Z3+ sprucken skärm rootad

Permalänk

Z3+ sprucken skärm rootad

Tjenare idag så tappade jag min mobil mot alla odds och digitizern är spräckt den är även rootad, Går detta på försäkringen och om det gör det vad gör jag mot rooten? har inte twrp då jag rootade den innan det fanns stöd

Visa signatur

Gaming/Allround Dator: I7 4790k, Gigabyte windforce 3X 2gb GTX 760, CX500, H440, MSI Z97 Gaming 5, Hyper 212 Evo
Laptop 1. Asus k73e: intel core i5 2410m HD3000 bästa laptopen jag haft/använt synd bara att den börjar visa 4 år av släpandes till kompisar :(
Laptop 2. EN TV43CM: A6-4400m Platta: Surface pro 1

Permalänk
Medlem
Skrivet av ShatteredXs:

Tjenare idag så tappade jag min mobil mot alla odds och digitizern är spräckt den är även rootad, Går detta på försäkringen och om det gör det vad gör jag mot rooten? har inte twrp då jag rootade den innan det fanns stöd

Då det endast är garantin som ryker när du rootar din mobil så bör det inte vara några problem att lämna in på försäkringen.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Skrivet av Pamudas:

Då det endast är garantin som ryker när du rootar din mobil så bör det inte vara några problem att lämna in på försäkringen.

Phew får hoppas dom inte flashar om den i så fall

Visa signatur

Gaming/Allround Dator: I7 4790k, Gigabyte windforce 3X 2gb GTX 760, CX500, H440, MSI Z97 Gaming 5, Hyper 212 Evo
Laptop 1. Asus k73e: intel core i5 2410m HD3000 bästa laptopen jag haft/använt synd bara att den börjar visa 4 år av släpandes till kompisar :(
Laptop 2. EN TV43CM: A6-4400m Platta: Surface pro 1

Permalänk
Skrivet av ShatteredXs:

Phew får hoppas dom inte flashar om den i så fall

Det finns stora chanser till detta då det är "standard" hos alla som fixar det, fattar inte varför faktiskt, köper jag en ny skärm till min dator installerar jag inte om den..
Kan någon förklara det för mig gör det!

Permalänk
Skrivet av TheBasicOne:

Det finns stora chanser till detta då det är "standard" hos alla som fixar det, fattar inte varför faktiskt, köper jag en ny skärm till min dator installerar jag inte om den..
Kan någon förklara det för mig gör det!

Då är jag körd eftersom jag inte har twrp :/ den kommer bli "hårdbrickad"

Visa signatur

Gaming/Allround Dator: I7 4790k, Gigabyte windforce 3X 2gb GTX 760, CX500, H440, MSI Z97 Gaming 5, Hyper 212 Evo
Laptop 1. Asus k73e: intel core i5 2410m HD3000 bästa laptopen jag haft/använt synd bara att den börjar visa 4 år av släpandes till kompisar :(
Laptop 2. EN TV43CM: A6-4400m Platta: Surface pro 1

Permalänk
Skrivet av ShatteredXs:

Då är jag körd eftersom jag inte har twrp :/ den kommer bli "hårdbrickad"

Du kan inte flasha om den själv innan?
Men om dem flashar en helt ny rom alternativt gör en vanlig "wipe" kommer det inte fungera då?
Du kan ju alltid säga att det är så mycket viktig info som ligger på den som inte får försvinna att dem inte får wipa den

Permalänk
Skrivet av TheBasicOne:

Du kan inte flasha om den själv innan?
Men om dem flashar en helt ny rom alternativt gör en vanlig "wipe" kommer det inte fungera då?
Du kan ju alltid säga att det är så mycket viktig info som ligger på den som inte får försvinna att dem inte får wipa den

Måste komma förbi log in skärmen för att få tillgång till allt på mobilen, sprickan går ungefär mitt över så mer än hälften av digitizern funkar inte och mitt rom tycker inte om OTG kablar av någon anledning :/

Visa signatur

Gaming/Allround Dator: I7 4790k, Gigabyte windforce 3X 2gb GTX 760, CX500, H440, MSI Z97 Gaming 5, Hyper 212 Evo
Laptop 1. Asus k73e: intel core i5 2410m HD3000 bästa laptopen jag haft/använt synd bara att den börjar visa 4 år av släpandes till kompisar :(
Laptop 2. EN TV43CM: A6-4400m Platta: Surface pro 1

Permalänk
Medlem

Borde väll gå å meddela dom att dom inte skall flasha om den då du har viktiga grejer, dom borde ju kunna kolla så att skärmen funkar efter att dom är klara utan att flasha!

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Medlem

Du borde väl kunna flasha den till stock med flashboot/ADB, trots att skärmen är trasig. Du förlorar givetvis all data, men den kan inte bli brickad av att de flashar den iallfall.

Enklast hade varit att köpa en ny skärm på ebay för 300kr och byta själv, självrisken ligger väl på 1500kr ändå?

http://www.ebay.com/itm/LCD-Touch-Screen-Digitizer-Display-Bl...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Då det endast är garantin som ryker när du rootar din mobil så bör det inte vara några problem att lämna in på försäkringen.

Garatin ryker inte.
Läs http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1998801