Helgsnack: Mobile World Congress

Permalänk
Melding Plague

Helgsnack: Mobile World Congress

En av årets största mobilhändelser är MWC i Barcelona, där gott om nyheter för det kommande året visas upp. Frågan är vad som sätter trenderna för 2016.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jag kan börja diskussionen med att jag har beställt en Samsung S7 Edge som skickas den 8e mars. Den kommer skickas ihop med Gear VR. Jag är sjukt taggad!

Permalänk

Har inte följt själva MWC så noga, men hade hoppas på bra mobil skulle släppas med 820.

Men skulle inte ens hoppas, i år verkar metall vara nya trenden. Var sugen på en refresh på en G4, men hoppades på för mycket tydligen.

Samsung sen S6 har jag inte hoppas på något som höjer ögonbrynen. Inte lyckades dom locka mig med ett köp av S7, speciellt med Exynos (flydde direkt från artikeln när jag läste det första gången ). Även nya S7 har problem med vist lagg (verkar enligt swedroid vara samma fel som S6), så custom verkar ju vara ett måste med samsung fortfarande och det funkar inte så bra med Exynos.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Som gammal gubbe har jag insett att dagens mobiler har ett överflöd av prestanda mot vad jag egentligen behöver. Men som gammal gubbe blir min syn sämre för varje år som går, därför har jag förbeställt en S7 som enligt en artikel i veckan skall ha mobilvärldens bästa skärm. Det fick avgöra saken.

Har för närvarande en två år gammal nexusfemma, ganska trött på att peta in pinkoden varje gång den skall användas så fingeravtrycksläsare blir säkert ett lyft.

VR ser jag inte som något jag kommer att använda, men eftersom Gear VR följer med i beställningen får man väl prova och se. Porr blir säkert stort i VR.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk

en svart S7 är påväg.. blir en fin uppgradering från S6...

@broken-arrow, custom ROM är inget som helst problem med Exynos, titta på S6, finns en hel del och den släpptes enbart med Exynos, men jag antar att du syftar på CM/AOSP, vilket inte är så intressant om man inte vill förlora massa funktioner...

Visa signatur

GAMING
XV252QF 390Hz|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem

Jag har väl spottat två trender, dels lite fetare formfaktor på Samsungs modeller som möjliggör längre batteritid och att kameralinsen inte skjuter ut så mycket på baksidan. Sen så verkar LG satsa på modulära extrafunktioner i form av utbytbara batterier och kameramoduler. Just valmöjligheterna har kommit tillbaka till Android telefonerna, jag tycker det är en större skillnad mellan de olika tillverkarnas modeller än det var för ett år sedan.

Permalänk
Medlem

Jag vill bara ha en Xiaomi mi5.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Har inte följt själva MWC så noga, men hade hoppas på bra mobil skulle släppas med 820.

Men skulle inte ens hoppas, i år verkar metall vara nya trenden. Var sugen på en refresh på en G4, men hoppades på för mycket tydligen.

Samsung sen S6 har jag inte hoppas på något som höjer ögonbrynen. Inte lyckades dom locka mig med ett köp av S7, speciellt med Exynos (flydde direkt från artikeln när jag läste det första gången ). Även nya S7 har problem med vist lagg (verkar enligt swedroid vara samma fel som S6), så custom verkar ju vara ett måste med samsung fortfarande och det funkar inte så bra med Exynos.

Du kanske borde läsa hela artikeln nästa gång.. S7 släpps väl ändå med 820 i världen och exynos i Asien?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av slusk:

Du kanske borde läsa hela artikeln nästa gång.. S7 släpps väl ändå med 820 i världen och exynos i Asien?

Skickades från m.sweclockers.com

nej, Exynos i Europa, SD820 i USA/Kina...brukade vara tvärtom.

Visa signatur

GAMING
XV252QF 390Hz|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem

Vilka tekniktrender som kommer att slå (?) V R & hela den cirkusen på mobilfronten bryr jag mig inte om. Känns som att "Mobil VR" blir lite som 3D Tv.

Det jag bryr mig om, är att Samsung skall fortsätta tillverka min kära familj Note!
Så länge dom fortsätter spotta ut den, ja då är jag riktigt nöjd!

Note är ju inte en mobil för alla, men den som har behovet, vet vad jag menar

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Skrivet av Gilgamesh:

en svart S7 är påväg.. blir en fin uppgradering från S6...

@broken-arrow, custom ROM är inget som helst problem med Exynos, titta på S6, finns en hel del och den släpptes enbart med Exynos, men jag antar att du syftar på CM/AOSP, vilket inte är så intressant om man inte vill förlora massa funktioner...

Provat deblotat rom, enda skillnaden var att det faktiskt stod text i varningsrutan "touchwiz har kraschat" (ja jag vet det låter märkligt).

Möjligen lite snabbare med deblotat rom, men stod bara ut i några veckor sen åkte CM 10 in och jävlar, var som jag köpt en SSD till telefonen.

Nu sitter jag med Marshmallow på denna gamla relik, men tiden är totalt ute för denna nu (MMS har inte fungerat sen lollypop och simkortet försvinner och systemkracher ). Har behövt köra in ny version varje år, bara för sista halvåret kommer det riktigt dåliga uppgraderingar till rom:et jag kör (vet inte vad men dom gör blir riktigt dåliga mot slutet med fler buggar och märkliga mjukvarufel, hjälper inte ens med total återställning). Bytte till och med rom när jag körde CM 12.1, men det blev värre än innan (då byggde den rom:en ändå på den jag kört innan så borde inte varit sämre).

Körde 12.1 rent och dirty flasha CM 13 och nu fungerar allt bättre Så för mig gav bytet till AOSP bara fördelar och få nackdelar (om man ser till funktioner), i för sig tryckte Samsung inte in så mycket skit i S3 och kameran fungerar och ger minst lika bra bilder som original (även bättre, nu när man har fler inställningar och kan ställa in bildkvalité).

Så hur funkar deblotat rom på s6? slipper man lagget som tydligen finns original (som händer slumpvis)?

Kan säga att jag gillar det fina flytet som det finns original i android, tills tillverkare som Samsung våldförsig på det.

Skrivet av slusk:

Du kanske borde läsa hela artikeln nästa gång.. S7 släpps väl ändå med 820 i världen och exynos i Asien?

Skickades från m.sweclockers.com

Precis som ovan skrev, vad som sagt är att hela världen får Exynos förutom USA och några marknader till.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk

@Broken-arrow

det går inte att jämföra S3 mot S6/S7... det är otroligt stor skillnad, även med stock ROM funkar det bra, men bättre med custom ROM på de nyare telefonerna. prova så får du se. S3 är stenålder.

Visa signatur

GAMING
XV252QF 390Hz|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Skrivet av Gilgamesh:

@Broken-arrow

det går inte att jämföra S3 mot S6/S7... det är otroligt stor skillnad, även med stock ROM funkar det bra, men bättre med custom ROM på de nyare telefonerna. prova så får du se. S3 är stenålder.

Nej, men då kan Samsung även fixa så man byter batteri smidigt så är jag med på tåget Nej, men har ingen nyare att jämföra personligen med förutom S5 då (som några andra har, som inte gillar inte samsung alls efter köpet).

Att prova är inte så lätt att göra, utan att köpa den.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Nej, men då kan Samsung även fixa så man byter batteri smidigt så är jag med på tåget Nej, men har ingen nyare att jämföra personligen med förutom S5 då (som några andra har, som inte gillar inte samsung alls efter köpet).

Att prova är inte så lätt att göra, utan att köpa den.

Jag har S3, S4 och S5.

s4 köpte jag efter tappade s3 men den höll sig så där va det ett onödigt köp men sen förnyade jag mitt abonnemang och tog s5 eftersom den är ip klassad och jag har märkt att mellan s3 och s4 va det knappt någon skillnad men när jag tog s5 så va det större skillnad mellan s4 och s5 än det va mellan s3 och s4.

S6 skaffade jag inte eftersom den inte hade det jag eftersträvade (ip klassningen) samt avsaknaden micro ssd men det har s7 så är det här blir intressant och se vad man tycker om mobilen.

Beställde S7 edge svart eftersom mina telefoner är mörk blå/svarta men funderar på att ta guld istället. Har kollat på video om de olika färgerna men alla ser så snygga ut så ni som har S6 som är guld hur är eran åsikt om guldfärgen?

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem

@Bakgrund:

Jag är verkligen sugen på en Xiaomi Mi5. Kan nog bli att beställa en när den börjar komma in på lager på diverse ställen.
Priset verkar bli riktigt bra!

Visa signatur

ASRock B450M Pro4 | Ryzen 5 5600 | Corsair LPX 2x16GB @ 3600

Permalänk
Medlem

Jag är nog den tråkigaste mobilanvändaren ever. Jag gillar bara vanilla Android och således endast Nexus. Men det finns en sak jag ogillar mer och det är ångesten över att bränna 7k på en mobil. Jag har god privat ekonomi men jag kan bara inte se mig själv bränna de pengarna.

Så därför köpte jag inte Nexus 6 eller nu Nexus 6p. Däremot nexus 5. Men batteriet blev katastrof efter ett tag och jag nappade på polarens s5 för 1200kr. Blev bara nöjd med batteriet men missnöjd med allt annat.

Sedan erbjöds jag en z3 av en annan polare för 2000kr. Den höll i två månader sedan hade displayen bränt sig själv ifrån insidan. Fick den bytt på garantin. Men sedan gav den nya displayen upp igen efter två månader.

Blev tvungen att ännu en gång byta den och nu är jag inne på sista chansen för Sony sedan får de bli något annat om den lägger av nu igen. Men i övrigt är jag faktiskt relativt nöjd med sony faktiskt. In med root och exposed och lite moduler så är den rätt fin. Stock rom funkar. Batteri är nog de bästa jag haft. Den dör aldrig innan jag går och lägger mig på kvällen trots intensiva dagar emellanåt.

Men fick jag välja idag så tror jag nog jag skulle byta till Nexus 6p. Men inte till de priset. Nexus 6p är inte så mycket bättre än min z3 att de är värt de. Lite bättre batteri och lite bättre kamera, dock 100% vanilla. Fingersensorn hade varit nice dock.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🎮 ASUS RTX 3080 STRIX • i7-13700K • Define 7 • ASUS B660-PLUS D4 ⌨ 64GB DDR4 3600MHZ 💿 4TB NVMe
🖥️ Acer Predator 43" CG437KP 120hz 🖥️ 2 x LG 43" 43UN700

📹 Mitt skrivbord 🎬 Mitt biorum

Permalänk
Medlem

@radx:

Har du kollat på Motorola telefonerna?
Dom är rätt så kända för att använda rätt så rena android installationer.

Visa signatur

ASRock B450M Pro4 | Ryzen 5 5600 | Corsair LPX 2x16GB @ 3600

Permalänk
Medlem

Hejsan radx,

Skrivet av radx:

Jag är nog den tråkigaste mobilanvändaren ever. Jag gillar bara vanilla Android och således endast Nexus. Men det finns en sak jag ogillar mer och det är ångesten över att bränna 7k på en mobil. Jag har god privat ekonomi men jag kan bara inte se mig själv bränna de pengarna.

Så därför köpte jag inte Nexus 6 eller nu Nexus 6p. Däremot nexus 5. Men batteriet blev katastrof efter ett tag och jag nappade på polarens s5 för 1200kr. Blev bara nöjd med batteriet men missnöjd med allt annat.

Sedan erbjöds jag en z3 av en annan polare för 2000kr. Den höll i två månader sedan hade displayen bränt sig själv ifrån insidan. Fick den bytt på garantin. Men sedan gav den nya displayen upp igen efter två månader.

