Razer Mamba Tournament Edition

Permalänk
Melding Plague

Razer Mamba Tournament Edition

Razer lanserar en ny version av klassiska spelmusen Mamba med nyheter både invändigt och utvändigt. Häng med testlabbet på en ordentligt genomgång av Mamba Tournament Edition.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Keeper of Traditions

Är MS Paint nya #Framtiden inom benchmarking nu?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Att ha högst DPI verkar bara vara en "marketing gimmick" som jag har förstått? Ser inte alls nyttan med att min sensor ska klara så hög dpi

Permalänk
Medlem

Har den dyrare trådlösa varianten av denna mus på jobbet, kan bara säga att det är den sämsta trådlösa mus jag någonsin haft. Trasslar HELA tiden och behöver kopplas ur/in.

Haft liknande problem med många razer-produkter förr, till o me deltaco gör stabilare mjukvara.

Batteriet räcker typ knappt två dygn också, så glömmer du den av laddaren över helgen äre bara å koppla i å köra med sladd en halv dag eller så..

Riktigt uselt.

Med sladd är den helt okej, men håll er undan för den trådlösa varianten.

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | AORUS GeForce RTX 2080 SUPER WATERFORCE 8G | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem

16.000 DPI, for what exactly?
Överlag har jag gillat designen på Mamba'na genom åren.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wasp:

Att ha högst DPI verkar bara vara en "marketing gimmick" som jag har förstått? Ser inte alls nyttan med att min sensor ska klara så hög dpi

I princip allt över 3k DPI är onödigt om man inte kör på en 4k skärm vilket ungefär 5k DPI är max.

Vid för hög DPI minskar precisionen, ingen människa på jorden har tillräckligt hög precision för att spela på 10k+ DPI.

Försök spela LoL på 8k, du kanske reagerar någon millisekund snabbare men du missclickar säkert 9000% gånger mer.

Visa signatur

Gpu: EVGA GeForce GTX 1080 TI FE Kraken G10+H110 Psu:Corsair AX760 Mb: Gigabyte Aorus Gaming 7 Cpu: Intel 8700k @5.2GHz @ 1.385V Cpu-kylare:EVGA CLC 280 Chassi:Define R5 Minne:G.Skill Ripjaws V 3600Mhz CL16 SSD:OCZ Arc 240GB HDD: Toshiba 3TB A-600

Permalänk
Medlem

Måste ge lite ris o ros för denna recension även om den tog upp mycket bra detaljer bitvis.
Ingenstans i texten kan jag hitta om Z-axis buggen, Dynamic DPI Scaling eller om Phillips rättat till jitter problemen när musknapparna trycks ner(extra synbart på mjuka musmattor) Och eftersom det är en produkt riktad emot spelare så bör detta tas upp då det verkligen kan påverka eventuella köpare.

Z-axis buggen - Om du lyfter en mus som använder Phillips Twineye sensorer ifrån musmattan och sätter ner den igen, så kommer pekaren/crosshair på skärmen att hoppa neråt ganska drastiskt. Detta gör att folk som använder låg DPI(CPI) eller sensitivity och lyfter sina möss mycket när de spelar kommer få problem. Gör du samma rörelse med en Pixart(eller gammal Avago) sensor så brukar de hålla sig runtomkring samma ställe där du lyfte musen.

Dynamic DPI Scaling - En programmering som Razer ihop med Phillips använder för att dölja ev. problem som finns med dessa Twin-eye sensorer. De mer eller mindre programmerar in att DPI sänks drastiskt när musen ligger stilla på musmattan, när man sedan börjar röra den så ökas DPI upp till de värde du valt att använda. Kort och gott är det som att spela med negativ acceleration.
Detta användes också flitigt för att dölja alla spår av "Jitter" dessa sensorer ger när man trycker ner knapparna. Har tom funnits så dåliga exemplar av äldre Razer möss med dessa sensorer där folk missat skrivbords ikonerna vid vanligt användande haha.

Som sagt dessa punkter känns ganska viktiga när Razer lanserar nya produkter med sensorer ifrån Phillips.
Tittar man på deras produkter med Pixart/Avago sensorer så som Deathadder serien så blir det desto mindre problem dock.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-A GAMING | PowerColor Radeon RX 7800 XT 16GB Hellhound | AMD Ryzen 7 5800X3D | Arctic Liquid Freezer II 280mm | Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3600 MHz LPX | Corsair 780T Big Tower Vit | Cooler Master V650 80 Gold | WD BLACK SN750 SE 1TB NVMe™ SSD | Kingston NV2 2TB | Segate Barracuda 3TB | Alienware AW2721D 27" G-Sync 1440P@240hz |
It aint about power, it's about balance!

Permalänk
Medlem
Skrivet av StarCroW:

Måste ge lite ris för denna recension även om den tog upp mycket bra detaljer bitvis.
Ingenstans i texten kan jag hitta om Z-axis buggen, Dynamic DPI Scaling eller om Phillips rättat till jitter problemen när musknapparna trycks ner(extra synbart på mjuka musmattor) Och eftersom det är en produkt riktad emot spelare så bör detta tas upp då det verkligen kan påverka eventuella köpare.

Z-axis buggen - Om du lyfter en mus som använder Phillips Twineye sensorer ifrån musmattan och sätter ner den igen, så kommer pekaren/crosshair på skärmen att hoppa neråt ganska drastiskt. Detta gör att folk som använder låg DPI(CPI) eller sensitivity och lyfter sina möss mycket när de spelar kommer få problem. Gör du samma rörelse med en Pixart(eller gammal Avago) sensor så brukar de hålla sig runtomkring samma ställe där du lyfte musen.

Dynamic DPI Scaling - En programmering som Razer ihop med Phillips använder för att dölja ev. problem som finns med dessa Twin-eye sensorer. De mer eller mindre programmerar in att DPI sänks drastiskt när musen ligger stilla på musmattan, när man sedan börjar röra den så ökas DPI upp till de värde du valt att använda. Kort och gott är det som att spela med negativ acceleration.
Detta användes också flitigt för att dölja alla spår av "Jitter" dessa sensorer ger när man trycker ner knapparna. Har tom funnits så dåliga exemplar av äldre Razer möss med dessa sensorer där folk missat skrivbords ikonerna vid vanligt användande haha.

Som sagt dessa punkter känns ganska viktiga när Razer lanserar nya produkter med sensorer ifrån Phillips.
Tittar man på deras produkter med Pixart/Avago sensorer så som Deathadder serien så blir det desto mindre problem dock.

Alla typer av accelerationer eller scalings förvärrar bara precisionen.
Windows använder själv acceleration som proffs oftast stänger av.

Anledningen är ganska obvious, det är svårare att räkna eller estimera vart musen kommer landa med acceleration på, utan acceleration rör sig musen alltid lika mycket men man kan behöva flytta musen mer.

Visa signatur

Gpu: EVGA GeForce GTX 1080 TI FE Kraken G10+H110 Psu:Corsair AX760 Mb: Gigabyte Aorus Gaming 7 Cpu: Intel 8700k @5.2GHz @ 1.385V Cpu-kylare:EVGA CLC 280 Chassi:Define R5 Minne:G.Skill Ripjaws V 3600Mhz CL16 SSD:OCZ Arc 240GB HDD: Toshiba 3TB A-600

Permalänk
Medlem

Testar ni inte "click distance" samt "click pressure"?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASUS H97M-E | i7-4790 | 16GB DDR3 | Asus Strix GTX 1080 | Crucial MX500 1TB SSD | Windows 10 Pro 64bit | Acer VG270UP 1440p 144hz IPS

Permalänk
Medlem

Andra mustestet jag läser där ni inte skriver nåt om scrollhjulet?

steglös scroll eller med "hack" gjort i plast eller av metall med lite tyngd i?

Visa signatur

Asus Z370-F / I7 9700k / Asus RTX3080 TUF OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoG:

Har den dyrare trådlösa varianten av denna mus på jobbet, kan bara säga att det är den sämsta trådlösa mus jag någonsin haft. Trasslar HELA tiden och behöver kopplas ur/in.

Haft liknande problem med många razer-produkter förr, till o me deltaco gör stabilare mjukvara.

Batteriet räcker typ knappt två dygn också, så glömmer du den av laddaren över helgen äre bara å koppla i å köra med sladd en halv dag eller så..

Riktigt uselt.

Med sladd är den helt okej, men håll er undan för den trådlösa varianten.

Trasslar...? hmm..

Visa signatur

Lian Li PC-O11 Mini || i9 10850K || MSI MEG Z490i UNIFY || EVGA RTX 3070 XC3 Ultra || 32GB G.SKILL Trident Z Neo 3600MHz CL16 || WD SN550 1TB && Samsung 970 EVO 500GB && OZC Trion 480GB || Corsair SF750 Platinum
Dell S2721DGFA|MSI MAG341CQ
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3

Permalänk
Medlem

Razers mjukvara brukar vara sådär, tror jag skippar.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Ganska säker på att det är denna sensorn som sågats av csproffs.

Permalänk
Medlem

Mums har denna mus. Gillar den riktigt mycket med Razer Firefly!

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av Helllodar:

I princip allt över 3k DPI är onödigt om man inte kör på en 4k skärm vilket ungefär 5k DPI är max.

Vid för hög DPI minskar precisionen, ingen människa på jorden har tillräckligt hög precision för att spela på 10k+ DPI.

Försök spela LoL på 8k, du kanske reagerar någon millisekund snabbare men du missclickar säkert 9000% gånger mer.

Testa en längre period med hög DPI, det är bara en vanesak tills dess att du får in precisionen igen.

Själv kör jag med 5,6k DPI och 10x musacceleration. Musen rör sig max 2 cm innan muspekarn har rört sig mellan 2 extremlägen, och jag har inga problem att flytta pekaren en pixel i taget. 10k DPI och 0 i acceleration borde vara ännu lättare.

Visa signatur

i7-6700K 4,8 GHz @ 1,350 V | ASUS Maximus VIII Ranger | Corsair LPX 4x8GB | Gigabyte 3070 Eagle | P2 850 W | Silverstone FT02 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Helllodar:

Alla typer av accelerationer eller scalings förvärrar bara precisionen.
Windows använder själv acceleration som proffs oftast stänger av.

Anledningen är ganska obvious, det är svårare att räkna eller estimera vart musen kommer landa med acceleration på, utan acceleration rör sig musen alltid lika mycket men man kan behöva flytta musen mer.

Vet inte varför du citerar mig med detta, men det är ju precis just detta jag påtalar till recensenten som inte tar upp i detta fallet sensor specifika problem. Att jämföra denna sensorn med PMW3310, PMW3366(eller PMW3360 som den numera officiellt heter), S3988(9)eller låg budget modellen PMW3320 borde vara en självklarhet för att få lite referenspunkter att jämföra med.

De punkter jag tog upp är problematiska för de flesta som spelar spel som kräver precision, då en av dem precis som du skriver ger en form av negativ acceleration som oftast är oönskad.
Men även z-axis buggen är jobbig om man spelar FPS spel. Därför vore de ju intressant att veta om Razer åtgärdat detta. Nu vet jag redan att denna musen lider av just dessa problem då jag själv testar de flesta möss som släpps ;). Och jag skulle aldrig rekommendera den till nån för de priset Razer tar för den och med denna buggiga historia till sensor.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-A GAMING | PowerColor Radeon RX 7800 XT 16GB Hellhound | AMD Ryzen 7 5800X3D | Arctic Liquid Freezer II 280mm | Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3600 MHz LPX | Corsair 780T Big Tower Vit | Cooler Master V650 80 Gold | WD BLACK SN750 SE 1TB NVMe™ SSD | Kingston NV2 2TB | Segate Barracuda 3TB | Alienware AW2721D 27" G-Sync 1440P@240hz |
It aint about power, it's about balance!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wololofen:

Testa en längre period med hög DPI, det är bara en vanesak tills dess att du får in precisionen igen.

Själv kör jag med 5,6k DPI och 10x musacceleration. Musen rör sig max 2 cm innan muspekarn har rört sig mellan 2 extremlägen, och jag har inga problem att flytta pekaren en pixel i taget. 10k DPI och 0 i acceleration borde vara ännu lättare.

Även om det bara är en "vanesak" så kommer du aldrig få samma precision på högre DPI, jag körde 1600 DPI förr men skulle aldrig kunna tänka mig att gå högre än 400 DPI idag.

Du får ju högre precision ju lägre du går, måste bara hitta en balans men att spela på 5.6k OCH musacceleration skulle jag aldrig göra, du måste ju göra en 1080 bara du blåser på musen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoG:

Har den dyrare trådlösa varianten av denna mus på jobbet, kan bara säga att det är den sämsta trådlösa mus jag någonsin haft. Trasslar HELA tiden och behöver kopplas ur/in.

Haft liknande problem med många razer-produkter förr, till o me deltaco gör stabilare mjukvara.

Batteriet räcker typ knappt två dygn också, så glömmer du den av laddaren över helgen äre bara å koppla i å köra med sladd en halv dag eller så..

Riktigt uselt.

Med sladd är den helt okej, men håll er undan för den trådlösa varianten.

Om du pratar om Razer Mamba 4g som är trådlös så har ni förmodligen fått en dåligt ex..
Jag har haft 2 st totalt och båda har funkat i över 2-3år.. sålde t.o.m. ena och funkar fortfarande hos polaren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoG:

Har den dyrare trådlösa varianten av denna mus på jobbet, kan bara säga att det är den sämsta trådlösa mus jag någonsin haft. Trasslar HELA tiden och behöver kopplas ur/in.

Haft liknande problem med många razer-produkter förr, till o me deltaco gör stabilare mjukvara.

Batteriet räcker typ knappt två dygn också, så glömmer du den av laddaren över helgen äre bara å koppla i å köra med sladd en halv dag eller så..

Riktigt uselt.

Med sladd är den helt okej, men håll er undan för den trådlösa varianten.

Om du pratar om Razer Mamba 4g som är trådlös så har ni förmodligen fått en dåligt ex..
Jag har haft 2 st totalt och båda har funkat i över 2-3år.. sålde t.o.m. ena och funkar fortfarande hos polaren.

Permalänk
Medlem

Har en razer mamba TE... Hade en Deathadder 2013 innan. Köpte denna för att den såg extremt skön ut, och det är den också. Men trots att jag har den trådade musen "fastnar" den ganska ofta. Ibland dör den helt och hållet och då måste man vänta tills den går igång igen. Extremt irriterande, i övrigt riktigt bra mus.

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av StarCroW:

Måste ge lite ris o ros för denna recension även om den tog upp mycket bra detaljer bitvis.
Ingenstans i texten kan jag hitta om Z-axis buggen, Dynamic DPI Scaling eller om Phillips rättat till jitter problemen när musknapparna trycks ner(extra synbart på mjuka musmattor) Och eftersom det är en produkt riktad emot spelare så bör detta tas upp då det verkligen kan påverka eventuella köpare.

Z-axis buggen - Om du lyfter en mus som använder Phillips Twineye sensorer ifrån musmattan och sätter ner den igen, så kommer pekaren/crosshair på skärmen att hoppa neråt ganska drastiskt. Detta gör att folk som använder låg DPI(CPI) eller sensitivity och lyfter sina möss mycket när de spelar kommer få problem. Gör du samma rörelse med en Pixart(eller gammal Avago) sensor så brukar de hålla sig runtomkring samma ställe där du lyfte musen.

Dynamic DPI Scaling - En programmering som Razer ihop med Phillips använder för att dölja ev. problem som finns med dessa Twin-eye sensorer. De mer eller mindre programmerar in att DPI sänks drastiskt när musen ligger stilla på musmattan, när man sedan börjar röra den så ökas DPI upp till de värde du valt att använda. Kort och gott är det som att spela med negativ acceleration.
Detta användes också flitigt för att dölja alla spår av "Jitter" dessa sensorer ger när man trycker ner knapparna. Har tom funnits så dåliga exemplar av äldre Razer möss med dessa sensorer där folk missat skrivbords ikonerna vid vanligt användande haha.

Som sagt dessa punkter känns ganska viktiga när Razer lanserar nya produkter med sensorer ifrån Phillips.
Tittar man på deras produkter med Pixart/Avago sensorer så som Deathadder serien så blir det desto mindre problem dock.

Razer är medvetna om det och ska ha en fix för det. Testet visar väldigt små mängder jitter och har inte varit något störningsmoment under testets gång.

Angående Z-buggen så ska det tydligen vara olika mängd och antagligen håll per sensor då vårat exemplar åkte något uppåt istället för neråt. Vårat exemplar hade väldigt lite av det då det inte stod ut som ett problem.

Källa: http://www.tomshardware.com/news/razer-mamba-te-jitter-freezi...

Väldigt bra feedback! Ska definitivt ha med det här i åtanke, speciellt med nästa Razer-mus.

Skrivet av Mr_Sappy:

Testar ni inte "click distance" samt "click pressure"?

Skickades från m.sweclockers.com

Vi har tyvärr ingen utrustning för att genomföra ett sånt test för tillfället. att testa möss på den här nivån är ganska färskt för vår del och håller fortfarande att fila på testsviten. Har du/ni några tips och förslag får ni gärna dela med er!

Skrivet av Dennisen:

Andra mustestet jag läser där ni inte skriver nåt om scrollhjulet?

steglös scroll eller med "hack" gjort i plast eller av metall med lite tyngd i?

Från Razer Mamba

Citat:

Hela konstruktionen består av plast med en matt ytbeläggning. Samma materialval hittas även på båda sidoknapparna, medans det delvis upplysta rullhjulet har ett gummerat mittparti.

För många är rullhjulet en väsentlig del av musen, något som Razer har lyckats bra med. Varje hack känns verkligen markant och definierad, så som ett rullhjul ska bete sig.

DX-20 verkar jag ha missat att ta med (som inte känns lika stadig som på Mamba) och ska tänka på det i framtiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wasp:

Att ha högst DPI verkar bara vara en "marketing gimmick" som jag har förstått? Ser inte alls nyttan med att min sensor ska klara så hög dpi

högre dpi = enklare att 360 noscopa

Visa signatur

2500k @ 4Ghz - H80 | GTX 970 DCII | 8 GB ram
Qpad MK-50, Qpad 5k, Qpad QH-85, Qck+
voff | voff voff

Permalänk
Medlem

Varför testar inte swec musknapps-ljudnivå? Rebound på musknapp? Motstånd i vilande sladd? Ångest vid vid köp? Friktonskoofficient vid skrollning?

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Wasp:

Att ha högst DPI verkar bara vara en "marketing gimmick" som jag har förstått? Ser inte alls nyttan med att min sensor ska klara så hög dpi

Det är exakt vad det är. Jämför t.ex. "Uppdateringsfrekvensen" på TV-apparater eller AMDs "5200+" under Athlontiden och se hur högre siffror används i marknadsföring. Själv drar man ned DPIn till 800 så fort man köper en ny mus. Vem tusan sitter på över 8000 dpi? Måste ju skaka sönder totalt i t.ex. Cs Go eller missclicka sönder i LoL..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Aldrig mer Razor produkter för min del iaf.
Hade en Taipan Expert mus innan som hade problem med att damm samlades bakom linsen på strålen och gjorde att musen hackade,och detta efter 6-7månader."allmänt känt fel om man googlar".
Inet tog inte emot den o skicka in på garanti då de har haft liknande ärende där razor skickat tillbaka produkten o nekat RMA.

Synd då Musen var bra när den fungerade.

Tur att det finns massor av andra märken att välja på .Kör själv nu med steelseries Rival och fungerar Klockrent.

Visa signatur

MB MSI PRO Z790-A MAX WIFI CPU i9 14900K CPU COOLER EK-Nucleus AIO CR360
GPU ASUS GeForce RTX 3090 STRIX GAMING OC PSU ASUS ROG Strix 1000W
MEM CORSAIR DOMINATOR TITANIUM 48GB DDR5 RGB 7000Mhz
MONITOR Asus PG42UQ 4K CHASSI Phanteks Eclipse P600S White
HD 1 Samsung 990 PRO 2Tb HD 2 Samsung 980 PRO 2Tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

Om du pratar om Razer Mamba 4g som är trådlös så har ni förmodligen fått en dåligt ex..
Jag har haft 2 st totalt och båda har funkat i över 2-3år.. sålde t.o.m. ena och funkar fortfarande hos polaren.

Öh? Den lanserades 2015, du måste vara otroligt effektiv som haft din i 3 år!

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=3225273

Skrivet av bmawn:

Har en razer mamba TE... Hade en Deathadder 2013 innan. Köpte denna för att den såg extremt skön ut, och det är den också. Men trots att jag har den trådade musen "fastnar" den ganska ofta. Ibland dör den helt och hållet och då måste man vänta tills den går igång igen. Extremt irriterande, i övrigt riktigt bra mus.

EXAKT det problemet jag har. HELA tiden. Ofta blir enda sättet att få igång den att dra ur å sätta i trådlösa mottagaren igen, sjukt störande.

Kommer garanterat inte gå på garantin, "inget fel kunde upptäckas under vår 1-mins testkörning".

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | AORUS GeForce RTX 2080 SUPER WATERFORCE 8G | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoG:

Öh? Den lanserades 2015, du måste vara otroligt effektiv som haft din i 3 år!

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=3225273

EXAKT det problemet jag har. HELA tiden. Ofta blir enda sättet att få igång den att dra ur å sätta i trådlösa mottagaren igen, sjukt störande.

Kommer garanterat inte gå på garantin, "inget fel kunde upptäckas under vår 1-mins testkörning".

Jag hade samma problem på min Gen1 mamba, webhallen bytte den utan problem, det är ju typ 2-3 års garanti på grejorna från razer så kan du bevisa att den strular är det inga problem

Permalänk
Medlem
Skrivet av wRRM:

Jag hade samma problem på min Gen1 mamba, webhallen bytte den utan problem, det är ju typ 2-3 års garanti på grejorna från razer så kan du bevisa att den strular är det inga problem

m hade de varit privat hade den åkt tillbaka för länge sen.. nu äre för krångligt, å knappt värt tiden jämfört med å köpa en ny.

Hade samma problem på två stycken gamla razer deathadders jag hade, bytte den första och fick en ny, men efter något halvår blev det samma problem på nummer två.

Bytte till logitech istället, har fungerat klockrent sen första dagen

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | AORUS GeForce RTX 2080 SUPER WATERFORCE 8G | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem

Har haft denna mus, lämnade den tillbaka... Lift-off är för låg. I spel hoppar bilden till varje gång man lyfter musen. Nä, det var för mycket strul med den. Musen är väldigt snygg, men när jag började spela med den så blev jag besviken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoG:

Öh? Den lanserades 2015, du måste vara otroligt effektiv som haft din i 3 år!

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=3225273

EXAKT det problemet jag har. HELA tiden. Ofta blir enda sättet att få igång den att dra ur å sätta i trådlösa mottagaren igen, sjukt störande.

Kommer garanterat inte gå på garantin, "inget fel kunde upptäckas under vår 1-mins testkörning".

Tänk lite själv.. BARA tänk i någon sekund..
Razer Mamba 4g hade jag.. Det var den nya varianten till vanliga razer mamba.
Det du länka är Razer mamba tournament.
Gud människor ibland alltså, man förväntar sig att dem ska tänka till lite innan dem slänger iväg en dumförklarade kommentar.

Razer mamba har funnits sen 2009..