Kan inte instalera HoMM3 till windows 8.1

Permalänk

Kan inte instalera HoMM3 till windows 8.1

Jag har försökt att installera Heroes of Might and Magic 3 platinum edition till windows 8.1

Jag kan som sagt inte installera det följande händer:
När jag kör skivan måste jag godkänna att den får köras osv. här måste jag klicka nej annars startar inte "splash screenen". Klickar jag sedan på installera måste jag godkänna och klickar jag ja stängs det så nej är det ända alternativet. När jag klickar nej kommer en precis likadan fråga upp direkt efter och här kvittar den vad jag trycker på, det stängs ner oavsett.

Har någon hatt detta problem och i så fall fixat det? Jag har googlat och testat många saker men inget har funkat. Uppskattar verkligen hjälpen.

Permalänk
Skrivet av AntonJeppsson:

Jag har försökt att installera Heroes of Might and Magic 3 platinum edition till windows 8.1

Jag kan som sagt inte installera det följande händer:
När jag kör skivan måste jag godkänna att den får köras osv. här måste jag klicka nej annars startar inte "splash screenen". Klickar jag sedan på installera måste jag godkänna och klickar jag ja stängs det så nej är det ända alternativet. När jag klickar nej kommer en precis likadan fråga upp direkt efter och här kvittar den vad jag trycker på, det stängs ner oavsett.

Har någon hatt detta problem och i så fall fixat det? Jag har googlat och testat många saker men inget har funkat. Uppskattar verkligen hjälpen.

Välj att starta installationen som administratör?

Har inte testat på win 8.1 men kommer inte ihåg några problem att installera på Windows 7 i alla fall.

Permalänk

@lanbonden: Tänkte på det men det finns inget alternativ i egenskaper eller någonstans eftersom det inte är installerat än.

http://imgur.com/RUQOz2e

Om det finns vet jag i alla fall inte var.

Permalänk
Skrivet av AntonJeppsson:

@lanbonden: Tänkte på det men det finns inget alternativ i egenskaper eller någonstans eftersom det inte är installerat än.

http://imgur.com/RUQOz2e

Om det finns vet jag i alla fall inte var.

om du öppnar upp CDn så du kommer åt filerna och väljer att starta setup filen som admin då?

Permalänk

@lanbonden:
Det startar inte över huvud taget när jag startar som admin