Permalänk

Färg över flyt ?

Hej alla, jag har köpt en ny dator och undrar om ni orkar hjälpa mig välja skärm. (har tidigare bara haft laptop men köpte mig en stationär dator nu)

Jag har läst igenom de flesta trådar här med Ips (bra fäg) vs 144hz (flyt), det jag undrar är följande jag kommer att använda min dator för lite allt möjligt detta inkluderar lite spelande, t.ex LoL, CSGo, diablo mm. Men jag kommer också att använda datorn för eventuella filmer / serier, youtube osv.

I kort är den bättre upplevelsen i 144hz värt för att ha en sämre bild.

Spec på datorn

i5 6600, asus 970 strix 4gb oc, 16gb ddr4 2ghz. (om det hjälper)

budget 3k.

ps. jag har själv inte lirat i varken 60 hz eller 144hz går helt efter det jag har läst här på forumet.

Stavning
Permalänk
Medlem

120/144Hz IPS panel kanske är lite utanför din budget, men då får du en skärm som har en god balans mellan båda.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem

Hade valt en 144Hz alla dagar i veckan.
Speciellt om du spelar CSGO så kommer du märka en enorm skillnad mellan 60Hz och 144Hz.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk

Tack

Tack för svaren

Permalänk
Medlem

Baserat på hur du beskriver att du kommer använda datorn skulle jag tveklöst prioritera bildkvalitet över högre bildfrekvens. Är du en inbiten FPS-spelare kan det vara en annan femma.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720