Tom Clancy's The Division kommer bundlas med Geforce-grafikkort

Permalänk
Melding Plague

Tom Clancy's The Division kommer bundlas med Geforce-grafikkort

Ett av 2016 års stora spelsläpp är Tom Clancy's The Division, någonting Nvidia avser ta fasta på genom att inkludera med spelet vid köp av utvalda Geforce GTX-grafikkort.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Trevligt för dom som tänkt uppgradera lagom till spelsläppet.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Kanske är dags att uppgradera nudå

Visa signatur

Chassi: Silverstone Fortress FT05B PSU: Corsair RM650i MoBo: ROG Strix X570-F CPU: AMD Ryzen 3600X Mem: 32GB G.Skill Trident Z Neo GPU: EVGA GTX970 SSC Cooling: Corsair H115i SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD & MX100 512GB

Permalänk
Medlem

Mycket trevligt, tror många ser fram mot det här spelet och kommer uppgradera. Väl gjort av nVidia.

Sen gillar jag personligen när de har lite mer "udda" titlar som folk ändå inte hade köpt, mest för att stötta mindre utvecklare (det här är något AMD egentligen är bättre på), men tror det här är bättre för nVidia, det kan ev pusha över några som sitter och funderar om det är värt att vänta på 1000-serien.

Visa signatur

AMD Ryzen 2700x | 32GB RAM G.Skill Trident RGB 3200Mhz | Nvidia 2070 Founders Edition | ASUS ROG STRIX X470-I Gaming | Corsair SF600 600W | Samsung 970 EVO 1TB | Fractal Design Node 202 | Noctua NH-L9a-AM4

Permalänk
Inaktiv

Ganska väntat, det är väl dessutom en gw-titel.

Nåja, om spelet känns intressant bör det gå att komma över en voucher för spelet relativt billigt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Ganska väntat, det är väl dessutom en gw-titel.

Nåja, om spelet känns intressant bör det gå att komma över en voucher för spelet relativt billigt.

Skickades från m.sweclockers.com

japp
"you'll get the performance of the nvidia maxwell architecture and the advanced nvidia gameworks technologies you need to rise up and take back the city"

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lloldrin:

Mycket trevligt, tror många ser fram mot det här spelet och kommer uppgradera. Väl gjort av nVidia.

Sen gillar jag personligen när de har lite mer "udda" titlar som folk ändå inte hade köpt, mest för att stötta mindre utvecklare (det här är något AMD egentligen är bättre på), men tror det här är bättre för nVidia, det kan ev pusha över några som sitter och funderar om det är värt att vänta på 1000-serien.

Det varierar lite, förr var det mycket blandade vouchers typ till F2P spel som World of Tanks(Som nu Intel kör fast med World of Warships)
Men nu kör både Nvidia och AMD med stora speltitlar, AMDs senaste var väl Star Wars Battlefront.

Permalänk
Medlem

Gillar! Hade faktiskt funderat på om jag skulle uppgradera till den här releasen.. mitt 670 hänger inte riktigt med längre och går i tankarna grafikkort eller PS4..

Permalänk
Medlem

So vi kan förvänta oss att det kommer var ospelbart på AMD baserade system tack vare Gamewrecks.

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/Corsair SF750 Platinum/Crucial Ballistix Elite 2x8GB 3600MHz/

Permalänk
Medlem

nja såg ett division youtube klipp där AMD mer eller mindre ägde Nvidia så det är väl att ta i

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bernd_P1:

So vi kan förvänta oss att det kommer var ospelbart på AMD baserade system tack vare Gamewrecks.

Var det ospelbart för AMD system i betan eller ville du bara skriva "Gamewrecks"?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Var det ospelbart för AMD system i betan eller ville du bara skriva "Gamewrecks"?

Beta:n spela ingen roll. skulle inte var första spelat som "plötsligt" få sämre prestans till släppet/man har lagt till Gamewrecks.

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/Corsair SF750 Platinum/Crucial Ballistix Elite 2x8GB 3600MHz/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bernd_P1:

Beta:n spela ingen roll. skulle inte var första spelat som "plötsligt" få sämre prestans till släppet/man har lagt till Gamewrecks.

Vilka andra spel funkade bra i betan och sedan fick sämre prestanda på just AMD-kort vid release? Jag har faktiskt ingen aning så detta är en seriös fråga. Menar du att Gameworks inte är tillagt i betan för The Division?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

En annan fick ett sketet Batman spel som sög getpung med mitt GTX980Ti

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem

Tur man köpte 980Ti för några veckor sedan och fick Tomb Raider på köpet.

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyhet:

Ett av 2016 års stora spelsläpp är Tom Clancy's The Division, någonting Nvidia avser ta fasta på genom att inkludera med spelet vid köp av utvalda Geforce GTX-grafikkort.

Läs hela artikeln här

Vilken transparent nyhet, dock lite väl grön...
Kanske ska lägga upp AMDs motsvarighet också som en nyhet?

Hitman är inget litet spelsläpp det heller, menar jag.
Känns, personligen, mer intressant än The Division(Watch Dogs...)

edit: Såg en röd nyans nånstans, så bra jobbat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fermia:

En annan fick ett sketet Batman spel som sög getpung med mitt GTX980Ti

Livet är hårt

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

Vilken transparent nyhet, dock lite väl grön...
Kanske ska lägga upp AMDs motsvarighet också som en nyhet?

Hitman är inget litet spelsläpp det heller, menar jag.
Känns, personligen, mer intressant än The Division(Watch Dogs...)

edit: Såg en röd nyans nånstans, så bra jobbat.

