Forza Motorsport 6 och Gears of War 4 sägs vara på väg till Windows 10

Permalänk
Melding Plague

Forza Motorsport 6 och Gears of War 4 sägs vara på väg till Windows 10

Det lutar mot att allt fler tidigare Xbox One-exklusiva titlar också ska lanseras för Windows 10. Nu framgår att flera Xbox-märkta titlar är på väg till PC/Windows.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Vad har hänt med Microsoft? Underbara nyheter, hoppas bara dom stämmer!

Misstänker ändå att man kan behöva köpa den dyrare versionen (konsolversionen) för att få tillgång till det på PC dock.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Bra försök, men jag byter inte ut mitt windows 7...

Visa signatur

Sometimes autocorrect makes me say things I don't Nintendo.

Permalänk
Inofficiell ambassadör

Släpper de Forza till PC blir jag överlycklig! Det enda spelet jag verkligen saknar från när man hade en Xbox

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Snusfri

Har längtat efter Forza till PC hur länge som helst.
Det har varit en del rykten om det tidigare med så hoppas verkligen att det stämmer.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk

va??? Forza 6 och gears off war 4 ? är detta ytterligare ett verk av phil spencer ?

Man har ju svårt att tro det här, men stämmer det så säljer jag mer än gärna min vhs spelare då jag bara har det till just Forza 6 i mitt fall.

" we care about pc gamers" tog dom bara ett par år (om nu detta stämmer vill säga)

Visa signatur

Datorlåda:CaselabsMerlinSm8.Moderkort:MSI Z170a X Titanium.CPU:6700K.GPU:1080.RAM:32GB 3200mhz Corsair.PSU:EVGA G2850W.SSD:950 Pro RAID0,850evo.Kylning: Alphacool 360+480PP, Swiftech RES,EK block Cpu,Gpu,1D5.Tagentbord:Pok3r.Hörlurar:HD800s,ATH R70X+ Grace M9XX.Skärmar: Asus PG348Q.Datormus: Zowie FK1+.Matta:Qpad:UC90.Mic:Blue Jeti

Permalänk
Inaktiv

Forza till PC var länge en dröm, men sen kom Assetto Corsa, så nu är det helt ointressant. Too late Microsoft!

Permalänk
Medlem
Skrivet av jioop:

Bra försök, men jag byter inte ut mitt windows 7...

Ingen som tvingar dig att byta heller men förvänta dig inte nya grejer när du sitter på gammal mjukvara.

Permalänk
Medlem

Om detta stämmer så har jag nu ett xbox one till salu

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Avstängd

Underbara nyheter. Nu börjar vi se frukten av att Xbox One kör Windows 10/DirectX 12.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon78208:

Forza till PC var länge en dröm, men sen kom Assetto Corsa, så nu är det helt ointressant. Too late Microsoft!

Två helt olika spel. Forza är mer casual och bilarna kör som ett något upphottat Grid:Autosport medans bilarna i AC beter sig så som man kan förvänta sig att bilen man kör skulle göra i verkliga livet (till en viss gräns som alltid kommer finnas när man sitter framför en skärm utan g-krafter, utan rädsla att krocka etc). Med det sagt ser jag fram emot både Forza 6 och GoW 4 och håller verkligen tummarna för att båda kommer.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

fy fan va nice!!!

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ClintBeastwood:

Två helt olika spel. Forza är mer casual och bilarna kör som ett något upphottat Grid:Autosport medans bilarna i AC beter sig så som man kan förvänta sig att bilen man kör skulle göra i verkliga livet (till en viss gräns som alltid kommer finnas när man sitter framför en skärm utan g-krafter, utan rädsla att krocka etc). Med det sagt ser jag fram emot både Forza 6 och GoW 4 och håller verkligen tummarna för att båda kommer.

Brukade gilla semi-realistiska bilspel förr t.ex. NFS Shift, men Assetto Corsa konverterade mig till simulatormänniska. Har testat Project CARS också men gillade inte det. Fysiken var helt enkelt inte på samma nivå som Assetto Corsa och då fallerade i princip allt på det. Forza kanske hade passat mig för 5-10 år sedan, men inte idag.

