Huawei sjösätter hybriddatorn Matebook

Permalänk
Melding Plague

Huawei sjösätter hybriddatorn Matebook

I samband med årets Mobile World Congress inleder Huawei sin datorsatsning med Matebook, en slimmad surfplatta tillika hybrid med Intel Skylake och upp till 10 timmar batteritid.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

matebook? Parningsbok? Hahaha.. lyckat namn!

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Entusiast

När landar ett exemplar i testlabbet?

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

nu vet jag inte om surface 4 innehåller tangentbord redan, men om den gör det känns de som ett attraktivare val. den har väl även längre batteritid?

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Datanisse:

matebook? Parningsbok? Hahaha.. lyckat namn!

Passar väldigt bra ihop med det som sades på presentationen
https://www.youtube.com/watch?v=38iksjJLhQM&ab_channel=JohnSi...

Permalänk
Medlem

@Christley: Tangentbord följer inte med. På en annan not skulle jag dock fortfarande säga att en Surface modell är attraktivare för det inbyggda stödet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Datanisse:

matebook? Parningsbok? Hahaha.. lyckat namn!

Mate är väl (även?) kompis/vän. Så det är din kompisbok. Din kompisdator. Din kollegadator. Ditt alltid beredda verktyg. Det är min tolkning.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Richard aka inkui

Permalänk
Medlem

@Robhult: OMG!!!
PENIS assistant
Penetration clicker, all for your MATEbook.

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem

Usch varför kan dom inte släppa något unikt så där som om man inte har sett förut en nyhet om en XBook av X företag, känns lite dumt för att förr eller senare kommer det att finnas för många av dem eller ja antagligen finns det redan mer än jordens befolkning men ändå så äger antagligen bara 20% av jordens befolkning en sådan produkt.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem

Köper man en surface 4 får man även där, köpa till ett tangentbord för ungefär 150€ och tycker det är för dyrt... Jag antar att dessa kommer prissättas runt surface 4 pro dvs 1-2k€

Visa signatur

korWWW

Permalänk
Medlem
Skrivet av jhonekri:

Köper man en surface 4 får man även där, köpa till ett tangentbord för ungefär 150€ och tycker det är för dyrt... Jag antar att dessa kommer prissättas runt surface 4 pro dvs 1-2k€

Du har priset i artikeln, första bilden bild 2.

Priser är mellan 799€ till 1799€

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Avstängd

Den kommer med en penisassistent och penetrationsklicker!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Datanisse:

matebook? Parningsbok? Hahaha.. lyckat namn!

Hahaha. Själv läste jag Mattebok x)

Visa signatur

Chassi: CM NR200P Kylare: Scythe Fuma 2
CPU
:
R5 5600x@4,6Ghz GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC V2
Moderkort
:
ASUS X570-I Gaming Minne: 32GB 3600Mhz
Lagring
:
2xSamsung 970 EVO 500GB
Nätaggregat: Corsair SF750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av inkui:

Mate är väl (även?) kompis/vän. Så det är din kompisbok. Din kompisdator. Din kollegadator. Ditt alltid beredda verktyg. Det är min tolkning.

Skickades från m.sweclockers.com

Mate kan betyda både kompis eller parning/att para sig

Permalänk
Medlem

Väntar nog på Matebook Air istället, eller åtminstone Matebook Pro.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Medlem

kul med konkurrans. Acer och liknande B företag är behöver lite pisk.

Permalänk
Medlem

Ser ut att vara en riktig kanonplatta, trots det mjuka tangentbordet. Att den är ett par hundra dollar billigare än SP4 är inte fel det heller.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Mate kan betyda både kompis eller parning/att para sig

Precis. Det kan betyda kompis. Samt, även, parning. Fast detta för djur.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Richard aka inkui

Permalänk

Kul med mer alternativ i denna kategorin, älskar min SP4 men ser gärna fler spelare där ute

Dock lite väl dyr, även jmf med SP4 om nu prisuppgifterna stämmer:
Matebook med m7/8GB RAM/256GB SSD - 1599 €
SP4 med i7/8GB RAM/256GB SSD - 1689 €
90 € billigare men då offrar man en i7 till förmån för en m7 alltså

Visa signatur

Dator [ MacBook Pro 13" late 2016 nTB | Core i5 6360U | 8GB RAM | 256 SSD ]
HTPC [ Apple TV (4th gen) 32GB ]
Mobil [ Nexus 6P 32 GB ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av SirGadden:

Kul med mer alternativ i denna kategorin, älskar min SP4 men ser gärna fler spelare där ute

Dock lite väl dyr, även jmf med SP4 om nu prisuppgifterna stämmer:
Matebook med m7/8GB RAM/256GB SSD - 1599 €
SP4 med i7/8GB RAM/256GB SSD - 1689 €
90 € billigare men då offrar man en i7 till förmån för en m7 alltså

Fördom förvisso men jag misstänker att man även offrar en hel del kvalitet. SP4 är ruggigt bra i sin helhet.

Permalänk
Medlem

Gillar att första kommentaren i tråden är relevant skämt om namnet. Sedan kommer alla in med sina lågstadiekunskaper inom engelska.. ALLA vet vad mate betyder och att det har två betydelser..

Permalänk
Medlem
Skrivet av non_noutils:

Gillar att första kommentaren i tråden är relevant skämt om namnet. Sedan kommer alla in med sina lågstadiekunskaper inom engelska.. ALLA vet vad mate betyder och att det har två betydelser..

Lågstadiekunskaper? Haha! Ja, men då vet du ju att det har två betydelser, den ena är kompis. Den andra är parning (när det gäller djur). Så med andra ord såvida man inte ser sig själv som ett djur, till skillnad från människa, så har det en betydelse vilket är kompis, mate. :*

Visa signatur

Richard aka inkui