Black Desert Sweclockers-guild? (Inget guestpass tiggande!)

Permalänk
Medlem

Black Desert Sweclockers-guild? (Inget guestpass tiggande!)

Tjosan!

Finns det någon här på forumet som planerar att skaffa Black Desert när EU-versionen släpps nån gång nu i första kvartalet av 2016? Har lirat ryska betan lite smått för att få en känsla för det och jag gillar det lilla jag spelat. Som med alla mmo:s så är det framför allt den sociala biten som jag gillar. Så jag undrar om det är någon som är sugen på att dra ut på lite äventyr och klura ut spelets alla (förhållandevis) unika spelmekaniker? Om vi blir ett gäng kanske en grupp/guild kan bildas för lite jolly good casual guild PvP/PvE?

Om ni har några frågor kring spelet så kan jag försöka svara på dem så gott jag kan.

Drar en liten omröstning också vilken eran favoritklass är av de som släpps initialt i EU, oavsett om ni varit med i betan eller bara sett gameplay.

#blackdesert

OBS: Inget tiggeri i tråden /moderator

Lagt till info /screamin-daemon, moderator
Visa signatur

|Fractal design Define C|XFX Merc 6950 xt|AMD Ryzen 7 5800x3d|MSI 450b Gaming Plus|Corsair Vengeance 32gb DDR4 3200mhz|Corsair RM 850e|Alienware AW3423DWF|

Permalänk
Medlem

Jag kommer definitivt testa! Är dock osäker på vilken klass jag ska spela..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Köpte det nyss. Laddade hem "character creator"/launcher. Ser väldigt snyggt ut.
Vet ännu inte vilken klass som jag kommer att lägga mest energi på, kanske en Valkyrie.

Giant finns inte som klass, däremot Berserker, Witch och Valkyrie.

18e februari kommer jag att spela betan

https://www.blackdesertonline.com/

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem

@Främling: Jasså, visste inte att Valkyrie och Witch skulle släppas vid launch. Utgick bara efter http://black-desert.com/# där det under classes står vilka som släpps i EU/NA.

Berserker hette Giant i den koreanska och ryska versionen, därför jag skrev det.

Läste att man kan importera karaktärer som man skapat i den separata Character Creator när spelet väl släpps. Då har jag lite tid att fila på utseendet eftersom jag inte kom med i betan.

Visa signatur

|Fractal design Define C|XFX Merc 6950 xt|AMD Ryzen 7 5800x3d|MSI 450b Gaming Plus|Corsair Vengeance 32gb DDR4 3200mhz|Corsair RM 850e|Alienware AW3423DWF|

Permalänk
Skrivet av BostonGurkan:

@Främling: Jasså, visste inte att Valkyrie och Witch skulle släppas vid launch. Utgick bara efter http://black-desert.com/# där det under classes står vilka som släpps i EU/NA.

Berserker hette Giant i den koreanska och ryska versionen, därför jag skrev det.

Läste att man kan importera karaktärer som man skapat i den separata Character Creator när spelet väl släpps. Då har jag lite tid att fila på utseendet eftersom jag inte kom med i betan.

En bra grej att man kan få med sig sin karaktär (utseendemässigt) för dom som tycker sådant är kul att pyssla med. Måste erkänna att jag själv numera oftast inte pillar med utseendet i mmo's utan låter det randomiseras precis som namnet.

Fast med en så djup värld som BD hävdas ha kanske man skulle engagera sig i åtminstone namnet.

Som jag förstår klasserna är witch och wizard i princip samma. Huruvida klasserna kommer att heta som dom gör i "character creator" vid launch har jag inte hittat någon info om.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk

Kommer absolut att testa detta!
Hoppas det inte blir ArcheAge 2.0 som en del tror.

Får se om man lyckas skaffa en invite till betan som ska kicka igång den 18:e

Visa signatur

Walk the streets, what do I see, Shit on legs approaching me!

Permalänk
Medlem

Vad är bättre samt sämre i detta lir än andra mmos?

