Permalänk

Spel hackar på TVskärm

Jag köpte denna i januari: http://www.billigteknik.se/tv-apparater/14661-samsung-40-tums...

Det var innan jag köpte ny dator, och jag hade inte tänkt på spel när jag köpte den. Jag har noterat att det laggar otroligt mycket när jag försöker spela på den, fast det inte lagar något på min datamonitor. Finns det något man kan göra, eller är det bara att acceptera läget?

Har 1920*1080 upplösning på TVn, 1600*900 på monitorn.

Permalänk
Medlem

Kan du välja Gaming/PC mode i någon meny?

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Medlem

Högre upplösning, lägre uppdateringsfrekvens. 2 saker som kan göra så det börjar "lagga".
Vad har du för komponenter i datorn, och vad har du för bildskärm till datorn?

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Skrivet av xfade:

Kan du välja Gaming/PC mode i någon meny?

japp, men ingen skillnad när det är på.

Skrivet av Pamudas:

Högre upplösning, lägre uppdateringsfrekvens. 2 saker som kan göra så det börjar "lagga".
Vad har du för komponenter i datorn, och vad har du för bildskärm till datorn?

Har en bra dator, det sker även på spel som är flera år gamla. Har 60 hz uppdatering, samma som på min skärm.

Permalänk
99:e percentilen

Prova att bara ha TV:n inkopplad. Det "borde" kanske inte hjälpa i ditt fall, men för mig är det helt omöjligt att ens se på film om jag har någon annan skärm ansluten samtidigt som TV:n. Mina andra skärmar är dock inte 60 Hz.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Enkelt fixat, stäng av alla funktioner som är till för att 'förbättra' bilden, såsom brusfilter osv. Sedan den viktigaste detaljen, ställ in på spelläge/game, gör otroligt stor skillnad, annars får man en input lag på en halvsekund känns det som.

Då bör den funka minst lika bra som en vanlig datorskärm!

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Skrivet av Skillz:

Enkelt fixat, stäng av alla funktioner som är till för att 'förbättra' bilden, såsom brusfilter osv. Sedan den viktigaste detaljen, ställ in på spelläge/game, gör otroligt stor skillnad, annars får man en input lag på en halvsekund känns det som.

Då bör den funka minst lika bra som en vanlig datorskärm!

Som sagt ingen skillnad med gameläge påsatt.