Portabel Laddare på Flygplan? Ja/Nej?

Permalänk

Portabel Laddare på Flygplan? Ja/Nej?

Jag undrar om man får ta med portabla laddare (batteri-ish med usb uttag så man kan ladda mobilen eller ipad etc) på ett flygplan?
Tänkte att om nåt går fel eller något dylikt att den börjar brinna eller något gör så att man inte får ta med den?
Googlade lite men hittade inte några konkreta svar

Permalänk
Medlem

http://www.transportstyrelsen.se/sv/luftfart/flygresenar/baga...

Det går bra om det är på under 100 wattimmar. Har själv haft med mig en powerbank på 16000mAh utan problem.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Aldrig sett att man inte skulle få ha det, har flugit flera gånger med mitt och det har gått bra i säkerhetskontrollerna.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Skrivet av Bakgrund:

http://www.transportstyrelsen.se/sv/luftfart/flygresenar/baga...

Det går bra om det är på under 100 wattimmar. Har själv haft med mig en powerbank på 16000mAh utan problem.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Json_81:

Aldrig sett att man inte skulle få ha det, har flugit flera gånger med mitt och det har gått bra i säkerhetskontrollerna.

Ah, tack som fan!
Ska på en tolvtimmars-flygning till Thailand och man vill ju inte sitta och stirra ut ur fönstret så länge

Permalänk
Medlem
Skrivet av viggehN:

Ah, tack som fan!
Ska på en tolvtimmars-flygning till Thailand och man vill ju inte sitta och stirra ut ur fönstret så länge

Jag har tagit med mig, men jag har inte vågat använda det på planet. Jag har mer haft det med mig för att kunna ladda efter eller före flyg

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Skrivet av jnsson:

Jag har tagit med mig, men jag har inte vågat använda det på planet. Jag har mer haft det med mig för att kunna ladda efter eller före flyg

Får höra med flygpersonalen, annars kan man ju bara ha den i väskan

Permalänk
Rekordmedlem

Det finns usbuttag på nyare plan så det kan ju vara en sak att fråga om så kanske du slipper ta med extrabatterier.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Vilket bolag flyger du med?

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97M-Plus | 16gb ram | Asus Strix 970 | Phanteks PH-TC12DX | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair Force GS 120gb | Fractal Design Integra M 650w | Fractal Design Define Mini C

Permalänk
Skrivet av Snorlena:

Vilket bolag flyger du med?

Kommer flyga med Thai

Permalänk
Medlem
Skrivet av viggehN:

Kommer flyga med Thai

Då har du USB uttag på ryggstödet framför om du nu sitter bakom någon Gratis film och serier på skärmen framför näsan

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97M-Plus | 16gb ram | Asus Strix 970 | Phanteks PH-TC12DX | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair Force GS 120gb | Fractal Design Integra M 650w | Fractal Design Define Mini C

Permalänk
Avstängd

Du har en skärm i sätet framför dig så du kan spela spel, kolla serier, filmer och en massa annat. Ett tips är att ta med ett par bra hörlurar i så fall för att slippa flygbolagets.
Ofta brukar de ha rvå kontakter men borde finnas någon adapter för detta tycker jag.

Ha en trevlig semester.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Skrivet av Snorlena:

Då har du USB uttag på ryggstödet framför om du nu sitter bakom någon Gratis film och serier på skärmen framför näsan

Skrivet av Jfqvist:

Det känns dom det finns större bekymmer än ett extrabatteri till telefonen med tanke på alla terrorister som har infiltrerat EU.

Skrivet av Stefflo:

Du har en skärm i sätet framför dig så du kan spela spel, kolla serier, filmer och en massa annat. Ett tips är att ta med ett par bra hörlurar i så fall för att slippa flygbolagets.
Ofta brukar de ha rvå kontakter men borde finnas någon adapter för detta tycker jag.

Ha en trevlig semester.

Tack så mycket.

Permalänk
Medlem

Jag kom från Thailand för 1 vecka sedan och dom har blivit mycket hårdare mot extra batterier. Har flugit ganska mycket och det va första gången dom fråga efter det både när man checka in bagaget och vid säkerhetskontrollen. På samma sätt som du måste plocka ur din laptop vid säkerhetskontrollen måste du ta fram batterier. Tror powerbanks är totalförbjudet i incheckat bagage.
Jag flög med Etihad Airways så det skiljer säkert mella olika bolag och destinationer. Bra veta oxå beroende var man ska flyga (Usa) är att man måste ha batteri kvar för säkerhetskontrollen http://www.aftonbladet.se/resa/flyg/article19207762.ab

En sökning på din fråga, det verkar bero helt på vart du ska:

In USA
Passengers can carry power banks in their carry-on luggage only. Batteries are not allowed in check-in luggage, only in carry-on luggage where they can be monitored.

In Thailand:
Passengers will no longer be able to take big spare batteries to charge their devices onto planes at Suvarnabhumi Airport. The airport announced that no more than two so-called “power banks” can be taken onto planes, and they must have a capacity of 32,000 mAh or less. No such devices can be left in checked luggage.

Visa signatur

| Lian-Li O11 Dynamic XL | AMD Ryzen 9 5900X | EVGA GeForce RTX 3080 Ti 12GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Crosshair VIII DARK HERO | 32GB G.Skill TridentZ Neo 3600MHz CL16-16-16-36 | be quiet! Dark Power Pro 12 1200W | 32" Acer Predator XB323UGX QHD IPS 270 Hz | 27" Acer Predator XB271HU IPS 165 Hz |

Permalänk
Medlem

Frugan och jag var i Kina i somras och det var inga problem med hennes powerbank på utresan eller på inrikesflyget i Kina, däremot blev det tvärstopp i säkerhetskontrollen på vägen hem trots att batteriet bara var på ett par tusen mAh. De bara skakade på huvudet, la frugans batteri i en låda med en massa andra och gav henne ett "kvitto" på att de konfiskerat det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Meantek:

Jo, för litiumjonbatterier som fattar eld på 35000 fots höjd är ett drömscenario.

Så därför ska alla telefoner, laptopar och alla annat som innehåller ett batteri packas i en sprängsäker container i lastrummet under flygning? All elektronik återfås alltså när man landat, ungefär som det incheckade bagaget.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Moderator
Forumledare

*tråd rensad*

Har tagit bort några inlägg som avhandlade ett ämne som är bättre lämpat i andra trådar

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord