HP utrustar alla AMD-baserade bärbara datorer med Freesync

Permalänk
Medlem

Kul drag men är lite fundersam - vem spelare ens på sådana maskiner? Är det verkligen så att folk gått och ojjat sig över att det inte går att spela på deras midrangelaptop - "om den ändå hade haft adaptiv uppdateringsfrekvens - va jag spelat då!"?

På gamingmaskiner - visst! Men har AMD ens några sådana lösningar? Kan ju i och för sig vara något man vill lansera innan Zen för att vara med i matchen när det väl blir åka av.

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB

Permalänk
Skrivet av BlackBird:

Kul drag men är lite fundersam - vem spelare ens på sådana maskiner? Är det verkligen så att folk gått och ojjat sig över att det inte går att spela på deras midrangelaptop - "om den ändå hade haft adaptiv uppdateringsfrekvens - va jag spelat då!"?

På gamingmaskiner - visst! Men har AMD ens några sådana lösningar? Kan ju i och för sig vara något man vill lansera innan Zen för att vara med i matchen när det väl blir åka av.

En orsak är att AMD i bärbara segmentet skjutits undan av tillverkare till förmån till nvidia.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar