Sony håller Playstation VR-evenemang i mars

Permalänk
Melding Plague

Sony håller Playstation VR-evenemang i mars

Den japanska speljätten Sony kommer hålla ett Playstation VR-event i samband med GDC 2016, kort innan de första konsumentenheterna av Oculus Rift hittar ut.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Gissningsvis kommer den prissättas betydligt lägre än övriga headset samt ingå i någon sorts bundle, men den kommer ju aldrig ge samma värde som motsvarigheterna till PC.

Visa signatur

Rigg: Intel Core i7-8700K @ 3,7 GHz, 32GB RAM (3200 MHz), ASUS TUF RTX 3080, Corsair TX850M
Tillbehör: Iiyama ProLite X4372UHSU (43", 4K), Razer Naga Hex MOBA, Func KB-460 (Cherry MX Red)
NAS: Synology Diskstation 413j + 4 * 3TB WD RED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thursday:

Gissningsvis kommer den prissättas betydligt lägre än övriga headset samt ingå i någon sorts bundle, men den kommer ju aldrig ge samma värde som motsvarigheterna till PC.

Fram tills någon listar ut hur man kopplar den till en dator... Typ som med Kinect.
Men visst, hårdvaran, och framförallt upplösningen, är lägre än för Occulus och HTC's varianter.
Dock tror jag det är något jag kan tänkas leva med generation ett. Jag tror att utvecklingen, om VR slår, kommer gå snabbt, och då kommer alla tre vara hopplöst omoderna inom något enstaka år. I det läget tycker jag det är bättre att ha kastat in en mindre summa pengar omgång ett.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jaqob:

Fram tills någon listar ut hur man kopplar den till en dator... Typ som med Kinect.
Men visst, hårdvaran, och framförallt upplösningen, är lägre än för Occulus och HTC's varianter.
Dock tror jag det är något jag kan tänkas leva med generation ett. Jag tror att utvecklingen, om VR slår, kommer gå snabbt, och då kommer alla tre vara hopplöst omoderna inom något enstaka år. I det läget tycker jag det är bättre att ha kastat in en mindre summa pengar omgång ett.

Ja, det är naturligtvis fullt tänkbart, tekniken och hårdvaran lär ju vara snarlik på många sätt.

VR lär slå, det vågar jag påstå, och utvecklingen kommer säkerligen gå i en rasande takt. Förhoppningsvis blir andrahandsvärdet på headset OK, oavsett så har jag fler i familjen, så jag kommer inte göra mig av med gamla headset när det kommer nya. Ungarna behöver ju också få uppleva det.

Visa signatur

Rigg: Intel Core i7-8700K @ 3,7 GHz, 32GB RAM (3200 MHz), ASUS TUF RTX 3080, Corsair TX850M
Tillbehör: Iiyama ProLite X4372UHSU (43", 4K), Razer Naga Hex MOBA, Func KB-460 (Cherry MX Red)
NAS: Synology Diskstation 413j + 4 * 3TB WD RED

Permalänk
Medlem

Ska bli spännande att se vad den erbjuder, eller samtliga VR-varianter för den delen.

Inte att förglömma Star VR heller(http://www.starvr.com/), som Starbreeze har fått med sig Tobii på resan.

Permalänk
Medlem

$399.99 gissar jag på! Sedan en med bundlad kamera och allt för $499.

Visa signatur

12900K | 32GB 6000 DDR5 | 3090 FE | PG259QN | Z790 Gaming X AX | SF750 | O11 Mini

Permalänk
Medlem

Gissar på: $399 för headset+camera+2 move controllers

Eventuellt kombinerat med: $349 för enbart headset
Och senare, till hösten eller nästa år: $599 för PS4+headset+camera+2 move controllers

Ska sägas i förbyggande syfte: Nej, den till headsetet tillhörande Processing Unit-boxen är inget extra grafikkort. Fatta.

Permalänk
Medlem

Alltså kan jag köra typ pokerstars med vr och få det att se ut som ett riktigt pokerbord

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata