Permalänk
Medlem

Ersättare till logitech g5?

Jag har haft min logitech g5 i några år nu och snvänt den nästan varje dag och den har nu slutligen fått en "mental breakdown". Den bestämde sig helt enkelt för att den inte ville leva mer. Nu letar jag efter en mus som liknar g5 och undrar vilken som är den bästa och vilken som är mest lik en logitech g5?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piao24:

Jag har haft min logitech g5 i några år nu och snvänt den nästan varje dag och den har nu slutligen fått en "mental breakdown". Den bestämde sig helt enkelt för att den inte ville leva mer. Nu letar jag efter en mus som liknar g5 och undrar vilken som är den bästa och vilken som är mest lik en logitech g5?

Jag kan rekommendera en mus som heter "SteelSeries Sensei RAW". Jag använder mig utav den idag och den funkar superbra, man kan använda den länge samt att det sitter perfekt i handen enligt mig. Vet inte ifall den är speciellt lik G5:an men du kan gå in och kolla på den samt att den har ett vettigt pris!

Visa signatur

Stationär:
Bärbar: MacBook Pro 13" 2015

Permalänk

Jag har haft MX500, MX518, G500 och nu har jag en G502 Proteus Spectrum som jag är väldigt nöjd med. Formen har ändrats till lite kantigare och kanske framförallt rakare över knapparna och den är lite lättare men det kändes som hemma på nåt sätt ändå. Du kan ju även kolla in G402 Hyperion Fury.

Visa signatur

|i7 6700K | Corsair h110i GTX | Asus ROG Maximus VIII Hero | Asus GTX 980ti STRIX | 16Gb DDR4 | Samsung 950 Pro 256 GB | Samsung 850 Evo 500Gb | EVGA Supernova G2 750W | NZXT H440W | Asus ROG Swift PG278Q |

Permalänk
Medlem

Scrollhjulet på min G5a har börjat hacka och jävlas, vilket är väldigt synd. Har haft den i 6 år nu.
Men jag har kikat på G502 Proteus. Är den stor nog att kunna ersätta G5an?

Visa signatur

Any machine is a smoke machine if you use it wrong enough - AvE

Permalänk
Skrivet av Baalex:

Scrollhjulet på min G5a har börjat hacka och jävlas, vilket är väldigt synd. Har haft den i 6 år nu.
Men jag har kikat på G502 Proteus. Är den stor nog att kunna ersätta G5an?

Skulle nog säga att den är något mindre, men inget jag tänkt på. Glömde säga att jag även haft deras mmo-variant men den var betydligt mindre och jag gillade den aldrig riktigt.

Visa signatur

|i7 6700K | Corsair h110i GTX | Asus ROG Maximus VIII Hero | Asus GTX 980ti STRIX | 16Gb DDR4 | Samsung 950 Pro 256 GB | Samsung 850 Evo 500Gb | EVGA Supernova G2 750W | NZXT H440W | Asus ROG Swift PG278Q |

Permalänk
Medlem

Så efter 6 år och ett antal byten av glidytorna verkar det som lasern börjar ge upp. Som TS i letar jag ersättare som ska kännas hyffsat lika i handen. Inte så många svar i denna tråd så tänkte jag kan återuppliva den och se om det finns några fler som har tips.