Kompletts Fyndvaror/demo

Permalänk
Medlem

Kompletts Fyndvaror/demo

Upptäckte något inne på Kompletts hemsida som verkade lite missvisande.

Jag titta runt bland deras demo/fyndvaror då jag leta efter billiga delar.

Så hittade jag följande:
https://www.komplett.se/product/820499/datorutrustning/fyndva...

verkade lite dyrt tycket jag efter att varit inne på Inet och kollat tidigare.
tog då och sökte på skoj på Tillverkares artikelnr: BLS2CP8G3D1609DS1S00CEU

Då kom det 2st alternativ, den jag länka tidigare samt denna.
https://www.komplett.se/product/752764/datorutrustning/minne/...

Jag tycker att det är underligt att man har en demo vara ute för 900:- medans ordinarie är 799:-

Fråga komplett via deras chatt och fick svaret:
"Den har legat i fyndkorgen väldigt länge. Den lades där när den fabriksnya produkten kostade mer, men då vi har tusentals demoprodukter så är det tyvärr inte prioriterat att ändra de priserna var och ett för sig."

hmm, Okej tänkte jag och fråga om dom kanske kan göra något på priset nu då, erbjöd mig att köpa samtliga 4st dom hade i sitt sortiment (ENLIGT HEMSIDAN).

Svaret jag fick: Beklagar, men jag kan tyvärr inte göra något med det priset.

Okej...

Fråga då om han kunde svara på om priset skulle ändras någon gång snart.

Svar: De har legat på den prisnivån ett tag, så jag tror inte att det kommer ske under de närmaste 1-2 veckorna.

Jag vet inte riktigt kanske är influensan som ballar ur hos mig, men överlag så får jag känslan av att Komplett inte är det seriösaste företaget att vända sig till längre.

Allt kändes bara väldigt konstigt och underligt, och min nästa fundering är då hur många stackare har då varit så naiva och köpt minnena ändå?.

Någon mer som har fått samma känsla eller kanske någon som arbetar med/på komplett som kan förklara sig lite bättre än individen jag prata med idag?

*EDIT inte helt hundra om det är rätt del av forumet*

*EDIT*
Permalänk
Medlem

Jag har tagit upp detta med komplett säkert 100ggr under årens gång och dem LOVAR att se över detta! men det är som att dunka huvet i väggen tyvärr mannen!

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Dustin Home tar 679 exkl. frakt. 738 med.

Oprofessionellt av Komplett att inte justera detta..

Permalänk
Moderator
Testpilot

Med tanke på att dom har legat i fyndkorgen väldigt länge så kanske en prissänkning hade varit lösningen för dessa hyllvärmare. Slutar antagligen med kassering så småningom. Fullständig idioti men det är väl dyrare att ha någon som ser över det än att bara kasta det som inte säljer.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Finns väl ett skäl till att de inte anger ordinarie pris på demovaror, däremot på nedsatta eller deras reor, veckans varor etc, där de även anger den procentuella rabatten.

Lagom kul att inse att man köpt en demovara som kanske inte ens är i nyskick för mer än det nuvarande och billigare priset.

Tror att även Inet kör något liknande, men drar av 10% och därmed kan få samma underliga demopriser där de är dyrare än nypris.

Btw hade jag en pm konversation på en annan datorbas med en som jobbar/jobbat på Kompletts support som reparatör i Göteborg (dit du skickar eller lämnar dina saker om de är defekta för att få dom reparerade/ersatta)

Han tyckte att man inte skulle köpa deras demovaror och berättade saker som man trodde inte kunde ske med elektronikprodukter på en stor reparationsverkstad.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?