Vattenkylnings beställning, missat något?

Permalänk
Medlem

Vattenkylnings beställning, missat något?

Tjena, tänkte precis beställa alla delar till vattenkylningsbygge. Ska bara kyla CPU sålänge medans jag har mitt gtx760 till pascal kommer och då vattenkyler det med.

Är det något jag har missat som är viktigt eller har jag med allt?

Kundvagn: http://www.inet.se/kundvagn/visa/9164539/water

Visa signatur

PC Specifications:
| i7 13700KF | RTX 3070 LHR | MSI Z790 Pro | 1.5TB M.2 NVMe | Fractal Design R6 TG, Connect D1, S2 Vision FP | Fractal Design 1000W | Noctua D15 Chromax | Corsair 32GB 3600MHz | NZXT HUE+ | 6x Fractal Prisma |

Permalänk
Medlem

@Jesper178: Du är väl medveten om att det inte är vanlig slang du valt? Är mer jobb att få till böjarna och måste värma de
Du kommer behöva totalt 6 fittings, 2 fler än vad du har i kundvagnen. Samt 2 fläktar till för radiatorn.

Ska du ha ventilen som tömning? Lägg till en plugg så slipper man få in damm i den i så fall.
http://www.inet.se/produkt/6912107/plugg-ek-csq-plug-g1-4-sva...

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brainsplitter:

@Jesper178: Du är väl medveten om att det inte är vanlig slang du valt? Är mer jobb att få till böjarna och måste värma de
Du kommer behöva totalt 6 fittings, 2 fler än vad du har i kundvagnen. Samt 2 fläktar till för radiatorn.

Ska du ha ventilen som tömning? Lägg till en plugg så slipper man få in damm i den i så fall.
http://www.inet.se/produkt/6912107/plugg-ek-csq-plug-g1-4-sva...

Japp, går all in första gången vill prova hardline!

Jag vet tog lite extra fittings ska ha för grafikkort sen när jag upgraderar osv.

Har 2 likadana noctua till på min nuvarande H100 gtx

Hade tänkt att ha t-koppling + ventil för att lätt tömma ja, beställde redan så missade pluggen. Beställer den senare

Tack för svaren!

Visa signatur

PC Specifications:
| i7 13700KF | RTX 3070 LHR | MSI Z790 Pro | 1.5TB M.2 NVMe | Fractal Design R6 TG, Connect D1, S2 Vision FP | Fractal Design 1000W | Noctua D15 Chromax | Corsair 32GB 3600MHz | NZXT HUE+ | 6x Fractal Prisma |

Permalänk

Det känns något dyrt bara. Jag tror du kan få ner priset med ett par hundralappar om du beställer från coolerkit eller liknande.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fönstrputtsaren:

Det känns något dyrt bara. Jag tror du kan få ner priset med ett par hundralappar om du beställer från coolerkit eller liknande.

Skickades från m.sweclockers.com

Äsch

Visa signatur

PC Specifications:
| i7 13700KF | RTX 3070 LHR | MSI Z790 Pro | 1.5TB M.2 NVMe | Fractal Design R6 TG, Connect D1, S2 Vision FP | Fractal Design 1000W | Noctua D15 Chromax | Corsair 32GB 3600MHz | NZXT HUE+ | 6x Fractal Prisma |

Permalänk
Medlem

Tack så mycket allihopa, såhär blev resultatet hitlis:

Ska fixa rören som går till processorn lite snyggare när jag byter grafikkort.

Visa signatur

PC Specifications:
| i7 13700KF | RTX 3070 LHR | MSI Z790 Pro | 1.5TB M.2 NVMe | Fractal Design R6 TG, Connect D1, S2 Vision FP | Fractal Design 1000W | Noctua D15 Chromax | Corsair 32GB 3600MHz | NZXT HUE+ | 6x Fractal Prisma |

Permalänk

@Jesper178: Det blev rätt snyggt! Var det svårt att få till rören?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jesper178:

Tack så mycket allihopa, såhär blev resultatet hitlis:

Ska fixa rören som går till processorn lite snyggare när jag byter grafikkort.
http://i.imgur.com/OZqutG0.jpg

Det blev skitsnyggt. Körde en custom loop ett tag men har nu monterat in en h100i istället då jag tyckte datorn blev så himla tung. Köpte ett komplett paket från aquatuning.se och sen uppgraderade till fetare slang + fittings för typ 1000kr extra så la väl 3500 totalt + 1000 för en h100i, känns lite onödigt att det inte används så kanske bygger ihop loopen igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fönstrputtsaren:

@Jesper178: Det blev rätt snyggt! Var det svårt att få till rören?

Tack!

Det va väl lite pilligt i början men man lär sig ganska fort, rekommenderar att köpa lite extra tubing om man ska göra det så man kan testa lite och få till det riktigt nice.

Visa signatur

PC Specifications:
| i7 13700KF | RTX 3070 LHR | MSI Z790 Pro | 1.5TB M.2 NVMe | Fractal Design R6 TG, Connect D1, S2 Vision FP | Fractal Design 1000W | Noctua D15 Chromax | Corsair 32GB 3600MHz | NZXT HUE+ | 6x Fractal Prisma |