Inet borde införa smartare val för leveranssätt :)

Permalänk
Medlem

Inet borde införa smartare val för leveranssätt :)

Är de jätte småa grejer så väljer Inet Varubrev 1:a klass 1 dags leverans och till lådan de är bra.

Resten av alla packet är alltid standard MyPack valen de gör, hade ju hoppas att packet som väger under 2 KG att de väljer istället REK leveranser de är ju också spårbara och är 1 dags leverans över hela landet.

Istället så väljer de MyPack som kan vara 2 dagars leverans till vissa ställen i Sverige.

Som ett grafikkort skulle de kunna gå som REK och minska leveranstiden med 1 dag.

Eller åtminstone låta kunden välja hur de ska leverans.

Har skickad en del REK och postpaket själv genom tiden och jag tycker och ser inte direkt märkvärdigt kostnad skillnader på detta, kan dock vara att de har endast avtal med Varubrev och MyPack, men i sådan fall bör de inkludera REK är ju ett bra komplement som är lite större än varubrev men mindre än ett paket som kan väga upp till 20 KG, medans REK får max väga 1-2000g alltså 1g till 2 KG.

I övrigt är de ganska bra

Permalänk
Medlem
Skrivet av UMJ:

Är de jätte småa grejer så väljer Inet Varubrev 1:a klass 1 dags leverans och till lådan de är bra.

Resten av alla packet är alltid standard MyPack valen de gör, hade ju hoppas att packet som väger under 2 KG att de väljer istället REK leveranser de är ju också spårbara och är 1 dags leverans över hela landet.

Istället så väljer de MyPack som kan vara 2 dagars leverans till vissa ställen i Sverige.

Som ett grafikkort skulle de kunna gå som REK och minska leveranstiden med 1 dag.

Eller åtminstone låta kunden välja hur de ska leverans.

Har skickad en del REK och postpaket själv genom tiden och jag tycker och ser inte direkt märkvärdigt kostnad skillnader på detta, kan dock vara att de har endast avtal med Varubrev och MyPack, men i sådan fall bör de inkludera REK är ju ett bra komplement som är lite större än varubrev men mindre än ett paket som kan väga upp till 20 KG, medans REK får max väga 1-2000g alltså 1g till 2 KG.

I övrigt är de ganska bra

fattade inte hälften av vad du skrev men hur gör dom om man beställer alla dator delar man behöver för att bygga + skärm o tillbehör? skickas dom olika snabbt då också eller kommer allting samtidigt?

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Avstängd

Paket från Inet kommer alltid dagen efter. Känns mer som att posten fuckat upp det med just ditt paket, eller vad som helst som inte har med vilket leveranssätt det sänds med..

Permalänk
Medlem
Skrivet av cider123:

Paket från Inet kommer alltid dagen efter. Känns mer som att posten fuckat upp det med just ditt paket, eller vad som helst som inte har med vilket leveranssätt det sänds med..

Av erfarenhet kan jag hålla med, alla paket jag nånsin beställt verkar komma dagen efter. Har dom möjligtvis egna postisar?

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem

Inet är snabba som blixten ju! Får alltid grejerna dagen efter (skärm, chassin, smågrejer osv)

Visa signatur

| Lian-Li O11 Dynamic XL | AMD Ryzen 9 5900X | EVGA GeForce RTX 3080 Ti 12GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Crosshair VIII DARK HERO | 32GB G.Skill TridentZ Neo 3600MHz CL16-16-16-36 | be quiet! Dark Power Pro 12 1200W | 32" Acer Predator XB323UGX QHD IPS 270 Hz | 27" Acer Predator XB271HU IPS 165 Hz |

Permalänk
Medlem
Skrivet av cider123:

Paket från Inet kommer alltid dagen efter. Känns mer som att posten fuckat upp det med just ditt paket, eller vad som helst som inte har med vilket leveranssätt det sänds med..

Har mer att göra med att TS bor i norrland än att posten "fuckat upp" något, tar alltid 2 dygn upp hit när det skickas med MyPack.

Permalänk

Tror TS bor norrut och när jag prata med en firma (inte Inet) som levererade genom DHL, så var det alltid en extra dags leverans norröver, medans i söder oftast 1 dag.

Så tror det beror på att det är större avstånd norrut mellan poststationerna och att även lastbilschaufförer inte kan köra hur långt som helst.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Jag bor dock längre norr än TS mitt emellan Umeå och Skellefteå för att vara mer exakt och alla paket från inte har kommit dagen efter vare sig det är mypack eller rakt ner i lådan.. Beställer man för sent på dagen så är det ju klart att det tar "2" dagar dock.

Permalänk
Medlem

Jag kommer ursprungligen från Umeå, men sedan par år tillbaka flyttad till Härnösand.

Rek, och Varubrev 1 dag hit, MyPack, alltså vanliga paket 2 dagar de alltid håller 1 dag i Sundsvall även om paketet så kom in i Sundsvall 06:40 på morgonen och de är bara dryga 3 mil till Sundsvall från Härnösand så håller Sundsvall paketet även om de har gott om tid få ut de innan 18.00.

Och besöker man farsan i Nordmaling som bor där så håller de 1 dag i Umeå istället.

Bor du norr om postnummerområde 82 är leveranstiden har 2 dagars leverans med MyPack.

Därför tycker jag Inet borde ta införa REK om paketet väger under 2 KG, vilket gör att ovansett var i landet man bor är man garanterad 1 dags leverans, och de är en hel del små grejer man kan köpa på internet och inom PC världen som väger under 2 kg.

Visserligen beställer man bildskärmar och tyngre grejer så finns ju inte mycket och göra åt saken, men man borde ta flytta mer söder ut.

Skulle ha gjort de för länge sedan om man inte älska åka snowborad har par vänner som bor långt söder ut när Norrland har typ -5 grader så har de fortfarande +13, blir för lite Snowboard åkning på vintern om man bor i Södern, de vita guldet skulle nog eftersaknas

För jag tvivlar att PTS säljer mig ett postnummer 1 man kontaktar ju PTS för begära byte av postnummer, vore dock awsome om de accepterade byte på min adress till postnummer 1 då kommer paketen snabbt

Permalänk
Medlem

Äh, 2 dagar, jag hade 1½månad på mitt senaste köp Folk är så otåliga ^^

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Inte bruka ta 2 dagar för mig småsaker som kommer via vanliga posten och större paket
är nog för jag bor intill Hudiksvall en bit att skicka.. från andra data butiker bruka de ta 3 till 4 dagar
Så nog är Inet snabba av sig

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av UMJ:

Jag kommer ursprungligen från Umeå, men sedan par år tillbaka flyttad till Härnösand.

Rek, och Varubrev 1 dag hit, MyPack, alltså vanliga paket 2 dagar de alltid håller 1 dag i Sundsvall även om paketet så kom in i Sundsvall 06:40 på morgonen och de är bara dryga 3 mil till Sundsvall från Härnösand så håller Sundsvall paketet även om de har gott om tid få ut de innan 18.00.

Och besöker man farsan i Nordmaling som bor där så håller de 1 dag i Umeå istället.

Bor du norr om postnummerområde 82 är leveranstiden har 2 dagars leverans med MyPack.

Därför tycker jag Inet borde ta införa REK om paketet väger under 2 KG, vilket gör att ovansett var i landet man bor är man garanterad 1 dags leverans, och de är en hel del små grejer man kan köpa på internet och inom PC världen som väger under 2 kg.

Visserligen beställer man bildskärmar och tyngre grejer så finns ju inte mycket och göra åt saken, men man borde ta flytta mer söder ut.

Skulle ha gjort de för länge sedan om man inte älska åka snowborad har par vänner som bor långt söder ut när Norrland har typ -5 grader så har de fortfarande +13, blir för lite Snowboard åkning på vintern om man bor i Södern, de vita guldet skulle nog eftersaknas

För jag tvivlar att PTS säljer mig ett postnummer 1 man kontaktar ju PTS för begära byte av postnummer, vore dock awsome om de accepterade byte på min adress till postnummer 1 då kommer paketen snabbt

Hyffast enkelt att förklara varför det tar en dag extra i ditt fall. Paketet kommer 06:40 till Sundsvall troligen Ånge? om de inte ändrat på något. Normalt är dock alla paket som ska ut den dagen redan sorterade innan 06~ vilket gör att ditt paket inte hinner sorteras för att gå ut samma dag. Det kanske suger men posten garanterar inte 1-dag om det inte är specifika leveranser som express eller rek. Alltid nattpersonalen som gör sorteringen av paketen som ska ut under dagen så därför görs ingen sortering under dagen. Detta då personalen som jobbar dag och kväll har till uppgift att sortera paket etc. som ska ut i andra delar av landet. Detta är ju den vanligaste anledningen till att det ser ut som det gör.

Permalänk
Medlem

Ånge är ju raderad, förr i tiden så var Ånge aktuellt för mig nu mera är de Sundsvall som har hand om terminalen.

De är endast MyPack de håller, REK som kommer in även 13.00 till Sundsvall är och hämta ut i Härnösand innan 18.00 samma dag, men MyPack tjänsten spelar ingen roll när den kommer in så håller Sundsvall den 1 dygn. Förutom om de är Express paket då skickas de ut från Sundsvall samma dag också.