Spelrekommendation för mig!

Permalänk
Medlem

Spelrekommendation för mig!

Hej!
Köpte en ny stationär dator och kan nu köra spel, nya spel!! Tänkte fråga vad som ni kan rekommendera? Kan väl berätta att jag inte lockas alls av battlefields, zombiespel, CS:GO eller nåt sånt där utan jag gillar väl alla andra typ av spel. Fallout, gärna stadsbyggande eller imperie-byggande eller spel som går långsamt, eller iaf inte handlar om reflexer.

Tänkte köra the witcher 3 vilket verkar fett men i övrigt vet jag inte vad jag ska spela för jag har inte följt spelvärlden senaste 10 åren. Fallout är jag också sugen på även om jag funderar på att klara new vegas först!

Tacksam för tips!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Spelar själv inte den typen av spel men kanske Cities: Skylines? Ett stadsbyggarspel som kom ifjol och som fått bra omdömen till skillnad mot senaste SimCity spelet som blivit totalsågat. Sen vet jag inte om Grand Theft Auto V kan vara något för dig?

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Det verkar alltså vara singelplayer spel du vill ha i första hand.
Tomb Raider's nya var riktigt trevligt spel

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem

Fallout 4 har grymt bra side-quests om du gillar att bygga. Det är lite mer åt Sims-hållet än Civilization dock eftersom skalan är mycket mindre och man har ett fåtal individer i varje "by" man bygger upp. Beroende på hur du speccar din karaktär så kan du få abilities som gör att du inte behöver ha så snabba reflexer, trots att det är en shooter.

Gillar du Diablo-liknande spel så kan jag varmt rekommendera Grim Dawn! Det är mitt favoritspel just nu (förutom Dota2) och har mer intressant story och verkar funka bättre som single-player spel på hög svårighetsgrad än vad Diablo 2 gjorde för mig.

Permalänk
Medlem

Låter som att du vill ha ett spel som stimulerar intellektet lite, jag rekar en "Dark Horse":

Talos Principle

Annars är Fallout NV och Witcher 3 klockrena, grymt bra spel. Kom ihåg att det finns massor av kul mods till fallout nv också.

Permalänk
Medlem

Witcher III är grymt bra. Kan sluka mycket tid om man lägger lite energi på sidequests och utforskning.
Mass Effect-serien är väl ett ok alternativ.
Half Life 2+Ep 1, Ep 2?
Portal?
Dawn of War tyckte jag var förbannat kul om du är ute efter strategi.
Ett fåtal förslag bara.

Glömde Portal.
Visa signatur

Any machine is a smoke machine if you use it wrong enough - AvE

Permalänk
Medlem

@Baalex:

Mass Effect 2 med all DLC är ett grymt bra tips ja. Mass Effect 1 tycker jag tyvärr har blivit för gammalt för att reka, det har inte åldrats så bra. Även om storyn är grym.

Permalänk
Medlem

Om du har spelat och gillade Heroes of Might and Magic III så rekommenderar jag Age of Wonders III starkt. Intressanta stridsmekaniker och välutvecklat imperiebyggande.

Visa signatur

Ner med konsolbönderna! Rösta modermodemerat!