På återvisit i Azeroth

Permalänk

På återvisit i Azeroth

Hej på er,

Jag drog igång WoW i helgen och började questa där jag slutade sist; I det kalla Icecrown. Tycker just nu det är löjligt kul.

Någon mer som återfunnit spelglädjen i WoW eller till och med tagit dina första steg i Azeoroth? Kanske som mig själv önskar att man hade lite mer fritid?

PS. Kommentarer om att spelet skulle vara fördummat (Helt lagom för en 34 åring) eller att Blizzard skulle mjölka IP't får du gärna behålla för dig själv. DS.

Visa signatur

Data...

Permalänk
Medlem

Har försökt hitta spelglädjen faktiskt. Har dock lite svårt att komma på vad jag ska göra på min 100 paladin. Kör lite gamla raids och random hc's för guld, får väl runt 1-2000 guld på en timmes normalt spelande. Funderar på att levla upp mina andra karaktärer till 100. Det är dock lätt att bli nostalgisk i icecrown då sist jag spelade wow seriöst var under wotlk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BillyBobCraskin:

Hej på er,

Jag drog igång WoW i helgen och började questa där jag slutade sist; I det kalla Icecrown. Tycker just nu det är löjligt kul.

Någon mer som återfunnit spelglädjen i WoW eller till och med tagit dina första steg i Azeoroth? Kanske som mig själv önskar att man hade lite mer fritid?

PS. Kommentarer om att spelet skulle vara fördummat (Helt lagom för en 34 åring) eller att Blizzard skulle mjölka IP't får du gärna behålla för dig själv. DS.

Är själv en gammal wow-räv, spelade från US-betan fram till mitten av TBC och brukar aktivera kontot och spela ca en månad vid varje ny expansion. Väldigt trevligt och nostalgiskt varje gång (kör till och med på samma char som jag startade vid retail varje gång). Det bästa är helt klart att själva questandet blivit så pass mycket bättre, nu mer är det väldigt behagligt att bara springa omkring och känna på lore:n och questa i nya zoner. Allt annat end-game osv har jag dock tappat intresse helt för. Vilket kanske är tur det

Permalänk
Skrivet av Gustav.Henrik:

Har försökt hitta spelglädjen faktiskt. Har dock lite svårt att komma på vad jag ska göra på min 100 paladin. Kör lite gamla raids och random hc's för guld, får väl runt 1-2000 guld på en timmes normalt spelande. Funderar på att levla upp mina andra karaktärer till 100. Det är dock lätt att bli nostalgisk i icecrown då sist jag spelade wow seriöst var under wotlk.

Scheisse? Jag blev glad för att jag lyckades ca 300 guld under 3-4 timmar igårkväll.

Gör man något speciellt för att dessa summor skall trilla in?

Visa signatur

Data...

Permalänk
Medlem
Skrivet av BillyBobCraskin:

Scheisse? Jag blev glad för att jag lyckades ca 300 guld under 3-4 timmar igårkväll.

Gör man något speciellt för att dessa summor skall trilla in?

Kör 25man heroic Cataclysm raider, bossarna droppar 125G i rent guld plus 5-6 epics som säljer för mellan 30-80G st.
Med min LFR gearade shaman tar varje raid 15-30 minuter, brukar väl ligga på 6000-8000G efter alla Cataclysm raiderna är klara.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Skrivet av TiasE:

Kör 25man heroic Cataclysm raider, bossarna droppar 125G i rent guld plus 5-6 epics som säljer för mellan 30-80G st.
Med min LFR gearade shaman tar varje raid 15-30 minuter, brukar väl ligga på 6000-8000G efter alla Cataclysm raiderna är klara.

"Förr i tiden" fick man uppfattning om att folk nötte i timmar varje kväll för att spöa en boss?

Visa signatur

Data...

Permalänk
Medlem
Skrivet av BillyBobCraskin:

"Förr i tiden" fick man uppfattning om att folk nötte i timmar varje kväll för att spöa en boss?

Det var många år sedan, i WOTLK blev det lite faceroll över det hela sen gick det än mer utför.

Själv har jag spela nån månad varje expansion utom Panda, får se om jag aktiverar nästa exp.. alltid skoj att påwna lite med roguen och ganka lite noobs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BillyBobCraskin:

"Förr i tiden" fick man uppfattning om att folk nötte i timmar varje kväll för att spöa en boss?

Han kör utdaterade raids som är enkla att sola nu för tiden! Men annars så är Mythic nog inget att leka med (Ny svårighetsgrad som introducerades i WoD).

Permalänk
Medlem
Skrivet av BillyBobCraskin:

"Förr i tiden" fick man uppfattning om att folk nötte i timmar varje kväll för att spöa en boss?

"Förr i tiden" så var man inte 20 levlar över bossarna och man hade inte gear som var mer än 10ggr starkare än vad bossarna droppade
Cataclysm är 2 expansioner sedan så att springa igenom dessa är inga konstigheter.

För majoriteten av spelare så tar det fortfarande lång tid att klara nuvarande content på högsta svårighetsgrad.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Jag började igen förra månaden. Jag spelar PvP på min Disc Priest och lvlar en alt. Tycker det är kul.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Wow är en drog, man kan inte sluta. Jag har spelat till och från i 10 års tid, givetvis med en del pauser.

Just nu spelar jag en Warrior, ytterst casual men jag ska köra min första "seriösa" raid på flera år ikväll. Tycker personligen att WoD är en klockren expansion, det finns gott om saker att sysselsätta sig med!

Permalänk
Medlem

Att göra missions i Garrison är inte överdrivet skoj men för någon månad sedan raderade jag min DK som bara var 90 och stod och dammade utan gear eller något. Sen körde jag upp en ny för att kunna återuppleva Outland och Northrend vilka är de två expansioner som ligger mig varmast om hjärtat (då jag raidade som mest). Jag försöker att hålla mig helt och hållet ifrån dungeons just för att kunna questa och se miljöerna samt få lite flashbacks här och där.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Moderator
Forumledare

*tråd rensad*

Detta då vi inte tillåter diskussioner angående piratkopierat material (som vissa privata servrar går under)

Citat:

§7 Piratkopiering
Det är inte tillåtet att sprida länkar till piratkopior. Det är inte heller tillåtet att diskutera hur man kringgår kopieringsskydd eller olovligen kopierar upphovsrättskyddade verk.

All antydan till innehav av piratkopierat material är förbjuden.

Trots att det kan vara lagligt att göra privata kopior är diskussioner om detta inte tillåtet. Svensk och internationell lagstiftning är svårtolkad och föränderlig och eftersom forumets moderatorer inte är jurister som kan bedöma varje enskilt fall är samtliga diskussioner av denna typ förbjudna. För mer information om § 7, se FAQ.

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Är på väg till ytterligare ett återfall.
Började en gång i tiden i Vanilla, typ när UBRS var det fetaste man kunde köra. Ett år in i TBC "slutade" jag för universitetsstudier. Trodde inte att jag skulle börja igen. Men fram mot slutet av Cata fick jag lusten tillbaks, och jösses vad det hade förändrats. Dock till det bättre då det var mer anpassat för casuals, med LFR, questguides osv. Betade av Cata och körde även MoP fram tills innan SoO släpptes, då hade jag tröttnat igen. Blev dock sugen på att i alla fall testa de nya raiderna i LFR, så det blev någon månad i SoO också.
Nuvarande Exp har jag aldrig varit speciellt sugen på, mest för att det verkar vara mer tidskrävande nu, med en Garrison att hålla reda på, dock är jag för lite insatt för att veta om så är fallet.

Självklart snubblade man in på någon Twitch-stream här om dagen där det spelades Legion Alfan......då kom det där suget tillbaks...

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem

WoW har tyvärr blivit ett spel för 10-14-åringar där nästan vemsomhelst kan springa i Raids osv. Testade senaste expen under en månad och tycker det är rent skräp. Förr var spelet en utmaning och gav enorm tillfredsställelse när man tillsammans med en grupp andra klarade av något. Idag ska alla klara av allt och få epics överallt.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Stoff3th3m4n:

WoW har tyvärr blivit ett spel för 10-14-åringar där nästan vemsomhelst kan springa i Raids osv. Testade senaste expen under en månad och tycker det är rent skräp. Förr var spelet en utmaning och gav enorm tillfredsställelse när man tillsammans med en grupp andra klarade av något. Idag ska alla klara av allt och få epics överallt.

Det håller jag med om till en viss del men det finns ju fortfarande Mythic och Challenge Mode för dungeons och de är verkligen inte lätta.
Spelade en hel del Mythics i början av WoD med ett svenskt guild jag hittade inklusive några kompisar och det var jättekul, sen splittrades tyvärr guildet och spellusten försvann.
Så precis som alltid så är gemenskapen grunden till allt i ett MMO.

Och tycker man att Mythic och till exempel att få guld på samtliga dungeons är "lätt" ja då var det inte svårare förr heller.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uzanar:

Det håller jag med om till en viss del men det finns ju fortfarande Mythic och Challenge Mode för dungeons och de är verkligen inte lätta.
Tycker man att Mythic och till exempel att få guld på samtliga dungeons är "lätt" ja då var det inte svårare förr heller.

Gillar personligen inte upplägget där man återanvänder raid instanser eller dungeons i svårare "modes". Spelet blir betydligt mer repetitivt med sådana lösningar.

Jag är en av dem som tyckte att WoW vanilla var väldigt kul, BC var ganska kul eftersom där fanns så mycket nytt, men redan där började man med att återanvända alldeles för mycket mobs, dungeons osv. Sedan gick det utför :/ Naxxramas i WotLK var ju det slutgiltiga exemplet på vilken väg spelet tagit.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem

Spelade WoD i nån månad men tröttnade. PvE blir repetitivt och PvP är obalanserat. Ashran blev en röra där störst grupp vinner. Garrison var väldigt tråkigt. Quests är samma lika som alltid (går ju inte att göra så mycket mer än vad dom redan har gjort).

Det är ju inget nytt, men jag gillar inte hur raids i en ny expansion släpps ett i taget, med långa mellanrum. Jag förstår varför, men jag gillar det inte. Hade föredragit att haft tillgång till all content i en expansion på en och samma gång, även om en del av den är näst intill omöjlig pga bl.a. gear requirements.

Nä, jag återvänder nog inte till WoW. Legion verkar inte tillräckligt revolutionerande för att jag ska börja spela igen. Men jag minns hur roligt jag har haft med WoW så det är kul att höra att det fortfarande finns spelare som gillar det!