Ang. Inet paketering

Permalänk

Ang. Inet paketering

Hej gott folk,

har en fråga gällande köp av bygge på inet som ni som köpt från dom tidigare säkerligen har erfarenhet av. Jag har nämligen beställt allt i delar från inet (chassi, fläkt, monitor, moderkort, ssd, minnen och psu) förutom grafiken och processorn som jag införskaffat på annat håll. Imorgon ska det förhoppningsvis ha hamnat hos mitt postombud så då undrar jag om allt levereras i ett större paket eller om det är flertalet paket (allt separat dvs) då jag troligtvis måste be en vän följa med.

mvh

K

Permalänk
Medlem

Du får så många paket som antalet kollinummer du har.

Permalänk
Medlem

Chassit brukar komma i separat paket/kolli.

Permalänk
Skrivet av perost:

Du får så många paket som antalet kollinummer du har.

Där lärde jag mig något nytt - tackar.

Skrivet av Superlight:

Chassit brukar komma i separat paket/kolli.

Blir ett paket verkar det som - smidigt.

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av Karim-21K:

Där lärde jag mig något nytt - tackar.

Blir ett paket verkar det som - smidigt.

Ta med dig en kompis endå brukar bli tungt

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Skrivet av andra94:

Ta med dig en kompis endå brukar bli tungt

Vad dum jag är!

Inet skickade leveransbekräftelse, men det kom 3 mail när jag enbart förväntade mig 1 så jag trodde de andra 2 enbart var kopior skickade av misstag. Tog en närmare titt på de 2 andra mailen och de visade sig innehålla 2 till olika kollinummer.

Permalänk
Medlem

Beställer man ett helt system i delar, dvs inte monterade så brukar det praxis skickas i 2 separata kollin. Ett för chassit och ett med resterande komponenter.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X