Det har dom allt skrivit om:
http://www.sweclockers.com/nyhet/21729-amd-bundlar-hitman-med...
Av någon anledning funkar dock inte sidan nu.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fermia:

En annan fick ett sketet Batman spel som sög getpung med mitt GTX980Ti

Hahah beklagar. Själv fick jag iaf MGS V, men hade hellre lirat The Division.

Visa signatur

W10 Pro N | i7 6700K @ 4.7 GHz | NH-D15 | GTX 980 Ti HOF | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000Mhz CL15 | Samsung 850 EVO 500GB | 3x HDD ~8TB | Define S | EVGA 750W G2 | Logitech g502 | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz
» Youtube: https://www.youtube.com/c/Phreec

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Det har dom allt skrivit om:
http://www.sweclockers.com/nyhet/21729-amd-bundlar-hitman-med...
Av någon anledning funkar dock inte sidan nu.

Jag vet, jag lade till det i mitt inlägg också...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

Jag vet, jag lade till det i mitt inlägg också...

Jaha, okej. Förstod det som att du missat att AMD stod i artikeln.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Falcon:

Vilken transparent nyhet, dock lite väl grön...
Kanske ska lägga upp AMDs motsvarighet också som en nyhet?

Hitman är inget litet spelsläpp det heller, menar jag.
Känns, personligen, mer intressant än The Division(Watch Dogs...)

edit: Såg en röd nyans nånstans, så bra jobbat.

Fast vi skriver om varje bundle med AMD (vilket är rätt ofta), är de nyheterna "lite väl röda" då eller vad missar jag?

Skrivet av ClintBeastwood:

Det har dom allt skrivit om:
http://www.sweclockers.com/nyhet/21729-amd-bundlar-hitman-med...
Av någon anledning funkar dock inte sidan nu.

Skrivet av Falcon:

Jag vet, jag lade till det i mitt inlägg också...

Utan att gå in på för mycket detaljer blev det en miss i kommunikationen om embargodatum. Nyheten kommer upp på nytt inom kort.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Var det ospelbart för AMD system i betan eller ville du bara skriva "Gamewrecks"?

Nej, inte alls. Däremot fanns ju inget Crossfire-stöd (sjuka renderingsfel om man försökte med två kort), har frågat @catalystmaker på Twitter om det inför öppna betan nu i helgen men förväntar mig inget riktigt svar. Jag stängde iofs av HBAO+ vilket ju är en Nvidia-specifik teknik. I övrigt hade jag inga problem, flöt på bra på High även med ett kort avstängt.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Fast vi skriver om varje bundle med AMD (vilket är rätt ofta), är de nyheterna "lite väl röda" då eller vad missar jag?
Utan att gå in på för mycket detaljer blev det en miss i kommunikationen om embargodatum. Nyheten kommer upp på nytt inom kort.

Som jag redan redigerat, du t.om citerar min redigering, så du måste missat det också.
Jag har lagt till att jag har sett AMD nyheten, men att jag missat den när mitt ursprungsinlägg lades upp.

Tänk om folk kunde börja läsa hela inlägg, inkl. redigeringar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

Som jag redan redigerat, du t.om citerar min redigering, så du måste missat det också.
Jag har lagt till att jag har sett AMD nyheten, men att jag missat den när mitt ursprungsinlägg lades upp.

Tänk om folk kunde börja läsa hela inlägg, inkl. redigeringar.

Det är väldigt lätt att få det du skrev till att du tidigare hade missat att AMD med i denna nyheten men sedan läst den igen och redigerat.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Det är väldigt lätt att få det du skrev till att du tidigare hade missat att AMD med i denna nyheten men sedan läst den igen och redigerat.

Bra att du förstår iaf.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Falcon:

Som jag redan redigerat, du t.om citerar min redigering, så du måste missat det också.
Jag har lagt till att jag har sett AMD nyheten, men att jag missat den när mitt ursprungsinlägg lades upp.

Tänk om folk kunde börja läsa hela inlägg, inkl. redigeringar.

Jag läste det du skrev om röd nyans, men ville ändå bemöta ditt inlägg då jag förstod inte ditt ursprungliga resonemang överhuvudtaget. Vi har inte haft med någon "grön nyans" när vi skrivit motsvarande nyheter om AMD. Att jag tog med AMD i inledningen den här gången var inte någon långsökt avvägning för att göra nyheten rättvis.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Spelet kommer även att bundlas ihop med vissa Logitech produkter (säkert gaming inriktade) från åtminstone komplett.

Källa:
https://www.komplett.se/product/873778/datorutrustning/mustan...

Fanns även på deras 910 tbord, men då var det ~150kr dyrare (kommer inte ihåg exakt siffra)

Permalänk
Medlem

Nvidia Gameworks med gimpad prestanda för allt utom 900-serien. Nej, tack.

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk
Medlem
Citat:

Tom Clancy's The Division kommer bundlas med Geforce-grafikkort

Låter lite som att man ska få ett GeForce grafikkort om man köper spelet.
Det hade varit rätt sweet.

Som nyheten om Raspberry Pi Zero, att man skulle köpa en tidning och få en dator på köpet.
(Tidningen The Magpi säljs inte i Sverige) I de länder där den säljs sålde tidningen slut ganska snabbt.

Fast å andra sidan är det inte så kul om spelet istället kostar 5000kr eller något sånt. Så är nog ingen bra idé ändå.