Permalänk
Avstängd

Att skaffa Windows 10 till sin dator blir snart nästan som att få en Xbox One gratis. Koppla in en trådlös Xbox One-kontroll till datorn och en enorm skärm för att få det än mer likt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem

Microsoft är verkligen duktiga på att göra allt i sin makt för att jag inte ens ska överväga att införskaffa en Xbone. Fascinerande, faktiskt.

Visa signatur

12900K | 32GB 6000 DDR5 | 3090 FE | PG259QN |

Permalänk
Medlem

@strejf: Ja, hårdvara kostar ju i princip ingenting!

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RekiN:

Microsoft är verkligen duktiga på att göra allt i sin makt för att jag inte ens ska överväga att införskaffa en Xbone. Fascinerande, faktiskt.

Skrev du fel och menade windows 10? :/

--
skulle läst ditt inlägg bättre, missade ordet "inte".

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RekiN:

Microsoft är verkligen duktiga på att göra allt i sin makt för att jag inte ens ska överväga att införskaffa en Xbone. Fascinerande, faktiskt.

Hela grejen är väl att det är en stor skara som aldrig tänkte att skaffa en även om alla spel som fanns på konsolen var exklusiva titlar, att de släpper spel både på PC och Xbox One tycker jag personligen är en bra sak och bara för att man kan spela på PC kommer inte alla att sälja sin Xbox One och köpa en PC istället, finns folk som föredrar att spela på konsol över PC.

Visst de kommer säkert att förlora nummer av antal konsoler sålda men tror att Xbox som ett märke kommer att växa och de kommer garanterat sälja fler spel när även folk som endast spelar på PC har tillgång till dessa spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jioop:

Bra försök, men jag byter inte ut mitt windows 7...

Då får du väl leva kvar i det förflutna då

Visa signatur

CPU Intel Core i9-10900K 4,9GHz - CPU kylare NZXT Kraken Z73 - Chassi Fractal Design Meshify 2 XL - Ram Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - GPU MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X - Moderkort ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO (WI-FI) - M.2 Samsung 970 EVO series SSD 500GB - SSD 3x Samsung SSD 860 EVO 2TB - PSU Be Quiet! Dark Power Pro 11 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Skrev du fel och menade windows 10? :/

Tror han menade det som att ta bort "alla fördelar" med att ha just en XBox. För det som sålt den innan har ju varit bla exklusiva spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Tror han menade det som att ta bort "alla fördelar" med att ha just en XBox. För det som sålt den innan har ju varit bla exklusiva spel.

JA! My bad! Missade ordet "inte" i hans text.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk

Då hoppas jag att co-op split screen kan få en revival på pc. Skulle sitta fint med master chief collection i full hd och stabila 60 fps.

Permalänk
Medlem

Forza var orsaken att man en gång i tiderna köppte Xbox 360 att få lira det med ordentlig ratt på pc låter rätt kul! tummen upp!

Visa signatur

Intel i5 4670K, GTX 1070, 8gb 1600Mhz, Corsair hx 650.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Hela grejen är väl att det är en stor skara som aldrig tänkte att skaffa en även om alla spel som fanns på konsolen var exklusiva titlar, att de släpper spel både på PC och Xbox One tycker jag personligen är en bra sak och bara för att man kan spela på PC kommer inte alla att sälja sin Xbox One och köpa en PC istället, finns folk som föredrar att spela på konsol över PC.

Visst de kommer säkert att förlora nummer av antal konsoler sålda men tror att Xbox som ett märke kommer att växa och de kommer garanterat sälja fler spel när även folk som endast spelar på PC har tillgång till dessa spel.

Absolut, så är det, men det går ju åt båda hållen. Hade varenda tänkta spel som skulle varit exklusivt till Xbone förblivit exklusivt livet ut, hade jag med väldigt stor sannolikhet köpt en Xbone nästa år eller så, men nu blir det 100% nej.

Sedan riskerar Microsoft nu att skapa en förväntning inför Xbox 3 att alla deras spel kommer till Windows 10 också, vilket skulle totaltdöda Xbox-varumärket direkt då en hel del som köper Xbox gör det just för exklusiva spelen då de även har bra datorer. Detta kan bli ett farligt företräde för Xbox-namnet. Frågan är om detta inte är vad Microsoft vill, lämna hårdvarubranschen och fokusera enbart på "Games for Windows 10" i framtiden

Visa signatur

12900K | 32GB 6000 DDR5 | 3090 FE | PG259QN |

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Hela grejen är väl att det är en stor skara som aldrig tänkte att skaffa en även om alla spel som fanns på konsolen var exklusiva titlar, att de släpper spel både på PC och Xbox One tycker jag personligen är en bra sak och bara för att man kan spela på PC kommer inte alla att sälja sin Xbox One och köpa en PC istället, finns folk som föredrar att spela på konsol över PC.

Visst de kommer säkert att förlora nummer av antal konsoler sålda men tror att Xbox som ett märke kommer att växa och de kommer garanterat sälja fler spel när även folk som endast spelar på PC har tillgång till dessa spel.

Är det inte så att det inte är själva konsolen som genererar pengar utan spelen? I så fall är det ju ett ännu smartare drag utav Microsoft.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Avstängd

Ojdå! Haha. Hur lät det inte för några år sedan?

"Marknaden för PC spel är döende"

Visa signatur

https://mega.nz/#!xNBjAJKA!OQctTR0tY5EK1Dk68MV0loIyCD3ftwL_KI...
(DX-11 DLL-fil till SweetFX/Reshade som är kompatibel med GTA 5)

Permalänk

Forza till PC...JA TACK!

Permalänk
Medlem

Bra! Ju fler anledningar folk har att gå över till Windows 10 desto bättre! Ska bli underbart när man slipper supporta gammal skit som kunden låtit bli att hålla uppdaterat pga okunskap.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RekiN:

Absolut, så är det, men det går ju åt båda hållen. Hade varenda tänkta spel som skulle varit exklusivt till Xbone förblivit exklusivt livet ut, hade jag med väldigt stor sannolikhet köpt en Xbone nästa år eller så, men nu blir det 100% nej.

Sedan riskerar Microsoft nu att skapa en förväntning inför Xbox 3 att alla deras spel kommer till Windows 10 också, vilket skulle totaltdöda Xbox-varumärket direkt då en hel del som köper Xbox gör det just för exklusiva spelen då de även har bra datorer. Detta kan bli ett farligt företräde för Xbox-namnet. Frågan är om detta inte är vad Microsoft vill, lämna hårdvarubranschen och fokusera enbart på "Games for Windows 10" i framtiden

Jag hade fortfarande inte köpt en Xbox.

Nu är ju frågan om de individer som köper en Xbox endast för de exklusiva titlarna genererar mer pengar än om de skulle släppa spelen även på Windows 10 till i princip alla som har en dator. De som köper Xbox för att att spela på kommer ju köpa Xbox ändå även om spelen kommer på Windows 10.

Skrivet av ClintBeastwood:

Är det inte så att det inte är själva konsolen som genererar pengar utan spelen? I så fall är det ju ett ännu smartare drag utav Microsoft.

Vet inte hur det är idag men idag genererar de även pengar på själva konsolen men skulle gissa på att vinsten på själva spelen är mycket högre.

Xbox One hade ganska klen hårdvara vid släpp om man jämför med t.ex. Xbox 360 när den släpptes, billigare att tillverka.

Permalänk

@ClintBeastwood: PCn har väl gjort något av en helomvändning i försäljning av spel. Konsoltillverkare hade fördelen att de släppte några grymma exklusiva titlar på, mer eller mindre, piratbefriade system som var lätta att använda för konsumenten.
Så länge det fortsätts göra bra spel är jag nöjd.