Permalänk
Medlem

Samsung s24e370dl köp av ny skärm?

För inte alltför länge sen byggde jag mig en ny dator, efter 2 år utan stationär dator, köpte då samtidigt en ny skärm eftersom jag inte hade någon, men tog typ den billigaste Asus skärmen, vilket jag nog kommit att ångra rejält. Inte för att det är något fel på skärmen, utan helt enkelt för att jag vill ha mer.

Så då har jag tittat runt och tror att jag bestämmt mig för Samsung s24e370dl. Men har lite beslutångest så därför vill jag höra lite med folk här på forumet.

Först så undrar jag om det är någon som har denna skärm och kan utala sig lite om den, om de är nöjda med den, Pro's och Con's osv?

Sen så undrar jag lite rent generellt varför denna skärm inte är mera populär än vad den verkar vara, speciellt för AMD gpu användare (Freesync), för de priset borde den vara ett mycket lockande köp.

Nu till det som gnager mig hela dagarna och som är den största boven till ångesten, "döda pixlar!". Hur vanligt är detta med döda pixlar på skärmar 2015-2016? Har tillverkarna kommit över problematiken, har det förbättrats mycket?

Länk till skärmen:
https://www.komplett.se/product/868402/datorutrustning/bildsk...

Innan någon föreslår "byt ut skärmen bara till en ny", har tänkt beställa från komplett eller inet, så blir nog frakt på 200-300kr för att skicka tillbaka, så njaee ser inte fram emot att behöva göra det.

Visa signatur

[FD R5]--- [B550-E Strix] ---[Ryzen 5900X]--- [Noctua NH-U14S]---[RTX 3080 TUF OC]---[Corsair RM850X V2]---[WD SN850x 1TB]---[TridentZ 2x8gb 3800mhz CL16]---[Predator XB271HU]---[HyperX Cloud Alpha]---[Steelseries Rival]---[Logitech G710 ]----> Win10