Permalänk
Medlem

Blockad från viss hemsida

Jag har märkt att under den senaste veckan så har jag inte kunnat komma in på en viss hemsida som jag besökt dagligen förr.
Precis alla andra sidor funkar bra, & tydligen - enligt admin - så ska denna sida funka med server & allting. Men efter att ha testat olika proxys, etc så får jag samma felmeddelande: "Error52. Connection timed out"
Jag skaffade ett nytt modem för ca 2 veckor sedan, men jag har efter det kunnat använda denna sida tills för bara några dagar sedan.
Jag använder mig mestadels av Google Chrome & Firefox. Jag skaffade tillägget "Fixer for Java" för några dagar sedan, men jag tror inte att det skulle påverka bara den sidan??

Någon som har någon lösning? Kan det ha något med router eller modem att göra?

Jag kan även tillägga att jag ibland har fått uppdatera hemsidor för att komma in på dom då jag fått b.l.a detta meddelandet: DNS_PROBE_FINISHED_NXDOMAIN
Jag har testat att byta DNS, och anslutningen har blivit bättre, men samma sida är fortfarande oåtkomlig. Jag har även testat att ansluta till den via TOR, men med samma resultat (?)

Jag testade nyss att komma åt sidan via att byta proxy i Firefox, & det funkade.
Så troligtvis är det kanske något med min IP eller google chrome?

Börjar bli j*vligt irreterande att en sida jag besöker varje dag helt plötsligt "lägger ner" just för mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Area52:

Jag har märkt att under den senaste veckan så har jag inte kunnat komma in på en viss hemsida som jag besökt dagligen förr.
Precis alla andra sidor funkar bra, & tydligen - enligt admin - så ska denna sida funka med server & allting. Men efter att ha testat olika proxys, etc så får jag samma felmeddelande: "Error52. Connection timed out"
Jag skaffade ett nytt modem för ca 2 veckor sedan, men jag har efter det kunnat använda denna sida tills för bara några dagar sedan.
Jag använder mig mestadels av Google Chrome & Firefox. Jag skaffade tillägget "Fixer for Java" för några dagar sedan, men jag tror inte att det skulle påverka bara den sidan??

Någon som har någon lösning? Kan det ha något med router eller modem att göra?

Jag kan även tillägga att jag ibland har fått uppdatera hemsidor för att komma in på dom då jag fått b.l.a detta meddelandet: DNS_PROBE_FINISHED_NXDOMAIN
Jag har testat att byta DNS, och anslutningen har blivit bättre, men samma sida är fortfarande oåtkomlig. Jag har även testat att ansluta till den via TOR, men med samma resultat (?)

Jag testade nyss att komma åt sidan via att byta proxy i Firefox, & det funkade.
Så troligtvis är det kanske något med min IP eller google chrome?

Börjar bli j*vligt irreterande att en sida jag besöker varje dag helt plötsligt "lägger ner" just för mig

Testa att surfa till sidan från en webbläsare utan tillägg.

Visa signatur

| Citera för svar! | Gilla bra inlägg! |

Permalänk
Livsnjutare 😎

Testa att surfa in via TunnelBear.

"Viss hemsida"
Låter antingen som illegalt i form utav piratkopior/film-rippar eller något med sex/porr att göra

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Area52:

Jag har märkt att under den senaste veckan så har jag inte kunnat komma in på en viss hemsida som jag besökt dagligen förr.
Precis alla andra sidor funkar bra, & tydligen - enligt admin - så ska denna sida funka med server & allting. Men efter att ha testat olika proxys, etc så får jag samma felmeddelande: "Error52. Connection timed out"
Jag skaffade ett nytt modem för ca 2 veckor sedan, men jag har efter det kunnat använda denna sida tills för bara några dagar sedan.
Jag använder mig mestadels av Google Chrome & Firefox. Jag skaffade tillägget "Fixer for Java" för några dagar sedan, men jag tror inte att det skulle påverka bara den sidan??

Någon som har någon lösning? Kan det ha något med router eller modem att göra?

Jag kan även tillägga att jag ibland har fått uppdatera hemsidor för att komma in på dom då jag fått b.l.a detta meddelandet: DNS_PROBE_FINISHED_NXDOMAIN
Jag har testat att byta DNS, och anslutningen har blivit bättre, men samma sida är fortfarande oåtkomlig. Jag har även testat att ansluta till den via TOR, men med samma resultat (?)

Jag testade nyss att komma åt sidan via att byta proxy i Firefox, & det funkade.
Så troligtvis är det kanske något med min IP eller google chrome?

Börjar bli j*vligt irreterande att en sida jag besöker varje dag helt plötsligt "lägger ner" just för mig

Vilken hemsida är det du har problem med?

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem

Efter att ha återställt modemet så verkar det funka igen (Och det var/är en helt vanlig forumssida)
Jag tror jag haft vissa DNS-problem den senaste tiden; problem med att ladda hemsidor & sånt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Area52:

Efter att ha återställt modemet så verkar det funka igen (Och det var/är en helt vanlig forumssida)
Jag tror jag haft vissa DNS-problem den senaste tiden; problem med att ladda hemsidor & sånt

Det låter mer som ditt nätverkskort som strular.

Visa signatur

| Citera för svar! | Gilla bra inlägg! |

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrusE:

Det låter mer som ditt nätverkskort som strular.

Om man har inbyggt nätverkskort måste man väl byta hela moderbordet antar jag?
(Är inte säker om jag har inbyggt)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Area52:

Om man har inbyggt nätverkskort måste man väl byta hela moderbordet antar jag?
(Är inte säker om jag har inbyggt)

Du kan köpa ett nätverkskort som du kopplar in i PCI slotten.
Dock så skulle jag gissa att det är drivarna som strular. Testa att installera om drivarna.

Visa signatur

| Citera för svar! | Gilla bra inlägg! |

Permalänk
Rekordmedlem

Prova att starta datorn via en livelinux för att kolla om det är hård eller mjukvarufel på den.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Jag har detta moderbord: http://www.gigabyte.com/fileupload/product/2/4305/6448_big.jp...
Och som ni ser så är jag inte säker om jag skulle få plats med ett nätverkskort p.g.a att grafikkortet tar för stor plats. Annnars funderarde jag på att skaffa detta:http://www.inet.se/produkt/5409381/tp-link-tg-3468-10-100-1000#/specs , det ser ut som om det skulle kunna få rum i datorn.
(Jag har även testat att avinstallera & ny-installera nuvarande nätverkskort, men anslutningsproblem kvarstår)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Area52:

Jag har detta moderbord: http://www.gigabyte.com/fileupload/product/2/4305/6448_big.jp...
Och som ni ser så är jag inte säker om jag skulle få plats med ett nätverkskort p.g.a att grafikkortet tar för stor plats. Annnars funderarde jag på att skaffa detta:http://www.inet.se/produkt/5409381/tp-link-tg-3468-10-100-1000#/specs , det ser ut som om det skulle kunna få rum i datorn.
(Jag har även testat att avinstallera & ny-installera nuvarande nätverkskort, men anslutningsproblem kvarstår)

Om du ska köpa ett nätverkskort så köper du ett från Intel
http://www.inet.se/produkt/5409128/intel-pro-1000-gt-desktop-...

Starta upp datorn i felsäkert läge med nätverk och testa igen. Alternativet är en LiveCD.

Visa signatur

| Citera för svar! | Gilla bra inlägg! |

Permalänk
Rekordmedlem

Om du absolut inte får plats med ett internt kort så använd usb, det finns annat än wifidonglar, ett ethernetkort anslutet via usb3 kommer att prestera på samma nivå som det integrerade.
http://www.prisjakt.nu/kategori.php?m=s258057799

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Det fungerar bättre när jag kör med alternativ DNS-adress, men jag har ännu inte testat i felsäkert läge.
Jag har även hört med mitt bredbandsbolag, men det ska inte vara något problem med "utsändningen"

Permalänk
Medlem

Sällan det är fel på nätverkskortet, snarare routern som brukar vara problemet

"Efter att ha återställt modemet så verkar det funka igen (Och det var/är en helt vanlig forumssida) "

hur fan kan det låta som att nätverkskortet är problemet? klart som korvspad det är modemet som spökar

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrusE:

Starta upp datorn i felsäkert läge med nätverk och testa igen. Alternativet är en LiveCD.

Testade i felsäkert läge & vissa sidor öppnades snabbt, medans andra fick samma DNS-problem (Körde på modemets DNS-adress)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Area52:

Testade i felsäkert läge & vissa sidor öppnades snabbt, medans andra fick samma DNS-problem (Körde på modemets DNS-adress)

Byt DNS till 8.8.8.8 och testa igen

Visa signatur

| Citera för svar! | Gilla bra inlägg! |

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrusE:

Byt DNS till 8.8.8.8 och testa igen

Jag har gjort det, & det funkar bättre, men ibland kan det fortfarande krångla...