Ny smartphone behöver av någon insatt.

Permalänk

Ny smartphone behöver av någon insatt.

Min Samsung alpha visslar på sista versen nu så tänkte beställa en ny smartphone.

Har haft en Samsung Alpha i lite över ett år o den är långt ifrån prisvärd enligt mej.

Det jag mest söker är en smartphone med ruggigt bra batteritid då jag bara använder mobilen för att surfa o lyssna på musik 24/7.
Märke/operativsystem spelar mej ingen roll alla är det samma i storadrag enligt mej.

Kikade lite på LG G3an någon vet om tycker den är prisvärd eller om det finns bättre alternativ?

Budget en telefon under 4000 riksdaler.

Permalänk

En av oneplus telefonerna kanske blir bra? Ligger på under 4000 med bra specifikationer, vet ej om det fortfarande krävs invite dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexxor78:

Min Samsung alpha visslar på sista versen nu så tänkte beställa en ny smartphone.

Har haft en Samsung Alpha i lite över ett år o den är långt ifrån prisvärd enligt mej.

Det jag mest söker är en smartphone med ruggigt bra batteritid då jag bara använder mobilen för att surfa o lyssna på musik 24/7.
Märke/operativsystem spelar mej ingen roll alla är det samma i storadrag enligt mej.

Kikade lite på LG G3an någon vet om tycker den är prisvärd eller om det finns bättre alternativ?

Budget en telefon under 4000 riksdaler.

Jag skulle rekommendera Nexus 5x (om den ligger under 3000:- på Elgiganten fortfarande) Vill du ha bra batteritid så skulle jag också rekommendera dig o kolla på Motorola Moto X Play. Den har ett väldigt stort batteri som räcker långt

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk

@jnsson: Ser lovande ut, tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexxor78:

@jnsson: Ser lovande ut, tack

Ingen fara. Prioriterar du batteritiden så ta X Play. Du får också FM Radio om du använder det, alltså att du inte behöver någon mobildata för att kunna lyssna på P3, eller t.ex. RixFM

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk

Rekommenderar starkt Oneplus 2, eller deras X. Har haft min OP2 sedan de första invites började rulla ut och är inget annat än nöjd. Packad med funktioner som otroligt nog inte är ''onödiga''. På tal om batteritid så har jag runt 5h screen on time varje dag då jag tittar på youtube och dylikt, med 20-30% batteri kvar i tanken!

Som sagt, rekommenderar 2:an starkt och X kanske är ett ännu mer intressant alternativ sett till priset. Båda går att införskaffa utan invites nu också!

Visa signatur

ROG STRIX X470-F | 2700X @ 4.3GHz | 1080 Gaming X
Vengeance RGB Pro 32GB @ 3200MHz | MX100 512GB
Crystal 570X | RM750X | W10 Home | LG 34GN850
ATH-R70x | Addon T14 | Blue Yeti
XPS 15 9560 | Oneplus 8 Pro | LG C9 OLED 55"

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Fredrikon2:

Rekommenderar starkt Oneplus 2, eller deras X. Har haft min OP2 sedan de första invites började rulla ut och är inget annat än nöjd. Packad med funktioner som otroligt nog inte är ''onödiga''. På tal om batteritid så har jag runt 5h screen on time varje dag då jag tittar på youtube och dylikt, med 20-30% batteri kvar i tanken!

Som sagt, rekommenderar 2:an starkt och X kanske är ett ännu mer intressant alternativ sett till priset. Båda går att införskaffa utan invites nu också!

Köpte en oneplus X här om dagen (fick den i tisdags) efter jag använt den i 20-30 min dog skärmen -.- sitter mobillös nu och deras support är ju inte speciellt galant tycker jag. Svaren de ger är väl bra men tiden det tar för dem att svara..

Men jag ska säga att under de 20-30 min jag använde telefonen så va den väldigt spännande! Ska fortfarande ha en oneplus X men med fungerande skärm

Permalänk
Avstängd

köp denna för 1700 kr http://www.mobilehike.com/xiaomi-redmi-note-3-touch-id-3gb-32... lägg in en custom rom, slår det mesta i batteri tid för den pengen. Har den själv, batteriet räcker hela dagen, och då spelar jag, ser på twitch 4-5 timmar om dagen.

Permalänk
Avstängd

eller denna, http://www.mobilehike.com/xiaomi-redmi-note-3-pro-smartphone-... skillnaden är att denna har snapdragon prolle.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JSvanberg:

köp denna för 1700 kr http://www.mobilehike.com/xiaomi-redmi-note-3-touch-id-3gb-32... lägg in en custom rom, slår det mesta i batteri tid för den pengen. Har den själv, batteriet räcker hela dagen, och då spelar jag, ser på twitch 4-5 timmar om dagen.

Skrivet av JSvanberg:

eller denna, http://www.mobilehike.com/xiaomi-redmi-note-3-pro-smartphone-... skillnaden är att denna har snapdragon prolle.

Enda problemet med dom där är om man vill ha stöd för 4G i hela Sverige, då dom där två telefonerna inte har stöd för vårat 4G utanför "städer", då den inte har stöd för 800 o 900 4G band

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Precis som ovanstående så får jag rekommendera oneplus 2, Köpte min när jag lyckades få en invite här på sweclockers och jag tänkte först att telefonen skulle va för stor osv gick nämligen från en samsung galaxy s4 men är väldigt nöjd med telefonen allt fungerar jätte bra.
Batteritiden fungerar super bra använder ficklampa i jobbet mycket tar en del foto på kopplingar ringer mycket samtal och det finns ändå gott om det kvar i slutet av dagen.

Ett konstigt fel jag haft men som jag inte vet om någon annan hört om här är att dom jag pratar med deras röst börjar eka så dom hör sig själva så jag får sätta på och stänga av högtalare för att få det att sluta.

Visa signatur

Stationär 1: I7 3770K 4,5Ghz | Corsair H100I|Sapphire 7970|Asus P67 Sabertooth|Corsair Vengeance 16GB|XFX 750W|Samsung 840 PRO 256GB| Corsair Obsidian 650D|
Stationär 2: I7 4790K|Corsair H60|Asus STRIX 970|Asus Maximus VI Impact|Kingston Savage 16GB 2400Mhz|Fractal Design Integra M 650W|Samsung 850 EVO 250GB|Fractal Design Node 304|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jnsson:

Enda problemet med dom där är om man vill ha stöd för 4G i hela Sverige, då dom där två telefonerna inte har stöd för vårat 4G utanför "städer", då den inte har stöd för 800 o 900 4G band

Jag bor i en "stad" med cirka tjugo tusen invånare, jag har då 4g

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av JSvanberg:

Jag bor i en "stad" med cirka tjugo tusen invånare, jag har då 4g

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, och då har din operatör byggt 4G på antingen 1800 bandet, 2100 bandet eller 2600 bandet. Bara o läsa på dom två sidorna som du länkade, där stod det 4G frekvensbanden som den stödjer.
4G: FDD LTE B1/B3/B7
TDD LTE B38/B39/B40/B41: 2555-2655MHz
Samt
4G: FDD-LTE B1B3/B7(1800/2100/2600MHz)

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk

Har under senaste tiden kollat runt lite på olika kinessidor. Det går att hitta många prisvärda telefoner där, bland annat hittade jag Ulefone Power med 6050mAh batteri, 1500kr, prisvärt? http://ulefone.com/products/power/spec.html

Hur fungerar det med OnePlus 2. Är det gratis tull om man beställer från https://oneplus.net/ ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av gustav9797:

Har under senaste tiden kollat runt lite på olika kinessidor. Det går att hitta många prisvärda telefoner där, bland annat hittade jag Ulefone Power med 6050mAh batteri, 1500kr, prisvärt? http://ulefone.com/products/power/spec.html

Hur fungerar det med OnePlus 2. Är det gratis tull om man beställer från https://oneplus.net/ ?

Ja, det är det då OnePlus skickar från UK och då är det ingen tull som gäller

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig