Sony presenterar telefonerna Xperia X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Jag är gravt synskadad så jag har mobilen på 7-12cm avstånd från ögonen

I så fall lär den vanligaste frågan bli "varför går du runt med en mobil framför näsan, leker du VR" snarare än "varför går du omkring med en nätdörr"...

Skrivet av Ozzed:

Att säga att det är ett specialfall är en grov förenkling och ett underskattande av vart marknaden är påväg. Det blir vanligare och vanligare med att det är tänkt att telefoner skall användas för VR, och då är ju det avståndet snarare normalfall än specialfall.

Nu tar du i så du spricker och sparkar in öppna dörrar så det står härliga till... Diskussionen handlar om:

"720 räcker bra till en vanlig telefon speciellt på 5"
"På normalt avstånd ser jag inte pixlarna varken på min Iphone 5s eller Son"

Inte nånstans har någon pratat om VR. Inget har påstått att 720p räcker för VR så det kan du släppa.

PPI racet avstannar inte för att Sony släpper en mobil med lätt återhållsam upplösning (högre upplösning hade inte varit helt förkastligt men det är inte alls den katastrof som du vill göra gällande i dina överdrifter).

VR kommer bli vanligare ja, men de flesta mobiler, speciellt budgetmobiler som denna XA, kommer INTE användas som VR displayer. Så varför slänga pengarna i sjön åt det hållet?

Skrivet av Ozzed:

En uppenbar fördel är att färgövergångar och nyanser blir mycket mer levande. Ju högre upplösning man har, desto mindre märks så kallad "color banding".

En uppenbar felaktighet eftersom posterisering i första hand beror på brist på bitdjup. Så länge man inte ser pixlarna kommer inte därefter ökad upplösning ge snyggare färgövergångar, det borde de flesta begripa.

Skrivet av Ozzed:

http://www.anandtech.com/show/9394/analysing-amoled-power-eff...
Här kan ni se att S6 har en strömsnålare display än S4, som har lägre upplösning, så nej. Det är inte så att högre upplösning innebär att en display drar mer ström. Det är en seglivad myt. Hela artikeln innehåller mycket bra information om hur det faktiskt ligger till. Jag rekommenderar varmt att ni läser igenom hela innan ni fortsätter diskussionen då den reder ut de flesta myter och missförstånd.

Säg att du skämtar? S6 är strömsnålare än S4 för att energieffektiviteten gått upp. Det står rätt tydligt i artikeln för övrigt, t.o.m. i rubriken. Det är verkligen inte samma sak som att upplösning inte påverkar strömförbrukningen.

Behöver jag tala om för dig att artikeln förövrigt jämför två mobiler med olika upplösning (S5 och S5 LTEA) där oled-tekniken iövrigt förmodligen är relativt jämförbar? Vad händer, jo den högre upplösta displayen har HÖGRE strömförbrukning.

Behöver jag tala om för dig att artikeln aldrig påstår att ökad upplösning inte påverkar energiförbrukningen? Tvärtom, citat som "the higher DPI density of the S5 LTEA might be reason for its efficiency degradation" och "if Samsung keeps resolution constant, this [att OLED blir mer effektivt än LCD] seems to be an achievable goal for next year" gör att artikeln talar emot dig. Otur.

Jag rekommenderar att du själv läser artikeln och att du den här gången försöker förstå vad den säger för det gjorde du uppenbarligen inte efter första rundan.

Vad har du mer för fantastiska myt-dödare på lager? En modern i7 för mobilt bruk drar mindre ström än en 286:a från 1983; slutsatsen är således enligt dig att en kraftig ökning av transistorer och högre klockfrekvens i huvud taget inte påverkar strömförbrukningen?

Behöver du verkligen bevis för att en ökning i antalet subpixlar att addresera, av flera skäl, medför ökad strömförbrukning? Kan du inte bara använda sunt förnuft och själv räkna ut att ett ökat antal styrkretsar på subpixelnivå, och ett ökat antal pixlar att rendera, givetvis ökar strömförbrukningen. Att påstå nått annat är på gränsen till absurt eftersom då påstår man att dessa operationer kan genomföras med exakt 0 energiåtgång. Sov du på fysiklektionerna i skolan?

edit: Oops, andra han visst före

Permalänk
Medlem
Skrivet av sKRUVARN:

Hur vida S6 drar mindre efter 200nits är imo inte speciellt relevant då det är som det står i texten att detta en ny generation av paneler, det är ingen apples to apples jämförelse om vi snackar upplösning "While the generational power efficiency gains compared to older AMOLED devices is interesting, the question remains if the newest displays are now able to match up to LCD panels in terms of efficiency at high APL values." Denna artikeln stödjer fortfarande inte din åsikt.

Läs min edit, det är den extra CPU och GPU-kraften som krävs som antagligen är den största boven.

"Om det vore så att man kunde spara signifikant battetitid på att ha kassare upplösning på skärmarna skulle någon redan ha gjort det eftersom det är det absolut största klagomålet på smartphones" Så detta görs alltså inte? Varför finns det väldigt många högupplösta laptops som även erbjuder en FHD-modell där FHD har ibland över 1h bättre batteritid. Sen kan inte jag svara på hur tillverkare tänker å tycker, de trycker ju samtidigt in större batterier och effektivare cpu/gpu/paneler i telefonerna när du släpper mer högupplösta modeller så oftast får man ju inte liknande batteritid (vilket dock inte är fallet med z5 premium som totalt mumsar batteri med sin 2160p-skärm). Inte för det är speciellt relevant för den delen heller, vad tillverkarna gör eller inte gör förändrar inget kring hur vidare det drar mer batteri eller inte.

Ja fast nu pratar du om laptops. Där vet jag att det finns. Men t. ex samsung har ju ingen S7 lo-res modell med bättre batteritid. Det jag vill påvisa är att folk helt enkelt inte är villiga att kompromissa med upplösningen för att få lite bättre batteritid i sin mobil, och batteritiden blir ju som synes inte lidande av högre upplösning eftersom skärmtekniken utvecklas med tiden. Så det finns inget problem.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Ja fast nu pratar du om laptops. Där vet jag att det finns. Men t. ex samsung har ju ingen S7 lo-res modell med bättre batteritid. Det jag vill påvisa är att folk helt enkelt inte är villiga att kompromissa med upplösningen för att få lite bättre batteritid i sin mobil, och batteritiden blir ju som synes inte lidande av högre upplösning eftersom skärmtekniken utvecklas med tiden. Så det finns inget problem.

Det där är mycket möjligt, och är väl ingen som har sagt emot det och jag adresserade även det där med tillverkare tidigare och jag ser det helt irrelevant för diskussionen.

Citat:

Sen kan inte jag svara på hur tillverkare tänker å tycker, de trycker ju samtidigt in större batterier och effektivare cpu/gpu/paneler i telefonerna när du släpper mer högupplösta modeller så oftast får man ju inte liknande batteritid (vilket dock inte är fallet med z5 premium som totalt mumsar batteri med sin 2160p-skärm). Inte för det är speciellt relevant för den delen heller, vad tillverkarna gör eller inte gör förändrar inget kring hur vidare det drar mer batteri eller inte.

Sen är det ju faktiskt så precis som du säger eftersom de flesta tillverkarna inte låter konsumenten välja själv mellan batteritid eller högupplöst skärm och då blir det ju lite svårt att veta vad de faktiskt hade föredragit. För nu är det ju så också att det tillverkaren tycker är bra och det konsumenterna vill ha inte alltid är samma sak (host modern ui, kurvade tv-appareter, 3D etc etc).

Sen du skrev ju faktiskt "Det är inte så att högre upplösning innebär att en display dra-r mer ström" , och det har du inte visat någon som helst fakta om (om vi nu jämför liknande paneler vilket är det enda relevanta här), utan det du presenterade visade att det var tvärt om.

Och dessutom verkar du ju ha ändrat dig nu ändå till "lite bättre" batteritid så nu har du ju ändå ändrat dig (även om fallet med z5 premium som jag hänvisa till visar en stor skillnad) och det där med posterisering släppte du ju helt så ingen poäng att köra vidare på detta trots att du svänger både till höger och vänster för att försöka vinna nå diskussionspoäng.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Ozzed:

Att säga att det är ett specialfall är en grov förenkling och ett underskattande av vart marknaden är påväg. Det blir vanligare och vanligare med att det är tänkt att telefoner skall användas för VR, och då är ju det avståndet snarare normalfall än specialfall. Om "ppi-racet" stannar av så fösvinner också kvalitetsförbättringen för VR, vilket jag tror är en farlig utveckling om målet är att fler och fler ska få tillgång till det. Sen är detta med batteritiden en seglivad myt. Oftast är det ju också så att när skärmarna blir bättre så blir också controllerkretsarna effektivare och mer energisnåla, så det kan vara hugget som stucket. de utvecklar inte skärmar med högre ppi för att larva sig, utan där finns ett verkligt syfte och verklig nytta bakom. När jag hör sådanna här kommentarer kommer jag att tänka på min gamla datalärare som på sin tid fick mothugg när han ville köpa en 20MB hårddisk istället för en mindre. 20MB skulle vara omöjligt att någonsin fylla upp så det var pengar i sjön menade man, men nu blev det ju inte riktigt så.

Personligen anser jag att 8K inte kan komma snart nog till mobiler. Jag längtar. Och frågan är hur många som, när den dagen kommer, kommer hålla fast vid att "1080p räcker gott och väl"... Jag gissar på ingen.

Jaså är det vanligare? För LG släppte ett fristående headset och Google ryktas också hålla på med ett eget fristående. Är det någon mer än Samsung som fortfarande satsar på mobiltelefon som centrum för VR? De stora VR-headseten kör ju egna paneler idag då de har helt andra krav än en mobiltelefon. De ska kunna drivas i 90 Hz eller mer vilket en telefon inte behöver. De kör global refresh vilket en telefon inte heller behöver. De har het annat bildförhållande än en telefon. Ska VR bli något kan de inte förlita sig på telefonskärmar. Det var väl praktiskt i utvecklingsfasen men de är designade för olika saker.

Så det är alltså omöjligt att utveckla en ny kontroller till en skärm med lägre PPI? Vad är det för trams. Högre upplösningar drar mer ström. Det ligger i deras natur och samma effektiviseringar på kontroller nivå går att göra även på lägre upplösningar. Eller vad är det för magiska egenskaper som bara kan spara ström efter en viss storlek?

Ja jag kommer hålla fast vid att 1080p räcker gott och väl på en mobiltelefon på 5" även om någon är urbota dum nog att slänga in 8K. Det är relativt enkel fysik nämligen. Ögat har en begränsad vinkelupplösning. Passerar man den får man ingen nytta av högre upplösning annat än för ren PR som lättlurade personer sväljer med hull och hår. Någonstans runt 300-400 PPI går gränsen för vad det mänskliga ögat klarar av med vår begränsade vinkelupplösning och vår begränsade närgräns. De flesta kan inte fokusera på objekt som ligger närmare än runt 20 cm. Exakt avstånd varierar med ålder och mellan olika individer.

Det där med bakåtsträvande är en tramsig halmgubbe från din sida. Det handlar om att utveckla vettiga saker och inte bara trams som ingen har något nytta av.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Ja fast nu pratar du om laptops. Där vet jag att det finns. Men t. ex samsung har ju ingen S7 lo-res modell med bättre batteritid. Det jag vill påvisa är att folk helt enkelt inte är villiga att kompromissa med upplösningen för att få lite bättre batteritid i sin mobil, och batteritiden blir ju som synes inte lidande av högre upplösning eftersom skärmtekniken utvecklas med tiden. Så det finns inget problem.

Principen för laptops och mobiler är ju dock fortfarande i grunden densamma. Dessutom, i artikeln du länkade jämförs S5 och S5 LTEA där den tidigare i princip är en low-res modell av den senare och det framgår att den har lägre energiförbrukning än high-res versionen: "Due to inconsistencies in SoCs, DDICs and general component efficiency, each device starts at a different power value at minimum brightness. For example the Galaxy S5 is able to post by far the best value in this metric as it will consume down to 258mW while idling at minimum brightness. The Galaxy S5 LTEA and Galaxy S6 will use a tad more at around 360mW each. This is likely due to the fact because of the heightened resolution of their 1440p screens compared to the 1080p screen on the Galaxy S5."

Det finns en punkt där nyttan av högre PPI stannar av. Var den punkten ligger är såklart upp till debatt, kan förstå att den ligger högre för dig som sitter med tlfn 5cm från ansiktet. Många jag känner har konstant en laddare med sig och laddar telefonen i barer och på pendeltåg. Kan tänka mig att dom hade föredragit ett par timmar mer batteri med 3-400 PPI istället för 600 PPI men vill man ha en toppmodell får man ofta stå ut med onödigt hög PPI. Som andra redan pekat ut drivs inte alltid tekniken efter användares efterfrågan. Det finns ett problem för jag misstänker att en stor användarskara inte får sina behov tillgodosedda, exempelvis i form av små mobilmodeller med bra specs, modeller med dagslånga batteritider etc. och ditt snack om att andras behov bara är uttryck för teknologisk bakåtsträvan är otroligt nonchalant.

Permalänk
Medlem

Påståendet "batteritiden blir ju som synes inte lidande av högre upplösning eftersom skärmtekniken utvecklas med tiden" är rakt av falskt.

Den förbättrade effektiviteten hos displayer möjliggör att energiförbrukningen inte far iväg TROTS ökningen i upplösning. Det är absolut inte samma sak som att ökning av upplösning inte påverkar energiförbrukningen.

Man kan vända på det, trots denna abnormt förbättrade effektivitet hos displayer så har inte energiförbrukningen gått ner så mycket som den "borde". Mao så har upplösningsökningarna rent faktiskt gjort att batteritiden blivit lidande.

Att folk är mer hysteriska över PPI än vad de bryr sig om batteritid (och/eller vikt, eftersom större batterikapacitet ökar vikten) är exakt det många ser som ett problem.

Vad många ser är att i användarfall där PPI nått en gräns där ökning av densamma gör liten eller ingen visuell nytta (nej vi pratar inte om VR eller då man pga synfel har mobilen på näsan) så hade de hellre sett att fokus, nyttjande av nya skärmas effektivitet, skiftade mot energiförbrukning istället.

I de fallen blir konsumenternas PPI-hets ett problem, eftersom PPI är det främsta sättet för tillverkarna att ta betalt; då ser oxå produkterna ut som de gör. Hade konsumenten varit lite mer flexibel i sitt tänk så hade oxå produkterna varit mer flexibla.

Detta har natruligtivs inget med det "hatar framsteg inom högupplösta skärmar" trams diskussionen inleddes med. Men vad gör man inte för att få trolla lite, right?

Permalänk
Medlem
Skrivet av pålis:

Principen för laptops och mobiler är ju dock fortfarande i grunden densamma. Dessutom, i artikeln du länkade jämförs S5 och S5 LTEA där den tidigare i princip är en low-res modell av den senare och det framgår att den har lägre energiförbrukning än high-res versionen: "Due to inconsistencies in SoCs, DDICs and general component efficiency, each device starts at a different power value at minimum brightness. For example the Galaxy S5 is able to post by far the best value in this metric as it will consume down to 258mW while idling at minimum brightness. The Galaxy S5 LTEA and Galaxy S6 will use a tad more at around 360mW each. This is likely due to the fact because of the heightened resolution of their 1440p screens compared to the 1080p screen on the Galaxy S5."

Det finns en punkt där nyttan av högre PPI stannar av. Var den punkten ligger är såklart upp till debatt, kan förstå att den ligger högre för dig som sitter med tlfn 5cm från ansiktet. Många jag känner har konstant en laddare med sig och laddar telefonen i barer och på pendeltåg. Kan tänka mig att dom hade föredragit ett par timmar mer batteri med 3-400 PPI istället för 600 PPI men vill man ha en toppmodell får man ofta stå ut med onödigt hög PPI. Som andra redan pekat ut drivs inte alltid tekniken efter användares efterfrågan. Det finns ett problem för jag misstänker att en stor användarskara inte får sina behov tillgodosedda, exempelvis i form av små mobilmodeller med bra specs, modeller med dagslånga batteritider etc. och ditt snack om att andras behov bara är uttryck för teknologisk bakåtsträvan är otroligt nonchalant.

Jag har redan påpekat att det logiskt finns en gräns, och jag tror själv att den kanske ligger mellan 4-8K på 5", men det återstår att se. Utefter det så blir det ju meningslöst att utveckla upplösningen vidare såvida inte en ny, hittils okännd tillämpning kommer på tal.

Sen är det lite märkligt att klimatet här på Swec vanligtvis brukar vara neoliberalt i still med "företagen får göra vad de vill för att skaffa sig vinst och kunden skall köpa och hålla käften", men när det gäller mobilskärmar tycker man tydligen att utvecklingen ska stanna av för att man personligen inte ser behovet. Jag tycker det är hyckleri. Skall man hylla företagens långtgående åtgärder för att skaffa sig extra vinstmarginal till nackdel för konsumenten borde man åtminstonne vara konsekvent i sin ståndpunkt.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Och om nu batteritiden blir lidande, vilket jag fortfarande inte sett bevis på, och folk efterfrågar längre batteritid snarare än högre ppi så hade tillverkarna valt den inriktningen istället, men nu ser inte verkligheten ut så.

Du menar som Sony valt att göra?

Som för övrigt också är enda tillverkaren med en 4K display på en lur, men som trots det kör den i 1080p upplösningen vid normalt användande... jag undrar varför... :3

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triffid:

Du menar som Sony valt att göra?

Som för övrigt också är enda tillverkaren med en 4K display på en lur, men som trots det kör den i 1080p upplösningen vid normalt användande... jag undrar varför... :3

Fast grejen med de lågupplösta lurarna var väl just priset? Klart att en sämre display är billigare att trycka dit och riktar man sig till prismedvetna kunder så är det ju liksom ett måste att ha billigare komponenter i telefonen.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Fast grejen med de lågupplösta lurarna var väl just priset? Klart att en sämre display är billigare att trycka dit och riktar man sig till prismedvetna kunder så är det ju liksom ett måste att ha billigare komponenter i telefonen.

Hur fick du nu 4k till låguplöst? Du borde nog ge dig; lägre upplösning -> mindre strömförbrukning helt enkelt och om du missat det så är just Sonys batteritid ett av deras stora försäljningsargument som dom gillar att använda.

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triffid:

Hur fick du nu 4k till låguplöst? Du borde nog ge dig; lägre upplösning -> mindre strömförbrukning helt enkelt och om du missat det så är just Sonys batteritid ett av deras stora försäljningsargument som dom gillar att använda.

Jag trodde du menade de som är i artikeln. De är ju billiga, eller i alla fall relativt, och har lågupplösta displayer.

Att ha 4K som växlar ner till lägre upplösning kan väl vars en idé men då måste det nästan vara "pixel perfect" annars blir det ju suddigt och jävligt. Men i så fall är det bättre om det är valbart så att de som vill ha 4K hela tiden också kan få det.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Entusiast

Att det saknas en compact variant tycker jag är lite trist, blev väldigt taggad när jag såg nyheten men inget där var intressant som en Z3c ägare. 720p funkar alldeles utmärkt men det behöver vara en mindre skärm för att det ska vara av intresse.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Jag har redan påpekat att det logiskt finns en gräns, och jag tror själv att den kanske ligger mellan 4-8K på 5", men det återstår att se. Utefter det så blir det ju meningslöst att utveckla upplösningen vidare såvida inte en ny, hittils okännd tillämpning kommer på tal.

Sen är det lite märkligt att klimatet här på Swec vanligtvis brukar vara neoliberalt i still med "företagen får göra vad de vill för att skaffa sig vinst och kunden skall köpa och hålla käften", men när det gäller mobilskärmar tycker man tydligen att utvecklingen ska stanna av för att man personligen inte ser behovet. Jag tycker det är hyckleri. Skall man hylla företagens långtgående åtgärder för att skaffa sig extra vinstmarginal till nackdel för konsumenten borde man åtminstonne vara konsekvent i sin ståndpunkt.

Jag är inte en aggregeringsbot för SweClockers samlade åsikter så din recension av SC:s påstådda neoliberalism får stå för dig. Återigen kallar du alla kritiker av PPI-kriget bakåtsträvare. Kan du förstå att vissa personer prioriterar exempelvis batteritid över, en för dom, osynligt högre PPI? Det är ett problem att mobilmarknaden har stagnerat och inte ger många ett alternativ som dom hade föredragit.

Skrivet av Firkraag:

Att det saknas en compact variant tycker jag är lite trist, blev väldigt taggad när jag såg nyheten men inget där var intressant som en Z3c ägare. 720p funkar alldeles utmärkt men det behöver vara en mindre skärm för att det ska vara av intresse.

Compact-modellerna brukar komma varannan generation och med tanke på att X-serien ska replacea Z-serien så lär en Compact-version komma om ca 6 månader, med tanke på Sonys tidigare produktcykler. Sitter du på en Z3a kan du ju uppgradera till en Z5C ist

Permalänk
Entusiast
Skrivet av pålis:

Compact-modellerna brukar komma varannan generation och med tanke på att X-serien ska replacea Z-serien så lär en Compact-version komma om ca 6 månader, med tanke på Sonys tidigare produktcykler. Sitter du på en Z3a kan du ju uppgradera till en Z5C ist

Z5c känns inte så spännande, om 6 månader ifall det finns en till X serien så får jag återkomma!

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

Z5c känns inte så spännande, om 6 månader ifall det finns en till X serien så får jag återkomma!

Jag har en Z5c som jag fick efter att min Z3cs hörlursuttag pajade tre gånger. Skillnaden för mig mellan dem är närmast omärkbar, förutom att Z5c är fulare med plastigare utseende. Speciellt på baksidan, som ser rätt tråkig ut nu när det inte bara är rent glas. tyvärr håller baksidan inte bättre för det, utan min baksida gick sönder av ett litet fall.

Den enda skillnaden jag märker som inte är utseendemässig är att Z5c har en mycket bättre kamera på framsidan, vilket inte är så svårt att få till då den på Z3c var brutalt dålig. Jag använder den dock sällan, så allt som oftast märker jag ingen skillnad.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Entusiast

@Marinlik:
Sjysst info, ja det blir definitivt att vänta. Tråkigt att den gick sönder så lätt..

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II