Permalänk
Medlem

Dungeons & Dragons

Jag vet inte om detta är rätt ställe att sätta denna tråden på. Ifall det är fel flytta gärna

Men allafall! Hej, jag har börjat spelat lite DnD men några stycken. Men dom kan inte alltid väldigt ofta så jag letar efter folk som spelar DnD och vill spela lite då och då?

Jag har en Teamspeak Server med 500 slots så det är ingen fara med det. Saknar bara lite spelare

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad till Rollspel och äventyr*

Lycka till, kan rekommendera https://roll20.net/ för onlinespelande av D&D och Pathfinder

Visa signatur

Meow

Permalänk

@Siickest: är det tabletop eller MMO:et?

Om tabletop, vilket system kör ni? Kampanj?

Visa signatur

Data...

Permalänk
Medlem

@BillyBobCraskin:

Misstänker MMOt där man även kan göra egna äventyr, faktiskt inte fy skam det spelet, det enda jag tyckte var synd var att editorn var lite begränsad men kanske är fixat nu?

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk

@Ferrat:
Vilket syftar du på?

Swordcoast Legends, D&D MMO eller Neverwinter Online?

Finns några st nu

Visa signatur

Data...

Permalänk
Medlem

@BillyBobCraskin:
Ah sant Menar neverwinter, DDO grät jag lite över att det aldrig riktigt tog fart (även om WOW med flera snodde massa från dem). Men i detta fallet gissar jag NN.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Skrivet av Ferrat:

@BillyBobCraskin:
Ah sant Menar neverwinter, DDO grät jag lite över att det aldrig riktigt tog fart (även om WOW med flera snodde massa från dem). Men i detta fallet gissar jag NN.

Får be om ursäkt till TS för att vi skräpar ner i hans tråd.

DDO har jag aldrig spelat. Neverwinter skyfflade jag in några timmar i och tyckte det var kul men man blir lätt ensam i det där spelet

Visa signatur

Data...

Permalänk
Medlem

@BillyBobCraskin: Förstår inte riktigt vad du menar dock.

Permalänk
Medlem

Hejsan. Jag har en grupp som spelar D&D lite då och då. Men då vi är bara typ 3-4 personer och alla inte kan varje helg så skulle jag vilja kolla om det är någon här som spelar det och vill vara med?

Permalänk
Medlem

Intresserad rollspelare

@Siickest:

Hej siickest!

Jag har spelat en del rollspel redan och är med i 2 grupper men på grund av dålig timing så har det blivit allt mer sällan att man får till ett spel pass. så det skulle vara väldigt kul att kanske få hoppa med i eran grupp.

De system jag har testat på är Shadowrun, D&D 5E , D&D Pathfinder, Blades in the dark och burning wheel
så är det 5E ni kör så vet jag mer eller mindre reglerna!

Jag jobbar en del och mitt schema kan ändras lite grann men då får jag veta om det i god tid vardagar efter 16 och söndagar är så gott som alltid ok men lördagarna är lite varierande då jag och så är det en fredag var 6 vecka som inte funkar alls annars är fredag också grönt efter 16.

Permalänk
Medlem
Skrivet av svipi:

@Siickest:

Hej siickest!

Jag har spelat en del rollspel redan och är med i 2 grupper men på grund av dålig timing så har det blivit allt mer sällan att man får till ett spel pass. så det skulle vara väldigt kul att kanske få hoppa med i eran grupp.

De system jag har testat på är Shadowrun, D&D 5E , D&D Pathfinder, Blades in the dark och burning wheel
så är det 5E ni kör så vet jag mer eller mindre reglerna!

Jag jobbar en del och mitt schema kan ändras lite grann men då får jag veta om det i god tid vardagar efter 16 och söndagar är så gott som alltid ok men lördagarna är lite varierande då jag och så är det en fredag var 6 vecka som inte funkar alls annars är fredag också grönt efter 16.

Om du har skype addad Kociii_Ftw