Värdig ersättare till min gamla steelseries xai

Permalänk

Värdig ersättare till min gamla steelseries xai

Hej!

Min trotjänare, en steelseries xai, har nyligen börjat dubbelklicka. Jag köpte vad jag trodde var ersättaren, en steelseries sensei, men det är en enorm kvalitetsskillnad. Har inga problem att flytta muspekaren en pixel åt valfritt håll med Xai, men Sensei verkar inte klara mindre än några pixlar åt gången, med samma sens på samma musmatta, samma dator osv. Använder inga av exactsense, exactaim osv.

Skulle helst vilja köpa några nya likadana, men de verkar inte tillverkas längre.

  • ambidextrous

  • extremt säker sensor; hade mindre än 10 muslagg på 4 år med Xai, och då hade jag hårstrån i hålet för sensorn

  • forward/back knappar; inga fler extraknappar

  • ingen julgran; plain black/dark grey

  • helst hård sleeve; sensei har en sleeve som känns jättefel, för tjock och mjuk, har några lösa trådar redan, vägrar sluta vara böjd

prislapp: 500-2000

Visa signatur

Pappy :"Backup: Skyddar mot datafel när du på fyllan raderar 200GB pr0n och laddar hem två säsonger teletubbies istället."
Jocke1100 :"Det är väl en mekanisk kylavledning... Typ analog kylpasta..."

Permalänk

Piggybackar på TS då jag är i exakt samma sits. Tar mer än gärna emot tips!

Visa signatur

Asrock Z490M-ITX/ac | i5 10600 | RTX 2060 FE | 16GB DDR4-3200 | Corsair SF450 | A-DATA SP900 128GB | Samsung 970 EVO 500GB | Noctua NH-L9i | Kolink Rocket

Permalänk
Medlem
Skrivet av fille3002:

Hej!

Min trotjänare, en steelseries xai, har nyligen börjat dubbelklicka. Jag köpte vad jag trodde var ersättaren, en steelseries sensei, men det är en enorm kvalitetsskillnad. Har inga problem att flytta muspekaren en pixel åt valfritt håll med Xai, men Sensei verkar inte klara mindre än några pixlar åt gången, med samma sens på samma musmatta, samma dator osv. Använder inga av exactsense, exactaim osv.

Skulle helst vilja köpa några nya likadana, men de verkar inte tillverkas längre.

  • ambidextrous

  • extremt säker sensor; hade mindre än 10 muslagg på 4 år med Xai, och då hade jag hårstrån i hålet för sensorn

  • forward/back knappar; inga fler extraknappar

  • ingen julgran; plain black/dark grey

  • helst hård sleeve; sensei har en sleeve som känns jättefel, för tjock och mjuk, har några lösa trådar redan, vägrar sluta vara böjd

prislapp: 500-2000

Skrivet av magkliarn:

Piggybackar på TS då jag är i exakt samma sits. Tar mer än gärna emot tips!

Väldigt lik?
http://www.amazon.com/Zowie-Gear-Ergonomic-Optical-EC2-A/dp/B...

Kan det vara något?

edit:
Dessa finns:
Zowie fk, am, c1 - Dessa såg liknande ut i design.
http://www.overclock.net/t/1400639/new-mouse-for-csgo-replaci...

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Skrivet av magkliarn:

Piggybackar på TS då jag är i exakt samma sits. Tar mer än gärna emot tips!

Går tydligen att fixa delvis genom att klicka massor så man nöter bort skiten som orsakar dubbelklickandet. Klickade oavbrutet i några minuter. Funkar bra nog just nu, men är inte direkt någon långsiktig lösning.

Visa signatur

Pappy :"Backup: Skyddar mot datafel när du på fyllan raderar 200GB pr0n och laddar hem två säsonger teletubbies istället."
Jocke1100 :"Det är väl en mekanisk kylavledning... Typ analog kylpasta..."

Permalänk

@fille3002: Hm. Kanske får testa när det är illa nog, just nu är det inte hela världen då jag knappt lirar FPS längre.

Zowie FK2 verkar vara den som är mest lik Xai (dock med optisk sensor då) , den är förvisso ganska mycket mindre än Xai, mer lik Kinzu formmässigt... som var för liten för mitt grepp i alla fall.

Visa signatur

Asrock Z490M-ITX/ac | i5 10600 | RTX 2060 FE | 16GB DDR4-3200 | Corsair SF450 | A-DATA SP900 128GB | Samsung 970 EVO 500GB | Noctua NH-L9i | Kolink Rocket

Permalänk

@magkliarn: spelar inte heller fps längre, det är bara extremt värt med bra möss. Varje muslagg är några sekunder av frustration, och det händer alltid vid fel tillfälle, så kan jag ta bort 90% av dem genom att lägga några hundra till på en bättre mus så gör jag det direkt.

Därför lär ju sensorn vara bland det viktigaste.

Visa signatur

Pappy :"Backup: Skyddar mot datafel när du på fyllan raderar 200GB pr0n och laddar hem två säsonger teletubbies istället."
Jocke1100 :"Det är väl en mekanisk kylavledning... Typ analog kylpasta..."

Permalänk

Zowie fk2

Permalänk
Medlem

Zowies ZA serie ska vara lik xai/sensei i formen och grepp, iaf med de två större storlekarna.

Visa signatur

Jag är värdelös på att stava.