Ubuntu-Gnome 15.10 lite problem med fglrx

Permalänk
Medlem

Ubuntu-Gnome 15.10 lite problem med fglrx

Har försökt få in fglrx på mitt Ubuntu med Gnome shell 3.18 jag har tagit ner senaste Crimson drivrutinen från Amd byggt paketen för x64 med den grafiska installtionsprogramet installerat .deb filerna manuellt kör aticonfig --initial. Men efter omstart är det svart skärm och låsning.
Har provat detta på följande kärnor 4.0, 4.1, 4.2, 4.3 och 4.4 samma skit på alla.
Testade den "vanliga" Ubuntu 15.10 gjorde samma procedur där ,med kärna 4.2 det fungerade men 2D prestandan var inget vidare steam funkade skapligt.
Har jag missat nått här?
Kan tillägga att den öppna drivrutinen fungerar mycket bra i gnome-shell kan spela 4k filmer i youtube utan problem allt flyter som vatten men mig veterligen kan jag inte använda den ihop med Steam?
Grafikkort :radeon R7 360

Visa signatur

- Det var inte bättre förr, det var bara roligare.

Permalänk
Medlem

Normalt brukar Ubuntu hantera ytterligare drivrutiner bäst. Har du kollat under systemverktyg, inställningar, ytterligare drivrutiner om Ubuntu föreslår några drivrutiner?
Att tanka ner från AMD:s hemsida blir ofta fel och kräver mer kunskap än att använde de som Ubuntu rekommenderar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoWin:

Normalt brukar Ubuntu hantera ytterligare drivrutiner bäst. Har du kollat under systemverktyg, inställningar, ytterligare drivrutiner om Ubuntu föreslår några drivrutiner?
Att tanka ner från AMD:s hemsida blir ofta fel och kräver mer kunskap än att använde de som Ubuntu rekommenderar.

Jag har provat med dom ochså men det fungerar inte heller, kommer inte in i X. Har aldrig haft detta problemet med tidigare måste vara nått unikt med 15.10

Visa signatur

- Det var inte bättre förr, det var bara roligare.

Permalänk
Medlem

Hittade en lösning: Tog fram Windows 10 usb minnet.

Visa signatur

- Det var inte bättre förr, det var bara roligare.