Permalänk

LG G3 eller Oneplus X?

Tjenare! Ska skaffa ny telefon om ett tag och jag har kollat runt lite på lite olika telefoner. Och jag har fäst mig vid LG G3 och Oneplus X. Men jag kan inte bestämma mig om vilken jag ska köpa. Dom är ju ganska lika i specs osv. Men tänkte höra med er om vilken som är mest prisvärd?

Visa signatur

PC: 5800X3D | ASUS CROSSHAIR VI HERO | ASUS 1080ti Turbo | 32GB CORSAIR VENGEANCE PRO 3000mhz
Laptop: MSI Modern 15 | R7 7730u | 16GB RAM | SSD 512GB
Lur: XIAOMI MI 10T PRO

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Helt klart Oneplus X.
Köpte en till frugan som är mycket nöjd med den.

Permalänk
Medlem

Har en G3 som jag är väldigt nöjd med än idag. Tappat den på asfalt typ 5 gånger osv. Fungerar än utan sprickor

Permalänk
Medlem

Om jag vore du så skulle jag hellre skaffat en Oneplus X. Jag har personligen haft en del problem med min G3:a. Såsom att den spricker av sig självt, rätt så välkänt problem bland många har jag sett. Blir fula sprickor i plasten uppe på toppen och vid mikrofonen, hörlursutgången, och USB-porten blir plasten "skavd" blir som jack i plasten av kontakten på sladden. Även problem med hörlursutgången, där om man råkar snurra/nudda kabeln så ändras/stoppas låten man lyssnar på alternativt minimerar appen man lyssnar i och öppnar upp Google Now(röstsökning). (skitirriterande)
Mobilen är betydligt snabbare med Cyangenomod 13(Nightlies/Beta) än vad den var när jag köpte den med LG:s egna OS.
Jag har flera gånger tänkt att skicka in mobilen på reklamation men kändes inte som någon "idé". LG:n har även problem med värme som inte längre märker av speciellt mycket, märkte det mer när den var nyinköpt.
Kameran var/är även ganska laggig.
Kan ha fått ett måndags-ex men som sagt så verkar det vara många som haft problemet, vet inte om det är fixat sedan dess...

Mvh

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify C Mini | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Kylare: Be Quiet! Dark Rock Pro 4 | Graffe: ASUS 1070 8GB ROG STRIX DC3 | PSU: Corsair RM750X V2 | RAM: Corsair Vengence 32GB 3200 MHz | MOBO: MSI B450M MORTAR MAX
CS:GO-Maps (App) Sweclockers (App)

Permalänk
Medlem

har One plus X, är faktiskt sjukt nöjd, det enda som stör mig är att sms-konversationerna har en tendens att dela upp sig på olika platser emellanåt, ett problem som går att leva med, och efter senaste uppdateringen så har jag inga övriga bekymmer.
snabb, helt ok batteritid, och känns jäkligt snabb med faktiskt.

kommer inte gå tillbaka till de dyra "märkestelefonerna" igen om framtida ex håller samma nivå.

Visa signatur

Win 12 pro | AMD i7 tolvsjuhundraX 1.2ghz | Asus Mode kort delux Fashion Gucci | 32 GB 1337 MHz
AMD 2020 Corona GPU | 1GB HDD Seagate Expansion | ~3 KB SDD
Fractal design K3 | motionscykel 850W | Dell 32 ventiler överliggande kam
mbturbo.com

Permalänk

Tack för svaren. Lutar åt en oneplus x så det får nog bli den!

Visa signatur

PC: 5800X3D | ASUS CROSSHAIR VI HERO | ASUS 1080ti Turbo | 32GB CORSAIR VENGEANCE PRO 3000mhz
Laptop: MSI Modern 15 | R7 7730u | 16GB RAM | SSD 512GB
Lur: XIAOMI MI 10T PRO

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Klokt val :-).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bellerefon:

har One plus X, är faktiskt sjukt nöjd, det enda som stör mig är att sms-konversationerna har en tendens att dela upp sig på olika platser emellanåt, ett problem som går att leva med, och efter senaste uppdateringen så har jag inga övriga bekymmer.
snabb, helt ok batteritid, och känns jäkligt snabb med faktiskt.

kommer inte gå tillbaka till de dyra "märkestelefonerna" igen om framtida ex håller samma nivå.

Lite OT, men kan ändå vara värt att nämna.
Var inte helt nöjd med stock SMS-appen i min Z3 Compact. Installerade då "Textra", wow säger jag bara. Det går verkligen ställa in allt och lite till. Rekommenderar att prova den, finns både som gratis och betalversion.

Visa signatur

|| Chassi Fractal Design Define R3 || PSU Corsair 650W modular || MOBO MSI Z68A-GD65 (G3)|| CPU Intel® Core™ i7 2600k
|| GPU
Sapphire Nitro R9 390 || Minne 8GB Corsair XMS3 DDR3 @ 1600MHz || SSD Samsung 830 256GB|| OS Win 10 Pro || Gear Dell U2412M, Samsung 226BW || Logitech G500 || Corsair K70|| ATH-M50x <3 ||