Blev tvungen att ännu en gång byta den och nu är jag inne på sista chansen för Sony sedan får de bli något annat om den lägger av nu igen. Men i övrigt är jag faktiskt relativt nöjd med sony faktiskt. In med root och exposed och lite moduler så är den rätt fin. Stock rom funkar. Batteri är nog de bästa jag haft. Den dör aldrig innan jag går och lägger mig på kvällen trots intensiva dagar emellanåt.

Men fick jag välja idag så tror jag nog jag skulle byta till Nexus 6p. Men inte till de priset. Nexus 6p är inte så mycket bättre än min z3 att de är värt de. Lite bättre batteri och lite bättre kamera, dock 100% vanilla. Fingersensorn hade varit nice dock.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag tror att det är en "generations-grej".
Jag är också en "tråkig" mobilanvändare, då jag uteslutande använder mobilen till telefoni(duh...), alarm och musikspelare (lyssnar på podcasts när jag promenerar med hunden).
Har inget som helst intresse i "sociala applikationer", Facebook, Messenger, Instagram och vad det nu heter.
Barnen använder däremot mobilerna på ett annat sätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasLidstrom:

Hejsan radx,
Jag tror att det är en "generations-grej".
Jag är också en "tråkig" mobilanvändare, då jag uteslutande använder mobilen till telefoni(duh...), alarm och musikspelare (lyssnar på podcasts när jag promenerar med hunden).
Har inget som helst intresse i "sociala applikationer", Facebook, Messenger, Instagram och vad det nu heter.
Barnen använder däremot mobilerna på ett annat sätt.

Fast även jag som är 23år och alltid haft det senaste börjar tycka att det börjar bli lite väl mycket pengar nuförtiden. Problemet är inte ekonomin i sig, jag tjänar bra, utan snarare att man börjar sätta pengarna i relation till andra grejer.
T ex så beställde jag S7 Edge... Sen insåg jag att jag precis lagt nästan 9.000kr på en pryl jag egentligen inte behöver! Så jag avbeställde den... Jag har ju en Note 4 jag är jättenöjd med, jag behöver bara köpa ett nytt batteri till den.

Det kan också vara så att mobilerna har blivit, och varit ett tag, tillräckligt bra för att inte behöva byta varje år

Permalänk
Skrivet av hellmix:

Jag har S3, S4 och S5.

s4 köpte jag efter tappade s3 men den höll sig så där va det ett onödigt köp men sen förnyade jag mitt abonnemang och tog s5 eftersom den är ip klassad och jag har märkt att mellan s3 och s4 va det knappt någon skillnad men när jag tog s5 så va det större skillnad mellan s4 och s5 än det va mellan s3 och s4.

S6 skaffade jag inte eftersom den inte hade det jag eftersträvade (ip klassningen) samt avsaknaden micro ssd men det har s7 så är det här blir intressant och se vad man tycker om mobilen.

Beställde S7 edge svart eftersom mina telefoner är mörk blå/svarta men funderar på att ta guld istället. Har kollat på video om de olika färgerna men alla ser så snygga ut så ni som har S6 som är guld hur är eran åsikt om guldfärgen?

Kan ju inte stått ut länge med s3 med orginalrom i alla fall.

Jo vet när jag köpte min kunde jag fått en svart i stället för mörkblå (men var dyrare och tror det var den med 4g).

Sen dess köper jag inte Samsung om man inte kan lägga in custom smidigt.

Den metallic gröna var sjukt snygg på bild i alla fall. Efter s6 har jag tittat på andra mobiler. Alla orsaker till jag köpte s3 var borta. Tyvärr finns det inga nya mobiler kvar att köpa för mig. Hoppas lg släpper i alla fall ny flex som inte är i metall (men är inte troligt).

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Bara jag som saknade sony X Performance Compact?

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasLidstrom:

Hejsan radx,
Jag tror att det är en "generations-grej".
Jag är också en "tråkig" mobilanvändare, då jag uteslutande använder mobilen till telefoni(duh...), alarm och musikspelare (lyssnar på podcasts när jag promenerar med hunden).
Har inget som helst intresse i "sociala applikationer", Facebook, Messenger, Instagram och vad det nu heter.
Barnen använder däremot mobilerna på ett annat sätt.

Ja, de är kanske så. Man börjar ju med stormsteg närma sig 40 bast nu. Inte långt kvar. Sedan att man är skuldsatt upp till öronen med bostaden kanske bidrar lite. Men jag har varit sån här ett bra tag nu. Jag tycker inte de går riktigt motivera de höga priserna på high-end idag. Jag kan nämna att jag är inte direkt aktiv på sociala nätverk heller.

Visa signatur

🎮 ASUS RTX 3080 STRIX • i7-13700K • Define 7 • ASUS B660-PLUS D4 ⌨ 64GB DDR4 3600MHZ 💿 4TB NVMe
🖥️ Acer Predator 43" CG437KP 120hz 🖥️ 2 x LG 43" 43UN700

📹 Mitt skrivbord 🎬 Mitt biorum

Permalänk
Medlem
Skrivet av sj6:

Bara jag som saknade sony X Performance Compact?

X Performance ska väl bara komma i Japan vilket som, så det känns som ni får vänta på en ny i Z-serien.

Permalänk
Medlem
Skrivet av radx:

Ja, de är kanske så. Man börjar ju med stormsteg närma sig 40 bast nu. Inte långt kvar. Sedan att man är skuldsatt upp till öronen med bostaden kanske bidrar lite. Men jag har varit sån här ett bra tag nu. Jag tycker inte de går riktigt motivera de höga priserna på high-end idag. Jag kan nämna att jag är inte direkt aktiv på sociala nätverk heller.

Nog kan du köra dina chatt/messaging-appar på en 500-3000 krs-telefon också. Man är precis lika uppkopplad som på en dyrare telefon. Det är små detaljer som skiljer främst så som NFC, fingertrycksläsare och vilken kamera de kör utöver sånt som processor/SoC, samtidigt kommer sånt som fingertrycksläsare ner i billiga modeller nu och sånt som Xiaomi Mi5 kör en kamerasensor som delas med många av flaggskeppen för dubbla priset. Är inte kameran viktig kan man ofta välja en billigare modell utan att göra mycket avkall.

Du hittar gott om folk i generationen över din egen som har en 7000 krs-telefon och samtidigt gnäller över att allt ska vara digitalt samtidigt som de ska vara med i alla diskussioner de läser om på telefon. Det är såklart att användningen ser lite annorlunda ut om man inte gillar att skvallra hela dagarna. Man behöver inte vara utelämnad från den digitala revolutionen för det. Man behöver inte vara konservativ bara för att man inte är med på alla sociala medier eller spelar det trendigaste mobilspelet, man måste ju välja vad man lägger tiden på också. Sen vill såklart tillverkarna stimulera köparnas ha-begär, så de kan sälja grejer som kostar kanske upp till 2000 kr i material för 6-7 tusen, och köparna prioriterar såklart olika, då de kanske inte köper en speldator för 15-20 tusen också som de flesta skulle göra här på forumet.

Permalänk
Medlem

@Petterk:

Z-serien är nerlagd

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av sj6:

@Petterk:

Z-serien är nerlagd

X Performance lär inte komma ut i Europa eller ens staterna. Vill du ha en efterföljare till Z5 Compact får du vänta på en eventuell efterföljare. Just nu har du inte ens en efterföljare till Z5. Ska du vara så kan du lika gärna säga att Sony Mobile är nerlagt. För antingen skapar de en efterföljare eller så avvecklar de bolaget inom ett par år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

Nog kan du köra dina chatt/messaging-appar på en 500-3000 krs-telefon också. Man är precis lika uppkopplad som på en dyrare telefon. Det är små detaljer som skiljer främst så som NFC, fingertrycksläsare och vilken kamera de kör utöver sånt som processor/SoC, samtidigt kommer sånt som fingertrycksläsare ner i billiga modeller nu och sånt som Xiaomi Mi5 kör en kamerasensor som delas med många av flaggskeppen för dubbla priset. Är inte kameran viktig kan man ofta välja en billigare modell utan att göra mycket avkall.