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Skrivet av IceDread:

Vad är bättre samt sämre i detta lir än andra mmos?

Grafiken är underbar och världen är väldigt levande med myllrande liv i städerna som inte känns så repetativt och autogenererat som i många andra spel. Det är lite mer som i open world spel som tex Skyrim. Lite så som vi hoppades att ESO skulle bli, med mer djup.

En nackdel är att när man har en quest att tex döda 3 st av något så räcker det trots allt inte att döda bara 3 då man får "kunskap" om maobsen av att döda fler... så risken att det blir grindigt är överhängande... vilket iofs kanske är väntat av ett koreanskt spel.

Combat har fått bra kritik i de tidiga videos jag sett.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Främling:

Grafiken är underbar och världen är väldigt levande med myllrande liv i städerna som inte känns så repetativt och autogenererat som i många andra spel. Det är lite mer som i open world spel som tex Skyrim. Lite så som vi hoppades att ESO skulle bli, med mer djup.

En nackdel är att när man har en quest att tex döda 3 st av något så räcker det trots allt inte att döda bara 3 då man får "kunskap" om maobsen av att döda fler... så risken att det blir grindigt är överhängande... vilket iofs kanske är väntat av ett koreanskt spel.

Combat har fått bra kritik i de tidiga videos jag sett.

Det låter ju bra.

Kollade youtube lite snabbt, Wtf koreanskt med bra grafik?! Gräs som rör sig till effekter? Nice.
https://www.youtube.com/watch?v=DGsyckPIYFs
Nu vill man ju testa. Får hoppas storyn är hyfsad.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Lanseringsdag

Citat:

We are finally able to announce the all important date. Black Desert Online will launch on the 3rd of March. We want to thank you for all of your feedback and support over the last couple of months.
https://www.blackdesertonline.com/news/view/49

"Meddelande" måste vara ifyllt. Man kan tydligen inte endast skriva in ett citat.

Edit: lite intressant: https://www.youtube.com/watch?v=Ximp4Y2hs50
Dvs troligen för krävande för wow spelare men jag tycker det låter intressant.
Vad jag däremot grubblar över är f2p. Om de senare ändrar sig så du köper gear vilket har hänt i andra f2p lir.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

"Meddelande" måste vara ifyllt. Man kan tydligen inte endast skriva in ett citat.

Edit: lite intressant: https://www.youtube.com/watch?v=Ximp4Y2hs50
Dvs troligen för krävande för wow spelare men jag tycker det låter intressant.
Vad jag däremot grubblar över är f2p. Om de senare ändrar sig så du köper gear vilket har hänt i andra f2p lir.

Spelet är b2p (engångskostnad). Tror risken att pay to win blir mindre i och med det.

Handel mellan spelare är väldigt begränsad utan måste skötas via marknaden för att förhindra försäljning av silver mot riktig valuta. Över lag tycker jag valuta-systemet och sättet man kan tjäna pengar på i detta spel verkar intressant. Många liknar det vid Archeage, vilket jag inte testat.

Kommer delta i CBT2 den 18:e februari lite smått. Vill inte slita för mycket då jag trots allt måste göra om allt sen när spelet väl släpps.

FYI så har namnreservationerna startat för de som förhandsbokat. Adda mig gärna vid launch:

Family name: Gravelord
Name: Nito

Visa signatur

|Fractal design Define C|XFX Merc 6950 xt|AMD Ryzen 7 5800x3d|MSI 450b Gaming Plus|Corsair Vengeance 32gb DDR4 3200mhz|Corsair RM 850e|Alienware AW3423DWF|

Permalänk
Medlem
Skrivet av BostonGurkan:

Spelet är b2p (engångskostnad). Tror risken att pay to win blir mindre i och med det.

Handel mellan spelare är väldigt begränsad utan måste skötas via marknaden för att förhindra försäljning av silver mot riktig valuta. Över lag tycker jag valuta-systemet och sättet man kan tjäna pengar på i detta spel verkar intressant. Många liknar det vid Archeage, vilket jag inte testat.

Kommer delta i CBT2 den 18:e februari lite smått. Vill inte slita för mycket då jag trots allt måste göra om allt sen när spelet väl släpps.

FYI så har namnreservationerna startat för de som förhandsbokat. Adda mig gärna vid launch:

Family name: Gravelord
Name: Nito

Jo jag tror och hoppas att risken är låg.
Riktigt svårt att bestämma mig för vilken klass jag vill testa, vilket är ett tecken på att de har gjort flera intressanta klasser. Wizard>Sorcs>Warrior, så är mitt intresse just nu men skulle gärna köra allihop, om det inte är något som händer den 18e så lär det bli lite beta testande. Tänkte välja klass efter vad jag tror är roligast att lira, wizard tycks dålig i 1vs1 men har fördel i pve och bra i organiserad grupp men många intressanta kombos/färdigheter.

Family name: Helvetius
Name, Antitheist reserverade jag. Dessa lär man ju ha ett per karaktär men man fick reservera ett, får se sen vad det blir.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Avstängd

Ja, om en vecka är man igång och testar spelet för första gången. Man behöver ju komma in i det så att man vet åt vilket håll man ska när det väl släps sen i början av mars.

Har reserverat ett fantastiskt familyname, men mer om det senare

Visa signatur

Asus R552JK-CN159H | 15.6" | i7 4700HQ | GTX 850M | 8GB | 750GB HDD+8GB SSD
Acer AS5755G 2414G75Mnks | 15.6" | i5 2410 | GT 540m | 4GB (trasig fläkt)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxieboy:

Ja, om en vecka är man igång och testar spelet för första gången. Man behöver ju komma in i det så att man vet åt vilket håll man ska när det väl släps sen i början av mars.

Har reserverat ett fantastiskt familyname, men mer om det senare

Samma här kunna inte hålla fingrarna i styr så det blev ett köp samt reserverade medeltida namn men vet inte hur man ska få tiden att räcka till den veckan när spelet kommer :S

Jobb 7-4 sen black desert och the division på det. kommer bli en tuff vecka/månad xD

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hellmix:

Samma här kunna inte hålla fingrarna i styr så det blev ett köp samt reserverade medeltida namn men vet inte hur man ska få tiden att räcka till den veckan när spelet kommer :S

Jobb 7-4 sen black desert och the division på det. kommer bli en tuff vecka/månad xD

Ska ju vara tufft när man ska gå all in helt enkelt.

Tycker många har alldeles för tråkiga namn, det känns som det saknas inlevelse. Får hoppas de flesta ändå är bra rollspelare

Om 106 timmar så börjar man spela det i CBT2 Ska det bli en Tamer tro? Diggar den tror jag men tycker utseendet är lite tråkigt men får se till att fixa till en snygg karaktär

Viktigaste är dock att förväntningarna infrias av spelet!

Visa signatur

Asus R552JK-CN159H | 15.6" | i7 4700HQ | GTX 850M | 8GB | 750GB HDD+8GB SSD
Acer AS5755G 2414G75Mnks | 15.6" | i5 2410 | GT 540m | 4GB (trasig fläkt)

Permalänk
Administrativ avgift

Fett taggad som gammal WoW spelare , hoppas detta blir det mmoet jag känner att det är värt tiden att lägga på det Fett hype , har försökt hållit mig borta från för mycket info angående spelet så det blir en ren upplevelse vid login screenen. Är det värt att förboka o få en häst eller går det bara att få ingame?

Någon som kan förklara preorder och vilken som är mest värdast att köpa?

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem

Ser ganska intressant ut, men vet inte om jag kommer att spela det.
Har dock lekt med karaktärsskaparen och den faktiskt bra, men jag vågade börja med ansiktet utan valde endast bland de färdiga

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxieboy:

Ska ju vara tufft när man ska gå all in helt enkelt.

Tycker många har alldeles för tråkiga namn, det känns som det saknas inlevelse. Får hoppas de flesta ändå är bra rollspelare

Om 106 timmar så börjar man spela det i CBT2 Ska det bli en Tamer tro? Diggar den tror jag men tycker utseendet är lite tråkigt men får se till att fixa till en snygg karaktär

Viktigaste är dock att förväntningarna infrias av spelet!

Kommer nog bli warrior från gamla WoW tiden som huvudkaraktär Men eftersom man inte köper spel så ofta så drog jag på 100 paketet så man hoppas det här är det spelet man sökt. Va några år sen jag slutade med MMO men grafiken i Black Desert fick mig att vilja börja igen samt hur spelet är uppbyggt gjorde det ännu mer intressant

Skrivet av andra94:

Fett taggad som gammal WoW spelare , hoppas detta blir det mmoet jag känner att det är värt tiden att lägga på det Fett hype , har försökt hållit mig borta från för mycket info angående spelet så det blir en ren upplevelse vid login screenen. Är det värt att förboka o få en häst eller går det bara att få ingame?

Någon som kan förklara preorder och vilken som är mest värdast att köpa?

Beror på helt vad du tycker att spelet är värt som de två första kommer alltid att finnas att köpa när man börjar men det dyraste kommer försvinna när spelet släpps.

Jag satsade på det dyraste lite för att stöda utvecklarna samt det va ett tag sen man köpte ett sånt här *stort* spel. Så jag kör på grisen i säcken och hoppas man får de x timmar speltid som WoW gav en gång i tiden men tur så är BD ett B2P så hoppas att det inte blir ett B2W spel ingame.

Men majoriteten som jag har sett prata om spelet har tagit det för 50. De största skillnaden mellan de för 50 får du 5st extra grejer i spelet och det för 100 får du 10st av följande:

att välja mellan fler husdekorationer,
fler färger till rustning,kläder,vapen etc,
du kan resetta skills fler gånger,
det för 100 får du 2500Perals ingame värt 25€,
det för 50 ger 48timmar försprång det för 100 ger 96timmar
det för 50 ger 2 extra plaster för karaktärer det för 100 ger 3 extra platser
Det för 100 ger exklusive rustning/kostym för varje klass som inte finns med i 50 paketet
Det för 50 får du börja men Tier 3 häst, det för 100 får du börja med Tier 5 häst. Hästar tämjer man samt föder man upp i spelet.

Jag va lite som dig att hålla mig borta från informationen för att få en riktig upplevelse men sen kunna man inte hålla sig och kollade lite streams och tur va det tycker jag i efterhand för det är mycket man måst tänka på när man spelar för man får xp i allt möjligt som att springa får du exp till en sak te.x så BD har ett unikt lvling system i mitt tycke.

Så man är riktigt hypad.

Hoppas mitt långa och lulliga text är till någons hjälp x)

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Administrativ avgift

@hellmix Oh Ja klart det hjälper men tror jag går på 50€ versionen då jag inte tänker punga ut ca 1000kr Även om jag gjorde det i vanilla så , Vill gärna veta att spelet kommer ha 1milj+ spelare och fortsätta med det i många månader därefter. Ska vi dra ihop en lvling grupp ala swec ?

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk

"det för 100 får du 2500Perals ingame värt 25€, "
Jag antar att detta är som Guld i World of Tanks, men till vad används detta som inte silver duger till, så egentligen kostar ju 99€ bara 74€ om man ändå gillar spelet och över tid kan behöva denna valuta?

Klasserna som räknas upp i op stämmer ju inte heller med sidan jag läste klasser på, var är Valkyrie och Berserker tex och vad är Giant?
Då någon säger att Valkyrie liknar Paladin är jag lite sugen men efter att ha sett denna guide är jag bara förvirrad, någon som kan förklara om det är enklare än det ser ut? Vad jag minns av exempelvis Tera online så verkade inte det stridssystemet lika krångligt..

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem

@andra94:

Hoppas också att BD kommer att konkurrera med Blizzard men det som jag anser som kan bli BD död är att vid 30+ så kommer det en del PK och varje gång du dör så förlorar du viss % med exp etc så där är det en hake som jag inte gillar med spelet. Lyssnade på en stream där en spelare dog 2ggr och tack vare han va pass så hög lvl så motsvarade de förlorade exp x antal timmars spelande. Så vid 30+ måst man mer eller mindre tvungen att spela i grupp för att inte bli allt för utsatt.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem

@Punnisher: Stämmer bra. När jag la upp tråden utgick jag efter info som inte stämmer idag. Med giant syftar jag på Berserker och Valkyrie var inte bekräftad att släppas vid launch först. Så omröstningen blev lite galen så här i efterhand.

Angående stridssystemet: se det mer som ett fightingspel. Istället för 20st hotkeys á la wow, så leker man mycket med combos. Att hålla in shift + höger klick/vänster klick gör en viss attack. Blanda in ett w,a,s eller d i combon och det blir en helt annan attack. Kedja ihop dessa combos för att låsa upp starkare attacker som bara kan användas i en viss följd.

Ser fram emot PvP i detta spel då det verkar ta ett tag att bemästra klasserna.

Visa signatur

|Fractal design Define C|XFX Merc 6950 xt|AMD Ryzen 7 5800x3d|MSI 450b Gaming Plus|Corsair Vengeance 32gb DDR4 3200mhz|Corsair RM 850e|Alienware AW3423DWF|

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av hellmix:

@andra94:

Hoppas också att BD kommer att konkurrera med Blizzard men det som jag anser som kan bli BD död är att vid 30+ så kommer det en del PK och varje gång du dör så förlorar du viss % med exp etc så där är det en hake som jag inte gillar med spelet. Lyssnade på en stream där en spelare dog 2ggr och tack vare han va pass så hög lvl så motsvarade de förlorade exp x antal timmars spelande. Så vid 30+ måst man mer eller mindre tvungen att spela i grupp för att inte bli allt för utsatt.

Det är ju bra på sitt sätt då man blir tvungen att söka efter kompisar, det skapar en viss social anda så att säga.

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Punnisher:

"det för 100 får du 2500Perals ingame värt 25€, "
Jag antar att detta är som Guld i World of Tanks, men till vad används detta som inte silver duger till, så egentligen kostar ju 99€ bara 74€ om man ändå gillar spelet och över tid kan behöva denna valuta?

Klasserna som räknas upp i op stämmer ju inte heller med sidan jag läste klasser på, var är Valkyrie och Berserker tex och vad är Giant?
Då någon säger att Valkyrie liknar Paladin är jag lite sugen men efter att ha sett denna guide är jag bara förvirrad, någon som kan förklara om det är enklare än det ser ut? Vad jag minns av exempelvis Tera online så verkade inte det stridssystemet lika krångligt..

https://www.youtube.com/watch?v=ejO2bkleoAA

Det är så avancerad men ändå lätt när man kommer in det hoppas jag

Om du har WoW i tanken så har de x antal diverse färdiga knappar men i BD kommer du kunna göra många diverse attacker med bara Tab, Shift, Space, QWASDFE och musen. Likt mortal kombat så kommer man bli tvungen att ha en fusklapp till hands för att inte missa allt för många attacker xD. Samt du får tänka på att det är Korianer som har gjort spelet och de har ju världsrekordet APM som är helt sinnets sjuk så jag är glad att vi inte spelar med dem.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem

Detta är vad jag skapat i den separata Character Creator:n som min första karaktär när spelet släpps. http://imgur.com/0A1LPjx

Dela gärna med er av era skapelser här i tråden också! https://www.blackdesertonline.com/events/ccm/
(Glöm inte att spara utseendet längst ner till vänster i CC så att ni kan importera till det färdiga spelet)

Visa signatur

|Fractal design Define C|XFX Merc 6950 xt|AMD Ryzen 7 5800x3d|MSI 450b Gaming Plus|Corsair Vengeance 32gb DDR4 3200mhz|Corsair RM 850e|Alienware AW3423DWF|

Permalänk
Medlem
Skrivet av andra94:

Det är ju bra på sitt sätt då man blir tvungen att söka efter kompisar, det skapar en viss social anda så att säga.

