Förvirrad över postnord

Permalänk
Medlem

Förvirrad över postnord

Hej!
Jag väntar ivrigt på min dator jag har beställt men undrar om det är så att jag får ut mitt paket idag. Kanske postar detta i fel tråd ber om ursäkt i sådana fall.

Idag när jag vaknade såg min orderstatus ut såhär:

Mottagaren får en avi när den finns att hämta på ett serviceställe. Beräknat leveransdatum är 2016-02-19 efter kl 18:00

2016-02-19 06:32 Örebro, Sverige Försändelsen transporteras

Det jag undrar över är om mitt paket redan är i örebro men det kommer ta fram till kl 18 innan det når mitt postombud?
Eller om det är på väg att transporteras till örebro och kommer komma fram kl 18?

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av xadake:

Hej!
Jag väntar ivrigt på min dator jag har beställt men undrar om det är så att jag får ut mitt paket idag. Kanske postar detta i fel tråd ber om ursäkt i sådana fall.

Idag när jag vaknade såg min orderstatus ut såhär:

Mottagaren får en avi när den finns att hämta på ett serviceställe. Beräknat leveransdatum är 2016-02-19 efter kl 18:00

2016-02-19 06:32 Örebro, Sverige Försändelsen transporteras

Det jag undrar över är om mitt paket redan är i örebro men det kommer ta fram till kl 18 innan det når mitt postombud?
Eller om det är på väg att transporteras till örebro och kommer komma fram kl 18?

Mvh

Produkten kommer oftast till utlämningsstället före avin.
Du kan testa att ta med dig leg. och säga vart paketet kommer ifrån. oftast måste du ha en kod. Därav är det bäst att ta sms-avisering.
Du kan prova att åka dit, men inte säkert att du får ut det.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Enligt min erfarenhet så brukar orten som står i "aktivitetsloggen" vara där den befinner sig just nu inte dit den är påväg, alltså borde den varit i Örebro 06:32 och avi borde rimligtvis skickas ut runt lunch. Om det nu var svar på din fråga.

Visa signatur

Intel Core i7-11700K / Asus ROG Strix Z590-F / Asus 1070 Dual OC / G.Skill Trident Z RGB 32GB (4x8) 3200MHz CL14 / Corsair RM750x / Samsung 980 PRO 1TB / Lian Li PC-O11 Dynamic EVO / custom loop 3x360 / Asus ROG Swift PG278Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Sennheiser HD660S / FiiO E10K / Audio-Technica AT2020USB+

Permalänk
Skrivet av griid:

Produkten kommer oftast till utlämningsstället före avin.
Du kan testa att ta med dig leg. och säga vart paketet kommer ifrån. oftast måste du ha en kod. Därav är det bäst att ta sms-avisering.
Du kan prova att åka dit, men inte säkert att du får ut det.

Han har ju uppenbarligen Kollid , allt han behöver + ID

Permalänk
Medlem

Det står när ditt paket finns på ditt utlämningsställe. Innan dess kan du inte hämta ditt paket.

Om det står försändelsen transporteras så är inte ditt paket framme

Permalänk
Medlem

Om du har kolli-ID så kan du hämta det direkt, utan avi. (Förutsatt att det finns på plats dvs, vilket man kan kolla på deras hemsida)

Permalänk
Medlem

Min erfarenhet är att de tar till rejäla marginaler på den beräknade leveranstiden. Det är måhända individuellt beroende på ställe, men 18:00 brukar i allmänhet betyda att det finns att hämta vid lunchtid samma dag hos mitt postombud.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem

Okey tack för så snabba svar Så jag borde alltså förmoda att jag förmodligen kan hämta ut mitt paket idag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av xadake:

Hej!
Jag väntar ivrigt på min dator jag har beställt men undrar om det är så att jag får ut mitt paket idag. Kanske postar detta i fel tråd ber om ursäkt i sådana fall.

Idag när jag vaknade såg min orderstatus ut såhär:

Mottagaren får en avi när den finns att hämta på ett serviceställe. Beräknat leveransdatum är 2016-02-19 efter kl 18:00

2016-02-19 06:32 Örebro, Sverige Försändelsen transporteras

Det jag undrar över är om mitt paket redan är i örebro men det kommer ta fram till kl 18 innan det når mitt postombud?
Eller om det är på väg att transporteras till örebro och kommer komma fram kl 18?

Mvh

Detta står på Postnords hemsida, så det bör går bra.

Kan jag hämta mitt paket eller brev utan avi?

Det enklaste är att vänta tills du har fått din avi, men i de allra flesta fall räcker det med legitimation och kolli- eller brev-id. Läs mer om vad som gäller när du ska hämta ut brev eller paket.

Permalänk
Medlem

@xadake:

Kan ju inte mer än gissa, men ja, det tror jag. Håll koll på loggen där, när paketet landar på ditt utlämningsställe kan du kladda ner kollinumret på en lapp och hämta ut det, om du inte får det aviserat via SMS och därmed får avin i samma sekund som det loggas som ankommet. Glöm inte leg.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaput:

Min erfarenhet är att de tar till rejäla marginaler på den beräknade leveranstiden. Det är måhända individuellt beroende på ställe, men 18:00 brukar i allmänhet betyda att det finns att hämta vid lunchtid samma dag hos mitt postombud.

Samma här. Brukar ofta stå 1:00 för mig, men mitt ombud brukar kunna dela ut dem efter lunch. Tror 18:00 är någon standardtid de lägger in så att även de ombud som får sin leverans sent hinner sortera upp paketen i hyllorna.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av xadake:

Okey tack för så snabba svar Så jag borde alltså förmoda att jag förmodligen kan hämta ut mitt paket idag?

Yup, PostNord väl har skrivit att ett paket förväntas en specifik dag så har den alltid kommit fram den dagen för mig hittills (Och oftast mycket tidigare än 18:00).

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rugbyspelaren:

Han har ju uppenbarligen Kollid , allt han behöver + ID

Jag har för mig att de behandlar detta hårdare nu med tanke på att IDn kapas?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Toppen tackar åter igen för svaren! Blir de en Gaming dag trots alt ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av xadake:

Hej!
Jag väntar ivrigt på min dator jag har beställt men undrar om det är så att jag får ut mitt paket idag. Kanske postar detta i fel tråd ber om ursäkt i sådana fall.

Idag när jag vaknade såg min orderstatus ut såhär:

Mottagaren får en avi när den finns att hämta på ett serviceställe. Beräknat leveransdatum är 2016-02-19 efter kl 18:00

2016-02-19 06:32 Örebro, Sverige Försändelsen transporteras

Det jag undrar över är om mitt paket redan är i örebro men det kommer ta fram till kl 18 innan det når mitt postombud?
Eller om det är på väg att transporteras till örebro och kommer komma fram kl 18?

Mvh

Ladda ned postnord-appen och kolla var paketet är

I appen har du en EAN-streckkod också som de scannar in hos ombudet bara. Gör alltid så själv. Orka vänta på SMS haha

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem

@xadake: Har du sms avisering (väldigt vanligt) brukar det bara vara att ange de 4 sista siffrorna i kolli-id. De sista är samma i smset du får senare.
Alltid bra att ha med hela dock ifall det skulle strula eller så.

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem

koden du får är alltid de 4 sista siffrorna i kollid:et
däremot kan dom bli lite fundersamma hur det vet det innan dom scannar in paketet i systemet

ser nu att folk redan nämt det

Visa signatur

/Lunk

Mobo: MSI 370x Pro Carbon CPU: Ryzen 5700x, RAM: Corsair 3600MHz 2x16GB GPU: Gigabyte 5700 XT OC PSU: Seasonic Focus GX 750W Chassi: Define R4 White

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Jag har för mig att de behandlar detta hårdare nu med tanke på att IDn kapas?

Skrivet av Lunk:

koden du får är alltid de 4 sista siffrorna i kollid:et
däremot kan dom bli lite fundersamma hur det vet det innan dom scannar in paketet i systemet

ser nu att folk redan nämt det

Om du har siffrorna, och en giltig legitimation där det är ditt paket, så ska de inte säga något annat än: "Varsågod."

Vet mycket väl att bedrägerier har tagit nya termer, men tjuven måste både beställa det i ditt namn, till din adress och ha ditt ID/förfalskat ID. Om de vill ha fler "kontroller" än det så bör de börja med att kräva digitalt ID för att beställa istället, för AVI har aldrig varit ett krav, och kan lagligt aldrig vara det då du inte kan garantera att AVIn kommer fram.

Permalänk
Skrivet av griid:

Jag har för mig att de behandlar detta hårdare nu med tanke på att IDn kapas?

Koden i sms:et är ju bara sista 4a siffrorna i kolli nr
Aldrig vart med om att de skulle vara ett problem iallefall, hämta ett paket så senast förr veckan

Permalänk
Medlem

Det är inga problem och dessutom så kan du knappa in kollinummer i Postnord's app och där få en "digital avi" som de kan scanna direkt från din skärm på utlämningsstället. Men det är ju enklare att säga de 4 sista siffrorna än att hålla på och fippla med mobilen.