Permalänk
Avstängd

Intressant.. undrar om detta också gäller 100/10, som mina päron har.

Förövrigt betalar jag typ 350/mån för 500/50 hos Comhem, men det är ju bara för att jag har tur och får studentrabatt. Annars kostar det väl drygt 600kr/mån.

Hoppas verkligen att man får fiber i nästa lägenhet man flyttar till.

Permalänk

Menar ni att ni betalar över 2-300:-/Mån för 100/100??
det är inte per kvartal ni menar?

Jag har 100/100 via statsnät hos Bahnhof och betalar 85:-/mån

Visa signatur

Jag är inte bäst, Men det är inte du heller!

Permalänk
Medlem

T3 höjde priset för min far med från 285:- kvartalet till över 1500:- i kvartalet han bytte ju leverantör inom stadsnätet, han fick inte ens papper om prishöjning så han var ju bunden betala skit dyrt när fakturan kom.

T3 är knappast ett bra företag, och inga leverantörer normalt har bandbreddsbegränsad i Sverige, och höja priserna för trafik när de ingår obegränsad är fan löjligt.

Hade också T3 tidigare och de var inte heller populärt på slutet deras prishöjningar kommer ju göra att de går i konkurs

Skrivet av Artichost:

Menar ni att ni betalar över 2-300:-/Mån för 100/100??
det är inte per kvartal ni menar?

Jag har 100/100 via statsnät hos Bahnhof och betalar 85:-/mån

De kör nog i ett öppetnät etc.

Jag har bredband2 nu betalar 148:- i månaden men då har jag också Servanet statsnätsavgiften på 179:-

vilket blir totalt 327:- i månaden, när de betalar 300:- så betalar de nät och operatörsavgift hos samma operatör.

När du säger 98:- så har du ju kommunal eller någon statsnätsavgift också.

Permalänk
Medlem

T3 verkar köra rena lockpriser för att få nya kunder att nappa.

Tecknade själv T3 100/10 i november med 6 mån till halva priset och därefter 268kr/mån.
Nu fick jag mail om att en höjning till 369kr/mån kommer från 1 april, dvs direkt efter de 6 månaderna passerat. I mailet skyller man på ökat nyttjande de senaste åren. Dvs i princip samma brev som de skickade till trådstartaren och med samma höjning (38%)

Går jag in på deras portal erbjuder de dessutom fortfarande nya abonnemang på min adress för 268 med halva priset i 6 månader.

Slutsatsen är att detta är återkommande lockpriser som höjs så fort det går enligt avtalet.

Det har i övrigt funkat bra med uppkopplingen men då jag inte tycker att detta är ett snyggt sätt att sköta affärer tänker jag byta till Bahnhof.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Artichost:

Jag har 100/100 via statsnät hos Bahnhof och betalar 85:-/mån

Jag har betalat drygt 350kr i månaden snart 8 år för Bahnhof 100/100 via ett öppet nät. Oavsett vad någon betalar så är inte 100/100 särskilt dyrt om det är under 400kr månaden.

Permalänk
Skrivet av anon95510:

Tackar. Vad punkten beträffar så skriver ju T3 egentligen i brevet (du fick hem) att du har rätt att säga upp ditt avtal om du inte är nöjd med ändringen.

...vilket så klart är något ingen borde vara nöjd med. Att skylla trafik på Netflix var nog något av det mest korkade jag har hört i mitt liv. Men, jag antar att detta antagligen har legat i plan sedan länge och nyförvärv av kunder har varit en prioritet. Många orkar inte säga upp sina abonnemang eller 'käfta' med sin leverantör och finner sig i det; vad är en hundring liksom?

Jag menar, det finns ju tiotusentals Telia-kunder som fortfarande sitter med gamla abonnemang som kostar hundratalskronor....för bara hemtelefon!

Dock kör många hemtelefon för att få ADSL eller slippa extra avgift (om man inte har hemtelefon).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gilgamesh:

som sagt handlar inte om priset i sig utan sättet att erbjuda detta och sedan höja omgående.. jag kommer garanterat byta av ren princip.

Det är inget konstigt. Alla operatörer kör kampanjer, och när de justerar priser blir det så här.
Höjningen har ju inget med dig personligen och ditt kampanjpris att göra.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem

För att en operatör ska kunna gå runt så måste operatören överboka sitt nät extremt.
Innan netflix och tjänster som denna så var det inga problem eftersom genomsnittskunden kanske använder 1Mbit/mån.

