qBittorrent raderade alla mina torrentfiler?

Permalänk
Medlem

qBittorrent raderade alla mina torrentfiler?

Hej,

Jag tänkte jag skulle prova något annat än uTorrent så jag installerade qBittorrent och pekade ut var mina torrentfiler från uTorrent låg. Det tog ett tag för qBittorrent att ladda in dem men den lyckades, dock så tolkade den alla som nya och påbörjade ny nedladdning.

Jag avinstallera qBittorrent och nu är mina torrent filer borta? kvar ligger det bara något som qBitttorrent själv genererat(DAT, OLD, BENC, INVALID File o.s.v)?

Hur får jag nu tillbaka detta?

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Inaktiv

Läste qBittorrent in alla torrents från samma ställe som uTorrent hade dem i? Kolla %appdata%/utorrent, och %temp%

Permalänk
Medlem
Skrivet av El_Raspberry:

Läste qBittorrent in alla torrents från samma ställe som uTorrent hade dem i? Kolla %appdata%/utorrent, och %temp%

Har gjort en ren installation av Windows så uTorrent var inte installerad utan jag hade lagt undan torrentfilerna på en annan disk. Jag har tittat på qBittorrent under AppData och det fanns en del filer i BT_backup men när jag läser in dem så har den inte kvar någon info om var filerna fanns vilket gör att den påbörjar ny nerladdning, d.v.s helt obrukbara för min del. Trevlig mjukvara som raderar ens filer, Bittorrent klienten åkte ut med huvudet före

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Har provat hämta tillbaka filerna med diverse recovery verktyg men det gick inget vidare tyvärr, tips, undvik qBittorrent.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Jag kör bara qbittorrent och har inte försökt fortsätta gamla seedningar från µtorrent på qbittorrent.
Enligt mig är det ett tillräckligt bra program för att ersätta µtorrent. Jag gillar open source och ser inte varför jag borde använda µtorrent igen.

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk

Testa o ställ frågan på qbittorrents forum.
Själv har jag kört qbittorrent några år nu utan större problem.
https://qbforums.shiki.hu/index.php?board=14.0

Visa signatur

/GannTrader

Permalänk
Medlem

De fungerar säkert bra när man väl är igång med det men det är inte okay att den per automatik raderar torrent filer den läser in. Jag vet att utorrent har någon funktion också men tror det stod att den bara satta dem till inlästa, d.v.s raderade inte dem.

Oavsätt så forsätter jag med utorrent, det har trotts allt fungerat utmärkt för mig tidigare.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide