Razer Wildcat – handkontroll i premiumklassen

Permalänk
Melding Plague

Razer Wildcat – handkontroll i premiumklassen

Razer tar sig an Microsoft i segmentet påkostade handkontroller med sin nya modell Wildcat. På menyn står bland annat programmerbara knappar och finesser riktade mot e-sportare.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Grymt! Men jag förstår inte varför Razer envisas med att vara så dyra!

Visa signatur

Nytt hela tiden

Permalänk
Medlem

Skrubba bort Razer logan vips så blev produkten 500kr billigare.
Som PC spelare då kontroll endast används vid plattform eller i kombination med MB/KB i 3e person spel så känns billigare alternativen mer attraktiva,sen att dom marknadsför den som ett E-sport tillbehör när det gäller Konsol är väl lite komiskt i sig dock är jag inte insatt i dom kretsarna som PC bonde.

Men jag vet inte kanske bara är bitter.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk

hahah tror dom flesta som letar efter så pass dyr kontroller köper nog en Xbox one elitekontroller istället som faktiskt är redigt bra byggd med mkt tillbehör men även den svindyr.

Visa signatur

Datorlåda:CaselabsMerlinSm8.Moderkort:MSI Z170a X Titanium.CPU:6700K.GPU:1080.RAM:32GB 3200mhz Corsair.PSU:EVGA G2850W.SSD:950 Pro RAID0,850evo.Kylning: Alphacool 360+480PP, Swiftech RES,EK block Cpu,Gpu,1D5.Tagentbord:Pok3r.Hörlurar:HD800s,ATH R70X+ Grace M9XX.Skärmar: Asus PG348Q.Datormus: Zowie FK1+.Matta:Qpad:UC90.Mic:Blue Jeti

Permalänk
Hedersmedlem

Det är lite intressant hur vi ser på det här med trådlös input till spel. Är det en mus som ska styra siktet i spel så får den inte vara trådlös men när det kommer till handkontroller som ska utföra samma uppgift så är det motsatsen dom gäller :).
Jag prioriterar ju själv likadant. Grubblade lite över detta i förmiddags.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Det är lite intressant hur vi ser på det här med trådlös input till spel. Är det en mus som ska styra siktet i spel så får den inte vara trådlös men när det kommer till handkontroller som ska utföra samma uppgift så är det motsatsen dom gäller :).
Jag prioriterar ju själv likadant. Grubblade lite över detta i förmiddags.

Skickades från m.sweclockers.com

Saken är den att de flesta handkontroller, använder du kabel så kommer signalen inte längre gå trådlöst utan gå genom kabeln, så nu kan du med din trådlösa kontroller också köra med kabel om du nu tycker att du upplever någon skillnad, samma gäller Elite kontrollen t.ex. Du kan använda den med kabel till t.ex. en PC eller så kan du använda trådlöst om du har adapter.

Personligen har jag aldrig upplevt någon skillnad mellan kabel / trådlös förutom på längre avstånd ( t.ex. förlorade signaler ) men då behöver du så lång kabel att det inte är praktiskt ändå )

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Det är lite intressant hur vi ser på det här med trådlös input till spel. Är det en mus som ska styra siktet i spel så får den inte vara trådlös men när det kommer till handkontroller som ska utföra samma uppgift så är det motsatsen dom gäller :).
Jag prioriterar ju själv likadant. Grubblade lite över detta i förmiddags.

Skickades från m.sweclockers.com

Mycket svårare att känna av input delay med en kontroller, min TV har typ 200ms delay och det känns på en gång med en mus men inte lika väl med en kontroller, om det lägger till 5ms för att den är trådlös så spelar det ingen roll i det stora hela.

Permalänk
Medlem

Frågan jag ställer mig direkt är ju varför ens göra en löstagbar kabel när den INTE är trådlös..

Visa signatur

Laddar upp lite spelvideos på Youtube
Livestreamar ibland på Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ceder_78:

Frågan jag ställer mig direkt är ju varför ens göra en löstagbar kabel när den INTE är trådlös..

Det är för att man ska kunna koppla bort när man fraktar kontrollen till LAN eller något annat, helt värdelöst för många men finns säkert någon som köper bara för den grejen eller bara för att det är Razer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Mycket svårare att känna av input delay med en kontroller, min TV har typ 200ms delay och det känns på en gång med en mus men inte lika väl med en kontroller, om det lägger till 5ms för att den är trådlös så spelar det ingen roll i det stora hela.

Det är värt att nämna att Xbox One kontrollerna's input delay är ~1ms, dvs samma poll time många gaming möss har, även vanligt med ~4ms där med. Xbox 360 är lite sämre, runt 2ms. Samt PS4 är ännu sämre, runt 4ms. PS3 är långt sämre än så men ändå upplever de flesta absolut inget.

Oavsett vad så är frameraten i så got som alla fall betydligt högre samt även input lagg så det är generellt sett väldigt svårt att märka något så länge signalerna kommer fram, det största problemet är störningar, har man väldigt mycket Wifi utrustning i närheten så kan det bli problem. T.ex. när e-sport turneringar sker med väldigt många enheter runt om som kan störa ut, då är kabel att föredra, men inte på grund av responstid.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Det är lite intressant hur vi ser på det här med trådlös input till spel. Är det en mus som ska styra siktet i spel så får den inte vara trådlös men när det kommer till handkontroller som ska utföra samma uppgift så är det motsatsen dom gäller :).
Jag prioriterar ju själv likadant. Grubblade lite över detta i förmiddags.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag går bara efter vad jag känner när jag använder mus men såklart är jag ofta ute och cyklar.
Då framförallt snabba PC spel i FPS genre t.e.x Quake eller till och med CS i valfri version så vill man ha sån precis avläsning från musen så man kan vara konsekvent med sina rörelser till den nu överdriver jag men till en pixel precision det innebär ingen 'delay' mellan kommunaktionen från styrdonet och där har PC övertaget gällande precision beroende på hur långt man vill gå etc.

Medans Konsol lir är mer 'sitta i soffan' även om man spelar på den högre nivån i nån tävling på en konsol så känns det som alla är på lika basis iaf och att original styrdonet duger lika bra då det icke finns möjlighet att finlira och att tummarna är inte lika precisa som din hand/handledsrörelse med en mus.

Som gemene gamer så känns detta onödigt och dyrt såvida man inte är prylbög (får man ens säga det i dagen PK samhälle?)
Hur som haver each to their own

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

Woah 1400 kr för den där?!

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Känns som dom vill konkurrera med Scuf:
https://eu.scufgaming.com/

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Medlem

Really? en handkontroll som inte är trådlös? skulle aldrig bli något köp för mig

Permalänk
Avstängd

Fast Xbox Elite är svåra att få tag på. Någon gång i mars om man beställer nu.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem

Alltså det här med fördröjning är ju soppa snack. Gamepads har ju inte fördröjning på PC, jag själv spelar med 360 controller inkopplat till PC'n när jag kör en massa indietitlar.. Det är ju till konsol om du sitter på en Tv och spelar där de flesta Tv'n med Game mode har runt 20ms input lag. Den handkontrollen hade verkligen varit nåt om den vore trådlöst helt, om den ej är trådlös varför är inte strumpsladden inbyggd och varför separat, det får ju konsumenter som vi att tro, åh fan den är trådlös.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Ser ut att vara en del nice uppdateringar från föregångaren på Razern. Hoppas de även uppgraderat byggkvaliteten på den nya. Jag har föregångaren, den känns solid, men per default Razer-kvalitet så håller skiten inte i evigheter. Headset-uttaget gick sönder första veckan, och typ halvåret-året senare så har ena triggern börjat bete sig konstigt. Jag vet dock inte om det är något som går att fixa med lite rengöring, inte orkat kolla... Men nice att de uppgraderat rygg-knapparna till metall istället för plast, och "hair-trigger"-läget på triggrarna verkar nice - om än lite fusk.

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Avstängd

2 handkontroller eller ett XB1 där det följer med en handkontroll...

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ceder_78:

Frågan jag ställer mig direkt är ju varför ens göra en löstagbar kabel när den INTE är trådlös..

Av samma anledning som man har löstagbara sladdar på de flesta mekaniska tangentbord. Det är bra vid frakt, och det ger mer möjlighet till personlig anpassning.
Vill A ha en 10 meter lång sladd? Visst!
Vill B ha en rosa 1.5m lång sladd? Sure!
Vill C ha en grön telefonsladd på 1-5m? Okej, kör på det!

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Nej Xbox One kontrollen ska det vara. Xbox 360 kontrollen är även den jävligt bra.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem

Skulle inte ens använda den om jag fick den gratis, en trådad kontroll är som en laptop på 10kg "ett dåligt skäm" .
Jag älskar min deathadder men generellt är Razer dyrt skräp och oftast väldigt fula skapelser.

Permalänk
Medlem

Razer är inte kända för kvalitet i sin hårdvara heller när det kommer till handkontroller. Har ägt både Onza och Sabretooth. Båda faljerade triggers på inom 1 månad, dvs dom antingen glappade (hoppade över stort) eller helt slutade registrera.
Detsamma gäller LT (Left Thumb) på Onza som man använder rätt mycket. Den tappar centrering och glappar/skippar.

Det slutade helt sonika med att jag köpte en helt vanlig Microsoft XBOX 360 gamepad och den fungerar fortfarande felfritt efter jag ägt den i snart 2 år.

Visst är vissa funktioner fantastiska på Razer kontrollerna men vad hjälper det när kontrollen i sig inte längre fungerar som den skall?

Rekommenderar absolut inte att någon köper någonting från Razer (ingenting alltså) då deras kvalitet är undermålig samtidigt som du betalar extra bara för märket.
Det är inte bara jag som fått dåliga exemplar av gamepads från Razer heller, väl känt kvalitetsproblem och det hade Razer märkt om dom faktiskt testat sina produkter innan release.

Visa signatur

Chassi: Svart, PSU: 230 volt, Moderkort: Stort, CPU: Med fläkt, Minne: Tappat, GPU: Klarar MsPaint jättebra, Hårddiskar: Stor och liten, Mus: Med rullhjul, Tangentbord: Svenskt, Skärm: Platt

Permalänk
Medlem

1400?
Nej tack sitter kvar med handkontrollen som följde med, allt är en vanesak, övertygad om att jag inte kommer spela bättre på något sätt med denna enligt mig överprisade kontroll.

Permalänk
Medlem

För det priset så köpet man självklart hellre en Elite Controller som faktiskt är välbyggd och bra rakt igenom. Skulle själv haft en om jag fortfarande spelade mycket Halo, känns inte värt det för mindre kompetitiva titlar.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk

Ser den här kontrollen och kollar på min Elite kontroll. NOPE.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X, 16 GB RAM, RTX 2080Ti, Meshlicious

Permalänk
Medlem

Det jag vill veta är kvaliteten och precisionen på de analoga spakarna.
De i 360 kontrollen är kassa och one/one elite verkar inte bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av _tekken_:

när det gäller Konsol är väl lite komiskt i sig dock är jag inte insatt i dom kretsarna som PC bonde.

Men jag vet inte kanske bara är bitter.

Nej, du har helt rätt. E-sport på konsol känns komiskt.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem

Individiuella styrknappar är ju guld om det görs rätt. Med en blaffig tallrik kan man ju aldrig trycka enbart åt ett håll. Vilket gör att emulator i princip blir omöjligt. Bomberman svänger fel hela tiden. Men med deparata styrknappar så kan man gå rakt om man vill, samtidigt som man kan trycka olika hårt på mer än en för det perfekta analoga riktningsvalet i andra spel.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Ceder_78:

Frågan jag ställer mig direkt är ju varför ens göra en löstagbar kabel när den INTE är trådlös..

Väldigt smidigt att kunna byta kabel om den går åt helvete pga en katt som biter eller liknande.

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk

Jag fick den av min fru i födelsedags present och jag är väldigt nöjd, men samtidigt är jag ett fan av razer prylar så jag är nog lite partisk;)

Visa signatur

NZXT H440 Razer ||ASUS GeForce GTX 1070 ROG Strix ||Intel I7-6700K|| ASUS ROG MAXIMUS VIII HERO ||Hyper X Fury DDR4 2133MHz 16GB || https://spelfokus.blogspot.se/