Idag så sitter en vanligt familj och slukar störa mängder på grund av att de streamar media.
Detta resulterar i att operatören behöver lägga stora pengar för att köpa in ny hårdvara.
Eftersom det råder en extrem prispress och många slåss om samma kaka så skjuter operatörerna upp
uppgraderingarna. Detta gäller speciellt små operatörer.

En dag går det inte längre att skjuta upp och man blir tvungen att uppgradera.
Har man inte pengarna på banken, då höjer man priserna.

Visa signatur

| Citera för svar! | Gilla bra inlägg! |

Permalänk
Skrivet av BrusE:

För att en operatör ska kunna gå runt så måste operatören överboka sitt nät extremt.
Innan netflix och tjänster som denna så var det inga problem eftersom genomsnittskunden kanske använder 1Mbit/mån.

Idag så sitter en vanligt familj och slukar störa mängder på grund av att de streamar media.
Detta resulterar i att operatören behöver lägga stora pengar för att köpa in ny hårdvara.
Eftersom det råder en extrem prispress och många slåss om samma kaka så skjuter operatörerna upp
uppgraderingarna. Detta gäller speciellt små operatörer.

En dag går det inte längre att skjuta upp och man blir tvungen att uppgradera.
Har man inte pengarna på banken, då höjer man priserna.

Låter dock dock för lågt, räcker ju gå in på en hemsida så äter den direkt upp det. Tror du skrivit fel eller tänkt fel. Idag för surfing behöver du runt 1/2Mbit ja, men många föredrar 10Mbit eller ja det är lägsta hastighet för fiber (så har ju inte mycket till val). Det är enligt mig ett minimum på vanlig Svenssonfamilj, för 4/5 personer ska kunna spela,youtube eller ladda hem något samtidigt och även streaming senaste åren. Över 10Mbit har inte många behov av, dock ska man streama netflix med bra kvalité på mer än en enhet samtidigt räcker ju inte 10Mbit långt.

Samt har torrent varit tidigare operatörs stora mardröm. Sen verkar Netflix gärna hjälpa till att lätta lasten för operatörer.

Tror lätt en modern familj kommer upp i 100GB upp eller ner i månaden i snitt (alltså totalt i både upp och nerladdning). Men kan ju ha galet fel med.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Låter dock dock för lågt, räcker ju gå in på en hemsida så äter den direkt upp det. Tror du skrivit fel eller tänkt fel. Idag för surfing behöver du runt 1/2Mbit ja, men många föredrar 10Mbit eller ja det är lägsta hastighet för fiber (så har ju inte mycket till val). Det är enligt mig ett minimum på vanlig Svenssonfamilj, för 4/5 personer ska kunna spela,youtube eller ladda hem något samtidigt och även streaming senaste åren. Över 10Mbit har inte många behov av, dock ska man streama netflix med bra kvalité på mer än en enhet samtidigt räcker ju inte 10Mbit långt.

Samt har torrent varit tidigare operatörs stora mardröm. Sen verkar Netflix gärna hjälpa till att lätta lasten för operatörer.

Tror lätt en modern familj kommer upp i 100GB upp eller ner i månaden i snitt (alltså totalt i både upp och nerladdning). Men kan ju ha galet fel med.

Det jag menar är 1Mbit/s 95:e percentilen i snitt över en månad.

För några år sedan så gjorde jag en mätning på min förbrukning. Om jag inte minns fel så låg jag runt 5Mbit/s 95:e percentilen över en månad i snitt. Det som drog upp resultatet var mina backuper.

Visa signatur

| Citera för svar! | Gilla bra inlägg! |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av apelipell:

100 Mbit för 278 kronor är verkligen hur bra som helst! Själv sitter jag på 24/1 Mbit ADSL för 390 kronor.

On topic.
Testa först att prata med dem och se ifall ni kan komma fram till något. Annars har du rätt till att byta operatör som de andra har sagt.

