Permalänk
Medlem

Xl2420T vs Xl2411Z

Hej som rubriken lyder så undrar jag om någon vet vilken skärm som är bäst prestandamessigt då jag inte bryr mig om priskillnaderna. Tänkte skaffa mig någon av skärmarna och är inte sugen på priset av xl2430T.

BENQ Xl2420T (144hz verisionen) vs Xl2411Z

Tack på förhand

Visa signatur

PC: CPU: 5600x | Kylare: Corsair H115i Platinum | GPU: RTX 3070 | MOBO: B550 Carbon Wifi |

Permalänk
Medlem

Du borde välja BENQ Xl2420T av den enkla anledningen att den har displayport. DVI kommer att fasas ut, så utan DP minskas livslängden (för 144hz-användning) markant.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

DVI duallink fungerar väl minst lika bra som DP för 144hz 1080p ?
För mig fungerar det till och med bättre då datorn tappar signalen ibland om jag kör med DP, men det är troligen min dator som spökar med något.
angående skärmarna så tror jag Z är nyare variant, jag kör med TE hemma och är nöjd med skärmen fast färjerna är ganska jävla dåliga enligt mig

Visa signatur

korWWW

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hundburgaren:

Du borde välja BENQ Xl2420T av den enkla anledningen att den har displayport. DVI kommer att fasas ut, så utan DP minskas livslängden (för 144hz-användning) markant.

Z är bättre än T. TE är bättre än T.

Och ang DP så finns det väl DP -> DVI.

Visa signatur

ASUS Z97-A | 4790K 4.4GHz | 16GB DDR3 2400MHz | MSI GTX 980Ti 6GB Twin Frozr V | Samsung Evo 850 250GB | Asus PG279Q | Dell U2412M

Permalänk
Medlem

DVI kommer inte finnas på framtidens grafikkort. Så skärmen kommer bli oanvändbar på sikt.

Och visst finns adapter från DP till Dual-Link DVI, men skulle du vilja betala?

http://www.kabelbutiken.com/accell-aktiv-displayport-dvi-dual...

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Bildexpert 📺

Benq XL2420T är väl fem år gammal och tillverkas inte längre? XL2411Z är tre år gammal, reades nyligen ut och saknar displayport vilket har gett rekordmånga frågor om hur man får modellen att fungera med just deras kombination av dator och grafikkort.

Jag har inte testat någon av de två på det sätt jag testar skärmar här. Men vad är det som gör att det står mellan just dessa två modeller?

Det ska finnas betydligt fler att välja mellan än just dessa, inklusive modernare versioner av XL2420T. Prisjakt listar 10 stycken 1920x1080-144Hz-skärmar med minst 1 DVI och 1 Displayport. Både dåtid och framtid alltså:

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?l=s259716545&o=produkt_sk...