Du hittar gott om folk i generationen över din egen som har en 7000 krs-telefon och samtidigt gnäller över att allt ska vara digitalt samtidigt som de ska vara med i alla diskussioner de läser om på telefon. Det är såklart att användningen ser lite annorlunda ut om man inte gillar att skvallra hela dagarna. Man behöver inte vara utelämnad från den digitala revolutionen för det. Man behöver inte vara konservativ bara för att man inte är med på alla sociala medier eller spelar det trendigaste mobilspelet, man måste ju välja vad man lägger tiden på också. Sen vill såklart tillverkarna stimulera köparnas ha-begär, så de kan sälja grejer som kostar kanske upp till 2000 kr i material för 6-7 tusen, och köparna prioriterar såklart olika, då de kanske inte köper en speldator för 15-20 tusen också som de flesta skulle göra här på forumet.

Fan, den sista meningen där.."då de kanske inte köper en speldator för 15-20 tusen också som de flesta skulle göra här på forumet" där sket de sig. Annars stämde de nog rätt bra in på mig. Jag har nog lagt 50 papp förra året på datorprylar. Kan ju inte hjälpa mig själv. Sitter ju hemma med min 3-monitor setup och har en 2-monitor setup som backupdator och på jobbet har jag en 3-monitor setup också. Där får saker gärna kosta. Men inte på en mobil

Visa signatur

🎮 ASUS RTX 3080 STRIX • i7-13700K • Define 7 • ASUS B660-PLUS D4 ⌨ 64GB DDR4 3600MHZ 💿 4TB NVMe
🖥️ Acer Predator 43" CG437KP 120hz 🖥️ 2 x LG 43" 43UN700

📹 Mitt skrivbord 🎬 Mitt biorum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

X Performance lär inte komma ut i Europa eller ens staterna. Vill du ha en efterföljare till Z5 Compact får du vänta på en eventuell efterföljare. Just nu har du inte ens en efterföljare till Z5. Ska du vara så kan du lika gärna säga att Sony Mobile är nerlagt. För antingen skapar de en efterföljare eller så avvecklar de bolaget inom ett par år.

Men det bekräftades väl av sony att x serien tar över efter z serien.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem
Skrivet av radx:

Fan, den sista meningen där.."då de kanske inte köper en speldator för 15-20 tusen också som de flesta skulle göra här på forumet" där sket de sig. Annars stämde de nog rätt bra in på mig. Jag har nog lagt 50 papp förra året på datorprylar. Kan ju inte hjälpa mig själv. Sitter ju hemma med min 3-monitor setup och har en 2-monitor setup som backupdator och på jobbet har jag en 3-monitor setup också. Där får saker gärna kosta. Men inte på en mobil

Folk prioriterar olika

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mirialia:

Men det bekräftades väl av sony att x serien tar över efter z serien.

Skickades från m.sweclockers.com

Sony har inte velat bekräfta något om att det är över för alltid, så det enda vi kan säga är att det inte finns någon just nu. Du syftar antagligen på inlägget Xperia blog gjorde. Rimligen måste de däremot jobba med mer hårdvara än de presenterat, frågan är bara vad de gör av planerna framåt. De kan uppenbarligen ha fler än en modellserie eller släppa nya under samma produktnamn "X", men det folk frågat efter är en efterföljare och det har inte presenterats någon. X Performance är en modell som däremot inte lär lanseras utanför Asien eller åtminstone inte ser en lansering över hela Europa. Ingen på Sony Mobile skulle vara så dum att påstå att Xperia X med Qualcomm 650 ersätter Z5 och Z5 Compact. Det är däremot vad de har att erbjuda just nu. Vi får helt enkelt se om Europa får någon high-endlur från dem senare. X och XA lanseras i alla fall på sommaren. Det enda de verkligen bekräftat är att de inte vill göra samma sak med X-serien som med Z-serien.