Skickades från m.sweclockers.com

Herregud det det där känns verkligen som stenåldern både pris och hastighetsmässigt! Vilken operatör har du?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Broken-arrow:

Låter dock dock för lågt, räcker ju gå in på en hemsida så äter den direkt upp det. Tror du skrivit fel eller tänkt fel. Idag för surfing behöver du runt 1/2Mbit ja, men många föredrar 10Mbit eller ja det är lägsta hastighet för fiber (så har ju inte mycket till val). Det är enligt mig ett minimum på vanlig Svenssonfamilj, för 4/5 personer ska kunna spela,youtube eller ladda hem något samtidigt och även streaming senaste åren. Över 10Mbit har inte många behov av, dock ska man streama netflix med bra kvalité på mer än en enhet samtidigt räcker ju inte 10Mbit långt.

Samt har torrent varit tidigare operatörs stora mardröm. Sen verkar Netflix gärna hjälpa till att lätta lasten för operatörer.

Tror lätt en modern familj kommer upp i 100GB upp eller ner i månaden i snitt (alltså totalt i både upp och nerladdning). Men kan ju ha galet fel med.

En snitthastighet av 1Mbps blir på en månad c:a 320GB, åt enbart ena hållet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

///M4

Permalänk
Skrivet av anon114264:

Herregud det det där känns verkligen som stenåldern både pris och hastighetsmässigt! Vilken operatör har du?

Ja det kan man lugnt säga. Jag har Bredbandsbolaget, det billigaste jag kan få. Bonus att de inte tar en avgift för avsaknaden av hemtelefon.

Nu har de höjt priset till 409kr/mån till och med. Bara att gilla läget. :/

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Testar telefoner och tillbehör: www.apetech.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

Tror inte Universal Telecom har dragit in egen fiber.

Polare sitter på deras uppkoppling här i Helsingborg. Jag sitter ett par hundra meter bort, med BredBand2. Varje gång jag tvingas använda hans internet till något mår jag psykiskt illa i flera dagar efteråt. Jag överdriver något, men sanningen är att AllTele har rent värdelös peering. Det FUNGERAR, men även om bandbredden teoretiskt är densamma så är hans uppkoppling helt enkelt långsammare. Mycket.

Skrivet av Sveklockarn:

Jag vill varna för "budgetoperatörer".

Hade Universal Telecom ett kort tag (samt Bredband 2). Ofattbart skakiga uppkopplingar, med varierande fart beroende på tid på dygnet osv. Kör Bahnhof sen ett bra tag tillbaka, har inte haft några driftstörningar som kunnat relateras till operatören sedan dess.

Jag har ett gammalt abbonemang, men jag måste säga att jag känner inte igen mig i din beskrivning av BredBand2. Jag misstänker att det kan ha med att göra vilket stadsnät man är ansluten till. Det enda klagomålet jag har på BredBand2 är att fram till för ett drygt halvår sedan så gjorde de något med uppkopplingen runt 4 på morgonen med ungefär 60 dagars mellanrum.
Det fick till effekt att min uppkoppling dog, och var nere i drygt 20 minuter varje gång. Frustrerande eftersom jag som synes är vaken, och aktiv på nätet vid den tiden. Efter att jag listat ut att det var ett återkommande fenomen körde jag lite diagnostik, och körde avslutande en traceroute när det hände. Visar sig att i överlämningen mellan stadsnätet och Bredband2 så spårade routingen ur, och började studsa fram och tillbaka mellan två noder, utan att komma vidare.
Påtalade det till supporten, både för stadsnätet, som ju egentligen inte vill ha med mig att göra, (Jag är ju inte deras kund, min ISP är) och Bredband2. Bredband2 fick jag använda ett pissigt formulär som slaktade emailet fullständigt, men Öresundskraft tog tag i det, och löste problemet. Problemfritt sedan ett halvår tillbaka. Leveransen av uppkopplingen har aldrig varit problemet för mig. Det är supporten från Bredband2, och sättet de gör affärer på, som retar mig, och får mig att överväga att byta ISP.

Skrivet av htbtoma:

prissättningen är minst sagt skev, jag betalar 120kr/månad för BBB 100/100

iofs har vår bostadsrättsförening en gruppanslutning så vi får säkert någon form av rabatt men det är ändå stor skillnad.

Gruppanslutningar gör en jävla skillnad. Men ska man vara ärlig så får "ni" oftast sämre bandbredd / abonnent än vad man får som privatperson. Det märks inte om inte alla börjar använda linan fullt ut, så det är ju inte ett problem. Men det märks i studentboenden och liknande.

Skrivet av anon114264:

Herregud det det där känns verkligen som stenåldern både pris och hastighetsmässigt! Vilken operatör har du?

Stenåldern? Jag stängde ner ett dual ISDN företagsabbonemang till nyår. Av nödtvång, icke destomindre. Telia har slutat leverera ISDN tjänster, tydligen. Men där kan du snacka stenålder.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

@-=Mr_B=-:

tur för mig att medelåldern i min bostadsrättsföreningen är 70 år eller nåt
jag har med speedtest.net mätt min anslutning till ca 120/105 vid ett flertal tillfällen, dvs snabbare än vad jag betalar för och jag misstänker att jag även är en av väldigt få användare i kåken.

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Skrivet av BrusE:

Det jag menar är 1Mbit/s 95:e percentilen i snitt över en månad.

För några år sedan så gjorde jag en mätning på min förbrukning. Om jag inte minns fel så låg jag runt 5Mbit/s 95:e percentilen över en månad i snitt. Det som drog upp resultatet var mina backuper.

Ja då är jag med på vad du tänker Försökte undvika tänka/räkna efter min egen förbrukning (inte någon normal alls), kollade nättrafiken på ena datorn och den var uppe i 100GB på några dagar En månads förbrukning vågar jag inte ens tänka på

Men ligger troligen närmare 5/6Mbit för jag kör Netflix rätt ofta med högsta kvalité som går (utan 4k då), samt lite annat som rullar.

Skrivet av hoski:

En snitthastighet av 1Mbps blir på en månad c:a 320GB, åt enbart ena hållet.

Skickades från m.sweclockers.com

OKej matte är inte min starka sida så tog tydligen i underkant. Men det bevisar bara hur långt efter mobiltbredband är i bara datatrafik (sen finns det ju andra nackdelar)

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

T3 sämre Peering och pingtider än Bredband2?

Blev också drabbad av T3s prishöjning (100/100). Sa upp abonnemanget direkt. Ogillar starkt T3s affärsidé med att locka kunder med lockpriser och sen chockhöja priserna.

Bytte till Bredband2. Efter 2 dagars användning så upplever jag att T3 har sämre Peering och pingtider än Bredband2. Stämmer verkligen det jag upplevt?

Permalänk
Medlem

skojar du? jag har 5-8 i ping med T3 när spelar cs:go medan andra kan ha 50+
enda jag ogillar att förrenings utrustning klarar bara 100/100 och med 2 i hushåller räcker de inte till ibland.

Visa signatur

amd xp 2000+ | abit kx7-333R with USB 2.0 | 256 ddr pc-266 | WD 80 GB 7200 rpm + Maxtor 740-6L 60 GB 7200 rpm ata-133 + 4 120 GB i raid 1+0 | Inno3d Geforce 4 ti-4200 128 ddr | Memorexx dvd 16x48 | Artec 32x12x48 | PSU 350 watt (tyst) | Windows XP Proffesionell

Permalänk
Medlem

För mig sänkte dom priset för 100/100 Så betalar 294 kr nu

Permalänk
Medlem

Fick själv ett mail om sak i början av januari där va ingen motivering eller liknande ringde också till dom och frågade varpå dom sa "att dom investerat mycket pengar i nätet på sista tiden".

Jag hade 100/10 och precis som TS fick jag halva priset i 6månader jag låg på 279kr mån höjningen tog upp det till 338kr mån dvs att jag skulle kunna skaffa bahnhof eller alltele med 100/100 för samma summa som 100/10 kostar hos T3.

Jag arbetar just nu med att installera fiber hemma hos folk och även stundvis hjälpa dom beställa abonnemang och jag frågade dom hur jag ska kunna motivera att en kund oavsett om det är per 35 eller bodil 73 att hon ska betala 40-60kr mer i månaden för bredband när det finns andra bolag med lika kompetent support som är stabilt och levererar hastigheten dom lovar, då börjar han i luren typ stamma och ehh ehh sen sa han att det kom från ledningen och dom inte heller hade någon koll på det, han sa också att han själv inte skulle vilja betala mer för att ha T3 och dom jobbade han ändå där.

Visa signatur

Stationär 1: I7 3770K 4,5Ghz | Corsair H100I|Sapphire 7970|Asus P67 Sabertooth|Corsair Vengeance 16GB|XFX 750W|Samsung 840 PRO 256GB| Corsair Obsidian 650D|
Stationär 2: I7 4790K|Corsair H60|Asus STRIX 970|Asus Maximus VI Impact|Kingston Savage 16GB 2400Mhz|Fractal Design Integra M 650W|Samsung 850 EVO 250GB|Fractal Design Node 304|

Permalänk
Medlem

Av en slump kollade jag min morsas abonnemang och vad hittade jag för intressant fakta?
Enligt T3s prislista så ligger 100mbit på 239kr/mån.
Vad betalar morsan - 299kr/mån efter att T3 höjt priserna vid årsskiftet med anledning av ökade investeringar.
Någon ersättning retroaktivt kan man inte få men priset ska naturligtvis efter påpekande inte vara 299kr/mån. Det här tangerar bedrägeri när man höjer priserna för existerande kunder men fortsätter att teckna nya kunder med samma pris som tidigare.
Det här är ett fall för marknadsdomstolen.
Kolla era abonnemang!

Permalänk
Medlem

Bredband2 via Lunet (Luleås stadsnät)
100/100 Mbit/s 58,00 kr månaden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viochee:

Bredband2 via Lunet (Luleås stadsnät)
100/100 Mbit/s 58,00 kr månaden

Tänk på att någon hundring från hyran går till det också. Så egentligen blire ju mer än 58kr.

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lehto:

Gäller detta överallt alltså? Ska se över morsans abbonnemang isf, visserligen så har T3 funkat skit bra under dem senaste 5åren och dem har vart jävligt billiga och riktigt bra support men 385:- i månaden det är då att ta i ordentligt.

Det ska det göra. Mina föräldrar har ComHem och de aviserade en prisjustering och gav då möjligheten att avsluta abonnemanget om så önskades.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Orkar inte läsa igenom hela tråden! Men detta hände mig med...
körde också med T3's erbjudande med 100/100 och 6 månader halva priset. Jag har kört färdigt med mina halva-priset månader och skulle återgå till "ordinarie pris" om 289kr/mån.

Jag fick ha mitt rätt bra pris gentemot de andra leverantörerna jag kan ha i två månader tills jag också fick ett mail om att de skulle höja priset men det var pga att deras kundbas vuxit så fort och att de skulle börja investera i nätet istället.

Mitt nya pris blev 359kr/mån, och detta nya pris hamnade även på mitt statsnäts portalsida för tjänster. Men det roliga för mig är ju att det "gamla" priset om 289kr/mån har hamnat på portalens hemsida igen och det utan att T3 rättat tillbaka mitt pris?

(sry om jag skriver som en kratta ^^)

Visa signatur

Dator: MSI Z77A-G45, i7 3770k, Crosair 24GB, MSI 970 4G, Samsung 840 250GB, Crucial MX500 1TB, WD Green 2TB, Phanteks Evolv ATX, Be-Quiet P7 550W skärm: Asus PB238Q, Acer p193w kringutrustning: Corsair k70 RGB, Logitech 603, SMSL SA 300 + Magic S-4 EX

Permalänk
Medlem

@pjuppi:
Ja detta verkar som sagt vara satt i system med tanke på att första posten är redan från 2015.
Det har ju inget att göra med kampanjpriset (vilket är halva kostnaden av ord pris), utan att ordinarie pris höjs pga diverse anledningar.
Skulle vara intressant om vi kan göra oss en samlad bedömning av hur många T3-kunder det här rör sig om.

Permalänk
Medlem

@Bozzeta: ja, det känns ju nästan som att det är deras strategi... Lockar med fet ingångsrabatt och sen smyghöjer när man minst anar

Visa signatur

Dator: MSI Z77A-G45, i7 3770k, Crosair 24GB, MSI 970 4G, Samsung 840 250GB, Crucial MX500 1TB, WD Green 2TB, Phanteks Evolv ATX, Be-Quiet P7 550W skärm: Asus PB238Q, Acer p193w kringutrustning: Corsair k70 RGB, Logitech 603, SMSL SA 300 + Magic S-4 EX

Permalänk
Medlem
Skrivet av enbom:

Tänk på att någon hundring från hyran går till det också. Så egentligen blire ju mer än 58kr.

jaså höjdes hyrorna när de drog in lunet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viochee:

jaså höjdes hyrorna när de drog in lunet?

Yep.

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Medlem

@Viochee:
Hur tror du sånna här nät finansieras? Det är ingen välgörenhet.

Kan vi hålla oss till topic och diskutera T3. Vad alla andra betalar är inte relevant.