Akta er för instant-gaming.com!

Permalänk
Medlem

Akta er för instant-gaming.com!

Jag beställde Dragon Age Inquisition från www.instant-gaming.com för att sidan har fått mycket bra omdömen och bla bla bla.
Pengarna drogs direkt ifrån mitt konto. Fick jag någon cdkey/ download? Nej det fick jag inte, jag har kontaktat supporten, dom säger att jag ska printscreena the "payment confirmation email" som jag ska ha fått av dem, annars har jag inte alls betalat någonting enligt dom.
Självklart så har jag inte fått något sådant mail. Jag har printscreenat från min banksida och visat att pengarna har dragits, men det ignorerar dom totalt.
Dom har även slutat svara på mina mail.

Så köp inte från den skitsidan, hur bra omdömen den än har fått.

Visa signatur

Laptop 1: MB Pro m1
Laptop 2: MSI GT73VR TITAN
PC: gtx 1070 - 4770k

Permalänk
Medlem

Bra initiativ.
Hur har det gått under dagen?

Permalänk
Medlem

Att slantarna dragits från ditt konto innebär inte att företaget ifråga fått dem, har något gått fel under beställningen är det fullt möjligt att de bara reserverats av banken och är tillbaka på ditt konto inom några dagar.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Avstängd

Har köpt 7 spel från Instant Gaming och koden har alltid kommit max 1 minut efter pengarna dragits. Ett av spelen jag köpte var Dragon Age Inquisition. Köpte mina spel med e-kort.

Permalänk
Medlem

Eftersom TS, trots inloggningar, i över en veckas tid undlåtit sig att ytterligare kommentera i tråden förutsätter jag att ärendet löst sig, att företaget ifråga faktiskt inte begått något fel och att tråden kan läggas till samlingen av substanslösa och mer eller mindre korkade "varning för"-trådar.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Eftersom TS, trots inloggningar, i över en veckas tid undlåtit sig att ytterligare kommentera i tråden förutsätter jag att ärendet löst sig, att företaget ifråga faktiskt inte begått något fel och att tråden kan läggas till samlingen av substanslösa och mer eller mindre korkade "varning för"-trådar.

Ja köp dina spel där! Har fortfarande inte fått några pengar tillbaka eller spelkod.
Så det är nog mer din kommentar som är substanslös.

Visa signatur

Laptop 1: MB Pro m1
Laptop 2: MSI GT73VR TITAN
PC: gtx 1070 - 4770k

Permalänk
Medlem
Skrivet av BadNewsBrod:

Ja köp dina spel där! Har fortfarande inte fått några pengar tillbaka eller spelkod.
Så det är nog mer din kommentar som är substanslös.

Nästan två veckor har ju gått sedan den kommentaren som du gjorde, och då är det väl fullt rimligt att tro att ärendet är löst? Det var ju vad ämnet handlade om, att få lösning till problemet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BadNewsBrod:

Ja köp dina spel där! Har fortfarande inte fått några pengar tillbaka eller spelkod.
Så det är nog mer din kommentar som är substanslös.

Mina kommentarer baseras på vad du skriver här i tråden; att häva ur sig en anklagelse och sedan under tio dagars tid inte ytterligare kommentera ärendet är inte direkt ett konstruktivt upplägg i ett forum.
Har du talat med din bank än? De bör med lätthet kunna bekräfta huruvida instant-gaming faktiskt fått slantarna eller de bara är tillfälligt reserverade efter att en transaktion gått snett. Har i-g fått pengarna kan du säkerligen få en skriftlig bekräftelse på det och därifrån fortsätta ärendet.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedman18:

Nästan två veckor har ju gått sedan den kommentaren som du gjorde, och då är det väl fullt rimligt att tro att ärendet är löst? Det var ju vad ämnet handlade om, att få lösning till problemet.

Om man låter spydig i sina kommentarer får man vara med på att man får samma visa tillbaka.

Visa signatur

Laptop 1: MB Pro m1
Laptop 2: MSI GT73VR TITAN
PC: gtx 1070 - 4770k

Permalänk
Medlem
Skrivet av BadNewsBrod:

Ja köp dina spel där! Har fortfarande inte fått några pengar tillbaka eller spelkod.
Så det är nog mer din kommentar som är substanslös.

Kontakta din bank för att ta reda på vart pengarna tagit vägen, distansköplagen är ungefär likadan i hela EU. Sidan verkar vara Engelsk så du bör få dina pengar tillbaka, annars får du polisanmäla dem för bedrägeri!

Visa signatur

Dator 1. MSI Z370 GAMING PRO CARBON, Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB, Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB, Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance, passivt vattenkyld.

Dator 2. MK MSI X79A-GD45, Intel i7-3820 @ 4,0 GHz, EVGA 980Ti med vattenblock, 16 Gig DDR3, vattenkyld

Specialskärm: ~124 tum 3840 X 1080, 178° FOV (2 x BenQ 1070+)

Permalänk
Medlem
Skrivet av BadNewsBrod:

Ja köp dina spel där! Har fortfarande inte fått några pengar tillbaka eller spelkod.
Så det är nog mer din kommentar som är substanslös.

Ursäkta mig, men ingen anledning att bli otrevlig.

Har du varit i kontakt med din bank angående beloppet? du verkar inte direkt aktiv själv med detta, så folk har väll rätt att anta.

Och ja, det har blivit många "varning för xxx" sista tiden, så folk kanske börja tröttna på att folk direkt skriver DOCK i ditt tillfälle förstår jeg frustrationen om det har gått så lång tid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Mina kommentarer baseras på vad du skriver här i tråden; att häva ur sig en anklagelse och sedan under tio dagars tid inte ytterligare kommentera ärendet är inte direkt ett konstruktivt upplägg i ett forum.
Har du talat med din bank än? De bör med lätthet kunna bekräfta huruvida instant-gaming faktiskt fått slantarna eller de bara är tillfälligt reserverade efter att en transaktion gått snett. Har i-g fått pengarna kan du säkerligen få en skriftlig bekräftelse på det och därifrån fortsätta ärendet.

Nej, jag har inte kommentera ärendet i denna tråd för jag har inget mer att tillägga, situationen är den samma idag som den dagen jag skapade tråden.
Nej, jag har inte kontaktat min bank, och jag har inte känt för att "ta tag" i detta alls.

Visa signatur

Laptop 1: MB Pro m1
Laptop 2: MSI GT73VR TITAN
PC: gtx 1070 - 4770k

Permalänk
Medlem
Skrivet av MedionR:

Ursäkta mig, men ingen anledning att bli otrevlig.

Har du varit i kontakt med din bank angående beloppet? du verkar inte direkt aktiv själv med detta, så folk har väll rätt att anta.

Och ja, det har blivit många "varning för xxx" sista tiden, så folk kanske börja tröttna på att folk direkt skriver DOCK i ditt tillfälle förstår jeg frustrationen om det har gått så lång tid.

Om han skriver att min tråd är substanslös och korkad, så har jag nog rätten att yttra det bästa argumentet i världshistorien "det var han som började"

Visa signatur

Laptop 1: MB Pro m1
Laptop 2: MSI GT73VR TITAN
PC: gtx 1070 - 4770k

Permalänk
Medlem

Misstänker att du betalade med Paypal?
De kräver att man håller en lapp med deras webbadress bredvid sitt ID-kort eller kortet bredvid sin skärm med deras sida öppen.
Ett krav om man för första gången betalar med Paypal hos dem.
Kort och e-kort verkar inte ha samma krav.

Mvh
Relemy

Visa signatur

Speldatorn: Fractal Design Define R6| ASUS PRIME X670E | Ryzen 7800x3d | Noctua 15DS | Corsair Vengeance 32GB@6000 | ASUS TUF GTX 4080 | Asus TUF 850W |
Lagring: Synology DS918+ 3x3TB WD Red

Permalänk
Benchmaskin 🍞

*Tråd rensad*

Håll gärna diskussionen på en vettig och trevlig nivå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BadNewsBrod:

och jag har inte känt för att "ta tag" i detta alls.

Men du orkade ta tag i att starta en tråd på SweC om det hela. Hur seriös är du EGENTLIGEN?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viceroy:

Men du orkade ta tag i att starta en tråd på SweC om det hela. Hur seriös är du EGENTLIGEN?

Ja för att varna andra. Det tycker jag är ganska vettigt, då det finns många tveksamma websidor där ute. Sen om jag väljer att kriga för att få pengarna tillbaka eller inte, avgör det hur seriös jag är? För mig är inte några hundraspänn hela världen, eller värt att sura/kämpa över.

Jag startade en tråd för jag blev blåst på stålar, ville varna andra, thats it. Ska jag skriva en roman för att ni ska bli nöjda?
Eller är det bara svårt att greppa att jag vill varna andra samtidigt som det inte är min prio ett i mitt liv att lösa detta?

Visa signatur

Laptop 1: MB Pro m1
Laptop 2: MSI GT73VR TITAN
PC: gtx 1070 - 4770k

Permalänk
Medlem

ytterligare en tråd som slutar i förolämpningar och påhopp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Helge200:

ytterligare en tråd som slutar i förolämpningar och påhopp.

japp, jag tänker då inte varna mer om jag blir blåst på denna sidan iaf.

Visa signatur

Laptop 1: MB Pro m1
Laptop 2: MSI GT73VR TITAN
PC: gtx 1070 - 4770k

Permalänk

Jag har använt instant-gaming flertalet gånger med endast goda erfarenheter.

Permalänk
Avstängd

Nu har dom misskött sig rejält. Har köpt tjugotal spel under ett år och gått utan problem att betala med kreditkort utan att behöva ta en bild på mitt pass eller id, igår när jag betalat och väntade på att få nyckeln så kom det upp instruktioner att jag skulle skicka dom en bild på mitt pass eller id med skrivet ig vid sidan eller deras hemsida i bakgrunden på fotot. Summan var 133kr, inte mycket pengar, men att bete sig så här finns ingen ursäkt, vägra instant gaming, kan däremot rekommendera Kinguin som jag aldrig haft problem med, enda på Kinguin man skall köpa av är självklart dom som har minst 4 stjärnor och har många sålda spel, minimal risk att bli lurad då.

Permalänk

Misstag händer.

Har du betalt med PayPal kontaktar du dem och beskriver ärendet och får dina pengar tillbaka på chargeback.
Har du betalt med ditt CC, kontaktar du din bank och frågar om pengarna har gått igenom, screenar och ger det till instant-gaming precis som de bad om och får antingen tillbaka pengarna eller din nyckel.

Att gå hejröj för att du inte får din digitala produkt levererad EN gång, även fast det finns flera andra som redan kan konfirmera att det är en legit service är inte bäst. Det har troligtvis skett ett misstag och otur att det hände just dig.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Helge200:

ytterligare en tråd som slutar i förolämpningar och påhopp.

Ytterligare en tråd där en person varnar för ett företag utan nånsomhelst koll.
Han skiter t.om i sin egen tråd trots fortsatt diskussion. Det går 10 dagar sen kommer ett <uppfattahurduvill>-inlägg och "pajkastningen" är igång.

Undrar vem som började... (Det är alltså TS)
TS som bara skriver ett inlägg och sen glömmer bort den i 10 dagar, han "orkar inte ta tag" i det.. Han kan likväl bara blåst av företaget.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av UrbanHazard:

Misstag händer.

Har du betalt med PayPal kontaktar du dem och beskriver ärendet och får dina pengar tillbaka på chargeback.
Har du betalt med ditt CC, kontaktar du din bank och frågar om pengarna har gått igenom, screenar och ger det till instant-gaming precis som de bad om och får antingen tillbaka pengarna eller din nyckel.

Att gå hejröj för att du inte får din digitala produkt levererad EN gång, även fast det finns flera andra som redan kan konfirmera att det är en legit service är patetiskt. Det har troligtvis skett ett misstag och otur att det hände just dig.

Det är inte okej att kräva att man fotograferar sitt id eller pass för att bli godkänd köpare, den informationen borde tydligt komma fram innan man betalar.

§1
Permalänk
Medlem

Jag har köpt hos Instant-gaming.com i flera år utan problem

Visa signatur

Macbook Pro 13" Retina 2015 - i5 @ 2.7Ghz - Intel Iris 6100 1536MB - 8GB 1867Mhz

Permalänk
Medlem

Har du kollat din skräppost? Kan ju hända att allt hamnade där..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Србо:

Det är inte okej att kräva att man fotograferar sitt id eller pass för att bli godkänd köpare, den informationen borde tydligt komma fram innan man betalar

Här i Sverige tycker vi inte att det är ok att visa upp ID kort över nätet men i UK och US så använder dem denna metod helt enkelt och då vi handlar från just deras onlinebutiker så kräver dem detta. står även oftast förklarat i deras FAQ. men dem flesta bara klickar köp för att sedan vilja betala och få varan. Gäller att läsa sig till saker o ting.

Och när det gäller TS köp tycker jag att du ska ta tag i just detta, ge inte upp utan kontakta dem igen kolla alternativa Emails etc, Hoppas det löser sig.

Visa signatur

[i7 6700k @4500|Asus Z170 Pro Gaming|Corsair Vengeance DDR4 3200MHz XMP |EVGA GQ 1000W Hybrid Modular 80+|MSI GeForce GTX 1080|Windows 10 Pro Swe|Aoc 28-4K|SSD Samsung 850 evo 250 Gb|