Oneplus 3 lanseras till sommaren

Permalänk
Melding Plague

Oneplus 3 lanseras till sommaren

Närmare sex månader har förflutit sedan Oneplus lanserade Oneplus 2. Nu gör medgrundaren Carl Pei gällande att en tredje generations "flaggskeppsdödare" är att vänta till sommaren.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

och jag som tyckte att apple släpper sina telefoner för ofta...

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem

Min oneplus 1 räcker och blir över fortfarande. Jag är väldigt nöjd med den.

Visa signatur

Ryzen 5 5600 <> Asus B550 I <> Corsair LED 2*8GB 3200Mhz <> GeForce 2070 Super <> Acer X34A <> Ducky Shine 4 brown <> Zowie ec2-a <>

Permalänk
Medlem

Har oneplus 1 också, är nöjd med den, men kanske blir en ny åt frugan då hon har lite problem med sin...

***bort/moderator***

§1 /screamin-daemon, moderator
Permalänk
Medlem

Jag har en 1+2 och är extremt nöjd med den, sjukt prisvärd telefon om man jämför med de flesta övriga tillverkare.

Det ska bli kul att se vad 1+3 får för prestanda och finesser!

Visa signatur

ASUS Sabertooth Z87, Intel Core i7-4770K, Corsair Vengeance LP DDR3 2x8GB, EVGA GeForce GTX 980, Samsung 850 evo 500gb ssd, Fractal Design Define R4, Corsair HX 1000W, Dell u3011 30" 2560x1600, fråga gärna om du undrar om något i min profil, hjälper gärna till om jag kan...
Hjultomtenz i BF4

Permalänk
Medlem

har både 1'an och 2'an. Enormt besviken på 2'an då den fryser kontakt, hemknappen reagerar inte ibland och den sporadisk startar om sig själv. finns flera trådar om detta på OnePlus hemsida om detta.

Komma köpa 3'an som kommer avgöra om det blir fler köp från Oneplus eller inte.

Visa signatur

Dator 1: i7 5960X | ASUS X99-E WS | EVGA Titan X + MSI Titan X SLI | 3x Qnix 2710| 1.2TB PCI-E SSD+120gb SSD | 64gb RAM | Seasonic X-1250
Dator 2: i5 4670k | 1x 780 | 256gb SSD | 16gb RAM | BeQuiet L8 650w
Laptop: Asus G551jm | GTX 860m | i7 4710HQ | 8gb RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tommty:

har både 1'an och 2'an. Enormt besviken på 2'an då den fryser kontakt, hemknappen reagerar inte ibland och den sporadisk startar om sig själv. finns flera trådar om detta på OnePlus hemsida om detta.

Komma köpa 3'an som kommer avgöra om det blir fler köp från Oneplus eller inte.

Intressant att du blivit ganska hårt bränd med 2:an, men ändå är villig att fortsätta. Då måste 1:an varit riktigt bra (?).

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem

Sjukt nöjd med min 1+1, även om den börjat frysa lite ibland. Kanske dags för en reset.
Kanske dags för en 1+3?

Visa signatur

neque dapibus ac.

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av Tommty:

har både 1'an och 2'an. Enormt besviken på 2'an då den fryser kontakt, hemknappen reagerar inte ibland och den sporadisk startar om sig själv. finns flera trådar om detta på OnePlus hemsida om detta.

Komma köpa 3'an som kommer avgöra om det blir fler köp från Oneplus eller inte.

Utnyttja din garanti? , måndagsexemplar finns överallt.

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem

Bara jag som alltid undrar vad Oneplus har med AMD att göra när jag ser "Never Settle" i deras marknadsföring?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

@kelthar:

1'an är riktigt bra. 2'an fungerar ypperligt om man startar om den var tredje dag.
Skall någon dag prova och flasha den till CM12/13 och se om det hjälper då det verkar tyda på att felet ligger i Oneplus egna mjukvara.

Så 3'an får avgöra om jag är "verkligen" är besviken eller inte

EDIT: @andra94, visst kan man det. Men tvivlar starkt på att en utbytesenhet kommer hjälpa och supporten är från vad jag läst ingen höjdare då den skall skickas till England för undersökning, vissa har fått en utbytesenhet. Andra har nekats och fått betala frakten dit och tillbaka så jag skall flasha om den först och se om det hjälper.

Visa signatur

Dator 1: i7 5960X | ASUS X99-E WS | EVGA Titan X + MSI Titan X SLI | 3x Qnix 2710| 1.2TB PCI-E SSD+120gb SSD | 64gb RAM | Seasonic X-1250
Dator 2: i5 4670k | 1x 780 | 256gb SSD | 16gb RAM | BeQuiet L8 650w
Laptop: Asus G551jm | GTX 860m | i7 4710HQ | 8gb RAM

Permalänk
Medlem

Tredje gången gillt kanske? NFC tack..!!

Visa signatur

SNÄLLA CITERA MIG OM NI VILL ATT JAG SKA HITTA TILLBAKS TILL TRÅDEN

Permalänk

Hade gärna köpt, men det är Oppo som står bakom. Så nejtack!

Visa signatur

//Wopido

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av Tommty:

@kelthar:

1'an är riktigt bra. 2'an fungerar ypperligt om man startar om den var tredje dag.
Skall någon dag prova och flasha den till CM12/13 och se om det hjälper då det verkar tyda på att felet ligger i Oneplus egna mjukvara.

Så 3'an får avgöra om jag är "verkligen" är besviken eller inte

EDIT: @andra94, visst kan man det. Men tvivlar starkt på att en utbytesenhet kommer hjälpa och supporten är från vad jag läst ingen höjdare då den skall skickas till England för undersökning, vissa har fått en utbytesenhet. Andra har nekats och fått betala frakten dit och tillbaka så jag skall flasha om den först och se om det hjälper.

Se bara till att det inte är mjukvaru fel. De som skickat in sina och fått tillbaka hade ett mjukvaruproblem OMG telefonen laggar skickar tillbaka ja du vet som alla gör? Finns enormt många som skickar in sina telefoner får tillbaka en räkning på 1000kr , vi gjorde en systemåterställning telefonen funkar som vanligt. Garantin gäller mer om telefonen bara startar om sig, knappar inte funkar, touchskärmen slutar funka osv.

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christley:

och jag som tyckte att apple släpper sina telefoner för ofta...

Du menar det som i princip alla gör? Oneplus skulle knappast vara en "flaggskeppsdödare" speciellt länge om man bara släppte en vartannat år eller så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Du menar det som i princip alla gör? Oneplus skulle knappast vara en "flaggskeppsdödare" speciellt länge om man bara släppte en vartannat år eller så.

vartannat? apple släpper 1 om året. samma med samsung galaxy.
oneplus släpper nu sin andra flaggskeppsdödare på 8 månader varav majoriteten av dom som fick opt fick den efter 2-3 månader efter release, alltså 6 månader

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christley:

vartannat? apple släpper 1 om året. samma med samsung galaxy.
oneplus släpper nu sin andra flaggskeppsdödare på 8 månader varav majoriteten av dom som fick opt fick den efter 2-3 månader efter release, alltså 6 månader

Det står att Oneplus 3 lanseras till sommaren, alltså inte idag, våren har knappt börjat. Så hur blir det 6 månader?

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainbowUnicorn2014:

Hade gärna köpt, men det är Oppo som står bakom. Så nejtack!

Vad snackar du om?

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christley:

vartannat? apple släpper 1 om året. samma med samsung galaxy.
oneplus släpper nu sin andra flaggskeppsdödare på 8 månader varav majoriteten av dom som fick opt fick den efter 2-3 månader efter release, alltså 6 månader

Han menar ju om OnePlus hade släppt 1 mobil vartannat år hade dem inte kunnat vara "flaggskeppsdödare" då alla andra släpper minst 1 flagskepp om året.

Tror mer att oneplus justerar när det kommer släppa sina mobiler. Så troligtvis kommer dem släppa 1 mobil om året och runt sommaren när dem andra stora aktörerna (förutom Apple) redan släppt sina flaggskepp.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Det står att Oneplus 3 lanseras till sommaren, alltså inte idag, våren har knappt börjat. Så hur blir det 6 månader?

till sommaren, troligen maj. opt släpptes officiellt 11 augusti. men bara några få hade telefonen tills oktober/november.
november till maj är 6 månader. jag räknar inte ett releasedatum som gör att knappt någon har den som ett releasedatum.

Skrivet av MrMadMax:

Han menar ju om OnePlus hade släppt 1 mobil vartannat år hade dem inte kunnat vara "flaggskeppsdödare" då alla andra släpper minst 1 flagskepp om året.

Tror mer att oneplus justerar när det kommer släppa sina mobiler. Så troligtvis kommer dem släppa 1 mobil om året och runt sommaren när dem andra stora aktörerna (förutom Apple) redan släppt sina flaggskepp.

har inte sagt att dom skulle släppa vartannat år, varken i posten du tänker på eller min orginalpost. så vet inte varför det skulle vara relevant

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem

@IRONBERG:

Antar att du kör rootad med en inofficiell rom?, deras egna operativsystem oxygen är rätt uselt vad jag förstått.

Permalänk
Medlem
Skrivet av devhdc:

Tredje gången gillt kanske? NFC tack..!!

NFC hade ju OnePlus One, så första gången gillt.
Sen att dom tog bort det på dom efterkommande telefonerna var ju ett mysterium.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christley:

till sommaren, troligen maj. opt släpptes officiellt 11 augusti. men bara några få hade telefonen tills oktober/november.
november till maj är 6 månader. jag räknar inte ett releasedatum som gör att knappt någon har den som ett releasedatum.

har inte sagt att dom skulle släppa vartannat år, varken i posten du tänker på eller min orginalpost. så vet inte varför det skulle vara relevant

VA?!
Blir bara förvirrad av det du skriver. Men försöker en gång till.

Du skrev att du tyckte apple släppte telefoner för ofta (vilket dem gör 1 gång om året)
Varpå Friterad skrev att OnePlus inte hade kunnat vara en "flaggskeppsdödare" om dem släppt 1 telefon vart annat år. (när alla andra tillverkare släpper minst ett flaggskepp om året.
Sen skrev du "vartannat? apple släpper 1 om året. samma med samsung galaxy."
Varpå jag trodde du hade missuppfattat vad han menat. Men äsch jag orkar inte mer. Var nog bara lite tolknings fel.

Man får ju ändå räkna releasedatum som när den släpps oavsett tillgång. Alla har ju inte samma möjlighet som Apple och Samsung tex som också kan vara svårt att få tag på direkt efter release. Även om OnePlus upplevs som ett "stort" märke om man kollar Sweclockers så är det ju inte jätte stort i Sverige i sig. Känner bara 2st som har Oneplus om man bortser från Sweclockers så att säga. En fick sin snabbt efter release och den andre väntade länge.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av MrMadMax:

VA?!
Blir bara förvirrad av det du skriver. Men försöker en gång till.

Du skrev att du tyckte apple släppte telefoner för ofta (vilket dem gör 1 gång om året)
Varpå Friterad skrev att OnePlus inte hade kunnat vara en "flaggskeppsdödare" om dem släppt 1 telefon vart annat år. (när alla andra tillverkare släpper minst ett flaggskepp om året.
Sen skrev du "vartannat? apple släpper 1 om året. samma med samsung galaxy."
Varpå jag trodde du hade missuppfattat vad han menat. Men äsch jag orkar inte mer. Var nog bara lite tolknings fel.

Man får ju ändå räkna releasedatum som när den släpps oavsett tillgång. Alla har ju inte samma möjlighet som Apple och Samsung tex som också kan vara svårt att få tag på direkt efter release. Även om OnePlus upplevs som ett "stort" märke om man kollar Sweclockers så är det ju inte jätte stort i Sverige i sig. Känner bara 2st som har Oneplus om man bortser från Sweclockers så att säga. En fick sin snabbt efter release och den andre väntade länge.

ja, jag tycker det är ofta att apple och samsung släpper en telefon varje år ganska på pricken. det gör inte oneplus, nu är det 8-9 månader mellan deras flaggskepp, om den släpps i maj.

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem

Har haft OnePlus One sen den kom ut, det enda som är negativt med den är att den inte har stöd för 4G på landsbygden, den saknar alltså band 20, 800mhz som används vid 4G på längre sträcka.

Permalänk
Avstängd

Vad tror ni denna kommer kosta? Jag tror vi kommer få se ett pris på 4000 kr vid lansering. Det som är så synd med Oneplus just nu är att de inte längre samarbetar med Cyanogen. Cyanogen var den största anledningen till att jag skaffade Oneplus One.

Visa signatur

Asus Rampage VI Formula, Intel i7 4770k 3,5 ghz, EvGA Geforce GTX 980 Ti, OCZ Vertex4 512 gb, Corsair Vengeance 1600 mhz 8 gb.

Permalänk
Medlem

Det skulle vara intressant att se om de fortsatte i samma designspår som ett och två eller mer som på X.
X är verkligen en underbar och vacker mobiltelefon, och där jag skriver det här ifrån.

Skrivet av ShaZam92:

Det som är så synd med Oneplus just nu är att de inte längre samarbetar med Cyanogen. Cyanogen var den största anledningen till att jag skaffade Oneplus One.

Verkligen? Att de lämnade samarbetet var en av anledningarna till att jag gav dem en chans med X. Oxygen fungerar bra. Jag har inte haft några positiva erfarenheter av CM hittills.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Sitter med en OnePLus2 nu och tror inte jag kommer att köpa någon mer telefon av dem. Inte något vidare imponerad, kom från en Z2:A - och tycker inte att Onpleus2:an är bättre på något. Snarare så har den sjukt mycket problem i mjukvaran fortfarande, blir seg som sjutton, hänger sig och man behöver tving omstart på den ibland. Behöver starta om den för att bli av med segheten tämligen ofta.

Det är för priset en helt OK telefon - men någon flagship killer är det verkligen inte.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tigerhamster:

Verkligen? Att de lämnade samarbetet var en av anledningarna till att jag gav dem en chans med X. Oxygen fungerar bra. Jag har inte haft några positiva erfarenheter av CM hittills.

Skickades från m.sweclockers.com

Intressant. Det jag har hört och läst är att folk klagar väldigt mycket på Oxygen. Min brorsa har Oneplus Two och han gillar inte Oxygen alls och har därför fixat Cyanogenmod istället. Jag testade Oxygen på min Oneplus One men gick snabbt tillbaka då jag saknade många bra funktioner som Cyanogen hade.

Visa signatur

Asus Rampage VI Formula, Intel i7 4770k 3,5 ghz, EvGA Geforce GTX 980 Ti, OCZ Vertex4 512 gb, Corsair Vengeance 1600 mhz 8 gb.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Christley:

vartannat? apple släpper 1 om året. samma med samsung galaxy.
oneplus släpper nu sin andra flaggskeppsdödare på 8 månader varav majoriteten av dom som fick opt fick den efter 2-3 månader efter release, alltså 6 månader

Bara för att dom släpper en ny modell så blir ju inte dom äldre dåliga, själv har jag en gammal 1+1 och är sjukt nöjd med den. Det blir ingen uppgradering än på ett tag för mig.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG