortet i bios och resulterar med en ingen kontakt ruta på skärmen.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället