Bug efter ena slutet i Fallout 4?

Permalänk
Medlem

Bug efter ena slutet i Fallout 4?

Hej

Detta innehåller spoilers om slutet när man joinar:

Institutet, har du gjort det slutet så bör inget vara nytt för dig

Dold text

Nedan följer min beskrivning och fråga som är en spoiler om du inte har joinat dom i taggen ovan eller inte klarat ut det slutet:

Jag gick med institutet i slutet och dödade BoS. När Shaun dör så blir man tillsagd att prata med Allie Filmore (syns inte quest), hon säger:

"Don't tell me. He's gone, isn't he."

*Player Dialouge Option*

"Well the directors quarters are yours, and there's some better weapons in Requisitions"

*Player Dialogue Option*

"The other divisions might need your help still."

End of conversation.

Efter det händer ingenting, jag får inte tillgång till något nytt eller så. Nästa gång jag pratar med Allie Filmore så upprepas konversationen igen. Jag har testat alla alternativ, men det ger ingenting. Googlat en massa men ingen tycks få svar på detta. Har ni kommit längre efter denna konversation, har ni fått tillgång till "directors quaters" och "better weapons in Requisitions"?

PS. Hittade Shaun roboten som är Shaun 10 år, han vill ha en klocka, dock dyker inte detta upp som något quest. Har inte hunnit ge honom en klocka, men ska se om jag hinner spela lite idag.

Dold text
La till spoilertaggar
Visa signatur

VR: Oculus Rift CV1 + Touch
Dator: Ryzen 2600X | 16GB 2933 MHz | RTX 2070 FE | 2 x Samung 850 SSD 250GB | Corsair SF600 | Louqe Ghost S1 | Noctua L12
Server: HP ProLiant MicroServer G7 N54L

Permalänk
Medlem

Bytte rubrik och ändrade upplägget i första inlägget, tydligare vad jag spoilar nu. Kanske inte skrämmer bort lika många från att läsa och svara

Visa signatur

VR: Oculus Rift CV1 + Touch
Dator: Ryzen 2600X | 16GB 2933 MHz | RTX 2070 FE | 2 x Samung 850 SSD 250GB | Corsair SF600 | Louqe Ghost S1 | Noctua L12
Server: HP ProLiant MicroServer G7 N54L

Permalänk
Medlem

Kan inte hjälpa dig med den stora frågan. Men på min bana (har klarat Main quest fast med en annan faction) vill Shaun också ha saker ibland att meka med. Så det borde inte vara problemet i alla fall.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ll Ryzen 7 3700X ll Sapphire RX Vega 64 ll Asus B450-E Rog Strix ll
ll Ballistix 32GB 3 000 MHz ll SilverPower SP-S850M ll NZXT H440 ll Acer 27" 1440p ll

Permalänk
Medlem

Slutade på samma sätt för mig, kändes lite antiklimax.. jahaapp vafan hittar man på nu då?

-Bygger fetast fortet
-Hittar alla jävla power armor
-springer runt gör alla sidequests

Permalänk
Medlem

Gjorde som du och gick också med

institution

Dold text

Innan jag skulle få sista uppdraget tänkte jag, vafan behöver jag dem för, går själv och förintar

BoS

Dold text

Efter jag dödat alla av dem jag nämnde över (körde melee char), va lite tricky på survival men om man skjuter och pullar med alla, går tillbaka till en dörr och går ut där så kommer alla följa med dig ut(som i de flesta open world spel bethesta släppt), kan du bara slakta alla med melee, eller ditt weapon of choice (så länge det inte är single target)

tl;dr
hur som hur, när jag väl kommer tillbaka och ska snacka med han som skulle ge mig questet så kan jag inte prata med honom längre, blev rätt trött på spelet då och starta en ny char.

Permalänk

Gällande..

...Synth-Shaun och hans önskan om att du ska hitta saker...

Dold text

...så dyker det inte upp en quest i loggen men själva uppdraget fungerar ändå även dom själv måste
försöka komma ihåg vad det var han ville ha.

Visa signatur

Il Drago Ruggente

| OS: Windows 10 64bit Pro | CPU: Amd Ryzen 5800X | GPU: Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC
| MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX Black 2x16GB |
PSU: Corsair RM750X | Chassi: Fractal Design 7 | Boot SSD: Kingston A2000 M2 1 TB | CPU-Kylare: Noctua D15 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuppe:

Slutade på samma sätt för mig, kändes lite antiklimax.. jahaapp vafan hittar man på nu då?

-Bygger fetast fortet
-Hittar alla jävla power armor
-springer runt gör alla sidequests

Skrivet av Xaio:

Gjorde som du och gick också med

institution

Dold text

Innan jag skulle få sista uppdraget tänkte jag, vafan behöver jag dem för, går själv och förintar

BoS

Dold text

Efter jag dödat alla av dem jag nämnde över (körde melee char), va lite tricky på survival men om man skjuter och pullar med alla, går tillbaka till en dörr och går ut där så kommer alla följa med dig ut(som i de flesta open world spel bethesta släppt), kan du bara slakta alla med melee, eller ditt weapon of choice (så länge det inte är single target)

tl;dr
hur som hur, när jag väl kommer tillbaka och ska snacka med han som skulle ge mig questet så kan jag inte prata med honom längre, blev rätt trött på spelet då och starta en ny char.

Skrivet av ThunderboltDrgn:

Gällande..

...Synth-Shaun och hans önskan om att du ska hitta saker...

Dold text

...så dyker det inte upp en quest i loggen men själva uppdraget fungerar ändå även dom själv måste
försöka komma ihåg vad det var han ville ha.

Tack för svar, men vad händer om ni pratar med Filmore? Samma konversation om och om igen?

"he is gone, isn't he? "

Dold text

Håller med om att slutet var ett riktigt antiklimax. Man bara jahapp...

Visa signatur

VR: Oculus Rift CV1 + Touch
Dator: Ryzen 2600X | 16GB 2933 MHz | RTX 2070 FE | 2 x Samung 850 SSD 250GB | Corsair SF600 | Louqe Ghost S1 | Noctua L12
Server: HP ProLiant MicroServer G7 N54L

Permalänk
Medlem
Skrivet av ehallq:

Tack för svar, men vad händer om ni pratar med filmore? Samma konversation om och om igen?

"he is gone, isn't he? "

Dold text

Håller med om att slutet var ett riktigt antiklimax. Man bara jahapp

Bra fråga, nu när jag tänker efter så är det nog som du säger. Har 7 olika chars... måste bara hitta rätt (då alla har samma namn, doh)

Har tom för mig att min quest-marker försvann också, gjorde din det med? Minns ej om questet finns i loggen.
Ska kolla om en stund, återkommer förhoppningsvis!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaio:

Bra fråga, nu när jag tänker efter så är det nog som du säger. Har 7 olika chars... måste bara hitta rätt (då alla har samma namn, doh)

Har tom för mig att min quest-marker försvann också, gjorde din det med? Minns ej om questet finns i loggen.
Ska kolla om en stund, återkommer förhoppningsvis!

Spelade lite igår och upptäckte att även han som ska städa upp, alltså tabort dödsbädden (trots att Shaun redan är borta), säger, i Will take care of.... This.. You should go and talk to doctor fillmore.

Dold text

Men inget av detta stödjs av att ett quest startar. Finns ingen marker. Går att starta quest hos andra snubbar där, men inget relaterar till filmore,eller få filmore att sluta upprepa samma konversation.

Visa signatur

VR: Oculus Rift CV1 + Touch
Dator: Ryzen 2600X | 16GB 2933 MHz | RTX 2070 FE | 2 x Samung 850 SSD 250GB | Corsair SF600 | Louqe Ghost S1 | Noctua L12
Server: HP ProLiant MicroServer G7 N54L

Permalänk
Medlem
Skrivet av ehallq:

Spelade lite igår och upptäckte att även han som ska städa upp, alltså tabort dödsbädden (trots att Shaun redan är borta), säger, i Will take care of.... This.. You should go and talk to doctor fillmore.

Dold text

Men inget av detta stödjs av att ett quest startar. Finns ingen marker. Går att starta quest hos andra snubbar där, men inget relaterar till filmore,eller få filmore att sluta upprepa samma konversation.

yay... tydligen har alla mods jag installerat försvunnit på något vis, får inte igång min save...
Så kan inte confirma detta dilemma.