Japp det är där guilden kommer in man slåss tillsammans och har roligt sen kan man starta krig mot andra guilder så det här spelet kommer bli riktigt intressant.

Samt gillar att man kan ha arbetare, men sen vill du flytta grejerna till en annan stad så kan du välja allt att flytta allt själv eller hyra en flyttman som tar dina grejer till den staden du har valt och du ser när han åker och kan följa med han på hela resan men jag vet inte om han kan bli raidad.

Samma sak gäller guildens saker och pengar att man kan välja att flytta på det själv eller hyra in för att få allt flyttat på engång men den karavanen kan bli raidad men jag vet inte om man förlorar grejerna. Har bara sett på streams där de har tagit upp de punkterna men håller på att titta på för fullt nu eftersom spelet verkar vara mer avancerad vad man trodde och desto mer man tittar och läser så får det mina tankar att gå lite till EvE online. Men nu får man vara med från start så nu ska jag lägga manken till och försöka komma bland det bästa x)

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk

Om någon har en key över så tar jag gärna emot den!

Visa signatur

Walk the streets, what do I see, Shit on legs approaching me!

Permalänk
Medlem

Lade just märke till att många valt ranger, ni bör vara medvetna om att rangers counter är bland annat wizzard för ovanlighetens skull samt att från vad jag hört, är inte rangers så imponerande i dps som vissa andra klasser. Balans har dock en tendens att variera. Själv tänker jag välja wizzard för att jag tror den är roligast även om den kanske är sämst i 1vs1, men troligen uppskattad i grupp och magi har jag svårt att säga nej till fortfarande

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av andra94:

Fett taggad som gammal WoW spelare , hoppas detta blir det mmoet jag känner att det är värt tiden att lägga på det Fett hype , har försökt hållit mig borta från för mycket info angående spelet så det blir en ren upplevelse vid login screenen. Är det värt att förboka o få en häst eller går det bara att få ingame?

Någon som kan förklara preorder och vilken som är mest värdast att köpa?

Vad jag läst är väl att om du vill ha 96 timmar försprång och tycker 500 kronor extra är värt det så är det väl den dyraste du ska förboka. Själv tycker jag att den för 500 kronor är mest prisvärd men det hade lite med namnbokningen att göra också. Nu har den ju pågått ett tag. Så nu skulle jag nog enbart valt mittenalternativet om jag ville spela CBT2 fr o m torsdag och i fyra dygn.

Hästar går fint att fixa ingame vad jag sett! Handlar ju om att hitta, tämja och sen avla om jag förstått det rätt

Visa signatur

Asus R552JK-CN159H | 15.6" | i7 4700HQ | GTX 850M | 8GB | 750GB HDD+8GB SSD
Acer AS5755G 2414G75Mnks | 15.6" | i5 2410 | GT 540m | 4GB (trasig fläkt)

Permalänk
Avstängd

Det mest negativa som jag ser det med spelet just nu är just att det blir för mycket fokus (enbart) på PvP i endgame. Här finns det stor risk att jag i så fall kommer droppa spelet och bli besviken än en gång. Vill jag spela PvP kan jag för fan köpa vilket spel som helst där jag kan få slåss från början. Varför ens levla upp en karaktär i x antal timmar först? Och det som någon skrev här om att förlora en massa exp efter lvl 30 om jag blir Pkad är ju inget positivt heller. Självklart ska man förlora exp om man ger sig in i en strid man inte vinner, exempelvis i PvE men eventuellt även i PvP, men den som blir attackerad ska då fan inte riskera något.

Hoppas jag har fel men jag är lite orolig här.

Visa signatur

Asus R552JK-CN159H | 15.6" | i7 4700HQ | GTX 850M | 8GB | 750GB HDD+8GB SSD
Acer AS5755G 2414G75Mnks | 15.6" | i5 2410 | GT 540m | 4GB (trasig fläkt)